NH Hotel Group introduceert nieuw reserveringssysteem voor vergaderruimtes en zalen

4 oktober 2017 | Roy Spijker

NH Hotel Group introduceert haar wereldwijde Instant Booking Tool, de eerste tool waarmee gasten kamers, zalen en faciliteiten voor evenementen rechtstreeks online kunnen reserveren en betalen. De tool is binnen de Europese hotelbranche de eerste in zijn soort en is gebaseerd op een bestaande technologische oplossing.

De Instant Booking Tool is 24 uur per dag te gebruiken. Via een intuïtief, gebruiksvriendelijk proces kunnen met deze tool per keer twee zalen voor maximaal vijftig personen en meerdere ruimtes voor groepen van negen tot twintig personen worden gereserveerd. Ook kunnen gebruikers apparatuur, catering en overige services reserveren, prijzen en specificaties opzoeken en zelfs aanbiedingen van verschillende hotels vergelijken. Daarbij kunnen ze kiezen of ze direct online willen betalen via een beveiligd proces, of op een later moment.

Zodra een reservering voltooid is, ontvangt de gast een bevestigingsmail met een overzicht van de bestelde services, waarna indien nodig nog een telefoontje van het hotelpersoneel volgt om de puntjes op de i te zetten. Zo behoudt de klant de persoonlijke touch.

"De Instant Booking Tool voor het vergader- en evenementensegment is een mooie uitbreiding op de faciliteiten waarmee we onze zakelijke gasten helpen bij het organiseren van hun evenementen”, aldus Rufino Pérez Fernández, Chief Operations Officer en Global Transformation Leader bij NH Hotel Group. “Naast onze traditionele reserveringsmogelijkheden kunnen onze gasten nu met deze innovatieve oplossing hun evenementenlocatie in nog geen vijf minuten boeken en betalen. Ondertussen blijft ons team van experts klaarstaan om hen te helpen hun evenement bij NH onvergetelijke te maken."

Deze baanbrekende nieuwe toevoeging aan NH MEETINGS voor het vergader- en evenementensegment is wederom een innovatie waarmee NH zich door inzet van nieuwe technologie onderscheidt van de concurrentie en de toegevoegde waarde voor gasten naar nieuwe hoogtes brengt.

De tool is in een pilotproject in Duitsland getest en behaalde daar uitstekende resultaten. Vanaf nu kunnen gasten over de hele wereld actuele prijzen en beschikbaarheid aanvragen voor vergaderruimtes en zalen en deze direct reserveren en betalen.

‘NH MEETINGS: inspire.create.enjoy.’
NH MEETINGS, van NH Hotel Group voor het vergader- en evenementensegment, richt zich op de wensen en behoeften van gasten. “NH MEETINGS: inspire. create. enjoy.” is gecreëerd om unieke evenementen neer te zetten die uitmonden in memorabele momenten voor de organisatoren, boekers én deelnemers.

De kernelementen van NH Meetings zijn: de Ambassador Service, met één contactpersoon voor het gehele traject van voorbereiding, uitvoering en evaluatie, Specialist Advisory Service; waarbij NH Hotel Group zorgt voor persoonlijk advies op maat, gebaseerd op jarenlange ervaringen, inzichten, resultaten en de specifieke behoeften van de sector, Personalised Professional Response, waarbij de klant binnen 2 uur na aanvraag reactie en binnen 24 uur een complete offerte ontvangt, Eco-Friendly Meetings, inzicht in en beperking van de CO2 footprint van de meeting of het event, High Tech Made Easy, innovatie van technieken die een bijeenkomst nog succesvoller maken, gratis gebruiksvriendelijke WiFi en Tempting Breaks, een uniek, gevarieerd, aanpasbaar gastronomisch aanbod. En dat alles vanuit de filosofie dat alles mogelijk is, een benadering van klant- en gastrelaties die we bij NH Hotel Group ‘Always Yes!’ noemen. Kort gezegd is dit de opzet: een gast heeft een idee voor zijn vergadering of evenement, en NH Hotel Group voert dit idee uit door gedurende het gehele proces van evenementenbeheer gespecialiseerde ondersteuning te bieden. Daarbij horen bijvoorbeeld ook vergaderruimtes die voor aanvang van de grote dag helemaal ingericht en klaar voor gebruik zijn en technische en professionele hulp op de locatie om er zeker van te zijn dat het evenement vlekkeloos verloopt.

De combinatie van al deze elementen in het vergader- en evenementensegment van NH Hotel Group, waar nu de Instant Booking Tool nog bij is gekomen, vormt een overtuigen de propositie die niet alleen garant staat voor ongeveer 25% van de omzet van NH Hotel Group, maar ook een strategische rol speelt in het behoud van de wereldwijde dekking van de onderneming.
 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
"De reddingsboeien zijn er wel, maar te weinig"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit dertiende hoofdstuk...

Food Amsterdam
Paascreaties van Hotel Jakarta verkocht in Bakkerij Westers

Pastry chef Ramona Rütti van Hotel Jakarta Amsterdam maakt bijzondere paascreaties om te paastafel op te fleuren. Dit jaar zal de tafel voor minder mensen gedekt worden, maar daardoor is er des te meer aandacht voor wat er op tafel staat. Er zijn verschillende creaties te verkrijgen in Bakke...

Economie Coronacrisis
HorecaMonitor doet voorstel om horeca te behoeden voor faillissementen

HorecaMonitor roept KHN op om 'Den Haag' een serieus voorstel te doen. Een voorstel dat, wanneer het geaccepteerd wordt, horecaondernemers mogelijk behoedt voor faillissementen. Hieronder de brief: Beste heer, mevrouw, Ons bureau is sterk betrokken bij de begeleiding van vele horecakla...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? (Deel 2)

Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? Volgens Arne Sorenson, CEO van Marriott, zijn de effecten van de coronacrisis op de korte termijn al groter dan die van 9/11 en de bankencrisis tezamen. Bezettingsgraden zijn gedaald tot 90% in de sterk getroffen gebieden en tot 75% in mi...

Columns
Column: Het post-corona tijdperk

Hoe ziet de wereld eruit in een post-corona tijdperk? Dat is een vraag die mij de laatste tijd erg bezighoudt. Vliegen we nog net zoveel als twee maanden geleden? Blijven er maatregelen bij evenementen boven de 100 personen? Hoe gaan mensen om met fysiek contact? Draagt een hostess achter de recepti...

Coronacrisis
Hotellerie op slot: Vier hoteliers uiten hun zorgen (deel 1)

De hotellerie zit op slot. Boekingen worden massaal geannuleerd, nieuwe boekingen blijven uit en veel hotels zijn genoodzaakt de deuren te sluiten. In een digitaal rondetafelgesprek bespreken vier hoteliers wat de coronacrisis voor gevolgen heeft op hun onderneming. Hoe kijken zij aan tegen de rol ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: