Restaurant Joelia opent in Hilton Rotterdam

17 februari 2015 |
Restaurant Joelia opent in Hilton Rotterdam

Joelia is open. Het nieuwe restaurant van sterrenchef Mario Ridder in Hilton Rotterdam opende maandag zijn deuren aan de Coolsingel nr. 5. Wie de
wereld van Joelia binnenstapt, komt in een omgeving die verleidt. ‘New Style in gastronomie’ noemt de chef-kok en culinair ondernemer het zelf, die met het voltallige team van zijn voormalige tweesterrenrestaurant De Zwethheul in hartje Rotterdam is neergestreken om hier zijn jongensdroom te verwezenlijken. “In deze dynamische internationale omgeving gaan we met Joelia een beleving van top-gastronomie in al haar facetten creëren”, is de belofte van Mario Ridder.

Toegankelijke formule
Het recept van Joelia is afgestemd op de fijnproever die, afhankelijk van zijn beschikbare tijd, voor verschillende formules kiest, wat het restaurant zeer toegankelijk maakt. In de gerechten is Mario’s kenmerkende stijl in alle opzichten terug te vinden: klassieke eenvoud, pure klasse en de beste ingrediënten; met de bekende én nieuwe smaken. Het restaurant is ca. 250 mtr2 groot en in drie ruimtes onderverdeeld, met 80 plekken in totaal.

Interieur
In het interieurontwerp komen eigentijdse duurzaamheidsprincipes en tijdloze kwaliteit bij elkaar. Opvallend in het interieur is het hexagon-motief dat overal terugkeert. De inrichting is modern en ‘groen’, gecombineerd met materialen uit de jaren zestig, die het destijds nieuwe Hilton kenmerkten: marmer, messing en Amerikaans eiken. Na de entree kiest de gast voor een plek in de foodcorner achter het raam op de Coolsingel, gaat zitten aan de centraal gesitueerde bar, of neemt plaats in het meer intieme restaurantgedeelte om in alle rust en ruimte te tafelen volgens de beproefde Zwethheul-formule. Mario Ridder gaat zelf een prominente rol spelen in de keuken; hij zal letterlijk op het podium in de door glas afgeschermde open keuken aan de rôtie staan. Wie de chef op de vingers wil kijken, geniet een avondlang aan de imposante Chef’s table naast de keuken. In de kelder treffen liefhebbers een heus wijnimperium aan, sinds jaren zorgvuldig opgebouwd en meeverhuisd naar Joelia.

Drie keer tien gerechten
De menukaart weerspiegelt in al zijn gastronomische klasse de internationale dynamiek en laagdrempelige formule van Joelia, met als uitgangspunt drie maal tien gerechten: Mario’s Favorieten, Culinaire Trips en Joelia’s Bar Bites. Aan de bar en in de foodcorner kunnen gasten kiezen voor shared dining gerechten. ’s Avonds worden zes gerechten geserveerd voor 75 euro, het meest uitgebreide menu van tien gerechten kost 125 euro. De bijbehorende wijnarrangementen zijn respectievelijk 29 euro en 39 euro. Een tweegangenlunch kost 29,50 euro en driegangenlunch 39,50 euro.

Prijsstelling lager
De prijsstelling van gerechten en van de wijnen is bewust een niveau lager gebracht, zonder echter concessies te doen aan de kwaliteit. Bij het bepalen van het prijsbeleid speelden ook andere factoren een rol, zoals gunstiger randvoorwaarden en een goede huurovereenkomst met samenwerkingspartner Hilton. Mario Ridder zegt hierover: “Ik wil profiteren van de locatie, de tent moet vol. Gasten kunnen kiezen waar ze willen zitten. Door een ander prijsbeleid te voeren, bieden we meer keuzemogelijkheid.”

Samenwerking met Hilton Rotterdam
Die keuzemogelijkheid geldt nadrukkelijk ook voor hotelgasten. Vanuit de lobby van het Hilton is een rechtstreekse toegang naar Joelia gecreëerd. Als er om gevraagd wordt, kunnen hotelgasten zelfs roomservice van Joelia krijgen en, indien gewenst, gaat de rekening op de kamer. Mario Ridder heeft veel vertrouwen in de samenwerking met Hilton: “Ik heb als zelfstandig ondernemer alle ruimte de exploitatie op mijn eigen wijze te voeren, maar om het tot een succes voor beide partijen te maken, werken we samen aan de ‘X-factor’ om toegevoegde waarde te creëren voor beide partijen en voor de wederzijdse gasten.”

Hilton
Milan Arandelovic, Area General Manager Benelux Hilton Worldwide, is onder de indruk van Joelia by Mario Ridder en zegt: “Mario Ridder heeft met Joelia enorm zijn nek uitgestoken en een absolute parel toegevoegd aan culinair Rotterdam. Wij zijn bijzonder trots dat Mario zijn naam heeft verbonden aan Hilton Rotterdam en zijn ervan overtuigd dat Joelia op deze fantastische locatie en met haar aantrekkelijke gastronomische formule een echte aanwinst zal blijken voor de stad en voor onze internationale Hiltonorganisatie. Wij zien uit naar een inspirerende en succesvolle samenwerking.”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Ondernemen Longread
Simuleer een bijna-doodervaring voor je hotel

De coronacrisis overvalt iedereen. De omvang en impact nemen dramatische proporties aan. Hadden we eerder en meer rekening moeten houden met de desastreuze effecten van corona? Misschien. Hiervoor is echter een paradigmashift nodig. Van optimisme naar paranoïde optimisme. We moeten de eindighei ...

Wet- en regelgeving Hotelketens Internationaal
Miljoenenboete Marriott voor datalek uit 2014

Marriott moet een boete van 18,4 miljoen pond (ruim 20 miljoen euro) betalen voor de datalek uit 2014. De boete wordt betaald aan de Britse privacyautoriteit. De Information Commissioner's Office (ICO) concludeert dat de hotelketen te weinig moeite heeft gedaan om de gegevens van de gasten te be ...

Columns
Column Tanja Seegers: Er zijn geen grenzen

Precies een jaar geleden zei mijn grote held Eliud Kipchoge letterlijk: “Ik wil mensen inspireren, er zijn geen grenzen!” De Keniaanse atleet liep op 12 oktober 2019 de marathon binnen 2 uur. Met maar liefst een snelheid van 21,1 km per uur behaalde hij een historisch record. Hij deed wa ...

Branded Content
Hotelmanagers welkom in de zorg: "Oprecht contact maakt voor mij het verschil"

Bart van der Ven, locatiemanager bij WoonZorgcentra Haaglanden (WZH), is verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van het woonzorgcentrum WZH Schoorwijck voor ouderen. Samen met zijn medewerkers zorgt hij dagelijks voor de verzorging, behandeling en begeleiding van de bewoners waarbij hij zelfstan ...

Coronacrisis
61% van de Nederlanders wil met Kerst (verantwoord) buiten de deur eten

Uit het persmoment van dinsdag jl. is duidelijk geworden dat de horeca nog een tijd gesloten blijft. Hoelang is nog niet precies duidelijk. Hoopvol is de blik nu gericht op kerst. Nederlanders willen deze feestdagen weer genieten van quality time buiten de deur. Uit onderzoek van TheFork* blijkt dat ...

Hotelketens Internationaal
Accor opent nieuw hotel Mercure Han-sur-Lesse

Accor, ’s werelds meest toonaangevende hotelgroep, opent vandaag het nieuwe hotel Mercure Han-sur-Lesse in de idyllische gelijknamige plaats Han-sur-Lesse, middenin de Belgische Ardennen. Deze opening is in samenwerking met Accor’s Franchise Partner Unibricks. Het viersterrenhotel telt 1 ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: