Accor breidt merk Tribe uit in Europa met nieuwe openingen

Auteur: redactie
Accor breidt merk Tribe uit in Europa met nieuwe openingen

Accor breidt Tribe verder uit in Europa met de opening van Tribe Riga City Centre, het eerste hotel onder dit designmerk in Letland en de Baltische staten. Tribe opent zijn deuren in de Art Nouveau-wijk van het centrum van Riga, met de coolste restaurants, bars, uitgaansgelegenheden, musea en architectuur van de stad op een steenworp afstand. Het nieuwe hotel beschikt over 81 slim ontworpen kamers met uitzicht op de stad of de binnenplaats, evenals zorgvuldig samengestelde ruimtes die zijn ontworpen om de vrijheid te bieden om te rusten, verblijven, spelen of werken.

Tribe werd in 2017 opgericht in Australië en belooft ‘meer voor minder’ en vertegenwoordigt een gedurfd design voor reizigers die hunkeren naar stijlvolle en moderne hotels tegen een betaalbare prijs. Tribe hotels zijn ontworpen om gasten alles te geven wat ze nodig hebben en niet wat ze niet nodig hebben.

Van Bali tot Duitsland

De nieuwste aanwinst in Letland bouwt voort op een groeiend portfolio van meer dan vijftien hotels, van Perth en Bangkok tot Londen en Parijs, van het beroemde strand van Kuta op Bali tot het kuuroord Baden-Baden in Duitsland en nu Riga. Het merk zal zijn groeitraject voortzetten, met een pijplijn van meer dan veertig hotels die naar verwachting binnen de komende vijf jaar geopend zullen worden, waarvan driekwart in Europa.

Enkele van de komende Tribe-openingen in Europa zijn Tribe Paris Clichy en Tribe Paris Pantis, naast Tribe Manchester Airport en Tribe Düsseldorf later in het jaar. Andere openingen in de pijplijn na 2024 zijn Tribe Budapest Airport en Tribe Krakow Stare Miasto in 2025 en Tribe Mainz in 2026.

Philippe Bijaoui, chief development officer Europa & Noord-Afrika voor de premium, midscale & economy divisie van Accor, licht toe: “Tribe is een merk met ongelooflijk potentieel, vooral in Europa. Er is een grote markt voor reizigers die op zoek zijn naar stijlvolle en moderne hotels, waar ze meer voor minder krijgen. Het is een goed voorbeeld van wat we in ons hele portfolio doen om van onze hotels gemeenschapshubs te maken die zowel mensen in de lokale omgeving aanspreken als mensen die van ver komen; en die strategie zal enorme voordelen opleveren voor eigenaren in termen van neveninkomsten en de waarde van hun activa, naast het doorbreken van het glazen plafond voor tarieven binnen de middenklasse merken."

Zoals alle Tribe-hotels biedt Tribe Riga City Centre een aantal moderne voorzieningen zoals een regendouche, een persoonlijke stomer in elke kamer en Kevin Murphy-voorzieningen in de badkamers. Het hotel is ideaal voor werk of vrije tijd, ligt op slechts negen kilometer van Riga International Airport en biedt gemakkelijk toegang tot het openbaar vervoer in de stad. De kamers zijn op verzoek ook huisdiervriendelijk.

“Tribe Riga City Centre is een bewijs van onze inzet om internationale lifestyle trends en energie te brengen, en daarmee diverse reizigers uit Letland, Europa en ver daarbuiten te bereiken: professionals, creatieven, stedelijke ontdekkingsreizigers en digitale nomaden die op zoek zijn naar hotels met intelligente, functionele, designgedreven ruimtes voor een eerlijke prijs in bestemmingen die wereldwijd bezocht moeten worden. Wij zijn ervan overtuigd dat dit nieuwe hotel de harten van zowel de gasten als de lokale buurt zal veroveren met zijn unieke aanbod en vibe”, aldus Pauline Oster, Tribe's vice president bij Accor Europe & North Africa.

Andere recente openingen onder het Tribe-merk in Europa zijn Tribe Milano Malpensa in Italië in februari 2024, naast twee hotels in Frankrijk, Tribe Paris Saint-Ouen en Tribe Lyon Croix Rousse; het eerste hotel in Duitsland, Tribe Baden Baden; en Tribe Budapest Stadium in Hongarije.

Work hard, play hard

Een van de belangrijkste redenen voor de groeiende populariteit van het merk zijn de vele lifestyle-elementen, met frisse en levendige ruimtes om te werken of ontspannen. Het merk spreekt zowel de lokale bevolking als reizigers aan, met sociale hubs en ruimtes die zijn ontworpen om contact te maken. Belangrijke voorbeelden zijn Tribe Budapest Stadium, waar dit voorjaar een bar op het dak wordt geopend met uitzicht over de skyline van Boedapest; en Tribe London Canary Wharf, waar het restaurant Feels Like June een Californisch geïnspireerde eetervaring biedt die de hele dag door populair is bij zowel de lokale bevolking als toeristen.

Elk hotel beschikt over een gemeenschappelijke Social Hub, die tegemoet komt aan de behoeften van zowel remote werkers als mensen die op zoek zijn naar een plek om te ontspannen, met een koffie- en cocktailbar plus een 24-uurs Grab & Go-balie, plus een verscheidenheid aan Tribe restaurantconcepten.

Blijf op de hoogte!

Twee keer per week het actuele en relevante hotelnieuws in uw mailbox? Registreer hier voor onze gratis digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.

Overig nieuws