Je hebt gezocht op: Cornell

Een reality-check voor hotelrobotisering: zoek eens op ‘fail’
De hotelsector zoekt naar oplossingen voor personeelstekort. Automatisering en robotisering worden vaak genoemd. De redenering is dat robots gebruikt...

De Sustainable Hospitality Challenge editie 2023 officieel van start
Hotelschool The Hague heeft de lancering aangekondigd van de Sustainable Hospitality Challenge (SHC), editie 2023. Aan de editie van dit jaar zullen v...

Emmy Stoel verkozen tot European Hotel Manager of the Year 2023
Emmy Stoel, General Manager van het Sofitel Legend The Grand Amsterdam, is dit jaar de winnaar van de prestigieuze prijs 'European Hotel Manager...

Accor benoemt nieuwe CEO Raffles & Orient Express
Accor maakt vandaag bekend dat Omer Acar is benoemd tot CEO Raffles & Orient Express. Zijn benoeming gaat in op 1 maart 2023. Omer is een speci...

Cornell University in de prijzen met uniek duurzaam hotelconcept
De finale van de Sustainable Hospitality Challenge heeft plaatsgevonden op de Future Hospitality Summit in Madinat Jumeriah, waar vijf teams van '...

De Sustainable Hospitality Challenge maakt finalisten bekend
De finalisten van de Sustainable Hospitality Challenge zijn bekendgemaakt nadat een jury bestaande uit prominente CEO’s en andere executives uit...

Zachary Schwartz wil Europa veroveren met YAYS Aparthotels
YAYS, het van origine Nederlandse aparthotels concept, heeft een nieuwe CEO. De Amerikaan Zachary Schwartz zwaait sinds 1 april dit jaar de scepter en...

Marriott International benoemt nieuwe CEO en President
De Raad van Bestuur van Marriott International heeft aangekondigd dat Anthony 'Tony' Capuano is benoemd tot Chief Executive Officer...

Marcel van Aelst: een halve eeuw hotelier
Marcel van Aelst; een monument binnen de hotellerie. Vijftig jaar geleden pakte hij het vliegtuig naar Tokio, om via vele internationale omzwervingen...

Roberto Payer benoemd tot Officier in de Orde van Oranje Nassau
Roberto Payer (1950) is bij de jaarlijkse lintjesregen, voorafgaand aan Koningsdag, benoemd tot Officier in de Orde van Oranje Nassau. De cl...

Wapenen tegen de crisis: Kamerprijs dumpen is dom. Waarom eigenlijk?
Booking-topman Glenn Fogel reageert gepikeerd op de vraag of hij vanwege de crisis de commissies gaat verlagen. Hij heeft een ander idee: hotels moete...

Kikuhiko Okura nieuwe president van Hotel Okura Amsterdam
Hotel Okura heeft Kikuhiko Okura aangesteld als President van zowel Okura Europe BV als van Hotel Okura Amsterdam. Tevens is hij benoemd tot...

De toekomst van de hotelsector: Van transactie naar interactie
Eind maart organiseerde Hotelschool The Hague haar eerste Research Symposium met de titel Hospitable futures - Preparing talents and understanding the...

White paper: Hoe ziet de hotellerie er in 2020 uit?
Op 28 en 29 maart 2019 organiseerde Hotelschool Den Haag een onderzoekssymposium over de toekomst van de gastvrijheid, met als thema: talenten voorber...
Dit is waarom de waarde van je hotel daalt als je last-minute deals aanbiedt
De impact van het gebruik van ‘promotional OTAs’ op de waarde van een hotel In de VS zijn tussen 2009 en 2012 de commissiekosten v...

Rondetafelgesprek: Maakt een merk een hotel meer waard?
To brand or not to brand? Dat is de vraag voor veel hoteliers. Investeerders zien graag een herkenbaar merk op de gevel, maar de gast kent soms meer w...

Exclusief interview Roberto Payer: "Dit is geen afscheidsinterview"
Roberto Payer. Wellicht de bekendste hotelier van Nederland, een boegbeeld van de hotellerie. Naar eigen zeggen wordt hij snel vergeten als hij stopt....

Campanile Hotels meet tevredenheid gasten door gezichtsuitdrukkingen te herkennen
Campanile in Spanje gaat als een van de eerste hotelketens de tevredenheid van haar klanten meten door gezichtsuitdrukkingen en emoties te herkennen a...

Wolfgang Neumann nieuwe voorzitter Raad van Toezicht Hotelschool The Hague
Hotelschool The Hague kondigt met trots aan dat Wolfgang Neumann per 1 januari 2018 is benoemd tot voorzitter Raad van Toezicht. Hij volgt hierme...

Lennart Maas nieuwe Hotel Manager Park Plaza Victoria Amsterdam
Park Plaza Victoria Amsterdam kondigt Lennart Maas aan als nieuwe Hotel Manager. Maas (30) heeft jarenlange ervaring als Hotel Manager in de hotelbran...

Jessica Tapfar nieuwe Director of Operations Waldorf Astoria Amsterdam
Jessica Tapfar is de nieuwe Director of Operations in Waldorf Astoria Amsterdam. De 26-jarige Amerikaanse, afkomstig van Waldorf Asto...

De hotelprofessional van de toekomst is hongerig naar onderzoek
De betere hotelscholen, internationaal maar ook in Nederland, zijn de afgelopen decennia steeds meer gaan investeren in onderzoek. The Cornell Center...

Reageren op hotelrecensies niet altijd positief
Een nieuwe studie van Cornell University dat hoteliers moeten uitkijken met het plaatsen van reacties op negatieve reviews. De revenue stijgt wannee...

Column Hans van Spronsen: Upgrade to happiness
Dr. Thomas Gilovich (Professor in de psychologie, Cornell University) onderbouwt in een artikel dat ik recent heb gelezen wat ik al jaren roep: wat wi...

De impact van Airbnb op revenue
Airbnb is nog geen zes jaar op de markt, maar heeft de hospitalitybranche aardig opgeschud, en dwingt de gevestigde orde zich aan te passen of in te...

Award voor studenten hotelschool The Hague
Deze week wonnen studenten Anna Bosten and Sterre Bisschop van Hotelschool The Hague de jaarlijkse Student Challenge tijdens het International Hotel...

Onderzoek reputatiemanagement hotels
Olery is benieuwd naar de mate van invloed waarin een hotel aan reputatiemangement doet op de reviewscores. Reviews kunnen een hotel maken of breken,...
Hotel- en Leisuregroep Zuid-Nederland: "We moeten een beetje oorlog voeren'"
Op de teller van zijn twee jaar geleden nog nieuwe auto staat al 150.000 kilometer. "Dan weet u zo'n beetje wat ik doe", zegt Michael Sp...

Goedgelovig
Er schijnt een directe relatie te zijn tussen de online reputatie van een hotel en de financiële prestaties van het hotelbedrijf in kwestie. Dat verb...

Online reputatie hotel beïnvloedt winst
Er is een directe relatie tussen de online reputatie van een hotel en de financiële prestaties van het hotelbedrijf in kwestie. Dat blijkt uit onderz...

Reserveren: niet bellen, maar klikken
We kunnen niet meer zonder internet. Dat geldt voor zowel de vraag- als de aanbodkant van tafels in een restaurant. Het aantal online reserveringen is...

Kortings- en veilingsites. Ik geef korting, dus ik ben
Kortingssites zijn de afgelopen jaren als paddenstoelen uit de grond geschoten. Of meedoen aan dit nieuwe verkoopkanaal nu goed is of niet, daarover z...

Wat willen de gasten nou?
Het afgelopen jaar gaven Nederlanders in eigen land gemiddeld 97 euro uit per hotelovernachting. Nederlanders in het buitenland gaven 4 euro minder ui...
Martin Lindelauf: Detail, detail en nog eens detail!
Op zijn linkedIn-pagina staat "hotel operator". Moeten we daarbij aan chirurgische ingrepen denken? Aan militaire operaties? Een legeroffici...

Het zorgenkindje Veiligheid
Onder meer de tragische aanslagen op hotels in Jakarta in juli 2009 en in Kabul eind juni van dit jaar tonen de kwetsbaarheid van gastvrijheidbedrijve...

Reserveren: niet bellen, maar klikken
Web 2.0, 3.0, 4.0 en verder. Waar de teller ook moge stoppen, één ding is duidelijk: we kunnen niet meer zonder internet. Dat geldt ook...

Back to basics (6/6)
In zes artikelen beschrijft Stan Josephi, docent hotel-management van de Academy of Hotel Management van NHTV in Breda, wat de successen en valkuilen...

Distributie - Blijf baas in eigen huis (5/6)
In zes artikelen beschrijft Stan Josephi, docent hotel-management van de Academy of Hotel Management van NHTV in Breda, wat de successen en valkuilen...

De toepasbaarheid van RM in een hotel (4/6)
In zes artikelen beschrijft Stan Josephi, docent hotel-management van de Academy of Hotel Management van NHTV in Breda, wat de successen en valkuilen...

Een hotelontbijt dat niet slijt
Behalve een gastvrije ontvangst en een goede nachtrust verlangt de hotelgast een goed ontbijt. Hoe zit het eigenlijk met de ontbijtcultuur in Nederlan...