Hotel Heerlickheijd van Ermelo opent met 'anderhalvemeternorm'

23 april 2020 | Redactie

Vooruitlopend op de versoepelingen die gaan komen volgens minister-president Mark Rutte, waarbij rekening moet worden gehouden met het nieuwe ‘normaal’: de 1,5 meter samenleving, is hotel de Heerlickheijd vanaf vandaag weer geopend om haar gasten met diverse voorzorgsmaatregelen en randvoorwaarden op een gastvrije en veilige wijze te ontvangen in haar hotel en restaurant. Zo kunnen gasten veilig een weekendje weg of een vakantie boeken.

Het hotel en ook het restaurant zijn geopend. Het management van de Heerlickheijd van Ermelo heeft de afgelopen weken een social distancing plan gemaakt inclusief werkprotocollen en hebben dit tevens geïmplementeerd. Zo is de inrichting in het hotel, restaurant en keuken volledig aangepast naar de maatstaven van de 1,5 meter samenleving. Hierdoor is het voor zowel de gast als de medewerker mogelijk om veilig 1,5 meter afstand te houden. Er zijn diverse aanpassingen gedaan om de gasten zo gastvrij en veilig mogelijk te kunnen ontvangen volgens de normen die nu gelden. De veiligheid en gezondheid wordt op deze wijze van zowel medewerkers als gasten maximaal gewaarborgd.

De uitvoering

Gasten en medewerkers hebben bij binnenkomst de mogelijkheid om meteen hun handen schoon te maken met desinfectiemiddel, maar ook in de rest van het hotel staan overal desinfecterende middelen en wordt er door middel van COVID-19 posters gewezen op alle RIVM richtlijnen. In de praktijk betekent dit dat het hotel, waaronder de receptie en het restaurant, zo ingericht zijn dat het mogelijk is om minimaal 1,5 meter afstand van elkaar te houden. Ook de overige openbare ruimtes, zoals de lobby en het terras zijn op deze wijze aangepast. In het restaurant wordt er gebruik gemaakt van handschoenen en extra afzettafels met een serveertrolley, waardoor het bedienend personeel op 1,5 meter afstand van de gasten blijft. Ook het ontbijtbuffet voldoet aan alle veiligheidsvoorschriften zoals die tegenwoordig gelden en oomservice is uiteraard ook mogelijk.

De genomen maatregelen betekent flexibele aanpassing van de medewerkers en minder gasten in een restaurantruimte die een zitplaats hebben. Het hotel is zeer ruim en beschikt over diverse restaurantruimtes waardoor het hotel de gasten een gastvrij en veilig weekendje weg of vakantie kan faciliteren. 

“De Heerlickheijd van Ermelo heeft zichzelf in deze tijd opnieuw uitgevonden als gastvrije anderhalve-meter accommodatie. Speciaal voor gasten die weer veilig willen genieten van een weekendje weg met aandacht voor gastronomie, luxe, ‘social distancing’ en extra hygiëne (volgens de RIVM richtlijnen). Na weken gewerkt te hebben aan het plan en de uitvoering hiervan, staan wij en onze medewerkers te popelen om onze gasten weer te verwelkomen. Ook op basis van het nieuwe normaal c.q. 1,5 meter samenleving. Nederlanders zijn na een wekenlange ‘intelligente lockdown’ en thuiswerken toe om verantwoord en op een veilige wijze een weekendje weg te gaan, bij ons voelt de gast zich welkom en veilig in ons hotel, ook wel het 'Versailles van de Veluwe’ genoemd”, aldus Wim Snellaars en Janette Sybrandy, eigenaren Hotel Heerlickheijd van Ermelo.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

21 jaar geleden in Hospitality Management: Sander Allegro

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. Deze week een column van Sander Allegro uit het jaar 2000. Met de titel 'Groen' duidt Al ...

Hotelketens Interview Longread
"De langetermijnverwachtingen zijn onverminderd goed"

Erwin van der Graaf is directeur van Accor Hotels Services Nederland en als Vice President Operations verantwoordelijk voor de door Accor gemanagede hotels in Nederland. In het oog van de orkaan - het jaar 2020 - kreeg hij veel interviewaanvragen. Hij hield ze merendeels af; voelde geen behoeft ...

Interview
"Sales is oprecht nieuwsgierig zijn"

De essentie van sales. In het jaar dat de hotellerie ondersteboven werd gekegeld, zijn veel hotels anders naar hun salesprocessen gaan kijken. Van zwaar afhankelijk van OTA’s, naar op de juiste momenten de klant persoonlijk benaderen. Een ding is zeker: de kennis over en verbinding mét ...

Horeca naar de stembus deel twee: PvdA

Op 17 maart gaat Nederland naar de stembus voor de Tweede Kamerverkiezingen. In aanloop naar die verkiezingen analyseert de redactie van Hospitality Management wat de grote politiek partijen voor ondernemend Nederland in hun verkiezingsprogramma hebben staan. Het zijn roerige tijden voor horecaonder ...

Personeel Hotelketens
Marriott International benoemt nieuwe CEO en President

De Raad van Bestuur van Marriott International heeft aangekondigd dat Anthony 'Tony' Capuano is benoemd tot Chief Executive Officer en is toegetreden tot de Raad van Bestuur van het bedrijf, met onmiddellijke ingang. Voorheen was hij Group President, Global Development, Design and Operation ...

Economie Hotelketens Internationaal
Accor verkoopt een belang van 1,5 procent in Huazhu voor 239 miljoen

Accor maakt bekend dat het de verkoop van een belang van 1,5% in Huazhu Group Limited (HTHT) heeft afgerond voor 239 miljoen euro. Deze transactie stelt Accor in staat om verdere waardecreatie van de initiële investering te ontwikkelen en tegelijkertijd haar balans te vereenvoudigen. Na deze tr ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: