Revenue Management: onmisbare expertise voor een optimale bedrijfsvoering

18 september 2019 | redactie

Hotels richten zich in hun dagelijkse werkzaamheden vooral op service en beleving, maar missen budget en expertise om hun hotelkamers structureel bezet en strategisch geprijsd te krijgen. Dat kan een optimale omzet in de weg staan. IFHG, de Hospitality Expert met jarenlange ervaring in de dynamische hotelmarkt in de Benelux, biedt een oplossing voor deze hotels.

Prijsstrategie en -management

Al meer dan 50 hoteliers profiteren van de kennis van ervaren Revenue Managers voor minder dan een maandsalaris. Zo kan een gewenst aantal dagen per week de benodigde kennis en ervaring in huis worden gehaald, wat 10 - 20% meer rendement voor het hotel genereert. IFHG ontfermt zich over de prijsstrategie en -management, zodat het hotel zich kan blijven richten op de serviceverlening. Hotels, appartementenhotels, hostels en ook vakantieparken maken gebruik van de verschillende consultancy-mogelijkheden van IFHG.

Sparringspartner, Revenue trainingen en ondersteuning bij pre-openings

IFHG biedt meer dan alleen het Revenue Management van het hotel.

Ze fungeren als sparringpartner voor de General Manager of hoteleigenaar.
Revenue Management Experts geven een- of meerdaagse trainingen op locatie. Tijdens zo’n training leren hotelmedewerkers hoe zij hun steentje kunnen bijdragen aan een optimale uitvoering van Revenue Management.
IFHG biedt ondersteuning bij pre-openings zoals het opzetten van de revenue structuur inclusief rateplans, budgetten stellen, forecasten en het inrichten van de juiste distributie infrastructuur en kanalen. Zo zorgen zij ervoor dat een hotel goed voorbereid en succesvol geopend kan worden.

 

Groter, breder georiënteerd en professioneler

Gestart als eenmanszaak, is IFHG inmiddels uitgegroeid tot een bloeiende consultancy business met acht fulltime medewerkers. Na drie jaar in dienst te zijn geweest als Revenue Manager zal Nick Teunissen de functie van Commercial Director op zich nemen. Daarnaast heeft het bedrijf onlangs versterking gekregen van Melanie Beijer. Met haar 20 jaar ervaring in de Haagse én Rotterdamse hotelmarkt vervult zij de rol van Director of Revenue. Samen met Albert Kreeft vormen Nick en Melanie het managementteam (zie foto) van IFHG.

Maak een afspraak voor vrijblijvend advies!

IFHG groeit letterlijk het kantoor uit en gaat per 1 oktober 2019 verhuizen naar de Dorpsstraat 34 in Koudekerk aan den Rijn. Heeft u behoefte aan meer Hospitality Expertise binnen uw bedrijf? Kunt u hulp gebruiken bij het bepalen van uw prijzen en een optimale kamerbezetting? IFHG verwelkomt u graag op hun nieuwe kantoorlocatie of komt langs in uw eigen hotel voor advies op maat. Meer informatie vindt u op de website www.ifhg.nl.  

P.s. Join the team: IFHG is op zoek naar ambitieuze Revenue Managers en trainees!

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Branded Content
Vrouwelijke ondernemers en managers gaan post-lockdown ‘unwinden’ op de Veluwe

Vrouwelijke ondernemers en managers in onze branche hebben het de afgelopen maanden extra zwaar gehad. Ze moesten in de lockdown vaak meerdere ballen in de lucht houden. Via zoom-meetings moesten ze hun teams blijven aansturen en motiveren. Ondertussen drukte ook de continue aandacht voor kinderen ...

BUAS Coronacrisis
Hotelpersoneel onder het vergrootglas tijdens de coronapandemie

De uitbraak van het SARS-CoV-2 virus (coronavirus) in het eerste kwartaal van 2020 bood een unieke kans voor onderzoek: welke impact heeft een dergelijke pandemie op de tevredenheid van hotelgasten? Kartlien Stokman schreef voor haar opleiding aan de BUAS haar scriptie over dit onderwerp. De belangr...

Toerisme Den Haag
Den Haag is een perfecte Staycation bestemming

In maart en april vlogen de annuleringen binnen bij de hotels. Het leek een dramatisch jaar te worden. Ondertussen zitten hotels aan de kust weer helemaal vol en profiteren ze van het feit dat veel Nederlanders dit jaar voor een vakantie in eigen land gaan. – Aankomend weekend nog last minu...

Amsterdam Coronacrisis
Zakelijke markt start weer op: Mercure Amsterdam City heropent op 17 juli

Het viersterrenhotel Mercure Amsterdam City heropent haar deuren op 17 juli. Door de versoepelde maatregelen kan het hotel de veiligheid voor gasten en het personeel weer garanderen. Alle 386 moderne kamers worden weer beschikbaar gesteld voor zowel Nederlandse als buitenlandse toeristen. Het Mer...

Opening Internationaal
NoMad Londen opent in december

Het in New York gevestigde horecabedrijf Sydell Group is opgericht door hotelier Andrew Zobler, en in Londen opende Zobler The Ned in samenwerking met Ron Burkle en Soho House. Deze keer heeft hij samengewerkt met de in Doha gevestigde investeringsmaatschappij BTC om NoMad London te lanceren. Het ho...

Interview Longread
Hotelier Gijs Hendrikx: ''Ik betaal huur op basis van bezetting''

“Hee, met Gijs!” Ik moet even nadenken, maar dan valt het kwartje. Het is Gijs Hendrikx, de veelbelovende en succesvolle hotelier uit Venlo die mij belt. “Ik bel je even om te vertellen hoe het hier in Venlo allemaal is gegaan tijdens de coronacrisis. Volgens mij mag ik van geluk s...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: