Revenue Management: onmisbare expertise voor een optimale bedrijfsvoering

18 september 2019 | redactie

Hotels richten zich in hun dagelijkse werkzaamheden vooral op service en beleving, maar missen budget en expertise om hun hotelkamers structureel bezet en strategisch geprijsd te krijgen. Dat kan een optimale omzet in de weg staan. IFHG, de Hospitality Expert met jarenlange ervaring in de dynamische hotelmarkt in de Benelux, biedt een oplossing voor deze hotels.

Prijsstrategie en -management

Al meer dan 50 hoteliers profiteren van de kennis van ervaren Revenue Managers voor minder dan een maandsalaris. Zo kan een gewenst aantal dagen per week de benodigde kennis en ervaring in huis worden gehaald, wat 10 - 20% meer rendement voor het hotel genereert. IFHG ontfermt zich over de prijsstrategie en -management, zodat het hotel zich kan blijven richten op de serviceverlening. Hotels, appartementenhotels, hostels en ook vakantieparken maken gebruik van de verschillende consultancy-mogelijkheden van IFHG.

Sparringspartner, Revenue trainingen en ondersteuning bij pre-openings

IFHG biedt meer dan alleen het Revenue Management van het hotel.

Ze fungeren als sparringpartner voor de General Manager of hoteleigenaar.
Revenue Management Experts geven een- of meerdaagse trainingen op locatie. Tijdens zo’n training leren hotelmedewerkers hoe zij hun steentje kunnen bijdragen aan een optimale uitvoering van Revenue Management.
IFHG biedt ondersteuning bij pre-openings zoals het opzetten van de revenue structuur inclusief rateplans, budgetten stellen, forecasten en het inrichten van de juiste distributie infrastructuur en kanalen. Zo zorgen zij ervoor dat een hotel goed voorbereid en succesvol geopend kan worden.

 

Groter, breder georiënteerd en professioneler

Gestart als eenmanszaak, is IFHG inmiddels uitgegroeid tot een bloeiende consultancy business met acht fulltime medewerkers. Na drie jaar in dienst te zijn geweest als Revenue Manager zal Nick Teunissen de functie van Commercial Director op zich nemen. Daarnaast heeft het bedrijf onlangs versterking gekregen van Melanie Beijer. Met haar 20 jaar ervaring in de Haagse én Rotterdamse hotelmarkt vervult zij de rol van Director of Revenue. Samen met Albert Kreeft vormen Nick en Melanie het managementteam (zie foto) van IFHG.

Maak een afspraak voor vrijblijvend advies!

IFHG groeit letterlijk het kantoor uit en gaat per 1 oktober 2019 verhuizen naar de Dorpsstraat 34 in Koudekerk aan den Rijn. Heeft u behoefte aan meer Hospitality Expertise binnen uw bedrijf? Kunt u hulp gebruiken bij het bepalen van uw prijzen en een optimale kamerbezetting? IFHG verwelkomt u graag op hun nieuwe kantoorlocatie of komt langs in uw eigen hotel voor advies op maat. Meer informatie vindt u op de website www.ifhg.nl.  

P.s. Join the team: IFHG is op zoek naar ambitieuze Revenue Managers en trainees!

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

David Bakker
Column: lang leve Leeuwarden

In 2018 was Leeuwarden, samen met Valletta (Malta), de Culturele Hoofdstad van Europa. De hotels puilden uit, bedden waren niet meer te boeken en provincie Friesland profiteerde mee. Eindstand: 5,4 miljoen bezoekers voor Friesland in 2018. In het bidbook werd uitgegaan van 4 miljoen bezoeken aan ...

Internationaal
a&o breidt uit naar het Verenigd Koninkrijk

Vanaf 1 juli heet a&o Hostels haar gasten ook in Edinburgh welkom. Het eerste hostel in het Verenigd Koninkrijk van Europa’s grootste budget hostelketen biedt 131 kamers en 610 bedden. Het is centraal gelegen in de oude binnenstad van de Schotse hoofdstad. Voor oprichter en CEO Oliver Wint ...

Stelling van de maand mei: De overheid loodst de hotellerie goed door de coronacrisis

In deze nieuwe rubriek 'De stelling van de maand' publiceert de redactie van Hospitality Management iedere eerste vrijdag van de maand een scherpe stelling waarop u als hotelier kunt reageren: JA of NEE. De antwoorden worden verzameld en de resultaten worden gedeeld. De stelling van de maand ...

Achtergronden Interview
12 jaar geleden in Hospitality Management: Caro van Eekelen

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. Dit keer een artikel uit 2009. In de zomer van 2009 werd Caro van Eekelen aangesteld als managi ...

Interview
Mens, Bedrijf & Visie: Ricardo Eshuis (SVH)

In de rubriek Mens, Bedrijf & Visie portretteert de redactie van Hospitality Management vooraanstaande personen in en rondom de horecabranche. De coronacrisis dendert als een donderwolk door de sector. In deze rubriek zetten we de mens, de visie en het bedrijf centraal. In deze aflevering een ...

Branded Content
Hotelgasten in 2021 willen gemak en ultiem relaxen 

In veel branches laat de huidige pandemie zijn sporen achter: ‘het oude normaal, het nieuwe normaal’… Eén ding is zeker: de veranderingen en verschuivingen zijn nog iedere dag voelbaar. Zo ook in de wereld van de hotelier. Voorheen was een hotelbezoek veelal verbonden aan h ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: