Revenue Management: onmisbare expertise voor een optimale bedrijfsvoering

18 september 2019 | redactie

Hotels richten zich in hun dagelijkse werkzaamheden vooral op service en beleving, maar missen budget en expertise om hun hotelkamers structureel bezet en strategisch geprijsd te krijgen. Dat kan een optimale omzet in de weg staan. IFHG, de Hospitality Expert met jarenlange ervaring in de dynamische hotelmarkt in de Benelux, biedt een oplossing voor deze hotels.

Prijsstrategie en -management

Al meer dan 50 hoteliers profiteren van de kennis van ervaren Revenue Managers voor minder dan een maandsalaris. Zo kan een gewenst aantal dagen per week de benodigde kennis en ervaring in huis worden gehaald, wat 10 - 20% meer rendement voor het hotel genereert. IFHG ontfermt zich over de prijsstrategie en -management, zodat het hotel zich kan blijven richten op de serviceverlening. Hotels, appartementenhotels, hostels en ook vakantieparken maken gebruik van de verschillende consultancy-mogelijkheden van IFHG.

Sparringspartner, Revenue trainingen en ondersteuning bij pre-openings

IFHG biedt meer dan alleen het Revenue Management van het hotel.

Ze fungeren als sparringpartner voor de General Manager of hoteleigenaar.
Revenue Management Experts geven een- of meerdaagse trainingen op locatie. Tijdens zo’n training leren hotelmedewerkers hoe zij hun steentje kunnen bijdragen aan een optimale uitvoering van Revenue Management.
IFHG biedt ondersteuning bij pre-openings zoals het opzetten van de revenue structuur inclusief rateplans, budgetten stellen, forecasten en het inrichten van de juiste distributie infrastructuur en kanalen. Zo zorgen zij ervoor dat een hotel goed voorbereid en succesvol geopend kan worden.

 

Groter, breder georiënteerd en professioneler

Gestart als eenmanszaak, is IFHG inmiddels uitgegroeid tot een bloeiende consultancy business met acht fulltime medewerkers. Na drie jaar in dienst te zijn geweest als Revenue Manager zal Nick Teunissen de functie van Commercial Director op zich nemen. Daarnaast heeft het bedrijf onlangs versterking gekregen van Melanie Beijer. Met haar 20 jaar ervaring in de Haagse én Rotterdamse hotelmarkt vervult zij de rol van Director of Revenue. Samen met Albert Kreeft vormen Nick en Melanie het managementteam (zie foto) van IFHG.

Maak een afspraak voor vrijblijvend advies!

IFHG groeit letterlijk het kantoor uit en gaat per 1 oktober 2019 verhuizen naar de Dorpsstraat 34 in Koudekerk aan den Rijn. Heeft u behoefte aan meer Hospitality Expertise binnen uw bedrijf? Kunt u hulp gebruiken bij het bepalen van uw prijzen en een optimale kamerbezetting? IFHG verwelkomt u graag op hun nieuwe kantoorlocatie of komt langs in uw eigen hotel voor advies op maat. Meer informatie vindt u op de website www.ifhg.nl.  

P.s. Join the team: IFHG is op zoek naar ambitieuze Revenue Managers en trainees!

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
“Forse huurverlaging is nu echt wel mogelijk voor hoteliers"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit achtste hoofdstuk b...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Hoe maak ik mijn hotel meer crisisbestendig?

Hotels sluiten massaal hun deuren vanwege het coronavirus. Een zeer ingrijpend en moeilijk besluit. Hotelketens Van der Valk en Fletcher kondigen aan ruimte beschikbaar te stellen om herstellende coronapatiënten op te vangen. Ziekenhuizen houden zo meer ruimte over voor de zware zorg. Geven hot...

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: AI!

Of ik het verschil wist tussen artificiële intelligentie en robotisering? Het was een vraag van iemand die mij aansprak nadat ik een verhaal over hoteltrends had gehouden waarin ik weer eens mijn stokpaardje over High Tech en High Touch had bereden. Eerlijk gezegd had ik de begrippen altijd los...

Coronadagboek Bart Reints Bok: "Ik ontving een absurde e-mail van Emesa"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit zevende hoofdstuk b...

Personalia
Rogier Braakman keert terug in de hotellerie

Rogier Braakman keert terug in de hotellerie. De voormalig Managing Director van IHMG laat het volgende via zijn LinkedIn weten: "Terug in de hotelbusiness... Na anderhalf jaar 'hotelbusiness-sabbatical' (en het opdoen van nieuwe ervaringen in vele IT-gerelateerde bedrijven) voel ik me ...

Hotelketens
Hotelketen onder de loep: InterContinental Hotels Group

In deze rubriek presenteert Hospitality Management de bekendere hotelketens. Een historisch overzicht met actuele cijfers. In deze uitgave behandelen we IHG, een toonaangevend merk met wereldwijd 400.000 werknemers die werkzaam zijn in meer dan 100 landen. De merken IHG telt 16 merken, waarbij...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: