Speerpunten van AF&BM voor 2011

14 oktober 2010 |
Speerpunten van AF&BM voor 2011<

In de Breskenszaal van Hotel Okura Amsterdam kwam op vrijdagmiddag 15 oktober een grote afvaardiging van de Founding Partners van de Association of Food and Beverage Management (AF&BM) bijeen. Voordat de genodigden met elkaar een lunch met kreeft en andere delicatessen gingen bereiden startte de presentatie van het AF&BM-programma voor 2011.


Pieter van Opheusden, Richard Francke, Arjan Maas en Wouter van Poppel

Vruchtbare ideeën
Voorzitter Richard Francke keek terug op de bijeenkomsten van het afgelopen jaar, waaronder: het gala, het social event in Maastricht en de bijeenkomst 'Hospitality en de kracht van (social) media’. Vervolgens blikte hij vooruit op de doelstellingen van de AF&BM in 2011. Speerpunten waren onder andere: meer zichtbaarheid, meer samenwerking met onderwijsinstellingen en intensivering van het contact met de netwerkpartners. Verschillende betrokken founding partners gaven vervolgens hun visie op nieuw te ontplooien evenementen in 2011. Met vruchtbare ideeën als resultaat waar het AF&BM-bestuur, bestaande uit Richard Francke, Arjan Maas, Ingrid de Vries, Pieter van Opheusden, Bert Sanders en Wouter van Poppel, mee verder kan gaan.


Uitleg over de verschillende wijnen

Handen uit de mouwen
In de wijnkamer kon iedereen onder het genot van een glas champagne en een frisse witte wijn op temperatuur komen voor de bereiding van de lunch. Toen het gezelschap zich naar het Okura Culinary Center had verplaatst gingen, na een uitleg over de wijnen, de jasjes uit, de schorten voor en handen uit de mouwen.


De chef brengt eenieder de fijne kneepjes van het vak bij

Iedereen mocht zich voegen bij het kookeiland dat hem of haar het meest trok. Na een korte presentatie van de bereiding van verse kreeft dropen een aantal mensen af naar kookeiland twee en drie waar een gerecht met lamsvlees en een dessert met rabarber/aardbei-compote werden bereid. Na een goede uitleg van de drie chefs van het Okura waagden sommigen zich aan de kreeften, sneden anderen aardappels in blokjes, en werden tenslotte ook de garnalen van hun darmkanaal verlost.



Na een coquille werd de laatste hand aan ieder gerecht gelegd en brak het moment aan om al het heerlijks te proeven. De gemiddelde boterham met kaas verbleekte als kreeft in de pan bij deze gastronomische lunch, waar iedereen flink op had gezwoegd. Een geslaagd event.



Foto's: Cynthia van Dijke


Eline Dragt

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Toerisme Coronacrisis
Nederlanders willen weer op reis volgens verzekeraars

De Nederlandse reislust komt weer terug. Na de uitbraak van corona liep het aantal afgesloten reisverzekeringen fors terug. Maar juni liet een ommekeer zien. Uit een analyse van Independer blijkt dat er in juni driemaal meer reisverzekeringen werden afgesloten dan in mei. Maar mensen lijken het wel ...

NH Hotels
Sporten in stijl in nhow Amsterdam RAI en nhow Rotterdam

De Nederlandse nhow hotels, onderdeel van het lifestylemerk vanNH Hotel Group, zijn een samenwerking gestart met sportplatform OneFit. Vanaf 7 juli kunnen er in nhow Rotterdam door OneFit members diverse sportlessen gevolgd worden, waaronder yoga en Pilates lessen. Bij nhow Amsterdam RAI zullen de l...

Columns
Column Tanja Seegers: Het C-woord

Obeying the rules… Zo ben ik grootgebracht. En dat ging me de eerste zes weken van de quarantaine erg goed af. Na de persconferentie van 15 maart waarin de ‘slimme lockdown’ van Nederland werd aangekondigd, heb ik me - zij het eerst nog beduusd - volledig geschaard achter de besli...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: