Spaanse hotelgroep OD Hotels lanceert nieuw concept

13 maart 2018 | Thijs Jacobs

De Spaanse hotelketen OD Hotels maakt zich op voor internationale uitbreiding met de aankoop van een karakteristiek gebouw in Saint-Tropez. OD Hotels, een onderneming met zijn oorsprong op Ibiza, heeft het Cavalière Sur Plage Hotel van de Ibersol hotelketen gekocht met een transactie van in totaal 11 miljoen euro, mogelijk gemaakt met behulp van vastgoedadviseur Aguirre Newman.


OD Côte d’Azur is het eerste hotel van OD Hotels buiten Spanje en de opening staat gepland in 2019. OD hotels is een groep van boutiquehotels, ontstaan in 2009, met een traditioneel concept. De groep richt zich op het renoveren van vervallen gebouwen op excellente locaties, met een kosmopolitisch voorkomen, een kunstzinnige filosofie, inzet voor duurzaamheid en een exclusief karakter.


Deze van oorsprong Ibiziaanse hotelgroep, OD Hotels, heeft de aankoop afgerond van dit gebouw aan de Franse Riviera, 30 kilometer van Saint-Tropez – op Avenue du Cap Nègre, 2 in Le Lavandou om precies te zijn – met de intentie om hier een hotel te openen. Het zal het zesde hotel van de groep zijn en het eerste hotel buiten Spanje.


Met deze overeenkomst die een totale investering van 11 miljoen euro behelst, maakt OD Hotels onder leiding van Marc Rahola zijn internationale ambitie waar met voor de komende twee jaar hotels in Frankrijk en Miami, USA.


Geavanceerde mediterrane luxe


OD Côte d’Azur wordt gerealiseerd in het oude Cavalière Sur Plage Hotel en zal zijn deuren openen in 2019. Het gebouw zal door OD Hotels een ambitieuze renovatie en uitbreiding ondergaan in de winter van 2018 en begin 2019. Het resultaat is een boutiquehotel direct gelegen aan de kust.

Het hotel zal bestaan uit 71 hotelkamers met schitterende uitzicht over de Middellandse Zee, een zwembad, dakterras met bar, comfortabele auto’s voor gasten die in een suite verblijven, een restaurant aan het strand en een privé strand. Plan is om naast alle gebruikelijke faciliteiten en services een beachclub te realiseren.

Het OD Cote d’Azur zal hetzelfde DNA hebben als de andere hotels van de hotelgroep uit Ibiza. Met andere woorden, het zal zijn eigen karakteristieke architectonische kenmerken aan de dag leggen in de geest van Bauhaus, Le Corbusier en de mediterrane bouwstijl. De filosofie van de hotelgroep is gebaseerd op het ontdekken van de prachtige omgeving, op herstel en versterking van die omgeving, samen met het functioneel tonen van exclusieve kunst en design, met tegelijkertijd specifieke focus op het bevorderen van duurzaamheid, een factor die steeds belangrijker wordt.


“We zijn zeer tevreden en enthousiast over deze deal. Dit wordt ons eerste hotel in het buitenland en er is geen betere plaats dan Saint-Tropez omdat het onze waarden van OD Hotels verenigt. Een mediterrane geest, een fantastische locatie, kunst en design, met respect voor de omgeving en een kosmopolitisch karakter. We zijn ervan overtuigd dat deze aankoop van harte zal worden toegejuicht en kunnen niet wachten om het hotel in werking te zien,” aldus Marc Rahola, CEO en oprichter van OD Hotels.


Een kunstzinnig en inclusief hotel


Net als de Spaanse collega’s zal het OD Côte d’Azur zich onderscheiden met kenmerkende en karakteristieke kunst en design. Bovendien zullen er evenementen en kunstexposities plaatsvinden, hetgeen de harmonie tussen de hotelgasten en de lokale bevolking zal bevorderen.

De komst van OD Côte d’Azur zorgt voor een onverwachte wending van het traditionele hotelaanbod binnen deze iconische Europese toerismelocatie, waar het traditionele concept van luxe en verfijning zal worden gecomplementeerd met de progressieve visie op toerisme waar het merk OD Hotels en Rahola zelf voor staan.

Over OD Hotels


OD Hotels is een nieuw hotel concept gebaseerd op de meest moderne en vooruitstrevende mediterrane luxe, functioneel, gezellig, inclusief en verantwoordelijk. Het is een plaats waar dingen gebeuren, waar cultuur, kunst, culinair en ontspanning samenkomen, gebaseerd op de volgend vijf pijlers:


de uitstekende locaties van de hotels;
het hergebruik en de renovatie van vervallen gebouwen;
een kosmopolitisch karakter;
waar kunst centraal staat;
inzet voor duurzaamheid.


OD Hotels heeft vijf hotels in Spanje: drie op Ibiza (OD Ocean Drive, OD Can Jaume en OD Talamanca), één op Mallorca (OD Port Portals) en één in Barcelona (OD Barcelona). De laatste, geopend in de zomer van 2017, is gesitueerd op een van de beste locaties van het stadscentrum, in de wijk Eixample, op loopafstand van de Paseo de Gracia. Dit hotel staat voor een progressieve geest en ontwerp.


De OD hotelgroep is momenteel fors aan het uitbreiden met de opening van twee nieuwe hotels, één in Miami USA en één aan de Franse Riviera in 2019. OD Hotels is lid van L.E. Hotels, een collectie van luxe boutiquehotels met bijna 200 hotels die tot de top van de wereld beschouwd worden.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Hotelketens Internationaal
World Trade Center Association kiest voor Lindner WTC Hotel & City Lounge Antwerp

World Trade Center Association (HQ New York) kiest ervoor om zijn dienstverlening onder te brengen in het Lindner WTC Hotel & City Lounge Antwerp aan het Centraal Station in Antwerpen. Door de samenwerking en de co-branding met dit wereldmerk verandert de naam van het hotel officieel in: Lindner...

Amsterdam Van der Valk
Waxsalon in Van der Valk Hotel Amsterdam-Amstel

In oktober opent Van der Valk Hotel Amsterdam-Amstel aan de Joan Muyskenweg 20 de deuren. Dit gloednieuwe hotel is een aanwinst voor het Van der Valk concern én voor de hoofdstad. Hier vindt u alles onder één dak, waaronder een zeer complete wellness met een waxsalon van Delete ...

Awards
De winnaars van Gaia Green Awards zijn...

Tijdens de horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam zijn op dinsdag 18 september voor de derde keer de Gaia Green Awards uitgereikt. Op het inspiratiepaviljoen rondom duurzaam ondernemen in de horeca, het Dit Smaakt Naar Meer! Paviljoen heeft ambassadeur Leon Keekstra (Stadsbemoeial Rotterdam) in de catego...

Amsterdam Culinair
Viering 25 jaar Roberto’s Restaurant met parade van pure klassiekers

Roberto’s Restaurant in Hilton Amsterdam viert dit najaar zijn 25-jarig bestaan. Het klassiek Italiaanse restaurant is altijd trouw gebleven aan zijn filosofie ‘Italiaans te zijn in alle facetten’. Vanaf oktober wordt het jubileum gevierd met een parade van pure klassiekers op de m...

Hilton Interview Longread
Exclusief interview Roberto Payer: "Dit is geen afscheidsinterview"

Roberto Payer. Wellicht de bekendste hotelier van Nederland, een boegbeeld van de hotellerie. Naar eigen zeggen wordt hij snel vergeten als hij stopt. “Zo zit de samenleving in elkaar, maar mij maakt dat niets uit. Als ik stop, herkent niemand me meer, dan ben ik een totale nobody.” Miss...

Events Hoteltech
Wat gebeurt er in het brein van de hotelier?

Tijdens HotelTech 2018, op maandag 19 november in Bunnik, is Margriet Sitskoorn keynote spreker. Zij spreekt over de invloed van leiderschap op het brein en dat geldt natuurlijk niet alleen voor uw hoteliersbrien. Voor hotelmanagers is HotelTech een event dat je niet wilt missen. Bovendien is regist...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: