Van der Valk Eindhoven wil fors uitbreiden

28 mei 2018 | Thijs Jacobs

Binnenkort start het Van der Valk hotel Eindhoven met de uitvoering van het plan ‘Hotel Eindhoven 2022’. De eerste fase van dit plan, dat deze zomer van start zal gaan, is de renovatie van de gevels en 180 van de bestaande hotelkamers. Daarnaast heeft het Van der Valk hotel Eindhoven de plannen ingediend om een tweede hoteltoren te bouwen. Mede door de gunstige ligging van het hotel, direct aan de A2/A67, heeft het hotel zich de afgelopen jaren ontwikkeld tot een belangrijke ontmoetingsplek, zowel zakelijk als privé. Deze forse uitbreiding zal het hotel uiteindelijk 100 extra hotelkamers opleveren. Naar verwachting worden de eerste gerenoveerde kamers na de zomer opgeleverd.

Samen met de Eindhovense architect Kasper van Dun is het masterplan ‘Hotel Eindhoven 2022’ opgesteld. De verbouwing van het bestaande gebouw moet voor een meer eenduidige uitstraling zorgen. Naast de zakelijke doelgroep wil het hotel ook aansluiting (blijven) vinden met de (sport) toerist. Dit wordt gerealiseerd door het verbeteren en verbreden van de faciliteiten in en rondom het hotel. Zo worden o.a. de sportfaciliteiten, het zwembad en het wellness center vernieuwd en uitgebreid.

Tweede hoteltoren

Een belangrijk onderdeel van het masterplan is de realisatie van een tweede toren met 100 hotelkamers. Op de begane grond wordt een nieuwe, riante hotellobby gerealiseerd. Op de eerste verdieping wordt een auditorium gemaakt, dat ruimte biedt aan 150 personen en aansluit op de rooftop lunchroom. Tot slot is er op 50 meter hoogte is een ballroom gepland. Een locatie met een magnifiek uitzicht op de groene omgeving en de ideale plek voor zakelijke borrels, feesten, partijen en events. “De uitbreiding met de tweede hoteltoren zal prefab worden uitgevoerd en zal binnen enkele jaren gerealiseerd gaan worden”, vertelt Cees Polman, directielid van het hotel.

De plannen worden gefaseerd uitgevoerd en de eerste gerenoveerde hotelkamers worden naar verwachting eind van deze zomer opgeleverd. Na uitvoering van het masterplan, zal hotel Eindhoven uiteindelijk bestaan uit 360 hotelkamers, 27 multifunctionele zalen en drie restaurants. Daarnaast beschikt het hotel over een mini supermarkt, hotelbar, sportcentrum (inclusief zwembad/fitness/wellness), casino, beautysalon en een Hopperpoint-fietsverhuur.

Duurzaamheid

Hotel Eindhoven besteedt veel aandacht aan duurzaamheid. Zo is er onlangs al ruim 1200 m2 aan zonnepanelen op het dak geplaatst en door toepassing van moderne energie- en wateroplossingen, alsmede zonwerende en beter isolerende beglazing gaan de nieuwe hotelkamers veel minder energie verbruiken. Ook heeft het hotel onlangs het grootste en snelste laadstation van Nederland geopend.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Ewout Hoogendoorn
Column Ewout Hoogendoorn: Dutch Hotel City Index

De hotelmarkt als geheel laat cijfers zien die we nog niet eerder hebben gezien. Bezettingsgraden en kamerprijzen komen inmiddels boven de getallen van het jubeljaar 2007 uit. Het perspectief voor het komende jaar is bijzonder positief, dus dat belooft wat! Waar moet je als investeerder met je geld ...

Achtergronden Tech
Met een marketingbril naar Nederlandse hoteliers kijken, dat is schrikken!

Als online retailbankier kwam ik jaren geleden in aanraking met hoteliers, in de online managementrol bij Fletcher. Het voelde vertrouwd, alleen zijn klanten opeens gasten en is bestellen boeken. Binnen Fletcher vond men zichzelf, en werkte men eigenlijk als, een retailbedrijf. Dus was marketing een...

Hotelketens Interview Longread
Interview Harry en Jennifer Westers, WestCord Hotels: "Wij spelen onze eigen wedstrijd"

Naamsbekendheid is meestal te danken aan opzienbarend nieuws. De naam Harry Westers doet bij menigeen binnen de hotellerie een belletje rinkelen. Nou ja, ‘belletje’; zeg gerust een scheepsbel. Hij heeft immers de SS Rotterdam weer op koers gekregen. En we kennen hem ook nog van Golden Tu...

Achtergronden
Rotterdam heeft hotels nodig

In het jaar 2017 steeg het aantal overnachtingen in Rotterdam met maar liefst 9 procent tot 1,8 miljoen overnachtingen. De groei zette in 2018 flink door; maar liefst 27,6 procent over het eerste kwartaal, meldt Colliers International. Het aantal Nederlandse toeristen in de havenstad stijgt de a...

Events
Training e-mailmarketing

Een goed opgezetten e-mailcampagne zorgt voor meer directe boekingen. De HM Academy heeft de kennis in huis om u als hotelier verder te helpen met een goed opgezette e-mailmarketingcampagne. Op 24 september aanstaande organiseert de HM Academy de training e-mailmarketing in de Utrechtse trainingsloc...

Internationaal
Chinees bedrijf HNA verkoopt Radisson

Het Chinese HNA Group heeft niet langer de ambities om de grootste hotelspeler ter wereld te worden. Dat werd duidelijk na de verkoop van Radisson hotelgroup afgelopen week, zo lezen we op de website van het FD. Eerder dit jaar verkocht het Chinese bedrijf ook al zijn belang in Hilton Internation...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: