Hotel Heerlickheijd van Ermelo opent met 'anderhalvemeternorm'

23 april 2020 | Redactie

Vooruitlopend op de versoepelingen die gaan komen volgens minister-president Mark Rutte, waarbij rekening moet worden gehouden met het nieuwe ‘normaal’: de 1,5 meter samenleving, is hotel de Heerlickheijd vanaf vandaag weer geopend om haar gasten met diverse voorzorgsmaatregelen en randvoorwaarden op een gastvrije en veilige wijze te ontvangen in haar hotel en restaurant. Zo kunnen gasten veilig een weekendje weg of een vakantie boeken.

Het hotel en ook het restaurant zijn geopend. Het management van de Heerlickheijd van Ermelo heeft de afgelopen weken een social distancing plan gemaakt inclusief werkprotocollen en hebben dit tevens geïmplementeerd. Zo is de inrichting in het hotel, restaurant en keuken volledig aangepast naar de maatstaven van de 1,5 meter samenleving. Hierdoor is het voor zowel de gast als de medewerker mogelijk om veilig 1,5 meter afstand te houden. Er zijn diverse aanpassingen gedaan om de gasten zo gastvrij en veilig mogelijk te kunnen ontvangen volgens de normen die nu gelden. De veiligheid en gezondheid wordt op deze wijze van zowel medewerkers als gasten maximaal gewaarborgd.

De uitvoering

Gasten en medewerkers hebben bij binnenkomst de mogelijkheid om meteen hun handen schoon te maken met desinfectiemiddel, maar ook in de rest van het hotel staan overal desinfecterende middelen en wordt er door middel van COVID-19 posters gewezen op alle RIVM richtlijnen. In de praktijk betekent dit dat het hotel, waaronder de receptie en het restaurant, zo ingericht zijn dat het mogelijk is om minimaal 1,5 meter afstand van elkaar te houden. Ook de overige openbare ruimtes, zoals de lobby en het terras zijn op deze wijze aangepast. In het restaurant wordt er gebruik gemaakt van handschoenen en extra afzettafels met een serveertrolley, waardoor het bedienend personeel op 1,5 meter afstand van de gasten blijft. Ook het ontbijtbuffet voldoet aan alle veiligheidsvoorschriften zoals die tegenwoordig gelden en oomservice is uiteraard ook mogelijk.

De genomen maatregelen betekent flexibele aanpassing van de medewerkers en minder gasten in een restaurantruimte die een zitplaats hebben. Het hotel is zeer ruim en beschikt over diverse restaurantruimtes waardoor het hotel de gasten een gastvrij en veilig weekendje weg of vakantie kan faciliteren. 

“De Heerlickheijd van Ermelo heeft zichzelf in deze tijd opnieuw uitgevonden als gastvrije anderhalve-meter accommodatie. Speciaal voor gasten die weer veilig willen genieten van een weekendje weg met aandacht voor gastronomie, luxe, ‘social distancing’ en extra hygiëne (volgens de RIVM richtlijnen). Na weken gewerkt te hebben aan het plan en de uitvoering hiervan, staan wij en onze medewerkers te popelen om onze gasten weer te verwelkomen. Ook op basis van het nieuwe normaal c.q. 1,5 meter samenleving. Nederlanders zijn na een wekenlange ‘intelligente lockdown’ en thuiswerken toe om verantwoord en op een veilige wijze een weekendje weg te gaan, bij ons voelt de gast zich welkom en veilig in ons hotel, ook wel het 'Versailles van de Veluwe’ genoemd”, aldus Wim Snellaars en Janette Sybrandy, eigenaren Hotel Heerlickheijd van Ermelo.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Accor
Halfjaarcijfers Accor: 1,5 miljard verlies en 1000 banen weg

Accor draaide over het eerste halfjaar van 2020 een verlies van 1,5 miljard euro. Daarnaast vreest het Franse concern afscheid te moeten nemen van 1000 banen. Bij Accor werken ongeveer 18.000 mensen. De coronapandemie hakt er flink in bij het Franse bedrijf, waar hotelketens Novotel, Mercure en Ibis...

KHN
KHN reageert op maatregelen: "Te veel nadruk op horeca"

De Koninklijke Horeca Nederland begrijpt dat, als het aantal besmettingen toeneemt, de overheid maatregelen moet nemen om die groei een halt toe te roepen. Echter verbaast het de brancheorganisatie dat de horeca telkens het boetekleed aan moet trekken. Op de website reageert KHN op de genomen maatre...

Coronacrisis
Download: corona checklist

Horecagasten worden vanaf 10 augustus dringend verzocht hun contactgegevens achter te laten om bron- en contactonderzoek makkelijker te maken bij een eventuele uitbraak. Download hier de checklist om uit te printen. Horecaondernemers zijn verplicht contactgegevens aan hun gasten te vragen, gasten zi...

Column David Bakker
Column: Het onzichtbare leed

Er zijn weinig hoteliers die geen mening over Booking.com hebben. Aan het begin van deze coronacrisis verweet menig hotelier dat de boekingsgigant zich niet als partner van de hotellerie opstelde. Alle boekingen konden kosteloos worden geannuleerd, de hotels bleven leeg en van enige correspondentie ...

Achtergronden
Zo kom je de hitte in de horeca door

Op sommige plekken in Nederland zal het kwik deze week oplopen tot een kleine 36 graden. Horecaondernemers nemen massaal maatregelen om de week zo koel mogelijk door te komen. Met deze acht tips helpen we je een beetje op weg. 1. Cliché, maar misschien wel de belangrijkste: zorg dat j...

Coronacrisis
Kabinet trekt teugels aan in strijd tegen corona

Horecazaken moeten vanaf maandag 10 augustus de namen en contactgegevens van gasten registreren. Dat maakte premier Rutte zojuist bekend tijdens zijn persconferentie. Het coronavirus is bezig aan een opmars. Om die opmars tegen te gaan is contact- en brononderzoek noodzakelijk, zo stelt de premier. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: