Radisson Blu Hotel Amsterdam Airport, Schiphol heeft SGS keuring binnen

23 juli 2020 | Redactie

Met trots kondigt het Radisson Blu Hotel Amsterdam Airport, Schiphol aan dat het als eerste Nederlandse hotel binnen de Radisson Hotel Group de SGS Disinfection Monitored, Cleaning Checked certificering succesvol heeft afgerond. SGS is wereldleider op het gebied van inspectie, controle, analyse en certificering.

Mark Mosselman, General Manager van het Radisson Blu Hotel Amsterdam Airport, Schiphol: “Het Radisson Blu Hotel Amsterdam Airport, Schiphol is continu open gebleven voor onze langdurige partners die accommodatie nodig hadden. Dit heeft ons enorm geholpen om ons al vroeg aan het nieuwe normaal aan te passen en ons ermee vertrouwd te maken. Het is voor ons allemaal een behoorlijk leerproces geweest – en we leren nog steeds. Juist in deze tijd spelen wij als luchthavenhotel een zeer belangrijke rol als het erom gaat mensen zich veilig te laten voelen op hun reis. Ik ben enorm trots op de positieve score van 100% die we hebben bereikt bij de genomen testmonsters en het feit dat de SGS auditors vonden dat het team verantwoordelijkheid neemt voor de veiligheid van onze gasten.”

Het officiële SGS Disinfection Monitored, Cleaning Checked certificaat bevestigt dat het Radisson Blu Hotel Amsterdam Airport, Schiphol voldoet aan de strengste maatregelen met betrekking tot reiniging, desinfectie en veiligheid en is gebaseerd op het succesvol doorlopen van een onafhankelijke, uitgebreide keuring door SGS.

Deze keuring omvat o.a. een diepgaande telefonische toetsing om te kunnen garanderen dat het hotel aan alle 20 stappen en de aanvullende 10 stappen voor meetings en events voldoet, zoals vastgelegd en aanbevolen in het Radisson Hotels Safety Protocol. Na deze toetsing-op-afstand volgt een audit in het hotel door middel van een gedetailleerde inspectie, die met de allernieuwste technologie wordt doorgevoerd.

SGS

De tweevoudige keuring die door lokale SGS inspecteurs in het hotel wordt doorgevoerd, omvat het in-situ meten van adenosinetrifosfaat (ATP) en de RT-qPCR. Beide meetmethodes zijn essentieel om te bepalen of het hotel de uitgebreide en grondige reinigings- en desinfectiemaatregelen in overeenstemming met het Radisson Hotels Safety Protocol uitvoert.

In het Radisson Hotels Safety Protocol zijn grondige reinigings- en desinfectieprocedures, aangescherpte protocollen, operationele richtlijnen en een controleproces vastgelegd om de veiligheid van hotelmedewerkers en -gasten te waarborgen. Het wereldwijd geldende Radisson Hotels Safety Protocol is in samenwerking met een team van experts na een nauwkeurige toetsing van alle gezondheids- en veiligheidsprocessen ontwikkeld om de reeds bestaande rigoureuze richtlijnen van de Radisson Hotel Group met betrekking tot reiniging en desinfectie voor hotels wereldwijd verder aan te scherpen.

Protocollen

Deze uitgebreide gezondheids- en veiligheidsprocedures, aangescherpte protocollen en operationele richtlijnen zijn op basis van lokale vereisten en aanbevelingen aangepast om de veiligheid van de gasten te waarborgen – vanaf het moment van inchecken tot het moment van uitchecken. Het Radisson Hotels Safety Protocol omvat:

Het vaker schoonmaken en desinfecteren van alle hotelruimtes, waarbij speciale aandacht wordt besteed aan items die veel aangeraakt worden (‘high-touch items’)

Het beschikbaar maken van handdesinfectiepunten en handschoenen bij de entree en in de algemene ruimtes

Alle kamersleutels gedesinfecteerd en op een veilige manier overhandigd bij het inchecken

Express check-out beschikbaar voor gasten om contactmomenten te minimaliseren

Betaling met bankpas/creditcard beschikbaar en gestimuleerd

Deurhangers met info over reinigings- en desinfectieprocedures in elke kamer

Uitgebreid trainingsprogramma voor hotelpersoneel m.b.t. hygiëne en preventie

Hotelpersoneel uitgerust met persoonlijke beschermingsmiddelen (PBM), zoals mond- en neusbedekking en handschoenen

Onlangs maakte de Radisson Hotel Group bekend de ‘Safe Travels’-protocollen van de World Travel and Tourism Council (WTTC) te onderschrijven. Deze Wereld Reis- en Toerismeraad is het nieuwe wereldwijde hospitality-overlegforum voor consistentie binnen bestemmingen en landen alsmede voor advies aan reisaanbieders, reisbureaus en reizigers met betrekking tot de nieuwe benaderingswijze van gezondheid en hygiëne in een wereld na COVID-19.

“In de afgelopen maanden konden we met de renovatie van de algemene ruimtes, de receptie, het restaurant en de meeting- en eventruimtes doorgaan en goede vorderingen maken, zodat we nu in de afrondende fase zitten.” voegt Mark Mosselman, General Manager van het Radisson Blu Hotel Amsterdam Airport, Schiphol toe. Naast het Radisson Blu Hotel Amsterdam Airport, Schiphol hebben ook andere Nederlandse hotels van de Radisson Hotel Group het SGS certificeringsproces afgerond: Radisson Blu Hotel, Amsterdam City Center; Park Inn by Radisson Amsterdam City West; Radisson Blu Palace Hotel, Noordwijk aan Zee.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Wet- en regelgeving KHN
KHN: Alcoholklok hotels wederom toppunt van symboolpolitiek

KHN heeft vol onbegrip kennis genomen van het kabinetsbesluit om vanaf vrijdagavond 23 oktober een alcoholklok voor hotels in te voeren. Volgens dit besluit mag er vanaf vanavond in hotels na 20:00 uur ook geen alcohol meer worden geschonken of genuttigd in publieke ruimten zoals in het restaurant o ...

Achtergronden Coronacrisis
Horecaondernemers krijgen eenmalig 2500 euro overheidssteun

De horecabedrijven die vanwege de coronacrisis gesloten zijn, kunnen een eenmalige uitkering van gemiddeld 2500 euro tegemoetzien. Het bedrag is afhankelijk van het geleden omzetverlies. Dit meldt de NOS op basis van verklaringen van Haagse ingewijden. De maatregel zal deel uitmaken van het derde st ...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Ook in hotels geen alcohol meer na 20.00 uur

In bars en restaurants van hotels mag vanaf vanavond 20.00 uur geen alcohol meer worden geserveerd. Ook niet via roomservice. Hiermee trekt het kabinet de lijn met het verbod op de verkoop van alcohol in winkels tussen 20.00 en 07.00 uur door. In winkels is dat sinds vorige week woensdag niet meer t ...

Interview Longread
Martin Lindelauf met pensioen: een interview in 41 vragen, deel 4

Na 41 dienstjaren houdt Martin Lindelauf (61) het voor gezien. Hij laat de hotellerie achter zich. In 41 vragen portretteert Hospitality Management de gedreven hotelier. Dit is deel 4 uit de reeks, die uit vier delen bestaat. Let je extra op de kwaliteit van de bouw van een hotel? ...

Columns
Column Ewout Hoogendoorn: Het nut van data is nul

‘72 procent van de grotere ondernemingen is er nog niet in geslaagd om een datagedreven cultuur te creëren. Dat getal zal onder MKB-bedrijven nog veel hoger uitvallen’. Veel bedrijven investeren erin, maar zijn dus niet niet in staat een cultuurverandering tot stand te brengen. Hoe ...

Opening Internationaal
Ruby Hotels: een derde hotel in Londen én uitbreiding in Wenen

Ruby Hotels heeft vertrouwen in de toekomst. Ondanks de huidige uitdagende tijd waarin ook deze hotelgroep hard geraakt wordt door de gevolgen van Covid-19, wordt er nog steeds uitgebreid. Zowel in het openen van nieuwe hotels als in het uitbreiden van bestaande. Meet Ruby Zoe! Na de succesvol ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: