Verhaaltje voor het slapengaan via Google Home

25 oktober 2018 | Thijs Jacobs

Op 24 oktober lanceert Google de Nederlandse versie van spraakassistent Google Home. Voor deze slimme speaker, die de gebruiker opdrachten kan geven en vragen kan stellen, ontwikkelde Nederlandse beddenfabrikant Auping een zogenaamde ‘Google Action’. Aansluitend bij zijn merkcampagne ‘Met liefde.’ lanceert Auping een verhaaltje voor het slapengaan voor Google Home. Auping zet hiermee de eerste stap in de toepassing van spraakgestuurde technologie in de slaapkamer en heeft de ambitie om in de toekomst nog andere toepassingen te ontwikkelen.

Verhaaltje voor het slapengaan

Het verhaaltje voor het slapengaan dat kan worden aangeroepen via Google Home sluit aan bij Aupings merkcampagne 'Met Liefde.'. Het bed is naast de plek waar je slaapt ook een plek om te praten, te troosten, te relaxen en voor veel gezinnen ook om samen een verhaaltje te lezen voor het slapengaan. Een plek voor aandacht voor elkaar. Door hardop"Hey Google, praat met Auping bedtijdverhaal" te zeggen kan de gebruiker de Google Home-speaker vragen om een verhaaltje te vertellen. Het interactieve verhaal ‘Bram en het magische bed’, ingesproken door Birgit Schuurman, wordt voorgelezen en tijdens het verhaal vraagt de speaker de luisteraars om actief mee te doen. Een interactief verhaal dus, waarmee het liefdevolle moment van het verhaaltje voor het slapengaan voor ouders en kinderen nog magischer wordt.

Auping heeft deze Google Action ontwikkeld samen met voice specialisten van Mindshare en Greenhouse Group Conversational. Fotocredit: Bibi Neuray

 

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Interview Boutique Hotel Straelman: "Ik doe alles zelf"

Goh, als dat ook bij de hotelgasten zo gaat, dan kom je hier als gast werkelijk in een gespreid bedje terecht. De allereerste ervaring bij Boutique Hotel Straelman in Nijmegen is er namelijk direct één om niet gauw te vergeten. De deur wordt er eigenhandig geopend door Tanja Seegers, d...

Hotel Achtergronden
Hotel Karsten in Norg heeft nieuwe exploitant

Hotel Karsten in Norg maakt een doorstart. Het is allemaal heel snel gegaan volgens curator Paulien Antons tegenover RTN Noord. Vorige week meldden we nog dat het hotel failliet ging, maar nu is bekend dat er overeenstemming is bereikt met de nieuwe exploitant, Daan Veen. Nieuwe exploitant Vee...

Achtergronden Den Haag
De Pier in 2018 zeer in trek als evenementen- en congreslocatie

De Pier in Scheveningen was in 2018 zeer in trek als evenementen- en congreslocatie. Ten opzichte van 2017 is het aantal evenementen dat op De Pier werd georganiseerd verdrievoudigd. Zo organiseerde het internationale bedrijf Directions EMEA een feest met Pier Proeverij voor 2500 Microsoft partners ...

Interview KHN Longread
Interview nieuwe directeur KHN: ''Meer zichtbaarheid in politiek Den Haag''

Afschaffing van de pariteitsclausules, minder macht voor de OTA’s, een eerlijk speelveld creëren en de problemen op de arbeidsmarkt aanpakken. Dirk Beljaarts is per 1 februari de nieuwe algemeen directeur van de Koninklijke Horeca Nederland (KHN) en is ambitieus. “Met bijna 450.000 ...

Events
Het Global Restaurant Investment Forum in februari in Amsterdam

Het Global Restaurant Investment Forum 2019 (GRIF), de jaarlijkse ontmoetingsplaats voor internationale restaurantinvesteerders - georganiseerd door Bench Events - werkt voor de zesde editie samen met NH Hotel Group. GRIF vindt voor het eerst plaats in Amsterdam. Waar gaat het over? GRIF, dat ...

Awards Achtergronden
Pullman Eindhoven Cocagne Beste Vergaderlocatie 2018

Pullman Eindhoven Cocagne heeft op 21 januari 2019 tijdens de twaalfde editie van de Meetings Awards de titel Beste Vergaderlocatie 2018 en Beste Vergaderlocatie Regio Zuid 2018 gewonnen. Vakgenoten en gasten konden stemmen om de winnaar van de regionale en nationale rankings te bepalen. Om mee te m...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: