Radisson Blu Hotel Amsterdam Airport, Schiphol heeft SGS keuring binnen

23 juli 2020 | Redactie
Radisson Blu Hotel Amsterdam Airport, Schiphol heeft SGS keuring binnen

Met trots kondigt het Radisson Blu Hotel Amsterdam Airport, Schiphol aan dat het als eerste Nederlandse hotel binnen de Radisson Hotel Group de SGS Disinfection Monitored, Cleaning Checked certificering succesvol heeft afgerond. SGS is wereldleider op het gebied van inspectie, controle, analyse en certificering.

Mark Mosselman, General Manager van het Radisson Blu Hotel Amsterdam Airport, Schiphol: “Het Radisson Blu Hotel Amsterdam Airport, Schiphol is continu open gebleven voor onze langdurige partners die accommodatie nodig hadden. Dit heeft ons enorm geholpen om ons al vroeg aan het nieuwe normaal aan te passen en ons ermee vertrouwd te maken. Het is voor ons allemaal een behoorlijk leerproces geweest – en we leren nog steeds. Juist in deze tijd spelen wij als luchthavenhotel een zeer belangrijke rol als het erom gaat mensen zich veilig te laten voelen op hun reis. Ik ben enorm trots op de positieve score van 100% die we hebben bereikt bij de genomen testmonsters en het feit dat de SGS auditors vonden dat het team verantwoordelijkheid neemt voor de veiligheid van onze gasten.”

Het officiële SGS Disinfection Monitored, Cleaning Checked certificaat bevestigt dat het Radisson Blu Hotel Amsterdam Airport, Schiphol voldoet aan de strengste maatregelen met betrekking tot reiniging, desinfectie en veiligheid en is gebaseerd op het succesvol doorlopen van een onafhankelijke, uitgebreide keuring door SGS.

Deze keuring omvat o.a. een diepgaande telefonische toetsing om te kunnen garanderen dat het hotel aan alle 20 stappen en de aanvullende 10 stappen voor meetings en events voldoet, zoals vastgelegd en aanbevolen in het Radisson Hotels Safety Protocol. Na deze toetsing-op-afstand volgt een audit in het hotel door middel van een gedetailleerde inspectie, die met de allernieuwste technologie wordt doorgevoerd.

SGS

De tweevoudige keuring die door lokale SGS inspecteurs in het hotel wordt doorgevoerd, omvat het in-situ meten van adenosinetrifosfaat (ATP) en de RT-qPCR. Beide meetmethodes zijn essentieel om te bepalen of het hotel de uitgebreide en grondige reinigings- en desinfectiemaatregelen in overeenstemming met het Radisson Hotels Safety Protocol uitvoert.

In het Radisson Hotels Safety Protocol zijn grondige reinigings- en desinfectieprocedures, aangescherpte protocollen, operationele richtlijnen en een controleproces vastgelegd om de veiligheid van hotelmedewerkers en -gasten te waarborgen. Het wereldwijd geldende Radisson Hotels Safety Protocol is in samenwerking met een team van experts na een nauwkeurige toetsing van alle gezondheids- en veiligheidsprocessen ontwikkeld om de reeds bestaande rigoureuze richtlijnen van de Radisson Hotel Group met betrekking tot reiniging en desinfectie voor hotels wereldwijd verder aan te scherpen.

Protocollen

Deze uitgebreide gezondheids- en veiligheidsprocedures, aangescherpte protocollen en operationele richtlijnen zijn op basis van lokale vereisten en aanbevelingen aangepast om de veiligheid van de gasten te waarborgen – vanaf het moment van inchecken tot het moment van uitchecken. Het Radisson Hotels Safety Protocol omvat:

Het vaker schoonmaken en desinfecteren van alle hotelruimtes, waarbij speciale aandacht wordt besteed aan items die veel aangeraakt worden (‘high-touch items’)

Het beschikbaar maken van handdesinfectiepunten en handschoenen bij de entree en in de algemene ruimtes

Alle kamersleutels gedesinfecteerd en op een veilige manier overhandigd bij het inchecken

Express check-out beschikbaar voor gasten om contactmomenten te minimaliseren

Betaling met bankpas/creditcard beschikbaar en gestimuleerd

Deurhangers met info over reinigings- en desinfectieprocedures in elke kamer

Uitgebreid trainingsprogramma voor hotelpersoneel m.b.t. hygiëne en preventie

Hotelpersoneel uitgerust met persoonlijke beschermingsmiddelen (PBM), zoals mond- en neusbedekking en handschoenen

Onlangs maakte de Radisson Hotel Group bekend de ‘Safe Travels’-protocollen van de World Travel and Tourism Council (WTTC) te onderschrijven. Deze Wereld Reis- en Toerismeraad is het nieuwe wereldwijde hospitality-overlegforum voor consistentie binnen bestemmingen en landen alsmede voor advies aan reisaanbieders, reisbureaus en reizigers met betrekking tot de nieuwe benaderingswijze van gezondheid en hygiëne in een wereld na COVID-19.

“In de afgelopen maanden konden we met de renovatie van de algemene ruimtes, de receptie, het restaurant en de meeting- en eventruimtes doorgaan en goede vorderingen maken, zodat we nu in de afrondende fase zitten.” voegt Mark Mosselman, General Manager van het Radisson Blu Hotel Amsterdam Airport, Schiphol toe. Naast het Radisson Blu Hotel Amsterdam Airport, Schiphol hebben ook andere Nederlandse hotels van de Radisson Hotel Group het SGS certificeringsproces afgerond: Radisson Blu Hotel, Amsterdam City Center; Park Inn by Radisson Amsterdam City West; Radisson Blu Palace Hotel, Noordwijk aan Zee.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Wet- en regelgeving Corona
Avondklok bij instemming Kamer van kracht; bezorgen mag

Het demissionair kabinet wil de verwachte avondklok in gaan voeren. Dat maakte premier Rutte op de persconferentie van woensdag 20 januari bekend. Donderdag 21 januari debatteert het kabinet over de invoering met de Tweede Kamer. Als de Kamer het besluit steunt, wordt de avondklok ingevoerd. De avon ...

Ondernemen
Tips voor een onweerstaanbare hotelwebsite

De Hotel Website of the Year verkiezing 2021 zit erop. Tijdens een feestelijke, online ceremonie werd op 14 januari jl. de winnaar bekendgemaakt: Max Brown Hotels heeft de eer om deze titel een jaar lang te mogen voeren. Een fantastische prestatie. Wat kunnen we leren van de winnende website en de a ...

Ewout Hoogendoorn
Column Ewout Hoogendoorn: Akkoord!  

Naast Van der Valk met een dikke 700 miljoen euro omzet en Fletcher met 285 miljoen omzet in 2019, zijn er nog een stuk of vijf echt Nederlandse ketens over (Westcord, Eden, Bastion, Inntel, Amrâth en Postillion) met een gezamenlijke omzet van zo’n 430 miljoen in 2018 en vast wel meer in ...

Tech Longread
Kunstmatige intelligentie in de hotellerie (deel 1)

Robots kunnen steeds meer horecataken uitvoeren, zo schreef Marthijn van Oostveen in september 2019 op deze website. Anderhalf jaar daarvoor drukte Stef Driessen hoteliers al op het hart dat ze snel moesten anticiperen op de opkomst van voice assistants zoals Siri en Cortana. Toch zijn er in Ned ...

Park Boswijk zoekt een ondernemende general manager

Park Boswijk ligt in een parkachtige omgeving in midden-Nederland en bestaat uit een wooncomplex met 364 appartementen en ongeveer 500 bewoners. Voor bewoners biedt Park Boswijk tal van voorzieningen waar ze gebruik van kunnen maken. Zoals een terras met uitzicht op de parkachtige tuin met twee vijv ...

30 jaar Hospitality Management
11 jaar geleden in Hospitality Management: Chris Luken

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. Deze week Fletcher-oprichter Chris Luken. In 2010 sprak Hospitality Management met de 'self- ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: