Tweede Nederlandse vestiging Motel One

22 januari 2018 | David Bakker
Tweede Nederlandse vestiging Motel One<

De Duitse hotelketen Motel One opent een tweede vestiging in Amsterdam. Voor de inrichting van dit centraal gelegen hotel aan het Waterlooplein is gekozen voor drie thema’s: vlooienmarkt, upcycling en oude Nederlandse meesters. Inspiratie voor het design komt onder andere voort uit de nabijgelegen vlooienmarkt op het Waterlooplein. De Nederlandse kunstenaar Piet Hein Eek combineerde deze thema’s op vakkundige wijze, waarbij uitvergrote werken van de oude meesters in combinatie met antieke objecten in het oog springen. Kamers zijn beschikbaar vanaf €89,- per nacht. 

Nederlandse uitbreiding voor Motel One

"We zijn trots om onze positie in de Nederlandse markt te versterken met een tweede hotel in Amsterdam," aldus Dieter Müller, CEO en oprichter van de Motel One Group. "Het nieuwe hotel onderstreept onze uitbreidingsstrategie, die zich richt op het oprichten van Motel One hotels op centrale locaties in alle aantrekkelijke steden van Europa voor betaalbare prijzen - in lijn met ons motto ‘Like the Price. Love the design". Motel One Amsterdam-Waterlooplein ligt op loopafstand van Rembrandthuis museum en de vlooienmarkt op het Waterlooplein.

Luxueuze vlooienmarktcharme

In het tweede Amsterdamse hotel heeft Motel One gekozen voor een bijzondere en luxueuze interpretatie van vlooienmarktcharme. Zo worden oude ramen, deuren, kasten en houten planken als muurbekleding gebruikt, siert een kroonluchter van antieke vlooienmarktlampen het plafond en creëerden zij een fijne werktafel met geïntegreerde en zelfgemaakte tafellampen door de Nederlandse ontwerper Piet Hein Eek. Niet alleen geven deze elementen het hotel een speciale en lokale touch, het design ondersteunt tegelijkertijd Motel One’s geloof in duurzaamheid.

Oude meesters

Zowel Nederlandse oude meesters als moderne, lokale designers worden in het nieuwe hotel geëerd. Zo maken gasten op een relaxte manier kennis met Nederlandse kunst via een uitgebreide muurbewerking van close-up details, geïnspireerd op meesters als Rembrandt en Vermeer maar wordt ook aandacht besteed aan lokale designers. Neem plaats op een van de gedetailleerde stoelen van Moooi of de barkrukken van Pepe Heykoop, waar ook gerecyclede materialen in zijn verwerkt. De perfecte imperfectie door het gebruik van oude en moderne elementen maakt het overall design van het nieuwe Motel One Amsterdam-Waterlooplein hotel aantrekkelijk. 

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Banqueting
Drie experts over banquet sales: "Volop kansen"

In de crisis werd er niet naar omgekeken, maar in tijden van economische voorspoed is het onomstreden: de banquetingafdeling is in beweging. En hoe. De meningen over verkoop zijn verdeeld. Nogal. Maar dat er kansen liggen binnen de banquetingafdeling is een feit. De leisuremarkt trekt aan en de jong...

Columns Ewout Hoogendoorn
Column Ewout Hoogendoorn: Dutch Hotel City Index

De hotelmarkt als geheel laat cijfers zien die we nog niet eerder hebben gezien. Bezettingsgraden en kamerprijzen komen inmiddels boven de getallen van het jubeljaar 2007 uit. Het perspectief voor het komende jaar is bijzonder positief, dus dat belooft wat! Waar moet je als investeerder met je geld ...

Achtergronden Tech
Met een marketingbril naar Nederlandse hoteliers kijken, dat is schrikken!

Als online retailbankier kwam ik jaren geleden in aanraking met hoteliers, in de online managementrol bij Fletcher. Het voelde vertrouwd, alleen zijn klanten opeens gasten en is bestellen boeken. Binnen Fletcher vond men zichzelf, en werkte men eigenlijk als, een retailbedrijf. Dus was marketing een...

Hotelketens Interview Longread
Interview Harry en Jennifer Westers, WestCord Hotels: "Wij spelen onze eigen wedstrijd"

Naamsbekendheid is meestal te danken aan opzienbarend nieuws. De naam Harry Westers doet bij menigeen binnen de hotellerie een belletje rinkelen. Nou ja, ‘belletje’; zeg gerust een scheepsbel. Hij heeft immers de SS Rotterdam weer op koers gekregen. En we kennen hem ook nog van Golden Tu...

Achtergronden
Rotterdam heeft hotels nodig

In het jaar 2017 steeg het aantal overnachtingen in Rotterdam met maar liefst 9 procent tot 1,8 miljoen overnachtingen. De groei zette in 2018 flink door; maar liefst 27,6 procent over het eerste kwartaal, meldt Colliers International. Het aantal Nederlandse toeristen in de havenstad stijgt de a...

Events
Training e-mailmarketing

Een goed opgezetten e-mailcampagne zorgt voor meer directe boekingen. De HM Academy heeft de kennis in huis om u als hotelier verder te helpen met een goed opgezette e-mailmarketingcampagne. Op 24 september aanstaande organiseert de HM Academy de training e-mailmarketing in de Utrechtse trainingsloc...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: