Samenwerking ROC en Mercure Hotel Nijmegen Centre

28 september 2017 | Thijs Jacobs

ROC Nijmegen en Mercure Hotel Nijmegen Centre zijn een bijzondere samenwerking aangegaan vandaag. ROC Nijmegen is een instelling voor Beroepsonderwijs en Educatie. Het levert vakbekwame medewerkers voor de regionale arbeidsmarkt en ontwikkelt haar onderwijs in samenwerking met en afgestemd op de beroepspraktijk in het werkveld.

Mercure Hotels wil vanuit haar missie, neergelegd in ‘Planet 21’, maatschappelijk verantwoord ondernemen. Deelname aan lokale trajecten met samenwerkingspartners uit de stad en de regio maken hier deel van uit. Het hotel wil mensen uit Nijmegen en omgeving boeien en binden aan haar organisatie. Daarnaast wil zij jongeren die minder kansen krijgen in onze samenleving laten participeren en kansen bieden in haar organisatie.

Uitdagend onderwijs

Het doel van deze samenwerking is het bieden van effectief en uitdagend onderwijs in een, voor het Entree kwalificatie dossier kenmerkende beroepsomgeving. Ook beoogt het ontwikkelen van up-to-date beroepsvaardigheden door praktijkleren in de authentieke arbeidssituatie die het hotel te bieden heeft.

Het ROC en Mercure Hotel Nijmegen Centre zijn overeengekomen dat tijdens drie periodes van 9 weken, 8 studenten van de opleiding Entree Assistent Dienstverlening en Zorg onder begeleiding van een docent en een onderwijsinstructeur in dienst van het hotel, praktijkleren in het hotel. De studenten werken op de verdiepingen mee met het schoonmaken en in orde brengen van de hotelkamers na vertrek van de gasten.

Zowel ROC Nijmegen, als Mercure Hotel Nijmegen Centre verheugen zich op een mooie samenwerking, welke ten goede komt van de studenten.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Toerisme Coronacrisis
Nederlanders willen weer op reis volgens verzekeraars

De Nederlandse reislust komt weer terug. Na de uitbraak van corona liep het aantal afgesloten reisverzekeringen fors terug. Maar juni liet een ommekeer zien. Uit een analyse van Independer blijkt dat er in juni driemaal meer reisverzekeringen werden afgesloten dan in mei. Maar mensen lijken het wel ...

NH Hotels
Sporten in stijl in nhow Amsterdam RAI en nhow Rotterdam

De Nederlandse nhow hotels, onderdeel van het lifestylemerk vanNH Hotel Group, zijn een samenwerking gestart met sportplatform OneFit. Vanaf 7 juli kunnen er in nhow Rotterdam door OneFit members diverse sportlessen gevolgd worden, waaronder yoga en Pilates lessen. Bij nhow Amsterdam RAI zullen de l...

Columns
Column Tanja Seegers: Het C-woord

Obeying the rules… Zo ben ik grootgebracht. En dat ging me de eerste zes weken van de quarantaine erg goed af. Na de persconferentie van 15 maart waarin de ‘slimme lockdown’ van Nederland werd aangekondigd, heb ik me - zij het eerst nog beduusd - volledig geschaard achter de besli...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: