Ruby breidt uit naar Azië

Auteur: Redactie
Hotelketens Internationaal 28 oktober 2021
Ruby breidt uit naar Azië

Ruby Hotels en de Betterwood Hotel Group breiden de joint venture Ruby Asia Hotels Ltd – die ze samen in 2018 hebben opgericht – uit. Hotels in onder meer Shanghai, Cheng Du en Hangzhou zijn in de eindfase van de planning of reeds in aanbouw.         

De in München gevestigde en door CEO Michael Struck opgerichte Ruby Hotels blijft aan de weg timmeren in Azië. Ruby Asia Hotels Ltd ontwikkelt verschillende nieuwe projecten in China, waaronder op prominente locaties in Shanghai Lujiazui, alsmede in Cheng Du, Zhuhai, Hangzhou, Haiyan, Wulumuqi, Xining en Nanjing.   

"Wij zijn verheugd dat onze samenwerking met Betterwood Hotel Group zijn vruchten blijft afwerpen," aldus Fabian Zellinger, verantwoordelijk voor de Aziatische expansie bij Ruby. "Deze nieuwe hotels onderstrepen ons doel om Ruby's aanwezigheid in de Aziatische markt te verstevigen en snel uit te breiden".

Design Team

De meeste daarvan zijn bestaande gebouwen die onder leiding van het Ruby Design Team worden verbouwd. Ze volgen hierbij voor alle hotels Ruby's Lean Luxury filosofie: een locatie in het hart van de stad, topdesign en een hoogwaardige afwerking van het essentiële. En dat alles uiterst betaalbaar, door consequent af te zien van overbodige en niet-essentiële zaken.   

De opening van alle hotels staat gepland voor volgend jaar. De pre-opening en de exploitatie zijn de verantwoordelijkheid van Ruby Asia Hotels Ltd, Ruby's joint venture met de Betterwood Hotel Group. Alex Zheng – voorzitter van de Betterwood Hotel Group en als oprichter en voormalig CEO van Plateno Hotels een van de bekendste hoteliers in China – heeft hiervoor een ervaren managementteam aangetrokken. Bill Lin – voormalig CEO van Plateno International en nu Vice President van de Betterwood Hotel Group – is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van Ruby Asia: "We zijn blij om samen met Ruby als een van de eerste hotelmerken in Azië een grote vlucht te kunnen nemen in het 'betaalbare' luxesegment, waarbij we ons met de verschillende hotels met name richten op de sterk groeiende groep Chinese millennials.”

Blijf je graag op de hoogte?

Twee keer per week het actuele en relevante hotelnieuws in je mailbox? Schrijf je hier in voor onze digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.

Overig nieuws