Vooruitstrevend NH flagship hotel geopend

10 oktober 2014 |
Vooruitstrevend NH flagship hotel geopend<

Na 3 maanden van verbouwing en investering is het Spaanse flagship hotel van NH Hotel Group, NH Collection Eurobuilding in Madrid, gisteren feestelijk heropend.
Gesitueerd in het financiële hart van de stad is dit 431 kamers tellende viersterrenhotel omgetoverd tot het toonaangevende hotel op het gebied van haute cuisine en technologie.

Restaurants
Het hotel telt vier restaurants, waaronder DiverXO, het enige 3Michelinsterrenrestaurant van Madrid, en DOMO by Paco Roncero (met 2Michelinsterren in La Terraza del Casino) en Cabrera. Daarnaast heeft het hotel een unieke pionierspositie in de branche met het enige Living Lab ter wereld, waar innovaties op hotel en MICE-gebied getest worden in een real life omgeving. Ook is hotel de trotse en enige wereldwijde bezitter van een 300 m2, semitransparant LED Vault hotel screen (überhaupt het grootste multimediascherm van Europa), twee verdiepingen met exclusieve vijfsterrenservice en 7800m2 aan evenementenruimtes.

Vlaggenschip
“NH Collection Eurobuilding is het vlaggenschip van ons premium merk NH Collection en het ultieme bewijs van de progressie van onze organisatie, gekenmerkt door hoogwaardige en gastgerichte producten en services. Het hotel is een wereldwijde voorloper dankzij het Living Lab concept. Het is een bestemming op zichzelf voor zowel zakelijke- als vrijetijdsreizigers door de veelzijdige en innovatieve kamerinrichting, het gastronomische aanbod en de uitgebreide meeting- en eventsfaciliteiten,” aldus Federico González Tejera, CEO van NH Hotel Group

Maarten Markus
Maarten Markus, Managing Director van Business Unit Benelux, UK, Frankrijk, USA & Afrika, voegt toe: “Het NH Collection merk verbindt de stad met een baanbrekend hotelconcept. Hier in Madrid zien we een mooi voorproefje van wat we in bijvoorbeeld Amsterdam en Brussel realiseren. Het hotel voegt echt iets toe aan de stad en dankzij de hoogwaardige services en producten zijn we in staat om memorabele ervaringen te creëren voor onze gasten.”

Living Lab – uniek in hoteltechnologie
Het Living Lab concept geeft vorm aan het doel van NH Hotel Group om innovatie beschikbaar te stellen voor de hotelgast en is daarmee een revolutionair en ambitieus project. NH Collection Eurobuilding is getransformeerd in een testomgeving en digitaal ecosysteem. Door co-creatie, experimenten en real-life demonstraties van nieuwe technieken worden gasten uitgenodigd om mee te gaan in de continu vernieuwende omgeving. Het Living Lab kent drie uitgangspunten:

1.Het testen van technologie in een echte situatie: in de vier Living Lab Rooms ervaren gasten innovaties die bijdragen aan een memorabele NH-ervaring,

2.Het stimuleren van start-ups: ondernemerstalent wordt aangemoedigd tot het ontwikkelen van hotelgerichte initiatieven door speciale 6-maandenprogramma’s,

3.Open Innovation: stimulans van start-ups door NH-medewerkers op dit vlak en het aanjagen van deze initiatieven door speciale competities.


Bijzonder decor voor events
Met 7800m2 eventruimte, opgedeeld over 32 meeting rooms, allen met natuurlijk daglicht, is NH Collection Eurobuilding geschikt voor alle soorten events in de Spaanse hoofdstad. De Gran Madrid ruimtes vallen hierbij op: met 1074 m2 kunnen zij tot wel 1000 gasten herbergen.

Alle ruimtes bieden de kwalitatief hoogwaardige producten en services van het “NH MEETINGS: inspire.create.enjoy.” concept, dat wereldwijd garant staat voor ongeveer een kwart van alle inkomsten van NH Hotel Group. Naast de reeds zichtbare kernbeloftes van dit concept (onder meer de ECO-friendly meetings, de gratis en snelle Wi-Fi en één aanspreekpunt voor het gehele event), komt hier in NH Collection Eurobuilding nog een belofte bij: “high tech made easy.”

Holographic telepresence system
Na succesvolle pilots kunnen gasten van NH Collection Eurobuiding namelijk gebruik maken van het unieke ‘holographic telepresence system.' Hiermee is NH Hotel Group de eerste hotelketen ter wereld die dit aanbiedt in het reguliere servicepakket. Aangevuld met het 'SMART Room System for Microsoft® Lync® Online', dat gebruik maakt van Lync Online 2013, is hoogwaardige audio- en video conferencing gegarandeerd, zowel op locatie als op afstand. NH Collection Eurobuilding is het startschot voor de uitrol van deze technieken in 15 hotels van NH Hotel Group dit jaar.

Gastronomische bestemming
NH Collection Eurobuilding opent tevens de deuren van een uniek cluster aan gastronomische formules. Fijnproevers kunnen hun hart ophalen in het enige Madrileense 3*Michelinsterrenrestaurant DiverXo, het resultaat van het culinaire brein van het ‘enfant-terrible’ van de Spaanse keuken: David Muñoz.

Fine dining kan ook in de drie ruimtes van DOMO by Roncero & Cabrera, creaties van Paco Roncero (in bezit van 2*Michelinsterren voor La Terraza del Casino) en Diego Cabrera, met Luis Bartolomé in de keuken. Binnen het concept is er een tapasbar, een restaurant en een Gastro Jewellery die haute cuisine van Roncero combineert met de exclusieve cocktailcreaties van Diego Cabrera. Ook is er een buitenterras, DOMO LOUNGE & TERRACE by Cabrera, en de Japanse keuken is vertegenwoordigd; het hotel biedt ruimte aan een 99 Sushi Bar.

Bijzondere faciliteiten
Het nieuwe NH Collection Eurobuilding telt 431 kamers: 276 Superior Rooms, 96 Premium Rooms, 13 Premium Rooms met spectaculair uitzicht, 20 Premium Rooms met balkons en eveneens een prachtig uitzicht, 6 Junior Suites en 1 Presidential Suite. Alle kamers bevatten de Brilliant Basics van NH Hotel Group, zoals douches met regeneffect, exclusief voor NH ontworpen matrassen, flatscreens, professionele haardrogers en een Nespresso koffiemachine op de kamer. NH Collection Eurobuilding biedt daarnaast vijfsterrenservices op geselecteerde kamers en een VIP-lounge.

Wellness
Ook aan het wellness element is gedacht: NH Collection Eurobuilding presenteert Metropolitan®, een spectaculair health & wellness center. Met een grote fitnessruimte, groepsleszalen, tennisfaciliteiten, een rooftop solarium en 500m2 spa, biedt Metropolitan® de ultieme ontspanning voor lichaam en geest in de drukke stad.

Sustainability
NH Collection Eurobuilding is ontwikkeld en ingericht volgens de vanzelfsprekende sustainabilitystandaarden van NH Hotel Group. Het hotel is aangemerkt als Green Leader door Tripadvisor en is in bezit van de ISO14001 en ISO50001 certificeringen. Ook met de Co2 Footprint is rekening gehouden. De Living Lab rooms zijn een voorbeeld in energie-efficiency: 100% LED verlichting (overigens net als het Vault screen in de lobby), electronische apparatuur met energielabel A+, milieuvriendelijke (KRION®) en 100% recyclebare meubelmaterialen. De Holographic Telepresence en audio-/videoconferencing oplossingen gaan onnodige reisstromen van gasten tegen. De resultaten op het verlagen van de C02 footprint komen ten goede aan het KasigauCorridor REDD Wildlife Protection Project in Kenia. Ook alle gasten die een evenement organiseren in het hotel, wordt de optie geboden om het event op deze wijze milieuvriendelijker te maken.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Opening Internationaal
Louvre Hotels Group opent twee hotels in ‘Le Belaroïa’

Louvre Hotels Group zet zijn ontwikkelingsstrategie voort door uit te breiden op belangrijke locaties. Deze keer richten zij zich in Montpellier specifiek op Le Belaroïa, een complex van 9000 m2, ontworpen door de Franse architect Manuelle Gautrand. In dit complex worden voor het eerst in Frank...

Achtergronden
Camille Oostwegel senior neemt afscheid

In 2020 gaat de Oostwegel Collection een nieuwe fase in, zo laat het Limburgse hotelbedrijf weten. Camille sr. neemt op zijn zeventigste verjaardag afscheid als eigenaar en algemeen directeur en draagt het stukje over aan zijn zoon, Camille jr. In het nieuwe jaar gaat de Oostwegel Collection vers...

Awards F&B
Genomineerden F&B Professional of the Year 2020 bekend

Ieder jaar gaat de AF&BM, hét netwerk voor F&B professionals, op zoek naar de F&B Professional of the Year. Dit is die professional die gastheer of -vrouw pur sang is en die dag in dag uit laat zien dat hij of zij met aanstekelijk enthousiasme een echte motivator en coach is voor ...

Achtergronden Culinair
Ruim 1 op de 10 Nederlanders gaat met Kerst uit eten

Ruim een op de tien (12 procent) Nederlanders grijpt Kerst aan om uit eten te gaan. Dit blijkt uit een analyse van Taxi2Airport, dat - in aanloop naar de kerstdagen - in kaart bracht op welke manier Nederlanders Kerst vieren. Eten belangrijk tijdens Kerst Kerst is erg populair in Nederland. L...

Hotelbouwplannen
Vernieuwd meeting center in Nijmegen; ruimtelijk en stijlvol vergaderen in Sanadome

Nijmegen is een kwalitatief hoogstaand meeting center rijker. Het 4-sterren Superior hotel Sanadome Hotel & Spa Nijmegen heeft flink geïnvesteerd in haar vergaderfaciliteiten. Voorheen bevonden zich in de linker hotelvleugel van Sanadome diverse afdelingen van het Canisius Wilhelmina Zieken...

Achtergronden
Welke beoordelingen ontvangen hotels en hoe uiten zij zich op social media?

Nog snel een vakantie boeken of dit najaar een weekendje weg in eigen land? Online ondernemersplatform Places.nl zocht voor u uit hoe hotels beoordeeld worden door klanten. En dat niet alleen: hoe presteren deze hotels eigenlijk op social media? Want wat is nou leuker dan foto’s bekijken om al...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: