Booking.com lanceert nieuwe pilot-app 'CityBook'

16 januari 2020 | Thijs Jacobs

Door het gebruik van machine learning krijgen reizigers aanbevelingen die het makkelijker maken om de steden te verkennen. Met als missie het voor iedereen makkelijker te maken om de wereld te beleven, kondigt Booking.com een nieuwe pilot aan: CityBook. Deze digitale stedengids brengt inspiratie, planning, navigatie en ervaringen moeiteloos op één plek bij elkaar. De pilot wordt vandaag gelanceerd in Amsterdam, Londen en Parijs.

Zodra je op je bestemming bent aangekomen geeft CityBook op maat gemaakte aanbevelingen voor activiteiten, lokale aanbiedingen en kortingen. Het biedt informatie waarmee je de stad beter leert kennen en helpt reizigers beslissingen te nemen tijdens hun reis. Zo leert Booking.com beter te begrijpen wat voor consumenten op hun bestemming het belangrijkst is. De meest gewaardeerde producten, content en features van CityBook worden dan geïntegreerd in de bestaande Booking.com-app. Zo bouwt Booking.com aan een toekomstvisie waarin reizigers tijdens hun hele reis, van planning tot verblijf, gemakkelijk keuzes kunnen maken.

Learning-modellen

CityBook doet aanbevelingen door het gebruik van machine learning-modellen die rekening houden met de locatie van de reiziger, de samenstelling van de groep (gezin, stel of soloreiziger), hoe ver de reis gevorderd is (bijv. eerste dag, laatste dag), het weer en de real-time beschikbaarheid. Dit gebeurt op basis van contextuele gegevens, zo onthoudt de app bijvoorbeeld de route naar je accommodatie vanaf elk punt in de stad. De technologie achter CityBook brengt krachtig reisonderzoek op één plek samen in de vorm van directe tips, dus je hoeft minder uitvoerig te plannen voorafgaand aan de reis.

Met CityBook willen we, op een handzame manier, de beste mogelijkheden geven om een stad te beleven,” aldus Ram Papatla, Vice President of Experiences bij Booking.com. “Het is niet prettig voor reizigers om te moeten schakelen tussen tientallen sites en apps om de belangrijkste informatie te verzamelen en vervolgens alles afzonderlijk te moeten boeken. Wij willen dit proces soepeler laten verlopen en mensen helpen om te focussen op de leuke aspecten van het plannen van een reis: de reis zelf. Het boeken en organiseren van een reis zou heel makkelijk moeten zijn, met bruikbare tips die in een paar tikken kunnen worden geboekt. Allemaal handig op één plek samengebracht.”

“Door deze nieuwe functionaliteiten en het onderzoeken van een meer verbonden in-trip experience in een pilot als CityBook kunnen we met grote focus snel innoveren, resultaten verzamelen, en nog meer agile testen,” voegt hij toe. “CityBook evolueert dus verder op basis van wat klanten ermee doen. Bovendien kunnen verschillende features in de bestaande Booking.com-app worden geïntegreerd.”

Ongeacht welk apparaat of platform onze klanten gebruiken, hun reiservaring wordt volledig gesynchroniseerd. Zodra je met je Booking.com-account inlogt op de Android- of iOS-app of de CityBook site (desktop of mobiel) kun je op ontdekkingstocht gaan, plannen maken en de stad ervaren, op jouw eigen manier.

CityBook is nu in het Engels beschikbaar voor Amsterdam, Londen en Parijs. In de komende maanden worden Berlijn, Barcelona, New York City, Rome, en Tokio toegevoegd. Zodra CityBook beschikbaar wordt voor een nieuwe stad worden Booking.com-reizigers met een gemaakte boeking in die stad uitgenodigd om CityBook voor hun aanstaande reis te gebruiken.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Personalia Internationaal
Stefan Dubbeling nieuwe directeur België & Nederland van de BWH Hotel Group

Stefan Dubbeling (48) start per 1 maart aanstaande als Regional Director België & Nederland voor de BWH Hotel Group. Hij volgt daarmee Wytze van den Berg op die, na ruim 14 jaar, aan de slag gaat als Managing Director EMEA voor WorldHotels Collections. In de rol van Regional Director wo...

Interview Longread
Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeiden: Nullum est jam dictum, quod non sit dictum prius. (Niets kan gezegd worden dat al niet eerder gezegd is.) Waaronder: Tempus fugit. (De tijd snelt v...

Amsterdam Achtergronden
MEININGER Hotels lanceert hyperlokale service met Local Event Display

Krijtborden bieden nog dagelijkse inspiratie voor lokale evenementen – deze nieuwe service is nu ook aanwezig in het MEININGER Hotel Amsterdam City West en het MEININGER Hotel Amsterdam Amstel. De MEININGER Hotels staan binnen de hotelindustrie bekend voor hun unieke hybride accommodatiecon...

Internationaal Tech
Alweer een hotelketen slachtoffer van hackers

Het is weer raak: hackers hebben afgelopen zomer de klantgegevens buit weten te maken van 10,6 miljoen gasten van het Amerikaanse hotelbedrijf MGM Resorts. De gegevens zijn gedeeld op een forum voor hackers, meldt zdnet.com. Op het forum werden de adressen, namen, burgerservicenummers en telefoo...

Events Achtergronden
Hotel kijkt met trots terug op Joods onderwijscongres

Het internationaal Joods onderwijscongres European Chinuch Convention (ECC) kijkt terug op een zeer geslaagde editie die plaatsvond in Novotel Amsterdam Schiphol Airport (NASA). Het was de tweede keer dat dit evenement, waar 37 workshops in 4 talen werden gegeven, in het hotel plaatsvond. Bij EC...

Achtergronden
Dit kost een overnachting tijdens carnaval

Het grootste feest van het jaar in het zuiden komt er weer aan. Dat betekent carnavalskleding scoren, kaarten kopen voor de plaatselijke kroeg of natuurlijk buiten genieten van de muziek met een biertje. Maar wat als je nou in de stad zou willen overnachten? Ben je dan duurder uit dan normaal? HomeT...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: