U heeft gezocht op : Millennial

7 februari 2020 Interview Longread
HR-specialisten over personeelskrapte, millennials en de WAB

Je zal maar HR-manager zijn in deze tijden van krapte op de arbeidsmarkt en een overheid die de regels voor flexwerk aanscherpt. Dan heb je niet alleen heel veel liefde voor het vak nodig, maar ook een grote dosis creativiteit om aan alle uitdagingen het hoofd te bieden. Twee HR-managers, een direct...

21 januari 2020 Personeel
De nieuwste technologische tools voor het koesteren van talent

Waar menselijk talent in de jaren ‘90 werd gezien als een verrijking om te managen onder het concept van talentmanagement, neemt het koesteren van talent een humanistisch standpunt in van de mensen van een organisatie van wie het doel in lijn is met het bedrijf dat talent ontwikkelt en koester...

20 januari 2020 Columns
Column Hans van Spronsen: OK Boomer

Wellicht heeft u het de afgelopen weken of maanden online voorbij zien komen, de nieuwe online grap die graag wordt verspreid door millennials en de generaties die daarop volgen; ‘OK Boomer’. Kort gezegd is het een grapje met een serieuze kern, de term werd zelfs al gebruikt in het parle...

13 januari 2020 Achtergronden Ondernemen
Food is uiting van identiteit voor jongere generaties

Millennials, dat zijn mensen geboren tussen 1981 en 2000, geven jaarlijks gemiddeld 1.512 euro uit aan eten en drinken buiten de deur. Oudere generaties geven fors minder uit, babyboomers komen bijvoorbeeld niet verder dan 519 euro, zo blijkt uit onderzoek van FoodService Institute Nederland (FSIN)....

30 december 2019 Personeel
Weg met de traditionele functionerings- en beoordelingsgesprekken

In hun jaaroverzicht blikken de onderzoekers van Hotelschool The Hague terug op hun belangrijkste projecten en publicaties. Internationale keynotes, het eigen jaarlijkse symposium voor scholen en bedrijven, revenue management (wie is beter: de computer of de mens?), #Fairkitchens (hoe kunnen de werk...

25 oktober 2019 Interview Longread
"In tegenstelling tot sommige ketens is Golden Tulip niet hiërarchisch"

Direct na de rotonde rechts, maar door de hoogbouw rondom wordt het hotel aan het zicht onttrokken, vanaf de doorgaande weg. “Achter het Chinese restaurant,” volgens een behulpzame buurtbewoner. De entree van Golden Tulip Alkmaar zit ‘ingeklemd’ tussen Victory Wok en het Japa...

27 augustus 2019 Booking.com
Het reisgedrag van Gen Z verklaard

Gen Z (jongeren in de leeftijdsgroep van 16-24 jaar) wordt door velen verwacht op sociaal en ecologisch vlak bewuster te zijn dan voorgaande generaties. Maar kunnen ze voldoen aan de hoge verwachtingen die nu al op hun nog jonge schouders rusten? En in hoeverre zullen zij in de voetsporen treden van...

23 juli 2019 Amsterdam Opening Hotelketens
The niu Fender hard-hat-tour: nieuw hotel opent in het najaar in Amsterdam [foto's]

The niu Fender Amsterdam aan de Entrepothaven in het Oostelijk Havengebied opent op 1 november officieel haar deuren. General Manager Alexander Peulen is zichtbaar trots op het verrezen hotel. “Ik heb er ontzettend veel zin in.” Het twaalf verdieping tellende hotel heeft 246 kamers,...

18 juli 2019 Achtergronden Tech
Gen Z: sociale media belangrijkste inspiratiebron voor vakantiebestemming

Er wordt veel gespeculeerd over Generatie Z en het gebruik van sociale media. Zijn Gen Z’ers het al zat? Delen ze nog steeds content? Zijn ze echt zo afhankelijk van influencers? Nieuw onderzoek van Booking.com wijst uit dat, alhoewel Gen Z-reizigers visueel ingesteld zijn, hun vakantiekeuzes ...

9 juli 2019 Booking.com Achtergronden
Dit zijn de reiswensen van Gen Z

Generatie Z (leeftijd 16-24 jaar), de generatie die de toekomst gaat vormgeven, wordt volwassen en is bezig de wereld te ontdekken. Velen denken te weten wat deze generatie kenmerkt, maar wat zegt de generatie daar eigenlijk zelf van? Om die vraag te beantwoorden heeft Booking.com bijna 22.000 respo...

21 mei 2019 Economie Toerisme
Buitenlands toerisme groeit vooral buiten grote steden

Door de welvaartsgroei en de grotere bereikbaarheid van bestemmingen blijft het toerisme ook in de komende jaren stijgen. ABN AMRO geeft wel aan dat het tempo hiervan enigszins afneemt door de economische groeivertraging in herkomstlanden van toeristen. Hierdoor vertraagt bijvoorbeeld ook de groei v...

15 mei 2019 Amsterdam Personalia
Alexander Peulen GM nieuwe Hotel the niu Fender Amsterdam

Begin mei is Alexander Peulen aangesteld als General Manager van het nieuw te openen the niu Fender in Amsterdam. Peulen heeft hiervoor vier jaar de functie van Directeur bekleed bij beheermaatschappij Ooghduyne BV en was daarvoor tien jaar Parkmanager bij Landal Beach Resort Ooghduyne. Hij gaat in ...

24 april 2019 Interview Longread
Eric Toren & Tijmen Receveur: "Leer van wat je niet hebt gedaan"

Waar een jonge accidential hotelier en een geroutineerde hospitality-expert elkaar vinden in passie voor hun mensen, de lol van het creatieve proces en het perfectioneren van de begroting. Wij spreken Tijmen Receveur, mede-oprichter en mede-eigenaar van Hotel Not Hotel en Eric Toren, directeur, eige...

26 februari 2019 Achtergronden Internationaal Longread
Wat doet een harde brexit met de Nederlandse hotellerie?

‘Brexit’ is inmiddels synoniem voor herrie. Britse parlementariërs vliegen elkaar vanaf langgerekte leren banken in de haren en waar zij het toch eens zijn, krijgen ze nul op het rekest van de Europese Unie. De dreiging van een wanordelijk Brits vertrek uit de EU vanaf 29 maart is d...

28 januari 2019 Amsterdam Internationaal
Amsterdam aantrekkelijkste stad voor hotelinvesteringen binnen Europa

Elk jaar nemen de deelnemers aan de Deloitte European Hotel Investment Conference deel aan de industrie-enquête. Deloitte heeft een factsheet op maat gemaakt over de huidige en toekomstige trends & ontwikkelingen van de Nederlandse en bredere Europese hotelindustrie. Enkele hoogtepunten...

22 januari 2019 Interview KHN Longread
Interview nieuwe directeur KHN: ''Meer zichtbaarheid in politiek Den Haag''

Afschaffing van de pariteitsclausules, minder macht voor de OTA’s, een eerlijk speelveld creëren en de problemen op de arbeidsmarkt aanpakken. Dirk Beljaarts is per 1 februari de nieuwe algemeen directeur van de Koninklijke Horeca Nederland (KHN) en is ambitieus. “Met bijna 450.000 ...

2 januari 2019 Economie
Groei voor leisure markt ondanks personeelstekort

De Leisure-sector liet in 2018 groei zien, geholpen door de positieve economische omstandigheden en de toename van het toerisme. Bijvoorbeeld de fastfood-branche, restaurants en hotels laten groei zien. Zo meldt ABN AMRO. Dat biedt reden tot optimisme. Toch is waakzaamheid geboden voor ondernemers i...

21 december 2018 Events
Het Global Restaurant Investment Forum komt naar Amsterdam

Het Global Restaurant Investment Forum 2019 (GRIF), de jaarlijkse ontmoetingsplaats voor internationale restaurantinvesteerders - georganiseerd door Bench Events - werkt voor de zesde editie samen met NH Hotel Group. GRIF vindt voor het eerst plaats in Amsterdam. Waar gaat het over? GRIF, dat ...

28 augustus 2018 Tech Branded Content
Dampf Hotelkamer Audio – ontwikkeld voor hotels

2017 was voor Dampf een prachtig jaar. 2018 is ook al een succes. We zijn veel hoteliers tegengekomen die waarde zien in het aanbieden van een gebruiksvriendelijke audio stream met goed geluid op de kamer. Hier volgt een greep uit een aantal van onze recente projecten. Door het slimme ontwerp en ver...

3 augustus 2018 Opening Internationaal
Nieuw hotelmerk van Accor opent in Parijs

Novaxia heeft de aankoop van 61 rue Buzenval voltooid en begint aan de bouw van een nieuw hotelconcept, de eerste JO & JOE Open House in Parijs. Gelegen in het hart van een jonge en levendige wijk, is dit een van de 8 'Reinventing Paris'-projecten waarvan de start van de bouw al is begon...

13 juli 2018 Toerisme Longread BUAS
De Chinese millennial, hotelgast van de toekomst

Over de Chinese toerist wordt door de Nederlandse pers veel geschreven. We zien koppen zoals '4000 Chinezen trekken door Nederland: waarom zijn we zo populair?' of ‘Giethoorn overspoeld met Chinezen’. En hoewel de Chinese toerist een groeiende rol heeft op de Nederlandse markt, k...

4 juli 2018 Tech Branded Content
ASSA ABLOY Hospitality: voorop blijven lopen door interactieve sloten

Waar begint innovatie voor hotelgasten? Het verhaal van sloten marktleider ASSA ABLOY Hospitality is begonnen in 1974. Slotenmaker Tor Sørnes hoorde dat zijn favoriete zangeres in haar hotelkamer was overvallen. Hierdoor raakte hij geïnspireerd om gasten te beveiligen op een hoger level....

2 juli 2018 Economie Achtergronden
30 procent omzet hotels en restaurants komt door millennials

Hotels en restaurants schatten dat een derde van hun jaaromzet op dit moment toe te schrijven is aan de millennialgeneratie. Dat blijkt uit het onderzoeksrapport 'Finding the balance: human touch vs high tech' van het internationale advocatenkantoor CMS. Met een meerderheid van de millenn...

15 juni 2018 Longread BUAS
Mentale gezondheid en stress: de millennial in de hospitality-industrie

“Goed hoor, maar ik heb het momenteel wel druk”, is steevast het antwoord op de vraag hoe het met iemand gaat. Sluipenderwijs heeft tijdsdruk een groeiend negatief effect op mentale klachten onder de werkende bevolking en deze klachten lijken ook de jongere generatie, de ‘millennia...

23 mei 2018 Opening Hotelketens
Nederlands eerste niu hotel geopend in Haarlem

Begin mei opende NOVUM Hospitality haar eerste niu hotel van Nederland in Haarlem. Het driesterrenhotel telt 84 kamers en is de derde locatie waar NOVUM Hospitality zijn innovatieve hotelconcept niu heeft toegepast. Innovatief doordat locatie en directe omgeving een belangrijke rol spelen. Zo is het...

15 mei 2018 Opening
Volledig tech-driven hotel CityHub opent in Witte de Withstraat in Rotterdam

CityHub heeft in één van de meest levendige en sfeervolle straten van Rotterdam een nieuw hotel geopend. Met 126 futuristische slaapunits, een ‘digital first’ lobby én een app die reizigers wegwijs maakt in de stad, haakt CityHub perfect in op de behoeftes van de tra...

11 januari 2018 Personeel Interview
Op zoek naar 160 nieuwe personeelsleden

Caroline Seyger is verantwoordelijk voor human resources bij InterContinental Amstel Hotel Amsterdam en het nog te openen QO Amsterdam. De laatste tijd is zij samen met haar collega’s enorm druk met het vormgeven van het team van het nieuwe QO hotel. “Het zal je niet verbazen dat keuken...

27 december 2017 Columns Ewout Hoogendoorn
Column Ewout Hoogendoorn: HotelTech 2017

Marriott heeft recent een overeenkomst gesloten met Samsung en Legrand om samen een IoT (Internet of Things) hotelkamer te ontwikkelen. Gepaard met mooie termen als het IoT Guestroom Lab dat ‘powered’ is door Marriott’s eigen ‘Innovation Lab’ in Maryland wordt een hotel...

21 december 2017 Internationaal Interview
Krakau Special: “Oud en nieuw komen hier samen”

In een spiksplinternieuw pand aan de rand van de hippe wijk Kazimierz in Krakau is het INX Design Hotel gevestigd. Hier ontmoeten het heden en het verleden elkaar. Met zo?n locatie kan dat ook bijna niet anders. Zeker als je weet dat een van de beroemdste kunstenaressen uit de Poolse geschiedenis i...

19 december 2017 Booking.com Achtergronden
Zakenreis als voorwaarde bij accepteren van een baan

Uit nieuw onderzoek van Booking.com Business blijkt dat zakenreizen voor werknemers belangrijk zijn in hun keuze voor een werkgever en de binding die werknemers hebben met hun werkgever. Daarnaast blijkt dat het soort werk dat mensen doen van invloed is op de manier waarop zij kijken naar reizen voo...

15 december 2017 Video Hoteltech
Video: Dit was HotelTech 2017

Op 20 november vond HotelTech 2017 plaats in het Postillion Hotel in Bunnik. Het aantal bezoekers was hoger dan in 2016 en de aanwezige hoteliers genoten zichtbaar van het programma. Dit jaar wist de organisatie enkele aansprekende namen te strikken voor het kennisevenement. Mathijs Bouman leidde al...

14 december 2017 trends
#TravelBrag nieuwe trend bij millenniumgeneratie

‘Travelbragging’ op social media, opscheppen over de reizen die je maakt, is de nieuwe trend onder millennials. Dit blijkt uit onderzoek van de mobiele Travel Tracker van Hotels.com®*. #TravelBrag levert ‘likes’ op, 22% van de jongeren geeft toe dat ze op vakantie drie uu...

13 december 2017 Achtergronden Longread BUAS
Meeting room of the future

Handig, een hotelkamer of vergaderruimte selecteren door er eerst virtueel in rond te lopen. Het kan tegenwoordig gewoon en het ziet ernaar uit dat gasten er ook gebruik van gaan maken. Via driedimensionale beelden krijgen we het gevoel dat we al op lokatie zijn. Virtual Reality, kortweg VR, heeft z...

8 december 2017 Awards
Golden Tulip Weert en Tulip Inn Eindhoven Airport winnen titel Hotel of the Year 2017

Golden Tulip maakte vandaag de winnaars van de jaarlijkse Hotel of the Year verkiezing bekend. Golden Tulip Weert en Tulip Inn Eindhoven Airport mogen een jaar lang de felbegeerde titel Hotel of the Year 2017 dragen. De prestigieuze awards werden persoonlijk overhandigd aan de General Managers van d...

23 november 2017 Hoteltech
In beeld: Succesvolle editie HotelTech in Bunnik

Afgelopen maandag vond HotelTech 2017 plaats in het Postillion Hotel in Bunnik. Het aantal bezoekers was hoger dan in 2016 en de aanwezige hoteliers genoten zichtbaar van het programma. Dit jaar wist de organisatie enkele aansprekende namen te strikken voor het kennisevenement. Mathijs Bouman le...

2 november 2017 Toerisme Internationaal
Zakenreizen op maat de sleutel tot het werven en behouden van werknemers

Nieuw onderzoek van Booking.com Business toont aan dat het soort werk dat mensen doen, hun mening bepaalt over het reizen voor werk of vakantie. Bijna een derde (30%) van alle werkende professionals accepteerde hun baan geheel of gedeeltelijk vanwege de aangeboden zakelijke reismogelijkheden. Dit la...

30 oktober 2017 trends Toerisme
Dit zijn de reistrends voor 2018

Op zoek naar reisinspiratie voor 2018? Experts bij Booking.com analyseerden de gegevens van meer dan 128 miljoen beoordelingen van gasten. Om de belangrijkste reistrends voor 2018 te voorspellen, combineerden ze deze informatie met een onderzoek onder 19.000 reizigers uit meer dan 26 landen wereldwi...

20 oktober 2017 Toerisme
87% van Nederlanders heeft bucketlist

Bucketlists met alleen maar traditionele bestemmingen bestaan niet meer. Nieuw onderzoek van Hotels.com laat zien dat avontuurlijke activiteiten op een bucketlist steeds populairder worden. De top 5 bucketlist-ervaringen zijn: Het Noorderlicht zien (39%) Een roadtrip maken naar afgelegen...

12 oktober 2017 Interview
Interview Lucas Drewes (easyHotel): "Weg met de hiërarchie"

easyHotel is drie jaar geleden een nieuwe weg ingeslagen met betrekking tot de verantwoordelijkheden van de werknemers en heeft ‘zelfsturende teams’ in het leven geroepen. Lucas Drewes, CEO van de hotelketen, legt uit waarom deze transitie is ingezet. “We merkten dat er een hoog...

7 oktober 2017 Columns Achtergronden Interview
De Weekendselectie: Rustiek Drenthe, vernieuwd Golden Tulip Hotel en watten

Het is weer weekend! Dagelijks plaatsen wij op Hospitality Management nieuws, achtergronden, interviews en blogs. Omdat wij ons kunnen voorstellen dat je de afgelopen week iets hebt gemist, vind je in de weekendselectie drie artikelen die gedurende de afgelopen week zijn geplaatst op onze website. ...

3 oktober 2017 Hotelbouwplannen Interview
Golden Tulip Weert richt zich op millennials

Het 'nieuwe' Golden Tulip krijgt vorm in Golden Tulip Weert. Een deel van de zalen is omgebouwd naar een nieuw type hotelkamers. Kamers die volgens eigenaar Jin Jiang (de hotelgroep die eigenaar is van Louvre Hotels Group en dus ook van de 'brand' Golden Tulip) beter aansluiten bij d...

26 september 2017 Video Interview Hoteltech
HotelTech 2017: ‘We zijn meer dan ooit een kind van onze eigen generatie’

Wat maakt het dat de mens anderen dingen doet dan gisteren, en vandaag andere dingen doet dan morgen? Op die vraag probeert Herman Konings het antwoord te zoeken. Als veranderingspsycholoog is hij verbonden aan de KU Leuven en houdt hij zich dagelijks bezig met het veranderend gedrag van mensen. Tij...

14 september 2017 Achtergronden Interview
Interview: "Wij maken van Airbnb een hotel"

Disruptie en millennials. Twee termen die door hoteliers vaak worden gebezigd wanneer het om ontwikkelingen binnen de toeristische industrie gaat. In het bijzonder gaan de gedachten van menig hotelier daarbij uit naar Airbnb, de marktplaats voor verhuur van particuliere properties. Alhoewel het &lsq...

5 september 2017 Tech
Hotelgasten verwachten gratis wifi

Vandaag de dag wil een hotelgast snelle en liefst gratis beschikbare wifi. In een wereld waarin steeds meer mensen op reis zijn, is draadloos internet in een hotel essentieel voor toegang tot apps zoals mail en social media. Een sterk wifi-netwerk binnen een hotelkamer is inmiddels net zo belangrijk...

18 augustus 2017 Hotelbouwplannen Banqueting
Golden Tulip Weert: vergaderzalen worden hotelkamers

Bij Golden Tulip Weert, gelegen in het centrum van de stad, is letterlijk gebouwd aan het ‘nieuwe‘ Golden Tulip. Een deel van de zalen is namelijk omgebouwd tot negen hoogstaande hotelkamers. Deze verbouwing staat geheel in lijn met de nieuwe merkstrategie van Golden Tulip die door Louvr...

9 augustus 2017 Toerisme Achtergronden
Millennials gaan op zoek naar hotels met fitnessfaciliteiten

Uit onderzoek van travel expert Hotels.com™ blijkt dat millennials het strand en biertjes inwisselen voor actieve fitnessvakanties. Er wordt deze zomer daarom een groei verwacht in het aantal ‘welfies’, zogenaamde workout selfies. Dit komt mede door fitfluencers op social media die...

4 juli 2017 Achtergronden
Hoe zit dat met Netflix op de hotelkamer?

House of cards, Orange Is The New Black en Narcos. Drie populaire series die zonder Netflix waarschijnlijk nooit zouden zijn geproduceerd. In zeven jaar tijd is het bedrijf uitgegroeid tot een mediaconcern dat dagelijks miljoenen kijkers aan zich weet te binden. Is het tijd voor Netflix in de hotelk...

30 mei 2017 Onderwijs Achtergronden Interview
The next generation in hospitality?

Ze worden de ‘Generatie Z’ genoemd, of ‘Post-Millennials’. De huidige groep studenten die op dit moment leert voor de toekomst van de Nederlandse horeca. Het is de eerste generatie die volledig is opgegroeid met internet, laptops, smartphones en apps. Is deze generatie nog we...

18 mei 2017 Hotelbouwplannen Achtergronden
Aantal hostelbedden in Nederland in de lift

Het aantal bedden in hostels in Nederland is de afgelopen vijf jaar met maar liefst 37 procent gestegen. In Amsterdam bedraagt deze groei zelfs 74 procent. Dat blijkt uit een onderzoek van Invast Hotels, dat heeft gekeken naar de hostelmarkt in Nederland. De ontwikkeling van vele nieuwe hostels i...

9 mei 2017 Columns
Column Hans van Spronsen: Future proof?

De mens zal steeds ouder worden...Dit is een terugkerend item in de media. Volgens medische profeten worden we in de toekomst allemaal 100 jaar of ouder. Dat gaat nogal wat beteken voor de samenleving, want ouder worden zal ook in de toekomst gepaard gaan met gebreken. Over 8 jaar is naar verwachtin...

3 mei 2017 Economie Hotelbouwplannen Achtergronden Longread
Waar letten banken op bij het financieren van hotels?

De gunst van de gast is voor een hotelier het hoogst haalbare. Maar daarna komt toch al snel de gunst van de bank: als er financiering nodig is voor een nieuw concept, nieuwe technologie of (nog) een eigen pand. ING, Rabobank, ABN AMRO en NIBC Bank investeren graag (zij het selectief) in de hoteller...

1 mei 2017 Achtergronden
Golden Tulip Hotels onderzocht verschil in hotelwensen tussen generaties

Golden Tulip Hotels maakt dit jaar een ingrijpende internationale rebranding en herpositionering door. Moederorganisatie Louvre Hotels Group werkt momenteel hard aan de vernieuwing van haar 180 Golden Tulip hotels, verspreid over de wereld. De naam Golden Tulip is nagenoeg bij iedereen bekend als Ne...

7 april 2017 Hotelbouwplannen Accor Duurzaamheid
AccorHotels kondigt eerste koolstofarme hotel aan

Tijdens het tweede BBCA-forum kondigde AccorHotels de bouw aan van het eerste hotel met het BBCA-label voor koolstofarme gebouwen: JO&JOE Parijs. Duurzame gebouwen vormen een topprioriteit in AccorHotels’ eigen programma voor duurzame ontwikkeling Planet 21. HotelInvest, het vastgoedpar...

23 maart 2017 Airbnb Achtergronden
Airbnb: wat we niet mogen weten

Met 474 procent groei van de vraag in 2015 (in totaal 736.000 overnachtingen in Amsterdam), en waarschijnlijk nog eens een verdubbeling in 2016, is de ontwikkeling van Airbnb stormachtig verlopen. De impact wordt nog maar door weinigen onderschat. Toch zijn veel artikelen en opinies over het verschi...

15 maart 2017 Booking.com Toerisme
Solo reizen is een nieuwe trend

Hoewel de eerste keer reizen spannend kan zijn, zijn de meesten (61%) het erover eens dat de zenuwen die opborrelden voor de reis onnodig waren. Het vastklikken van de stoelriem in het vliegtuig, het omdraaien van de sleutel bij je appartement of hotelkamer, het uitzicht vanuit de slaapkamer en de s...

7 maart 2017 Achtergronden
Worden ontbijtcafés uw nieuwe concurrent?

Het is een vertrouwd beeld in veel hotels; tussen zeven uur en tien uur ’s ochtends staan de gasten in rijen langs het ontbijtbuffet om een broodje met roerei, croissant met kaas, toast met jam en verse jus d'orange te pakken. Een stevig ontbijt is tenslotte een goed begin van de dag. Maar...

14 februari 2017 Awards Onderwijs
Hotelschool The Hague in de prijzen bij European Mise en Place Cup

Op zondag 12 en maandag 13 februari vond alweer de 9e editie van de European Mise en Place Cup plaats in het gastronomische Maastricht. Deze editie stond geheel in het teken van “Catch Me If You Can – Stay in Love”. FHWien der WKW - Oostenrijk ging er dit jaar met de winst vandoor....

28 december 2016 Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: Hotelhumor

Hotels zijn over het algemeen tamelijk humorloos. Het ‘hospitalityproces’ in hotels is een afgeleide van het aan de Europese hoven gebruikelijke protocol. En protocol heeft weinig plaats voor humor: het is een gedragsovereenkomst, meestal in de vorm van een aantal uit te voeren stappen. ...

19 december 2016 Columns Hotel
Column Sander Allegro: Hotelhumor

Hotels zijn over het algemeen tamelijk humorloos. Het ‘hospitalityproces’ in hotels is een afgeleide van het aan de Europese hoven gebruikelijke protocol. En protocol heeft weinig plaats voor humor: het is een gedragsovereenkomst, meestal in de vorm van een aantal uit te voeren stappen. ...

24 november 2016 Toerisme
Nederlandse millennials geven meer om de reisbestemming dan om de reiskosten

Millennials zoeken op verschillende manieren naar hun ultieme reis, waarbij vrienden, familie en social media een zeer invloedrijke bron zijn Nederlandse millennials oriënteren zich op verschillende manieren voor hun droomreis, waarbij een authentieke belevenis bovenaan de wensenlijst staat....

8 november 2016 Hotel Tech Hoteltech
Pluk de vruchten van generatie Y

“Generatie Y is nu actief op de arbeidsmarkt en heeft een heel eigen manier van denken en doen waar je vooral de vruchten van moet plukken.” Bart Götte is business futurist, psycholoog en innovatieaanjager. Generatie Y kan goed samenwerken, is digitaal onderlegd, communiceert sn...

2 november 2016 Hotel Opening
Accor Hotels lanceert hostels voor millennials

Accor Hotels introduceert een nieuwe concept voor hostels: Jo&Joe. Dit zijn een soort hostels die speciaal bedoeld zijn voor de relatief jonge reizigers. Accor wil in 2020 vijftig Jo&Joe hostels hebben en in 2018 ook al twee in Parijs en Bordeaux. De hostels moeten centraal in steden komen t...

28 oktober 2016 Hotelketens Achtergronden
ibis organiseert Sleepathon op Snapchat

ibis, ibis Styles en ibis budget volgen de nieuwste communicatietrends onder jongeren. Op zaterdag 29 oktober lanceren deze merken daarom de ibis Sleepathon. Deze innovatieve digitale wedstrijd vindt plaats op het @ibishotels Snapchat account. Vi...

26 oktober 2016 Toerisme Internationaal
Generatie Y is met 24% boekingen buiten Europa de wereldontdekker van nu

Veel Nederlanders huren tijdens hun vakantie of voor eigen gebruik een auto, echter is er niks bekend over de verschillende generaties en de wijze waarop ze dit doen. Vorige onderzoeken richten zich voornamelijk op de generatie Y (Millennials) maar er zijn ook veranderingen binnen de andere generati...

7 oktober 2016 Events Video Tech Hoteltech
Video: Bart Götte, keynote speaker HotelTech 2016

Een 'millennial' is overigens iemand die geboren is tussen ergens eind jaren zeventig en de start van het nieuwe millennium. De doelgroep bestaat dus uit personen van ruwweg tussen de 16 en 37 jaar oud. Dat is nogal een grote en diverse groep. Grote kans dat jij zelf ook een millennial bent. Het b...

13 september 2016 Toerisme Achtergronden Tech
Pokémon Go is boost voor reizen onder millennials

52% van de millennials is bereid om te reizen voor het populaire spel Pokémon Go, blijkt uit onderzoek van Hotels.com™. Het onderzoek, gehouden onder 3.000 reizigers tussen 18 en 30 jaar oud van over de hele wereld, laat ziet dat 85% van hen van plan is op reis Pokémon Go t...

6 september 2016 Toerisme Internationaal
92% van de Chinese reizigers blijft uitgeven ondanks gematigde economische groei

De vijfde Chinese International Travel Monitor van Hotels.com™ laat zien dan 92% van de Chinese reizigers beoogt om in het aankomende jaar evenveel uit te geven aan reizen. Ondanks de gematigde economische groei van het land geeft een derde zelfs aan om meer gaan te spenderen aan reizen. Een...

12 juni 2016 Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: Hotel van de toekomst

Ik heb in het hotel van de toekomst geslapen. Het staat niet in Japan of op de maan. Het staat in Amsterdam en heet ZOKU. Het positioneert zich als ‘hors categorie-hotel; een hybride tussen thuis en kantoor waar ontmoetingen met gelijkgestemden centraal staan. Het is een gloednieuw concept dat...

13 mei 2016
Zo willen millennials technologie in hotels gebruiken

Millennials gebruiken elke dag technologie. Ook tijdens een hotelverblijf willen ze gebruikmaken van hun smartphones, tablets en andere technologische toepassingen. Onlangs onderzocht Oracle Hospitality hoe 9000 millennials uit 8 landen technologie in hotels gebruiken. Gebruik van technologie i...

7 maart 2016
Werkkleding hotelwerknemers wordt meer casual

Het aantal millennials in dienst van hotels groeit. Daarbij hoort ook een verandering van het 'uniform'. Een meer casual uitstraling en meer keuzevrijheid om kleding te dragen die bij jezelf past zijn goed voor het moraal van de werknemers. Bovendien helpt het om jonge, creatieve en casual gasten ...

7 januari 2016
Dit zijn de 9 hoteltrends voor 2016

Nu 2016 is gearriveerd, presenteren we je graag de trends die we dit jaar in de hotelbusiness verwachten. Doe er je voordeel mee en maak van 2016 een topjaar! Foto: Het Ritz hotel in Parijs 1. Upcoming hotelrestaurants Michelinsterren en hotels. Lang leek deze combinatie onmogelijk, maar nie...

5 november 2015
Karakter

“Goedemorgen meneer Jansen”, “Was alles naar wens meneer Jansen?”, “Zal ik uw factuur in een enveloppe doen meneer Jansen?” BINGO! De front office medewerkster heeft de naam van de gast drie keer gebruikt en daarmee voldaan aan de brand standard van vele luxe hotelketens over hoe person...

14 oktober 2015 Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: Karakter

“Goedemorgen meneer Jansen”, “Was alles naar wens meneer Jansen?”, “Zal ik uw factuur in een enveloppe doen meneer Jansen?” BINGO! De front office medewerkster heeft de naam van de gast drie keer gebruikt en daarmee voldaan aan de brand standard van vele luxe hote...

30 juli 2015
Residence Inn wil millennials verleiden

Hotelketen Residence Inn gaat zich steeds meer aanpassen aan en richten op de millennials, jonge reizigers van 18-34 jaar. De keten, die deel uitmaakt van de Marriott International groep probeert jonge reizigers aan te trekken door meer te doen met food trucks en smartphones - de twee dingen waar ...

29 juli 2015
'Hotel runnen wordt wetenschap'

Bob Rauch, eigenaar van een hotelconsultancybedrijf in San Diego, meent dat de hotelier van de toekomst de titel 'wetenschapper' verdient. Immers, de veranderende demografische ontwikkelingen en nieuwe technologieën zorgen volgens hem voor een ware metamorfose. Behalve revenue management, moeten h...

28 juli 2015
Must: richt je op Chinese gast

De constante groei in het aantal internationale Chinese reizigers biedt grote kansen voor de wereldwijde reisindustrie en hoteliers, zo onthult de Chinese International Travel Monitor (CITM) 2015 van boekingswebsite Hotels.com. Uit hun laatste onderzoek blijkt dat technische, jonge en welgestelde ...

18 juni 2015
Hotelier, kijk uit met nieuwsbrieven!

Millennials. Ze zijn 'always on', maar veel hotelketens maken de fout om te denken dat zij veel generieke berichten willen ontvangen als zij hun gegevens met een merk hebben gedeeld. Sterker nog, uit onderzoek van Aimia blijkt dat deze generatie zich het sterkst afkeert van partijen die hen flinke...

4 mei 2015
Het belang van het hotelbed

Met de focus van hotels op high-tech en allerhande snufjes, wordt het belangrijkste onderdeel van de hotelkamer vaak vergeten. We hebben het over het bed. Ongeveer een derde van een mensenleven wordt op bed doorgebracht, en in hotels misschien nog wel meer. Meer betalen Een Gallup onderzoek b...

16 april 2015
Wildgroei aan hotelmerken

De reizigers van nu hebben te maken met een wildgroei aan namen van hotelmerken. Verwarrende en opvallend vaak gelijluidende namen zoals Hyatt Regency, Park Hyatt, Grand Hyatt, Hyatt House, Hyatt Place en binnenkort ook nog eens Hyatt Centric. Geruststellend In het verleden konden reizigers no...

6 maart 2015
De top 10 hoteltrends in 2015

In de Verenigde Staten was 2014 het jaar van robots, marihuanatoerisme en de opkomst van bestemmingen in de ‘Midwest’. Voor 2015 zijn er binnen de hotellerie – zowel binnen als buiten de VS – verschillende voorspellingen gedaan. Wordt 2015 het jaar van tech, millennials en F&B? Wij presente...

18 februari 2015
Hotelkamer boeken via Instagram

Conrad Hotels and Resorts zet Instagram in om de boekingen op te drijven. De hotelketen laat consumenten een kamer boeken door op een foto op Instagram te klikken. Hierna worden ze doorverwezen naar de boekingspagina. Conrad gebruikt hiervoor software van Like2Buy, een bedrijf dat gespecialiseerd ...

10 februari 2015
I am not a millennial man

Millennials. Dat klinkt als iets heel technisch en futuristisch. Maar nee, millennials zijn mensen die tussen ongeveer 1980 en 2000 zijn geboren. Daar kunnen ze niets aan doen, maar deze arme zielen hebben nooit een wereld meegemaakt zonder internet en smartphones, het zijn multitaskers, ze hebben ...

27 januari 2015
I am not a millennial man

Millennials. Dat klinkt als iets heel technisch en futuristisch. Maar nee, millennials zijn mensen die tussen ongeveer 1980 en 2000 zijn geboren. Daar kunnen ze niets aan doen, maar deze arme zielen hebben nooit een wereld meegemaakt zonder internet en smartphones, het zijn multitaskers, ze hebben...

9 januari 2015
De 10 vakantietrends voor 2015

Wat staat ons te wachten in 2015 op vakantie? De ingezette trend om vaker en korter te reizen en een persoonlijke belevenis te maken van je vakantie zet door. Het online boeken viert hoogtij dagen en we geven ons geld liever uit aan een ervaring dan aan materiële zaken. Reizen draait daarom bij v...

22 december 2014
Maak de hotelkamer 'millennial-proof'

Het design van hotelkamers is immer onderdeel van discussie, en zeker het bureau. De millennial-reiziger wil niet noodzakelijkerwijs alles op het bureau plaatsen. In de Verenigde Staten zijn veel hotels druk doende om hun hotelkamers 'millennial-proof' te maken; zij willlen immers meer (technologi...

31 oktober 2014
The Student Hotel groeit naar 10.000 kamers

The Student Hotel kondigt een grote kapitaalinjectie aan om uit te breiden in Europa. Er is 150 miljoen euro toegezegd door Perella Weinberg Real Estate, zodat de in Amsterdam gevestigde 'student accommodation provider' uit kan breiden en aan de vraag uit de markt kan voldoen. 'Leading' hotelme...

20 oktober 2014
Millennials stuwen mobiele boekingen

De Association of British Travel Agents meldt dat - volgens haar data over augustus 2014 - de mobiele boekingen in Groot-Brittanië achterblijven. Natuurlijk gaat mobiel een steeds grotere rol spelen, maar PC's en laptops blijven populair. Dat heeft verschillende redenen. Hoge score voor milenn...

21 juli 2014
Beloon social media gedrag van gasten

Steeds meer hotels onderkennen de kracht van social media en belonen het plaatsen van een foto van het hotel op Twitter, Facebook of Instagram. Niet alleen het reserveren van een kamer wordt tegenwoordig beloond. Er duiken steeds meer loyaltyprogramma's op die bepaald 'gedrag' belonen. Beloon ...

Columns Ewout Hoogendoorn
Ewout Hoogendoorn: I am not a millennial man

Millennials. Dat klinkt als iets heel technisch en futuristisch. Maar nee, millennials zijn mensen die tussen ongeveer 1980 en 2000 zijn geboren. Daar kunnen ze niets aan doen, maar deze arme zielen hebben nooit een wereld meegemaakt zonder internet en smartphones, het zijn multitaskers, ze hebben d...

Laad meer resultaten

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: