AccorHotels neemt reserveringstool voor zakelijke reizen over

5 oktober 2017 | Thijs Jacobs

AccorHotels heeft een overeenkomst getekend om Gekko over te nemen, een grote speler op het gebied van softwareoplossingen voor zakelijke hotelreserveringen. De overname door AccorHotels is geheel in lijn met de strategie van de hotelgroep die zich richt op het optimaliseren van klantgemak en gebruikerservaring voor de zakelijke reiziger. 

De expertise en technologie van Gekko biedt zakelijke gebruikers zoek- en reserveringsoplossingen. Door middel van een interface kan gekozen worden uit meer dan 500.000 budget- en luxehotels wereldwijd. Met deze managementtools kunnen zakelijke reizigers online hun betalingen, aanbiedingen en kosten beheren.

Klanten


Gekko bedient meer dan 300 zakelijke klanten en 14.000 reisagenten via haar dochterondernemingen HCorpo (key accounts), Teldar Travel (leisure travel) Teldar Travel Biz (SME reisagenten) Miles Attack (loyalty programma) en Infinite Hotel (wholesaler die onafhankelijke Franse hotels bedient). Gekko is actief in Frankrijk, België, Spanje en Portugal en laat al jaren een continue groei zien. 

Gekko is opgericht in 2010 en staat onder leiding van Olivier Delouis en Stéphane de Laforcade. Zij introduceerden HLD in 2015, een Europees investeringsfonds, als referentieaandeelhouders. De transactie, die Gekko waardeert op 100 miljoen euro, zal bijdragen aan de financiële prestaties van AccorHotels over 2018. 
Stéphane de Laforcade en Olivier Delouis blijven aan het hoofd van Gekko en zullen de groep onafhankelijk blijven leiden.

Thibault Viort, Chief Disruption & Growth Officer AccorHotels, zegt: “We zijn erg verheugd dat het Gekko team zich bij onze groep aansluit. AccorHotels’ uitgebreide wereldwijde voetafdruk, samen met Gekko’s technologische leiderschap, maakt de weg vrij voor de ontwikkeling van een wereldleider in B2B hoteldistributie. Door deze samenwerking zijn we nog beter in staat om de zakelijke reiziger, een belangrijke doelgroep voor AccorHotels, op een onderscheidende manier te bedienen.

Groeimogelijkheden

Stéphane de Laforcade and Olivier Delouis, co-founders en executives bij Gekko, zeggen: “Samenwerken met AccorHotels tijdens deze belangrijke tijden voor ons bedrijf zet deuren open naar groeimogelijkheden. We zitten op dezelfde lijn wat betreft onze B2B distributie strategie en de sterke reputatie van AccorHotels biedt ons extra mogelijkheden en nog meer legitimiteit op de voor ons belangrijke internationale markten.”

De transactie is onderhevig aan concurrerende autoriteiten en is reeds goedgekeurd door het medezeggenschapsorgaan dat de werknemers van AccorHotels vertegenwoordigt. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
“Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug”

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Opening Coronacrisis
Liveblog 2: Yessss! Wij gaan weer open!!

Niet alleen in Utrecht hoorde je een zucht van verlichting. Maar ook in en op andere plaatsen in Nederland slaakte de horeca een vreugdekreet(je). We mogen weer. We zijn er klaar voor en nu maar hopen dat de gasten komen. Want ook onder horecaondernemers is er de zorg of gasten niet eerst even de ka...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Economie Coronacrisis
Horeca al in eerste kwartaal zeer zwaar getroffen door de crisis

De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dit was de eerste omzetdaling in 7 jaar tijd. Het volume, de voor ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: