Wencke Bolsius nieuwe General Manager Swissôtel Amsterdam

5 maart 2020 | Noah Gerssen

Vanaf 1 maart zal Wencke Bolsius starten als General Manager bij Swissôtel Amsterdam. Na bijna tien jaar te hebben gewerkt als Head of Revenue voor het Hotel Okura Amsterdam neemt zij het stokje over van voormalig General Manager van Swissôtel Amsterdam,  Harold Kluit. Wencke heeft ruim 25 jaar ervaring in de luxe hotelbranche. Zo vervulde zij de positie van Revenue Manager bij onder andere het 5-sterren Bilderberg Garden Hotel en het 4-sterren boetiekhotel Bilderberg Jan Luyken in Amsterdam. Met deze nieuwe functie treedt zij toe tot de internationale Accor-familie.

 

General Manager van Swissôtel Amsterdam, Wencke Bolsius.

Als gerenommeerd Zwitsers merk biedt Swissôtel Hotels & Resorts moderne stijlvolle hotels gecombineerd met de frisheid en vitaliteit van het alpengebied en de traditie van de Zwitserse gastvrijheid. Bolsius' managementstijl kenmerkt zich door een balans tussen de gedrevenheid om commerciële doelstellingen te behalen en de manier waarop zij collega's stimuleert hun capaciteiten ten volle te benutten. "Waar ik vooral naar uitkijk is het verder uitbouwen van mijn kennis van de Amsterdamse hotelwereld. Door jaren inluxe Amsterdamse hotels te hebben gewerkt ken ik de stad als mijn broekzak. Ik kan niet wachten om onze gasten het Swissôtel-gevoel te laten beleven terwijl ze wakker worden met het uitzicht op de Amsterdamse Dam", aldus Wencke Bolsius, General Manager Swissôtel Amsterdam.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Ondernemen Longread
Simuleer een bijna-doodervaring voor je hotel

De coronacrisis overvalt iedereen. De omvang en impact nemen dramatische proporties aan. Hadden we eerder en meer rekening moeten houden met de desastreuze effecten van corona? Misschien. Hiervoor is echter een paradigmashift nodig. Van optimisme naar paranoïde optimisme. We moeten de eindighei ...

Wet- en regelgeving Hotelketens Internationaal
Miljoenenboete Marriott voor datalek uit 2014

Marriott moet een boete van 18,4 miljoen pond (ruim 20 miljoen euro) betalen voor de datalek uit 2014. De boete wordt betaald aan de Britse privacyautoriteit. De Information Commissioner's Office (ICO) concludeert dat de hotelketen te weinig moeite heeft gedaan om de gegevens van de gasten te be ...

Columns
Column Tanja Seegers: Er zijn geen grenzen

Precies een jaar geleden zei mijn grote held Eliud Kipchoge letterlijk: “Ik wil mensen inspireren, er zijn geen grenzen!” De Keniaanse atleet liep op 12 oktober 2019 de marathon binnen 2 uur. Met maar liefst een snelheid van 21,1 km per uur behaalde hij een historisch record. Hij deed wa ...

Branded Content
Hotelmanagers welkom in de zorg: "Oprecht contact maakt voor mij het verschil"

Bart van der Ven, locatiemanager bij WoonZorgcentra Haaglanden (WZH), is verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van het woonzorgcentrum WZH Schoorwijck voor ouderen. Samen met zijn medewerkers zorgt hij dagelijks voor de verzorging, behandeling en begeleiding van de bewoners waarbij hij zelfstan ...

Coronacrisis
61% van de Nederlanders wil met Kerst (verantwoord) buiten de deur eten

Uit het persmoment van dinsdag jl. is duidelijk geworden dat de horeca nog een tijd gesloten blijft. Hoelang is nog niet precies duidelijk. Hoopvol is de blik nu gericht op kerst. Nederlanders willen deze feestdagen weer genieten van quality time buiten de deur. Uit onderzoek van TheFork* blijkt dat ...

Hotelketens Internationaal
Accor opent nieuw hotel Mercure Han-sur-Lesse

Accor, ’s werelds meest toonaangevende hotelgroep, opent vandaag het nieuwe hotel Mercure Han-sur-Lesse in de idyllische gelijknamige plaats Han-sur-Lesse, middenin de Belgische Ardennen. Deze opening is in samenwerking met Accor’s Franchise Partner Unibricks. Het viersterrenhotel telt 1 ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: