Booking.com lanceert nieuwe pilot-app 'CityBook'

16 januari 2020 | Thijs Jacobs

Door het gebruik van machine learning krijgen reizigers aanbevelingen die het makkelijker maken om de steden te verkennen. Met als missie het voor iedereen makkelijker te maken om de wereld te beleven, kondigt Booking.com een nieuwe pilot aan: CityBook. Deze digitale stedengids brengt inspiratie, planning, navigatie en ervaringen moeiteloos op één plek bij elkaar. De pilot wordt vandaag gelanceerd in Amsterdam, Londen en Parijs.

Zodra je op je bestemming bent aangekomen geeft CityBook op maat gemaakte aanbevelingen voor activiteiten, lokale aanbiedingen en kortingen. Het biedt informatie waarmee je de stad beter leert kennen en helpt reizigers beslissingen te nemen tijdens hun reis. Zo leert Booking.com beter te begrijpen wat voor consumenten op hun bestemming het belangrijkst is. De meest gewaardeerde producten, content en features van CityBook worden dan geïntegreerd in de bestaande Booking.com-app. Zo bouwt Booking.com aan een toekomstvisie waarin reizigers tijdens hun hele reis, van planning tot verblijf, gemakkelijk keuzes kunnen maken.

Learning-modellen

CityBook doet aanbevelingen door het gebruik van machine learning-modellen die rekening houden met de locatie van de reiziger, de samenstelling van de groep (gezin, stel of soloreiziger), hoe ver de reis gevorderd is (bijv. eerste dag, laatste dag), het weer en de real-time beschikbaarheid. Dit gebeurt op basis van contextuele gegevens, zo onthoudt de app bijvoorbeeld de route naar je accommodatie vanaf elk punt in de stad. De technologie achter CityBook brengt krachtig reisonderzoek op één plek samen in de vorm van directe tips, dus je hoeft minder uitvoerig te plannen voorafgaand aan de reis.

Met CityBook willen we, op een handzame manier, de beste mogelijkheden geven om een stad te beleven,” aldus Ram Papatla, Vice President of Experiences bij Booking.com. “Het is niet prettig voor reizigers om te moeten schakelen tussen tientallen sites en apps om de belangrijkste informatie te verzamelen en vervolgens alles afzonderlijk te moeten boeken. Wij willen dit proces soepeler laten verlopen en mensen helpen om te focussen op de leuke aspecten van het plannen van een reis: de reis zelf. Het boeken en organiseren van een reis zou heel makkelijk moeten zijn, met bruikbare tips die in een paar tikken kunnen worden geboekt. Allemaal handig op één plek samengebracht.”

“Door deze nieuwe functionaliteiten en het onderzoeken van een meer verbonden in-trip experience in een pilot als CityBook kunnen we met grote focus snel innoveren, resultaten verzamelen, en nog meer agile testen,” voegt hij toe. “CityBook evolueert dus verder op basis van wat klanten ermee doen. Bovendien kunnen verschillende features in de bestaande Booking.com-app worden geïntegreerd.”

Ongeacht welk apparaat of platform onze klanten gebruiken, hun reiservaring wordt volledig gesynchroniseerd. Zodra je met je Booking.com-account inlogt op de Android- of iOS-app of de CityBook site (desktop of mobiel) kun je op ontdekkingstocht gaan, plannen maken en de stad ervaren, op jouw eigen manier.

CityBook is nu in het Engels beschikbaar voor Amsterdam, Londen en Parijs. In de komende maanden worden Berlijn, Barcelona, New York City, Rome, en Tokio toegevoegd. Zodra CityBook beschikbaar wordt voor een nieuwe stad worden Booking.com-reizigers met een gemaakte boeking in die stad uitgenodigd om CityBook voor hun aanstaande reis te gebruiken.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Wet- en regelgeving Corona
kabinet breidt steun- en herstelpakketten uit

Door het verlengen van de lockdown en de invoering van de avondklok heeft het demissionair kabinet besloten de steun- en herstelpakketen uit te breiden. Met deze uitbreiding van het pakket is een totaalbedrag gemoeid van 7,6 miljard euro. De verruimingen gelden voor het eerste en tweede kwartaal van ...

OTA's Achtergronden
Personeel belangrijkste aspect bij beoordeling accommodaties

Op 19 januari reikte Booking.com 10.408 Traveller Review Awards voor 2021 in Nederland uit, die op basis van miljoenen klantrecensies zijn toegekend. Met de Awards zet Booking.com partners uit 220 landen en gebieden wereldwijd in het zonnetje, die de reiservaring van reizigers meer gedenkwaardig maa ...

Wet- en regelgeving Corona
Avondklok 23 januari van kracht

Het demissionair kabinet wil de verwachte avondklok in gaan voeren. Dat maakte premier Rutte op de persconferentie van woensdag 20 januari bekend. Donderdag 21 januari debatteerde het kabinet over de invoering met de Tweede Kamer. De Kamer steunde het het besluit, waardoor de avondklok vanaf zaterda ...

Ondernemen
Tips voor een onweerstaanbare hotelwebsite

De Hotel Website of the Year verkiezing 2021 zit erop. Tijdens een feestelijke, online ceremonie werd op 14 januari jl. de winnaar bekendgemaakt: Max Brown Hotels heeft de eer om deze titel een jaar lang te mogen voeren. Een fantastische prestatie. Wat kunnen we leren van de winnende website en de a ...

Ewout Hoogendoorn
Column Ewout Hoogendoorn: Akkoord!  

Naast Van der Valk met een dikke 700 miljoen euro omzet en Fletcher met 285 miljoen omzet in 2019, zijn er nog een stuk of vijf echt Nederlandse ketens over (Westcord, Eden, Bastion, Inntel, Amrâth en Postillion) met een gezamenlijke omzet van zo’n 430 miljoen in 2018 en vast wel meer in ...

Tech Longread
Kunstmatige intelligentie in de hotellerie (deel 1)

Robots kunnen steeds meer horecataken uitvoeren, zo schreef Marthijn van Oostveen in september 2019 op deze website. Anderhalf jaar daarvoor drukte Stef Driessen hoteliers al op het hart dat ze snel moesten anticiperen op de opkomst van voice assistants zoals Siri en Cortana. Toch zijn er in Ned ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: