NH Hotel Group introduceert nieuw reserveringssysteem voor vergaderruimtes en zalen

4 oktober 2017 | Roy Spijker

NH Hotel Group introduceert haar wereldwijde Instant Booking Tool, de eerste tool waarmee gasten kamers, zalen en faciliteiten voor evenementen rechtstreeks online kunnen reserveren en betalen. De tool is binnen de Europese hotelbranche de eerste in zijn soort en is gebaseerd op een bestaande technologische oplossing.

De Instant Booking Tool is 24 uur per dag te gebruiken. Via een intuïtief, gebruiksvriendelijk proces kunnen met deze tool per keer twee zalen voor maximaal vijftig personen en meerdere ruimtes voor groepen van negen tot twintig personen worden gereserveerd. Ook kunnen gebruikers apparatuur, catering en overige services reserveren, prijzen en specificaties opzoeken en zelfs aanbiedingen van verschillende hotels vergelijken. Daarbij kunnen ze kiezen of ze direct online willen betalen via een beveiligd proces, of op een later moment.

Zodra een reservering voltooid is, ontvangt de gast een bevestigingsmail met een overzicht van de bestelde services, waarna indien nodig nog een telefoontje van het hotelpersoneel volgt om de puntjes op de i te zetten. Zo behoudt de klant de persoonlijke touch.

"De Instant Booking Tool voor het vergader- en evenementensegment is een mooie uitbreiding op de faciliteiten waarmee we onze zakelijke gasten helpen bij het organiseren van hun evenementen”, aldus Rufino Pérez Fernández, Chief Operations Officer en Global Transformation Leader bij NH Hotel Group. “Naast onze traditionele reserveringsmogelijkheden kunnen onze gasten nu met deze innovatieve oplossing hun evenementenlocatie in nog geen vijf minuten boeken en betalen. Ondertussen blijft ons team van experts klaarstaan om hen te helpen hun evenement bij NH onvergetelijke te maken."

Deze baanbrekende nieuwe toevoeging aan NH MEETINGS voor het vergader- en evenementensegment is wederom een innovatie waarmee NH zich door inzet van nieuwe technologie onderscheidt van de concurrentie en de toegevoegde waarde voor gasten naar nieuwe hoogtes brengt.

De tool is in een pilotproject in Duitsland getest en behaalde daar uitstekende resultaten. Vanaf nu kunnen gasten over de hele wereld actuele prijzen en beschikbaarheid aanvragen voor vergaderruimtes en zalen en deze direct reserveren en betalen.

‘NH MEETINGS: inspire.create.enjoy.’
NH MEETINGS, van NH Hotel Group voor het vergader- en evenementensegment, richt zich op de wensen en behoeften van gasten. “NH MEETINGS: inspire. create. enjoy.” is gecreëerd om unieke evenementen neer te zetten die uitmonden in memorabele momenten voor de organisatoren, boekers én deelnemers.

De kernelementen van NH Meetings zijn: de Ambassador Service, met één contactpersoon voor het gehele traject van voorbereiding, uitvoering en evaluatie, Specialist Advisory Service; waarbij NH Hotel Group zorgt voor persoonlijk advies op maat, gebaseerd op jarenlange ervaringen, inzichten, resultaten en de specifieke behoeften van de sector, Personalised Professional Response, waarbij de klant binnen 2 uur na aanvraag reactie en binnen 24 uur een complete offerte ontvangt, Eco-Friendly Meetings, inzicht in en beperking van de CO2 footprint van de meeting of het event, High Tech Made Easy, innovatie van technieken die een bijeenkomst nog succesvoller maken, gratis gebruiksvriendelijke WiFi en Tempting Breaks, een uniek, gevarieerd, aanpasbaar gastronomisch aanbod. En dat alles vanuit de filosofie dat alles mogelijk is, een benadering van klant- en gastrelaties die we bij NH Hotel Group ‘Always Yes!’ noemen. Kort gezegd is dit de opzet: een gast heeft een idee voor zijn vergadering of evenement, en NH Hotel Group voert dit idee uit door gedurende het gehele proces van evenementenbeheer gespecialiseerde ondersteuning te bieden. Daarbij horen bijvoorbeeld ook vergaderruimtes die voor aanvang van de grote dag helemaal ingericht en klaar voor gebruik zijn en technische en professionele hulp op de locatie om er zeker van te zijn dat het evenement vlekkeloos verloopt.

De combinatie van al deze elementen in het vergader- en evenementensegment van NH Hotel Group, waar nu de Instant Booking Tool nog bij is gekomen, vormt een overtuigen de propositie die niet alleen garant staat voor ongeveer 25% van de omzet van NH Hotel Group, maar ook een strategische rol speelt in het behoud van de wereldwijde dekking van de onderneming.
 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Hotelier Gijs Hendrikx: ''Ik betaal huur op basis van bezetting''

“Hee, met Gijs!” Ik moet even nadenken, maar dan valt het kwartje. Het is Gijs Hendrikx, de veelbelovende en succesvolle hotelier uit Venlo die mij belt. “Ik bel je even om te vertellen hoe het hier in Venlo allemaal is gegaan tijdens de coronacrisis. Volgens mij mag ik van geluk s...

Interview
Ambities bij hotel blooming in Bergen ''Een Bib Gourmand zou geweldig zijn''

Dit interview is onderdeel van het drieluik ‘Hotellerie aan de Noordzeekust geportretteerd’. Twee weken geleden publiceerden we deel 1, het interview met Syrco Bakker, tweesterrenchef van Pure C, onderdeel van Strandhotel Candzand-Bad. Vorige week volgde deel 2: het interview met Mariann...

Onderwijs Ondernemen
Deze hotelprofessionals zijn klaar voor het post-corona tijdperk

Blije gezichten van hotelprofessionals. We vonden het wel weer eens tijd om met iets positiefs te komen. Op de foto zie je de cursisten die met goed gevolg de Revenue Management training - aangeboden door HM Academy, met als trainer Stan Josephi - hebben afgerond. Kansen pakken Ondanks de rece...

Hotelbouwplannen Achtergronden
Hotel de Heerlickheijd van Ermelo heeft een compleet nieuwe fitness

Hotel de Heerlickheijd heeft geïnvesteerd in een compleet nieuwe fitness. Gasten van het hotel en inwoners van en rondom Ermelo kunnen aan de slag met de gloednieuwe apparatuur en gewichten om optimaal te werken aan hun conditie en gezondheid. De Wellness & Fitnessclub wordt aanstaande zate...

Toerisme Coronacrisis
Helft minder Nederlanders op vakantie in maart 2020

In maart 2020 gingen er 1,7 miljoen Nederlanders minder op vakantie dan in dezelfde maand van 2019. Dit is een daling van ruim 50 procent. Over het eerste kwartaal van 2020 is de daling 18 procent ten opzichte van het eerste kwartaal van 2019. De daling geldt voor zowel vakanties in het buitenland a...

Achtergronden Coronacrisis
Hoteliers.com organiseert eerste drive-in masterclass

Deze week organiseerde Hoteliers.com, leverancier van commissievrije boekingssoftware voor hotels, een uniek evenement voor haar klanten. Bij Hotel Ernst Sillem Hoeve in Den Dolder was een gedeelte van het parkeerterrein omgetoverd tot een drive-in bioscoop en op het scherm presenteerde Hoteliers.c...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: