AccorHotels neemt reserveringstool voor zakelijke reizen over

Auteur: Thijs Jacobs
Technologie 5 oktober 2017
AccorHotels neemt reserveringstool voor zakelijke reizen over

AccorHotels heeft een overeenkomst getekend om Gekko over te nemen, een grote speler op het gebied van softwareoplossingen voor zakelijke hotelreserveringen. De overname door AccorHotels is geheel in lijn met de strategie van de hotelgroep die zich richt op het optimaliseren van klantgemak en gebruikerservaring voor de zakelijke reiziger. 

De expertise en technologie van Gekko biedt zakelijke gebruikers zoek- en reserveringsoplossingen. Door middel van een interface kan gekozen worden uit meer dan 500.000 budget- en luxehotels wereldwijd. Met deze managementtools kunnen zakelijke reizigers online hun betalingen, aanbiedingen en kosten beheren.

Klanten


Gekko bedient meer dan 300 zakelijke klanten en 14.000 reisagenten via haar dochterondernemingen HCorpo (key accounts), Teldar Travel (leisure travel) Teldar Travel Biz (SME reisagenten) Miles Attack (loyalty programma) en Infinite Hotel (wholesaler die onafhankelijke Franse hotels bedient). Gekko is actief in Frankrijk, België, Spanje en Portugal en laat al jaren een continue groei zien. 

Gekko is opgericht in 2010 en staat onder leiding van Olivier Delouis en Stéphane de Laforcade. Zij introduceerden HLD in 2015, een Europees investeringsfonds, als referentieaandeelhouders. De transactie, die Gekko waardeert op 100 miljoen euro, zal bijdragen aan de financiële prestaties van AccorHotels over 2018. 
Stéphane de Laforcade en Olivier Delouis blijven aan het hoofd van Gekko en zullen de groep onafhankelijk blijven leiden.

Thibault Viort, Chief Disruption & Growth Officer AccorHotels, zegt: “We zijn erg verheugd dat het Gekko team zich bij onze groep aansluit. AccorHotels’ uitgebreide wereldwijde voetafdruk, samen met Gekko’s technologische leiderschap, maakt de weg vrij voor de ontwikkeling van een wereldleider in B2B hoteldistributie. Door deze samenwerking zijn we nog beter in staat om de zakelijke reiziger, een belangrijke doelgroep voor AccorHotels, op een onderscheidende manier te bedienen.

Groeimogelijkheden

Stéphane de Laforcade and Olivier Delouis, co-founders en executives bij Gekko, zeggen: “Samenwerken met AccorHotels tijdens deze belangrijke tijden voor ons bedrijf zet deuren open naar groeimogelijkheden. We zitten op dezelfde lijn wat betreft onze B2B distributie strategie en de sterke reputatie van AccorHotels biedt ons extra mogelijkheden en nog meer legitimiteit op de voor ons belangrijke internationale markten.”

De transactie is onderhevig aan concurrerende autoriteiten en is reeds goedgekeurd door het medezeggenschapsorgaan dat de werknemers van AccorHotels vertegenwoordigt. 

Overig nieuws