Techniek staat voorop bij keuze hotel

20 februari 2013 |
Techniek staat voorop bij keuze hotel<

Gratis Wi-Fi is een vereiste van de hedendaagse hotelgast. Reizigers willen tijdens een verblijf beschikken over de gemakken van thuis. Vooral de technologische voorzieningen dienen aanwezig te zijn.

Gratis verbonden
Deze conclusie trekt boekingswebsite Hotels.com. Wereldwijd is slechts 11 procent van de reizigers bereid om te betalen voor het netwerk in hotels. Volgens Olivier Pernoud van Hotels.com is de oorzaak terug te vinden in de luchtvaart. "Nu steeds meer luchtvaartmaatschappijen en luchthavens gratis Wi-Fi bieden, verwachten reizigers ook vrij internettoegang zodra zij in het hotel arriveren", aldus Pernoud. "Gasten gebruiken laptops, smartphones en tablets om activiteiten te plannen, contact te onderhouden met familie en vrienden en zelfs om maaltijden te laten bezorgen. Het is dus niet verrassend dat gasten gratis en snel Wi-Fi verlangen."

Belangrijke voorwaarde
Hotels.com voerde een onderzoek uit naar de meest begeerde gratis hotelvoorzieningen. Hieraan werkte 8.600 respondenten uit 28 landen mee. 66 procent van hen ziet het liefst internet voor niets terug in alle hotels. Voor 34 procent is toegang tot het net de belangrijkste voorziening bij het boeken van een hotel.

Moderne voorzieningen
Andere technologische gemakken van thuis behoren ook tot de prioriteiten van reizigers. 23 procent van de ondervraagden ziet het liefst een geavanceerde koffieautomaat op de hotelkamer. Deze voorkeur wordt gevolgd door 'wired rooms', waarbij alle technologische snufjes met één afstandsbediening te besturen zijn. 20 procent ziet deze voorziening wel zitten. Ten slotte vindt 15 procent het een meerwaarde als het hotel tablets beschikbaar stelt.

Marijn Brok

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Economie
QL Hotels & Restaurants overgenomen door EHM Group

Met ingang van het nieuwe jaar zal QL Hotels & Restaurants worden voortgezet als onafhankelijk onderdeel van EHM Group. Het samenwerkingsverband van exclusieve hotels en restaurants, actief in 9 Europese landen en met bijna 140 leden, komt per 1 januari 2020 onder leiding van Sander Allegro. ...

Personalia
Sander Allegro nieuwe algemeen directeur van QL Hotels

Sander Allegro, vaste columnist voor Hospitality Management, maakte zojuist via social media bekend dat hij per 1 januari 2020 aan de slag gaat als algemeen directeur van QL Hotels. Hieronder lees je de bekendmaking van Sander, die hij op Facebook plaatste: 'Per 1 januari 2020 ga ik aan de sl...

Achtergronden Internationaal
Virtuoso feliciteert awardwinnende topmanagers

Wereldwijd reisnetwerk Virtuoso feliciteert de vijf leden en adviseurs van het reisbureau die de EMEA netwerkprijzen voor innovatie, leiderschap en verkoopkracht hebben gewonnen. De Virtuoso EMEA Member Awards tonen leden die het kaliber van het talent binnen het netwerk illustreren. De winnaars wer...

Opening Internationaal
Louvre Hotels Group opent twee hotels in ‘Le Belaroïa’

Louvre Hotels Group zet zijn ontwikkelingsstrategie voort door uit te breiden op belangrijke locaties. Deze keer richten zij zich in Montpellier specifiek op Le Belaroïa, een complex van 9000 m2, ontworpen door de Franse architect Manuelle Gautrand. In dit complex worden voor het eerst in Frank...

Achtergronden
Camille Oostwegel senior neemt afscheid

In 2020 gaat de Oostwegel Collection een nieuwe fase in, zo laat het Limburgse hotelbedrijf weten. Camille sr. neemt op zijn zeventigste verjaardag afscheid als eigenaar en algemeen directeur en draagt het stukje over aan zijn zoon, Camille jr. In het nieuwe jaar gaat de Oostwegel Collection vers...

Awards F&B
Genomineerden F&B Professional of the Year 2020 bekend

Ieder jaar gaat de AF&BM, hét netwerk voor F&B professionals, op zoek naar de F&B Professional of the Year. Dit is die professional die gastheer of -vrouw pur sang is en die dag in dag uit laat zien dat hij of zij met aanstekelijk enthousiasme een echte motivator en coach is voor ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: