Je hebt gezocht op: Cornell

Een reality-check voor hotelrobotisering: zoek eens op ‘fail’
5 april 2024Nieuws

Een reality-check voor hotelrobotisering: zoek eens op ‘fail’

De hotelsector zoekt naar oplossingen voor personeelstekort. Automatisering en robotisering worden vaak genoemd. De redenering is dat robots gebruikt...

De Sustainable Hospitality Challenge editie 2023 officieel van start
5 april 2023Nieuws

De Sustainable Hospitality Challenge editie 2023 officieel van start

Hotelschool The Hague heeft de lancering aangekondigd van de Sustainable Hospitality Challenge (SHC), editie 2023. Aan de editie van dit jaar zullen v...

Emmy Stoel verkozen tot European Hotel Manager of the Year 2023
15 februari 2023Nieuws

Emmy Stoel verkozen tot European Hotel Manager of the Year 2023

Emmy Stoel, General Manager van het Sofitel Legend The Grand Amsterdam, is dit jaar de  winnaar van de prestigieuze prijs 'European Hotel Manager...

Accor benoemt nieuwe CEO Raffles & Orient Express
3 januari 2023Nieuws

Accor benoemt nieuwe CEO Raffles & Orient Express

Accor maakt vandaag bekend dat Omer Acar is benoemd tot CEO Raffles & Orient Express. Zijn benoeming gaat in op 1 maart 2023. Omer is een speci...

Cornell University in de prijzen met uniek duurzaam hotelconcept
23 september 2022Nieuws

Cornell University in de prijzen met uniek duurzaam hotelconcept

De finale van de Sustainable Hospitality Challenge heeft plaatsgevonden op de Future Hospitality Summit in Madinat Jumeriah, waar vijf teams van '...

De Sustainable Hospitality Challenge maakt finalisten bekend
28 juni 2022Nieuws

De Sustainable Hospitality Challenge maakt finalisten bekend

De finalisten van de Sustainable Hospitality Challenge zijn bekendgemaakt nadat een jury bestaande uit prominente CEO’s en andere executives uit...

Zachary Schwartz wil Europa veroveren met YAYS Aparthotels
6 december 2021Nieuws

Zachary Schwartz wil Europa veroveren met YAYS Aparthotels

YAYS, het van origine Nederlandse aparthotels concept, heeft een nieuwe CEO. De Amerikaan Zachary Schwartz zwaait sinds 1 april dit jaar de scepter en...

Marriott International benoemt nieuwe CEO en President
24 februari 2021Nieuws

Marriott International benoemt nieuwe CEO en President

De Raad van Bestuur van Marriott International  heeft aangekondigd dat Anthony 'Tony' Capuano is benoemd tot Chief Executive Officer...

Marcel van Aelst: een halve eeuw hotelier
3 februari 2021Nieuws

Marcel van Aelst: een halve eeuw hotelier

Marcel van Aelst; een monument binnen de hotellerie. Vijftig jaar geleden pakte hij het vliegtuig naar Tokio, om via vele internationale omzwervingen...

Roberto Payer benoemd tot Officier in de Orde van Oranje Nassau
24 april 2020Nieuws

Roberto Payer benoemd tot Officier in de Orde van Oranje Nassau

Roberto Payer (1950) is bij de jaarlijkse lintjesregen, voorafgaand aan Koningsdag, benoemd tot Officier in de Orde van Oranje Nassau. De cl...

Wapenen tegen de crisis: Kamerprijs dumpen is dom. Waarom eigenlijk?
1 april 2020Nieuws

Wapenen tegen de crisis: Kamerprijs dumpen is dom. Waarom eigenlijk?

Booking-topman Glenn Fogel reageert gepikeerd op de vraag of hij vanwege de crisis de commissies gaat verlagen. Hij heeft een ander idee: hotels moete...

Kikuhiko Okura nieuwe president van Hotel Okura Amsterdam
7 januari 2020Nieuws

Kikuhiko Okura nieuwe president van Hotel Okura Amsterdam

Hotel Okura heeft Kikuhiko Okura aangesteld als President van zowel Okura Europe BV als van Hotel Okura Amsterdam. Tevens is hij benoemd tot...

De toekomst van de hotelsector: Van transactie naar interactie
31 juli 2019Nieuws

De toekomst van de hotelsector: Van transactie naar interactie

Eind maart organiseerde Hotelschool The Hague haar eerste Research Symposium met de titel Hospitable futures - Preparing talents and understanding the...

White paper: Hoe ziet de hotellerie er in 2020 uit?
10 mei 2019Nieuws

White paper: Hoe ziet de hotellerie er in 2020 uit?

Op 28 en 29 maart 2019 organiseerde Hotelschool Den Haag een onderzoekssymposium over de toekomst van de gastvrijheid, met als thema: talenten voorber...

Dit is waarom de waarde van je hotel daalt als je last-minute deals aanbiedt
22 februari 2019Nieuws

Dit is waarom de waarde van je hotel daalt als je last-minute deals aanbiedt

De impact van het gebruik van ‘promotional OTAs’ op de waarde van een hotel In de VS zijn tussen 2009 en 2012 de commissiekosten v...

Rondetafelgesprek: Maakt een merk een hotel meer waard?
16 november 2018Nieuws

Rondetafelgesprek: Maakt een merk een hotel meer waard?

To brand or not to brand? Dat is de vraag voor veel hoteliers. Investeerders zien graag een herkenbaar merk op de gevel, maar de gast kent soms meer w...

Exclusief interview Roberto Payer: "Dit is geen afscheidsinterview"
26 september 2018Nieuws

Exclusief interview Roberto Payer: "Dit is geen afscheidsinterview"

Roberto Payer. Wellicht de bekendste hotelier van Nederland, een boegbeeld van de hotellerie. Naar eigen zeggen wordt hij snel vergeten als hij stopt....

Campanile Hotels meet tevredenheid gasten door gezichtsuitdrukkingen te herkennen
14 maart 2018Nieuws

Campanile Hotels meet tevredenheid gasten door gezichtsuitdrukkingen te herkennen

Campanile in Spanje gaat als een van de eerste hotelketens de tevredenheid van haar klanten meten door gezichtsuitdrukkingen en emoties te herkennen a...

Wolfgang Neumann nieuwe voorzitter Raad van Toezicht  Hotelschool The Hague
21 november 2017Nieuws

Wolfgang Neumann nieuwe voorzitter Raad van Toezicht Hotelschool The Hague

Hotelschool The Hague kondigt met trots aan dat Wolfgang Neumann per 1 januari 2018 is benoemd tot voorzitter Raad van Toezicht. Hij volgt hierme...

Lennart Maas nieuwe Hotel Manager Park Plaza Victoria Amsterdam
29 augustus 2017Nieuws

Lennart Maas nieuwe Hotel Manager Park Plaza Victoria Amsterdam

Park Plaza Victoria Amsterdam kondigt Lennart Maas aan als nieuwe Hotel Manager. Maas (30) heeft jarenlange ervaring als Hotel Manager in de hotelbran...

Jessica Tapfar nieuwe Director of Operations Waldorf Astoria Amsterdam
14 maart 2017Nieuws

Jessica Tapfar nieuwe Director of Operations Waldorf Astoria Amsterdam

Jessica Tapfar is de nieuwe Director of Operations in Waldorf Astoria Amsterdam. De 26-jarige Amerikaanse, afkomstig van Waldorf Asto...

De hotelprofessional van de toekomst is hongerig naar onderzoek
27 juni 2016Nieuws

De hotelprofessional van de toekomst is hongerig naar onderzoek

De betere hotelscholen, internationaal maar ook in Nederland, zijn de afgelopen decennia steeds meer gaan investeren in onderzoek. The Cornell Center...

Reageren op hotelrecensies niet altijd positief
25 april 2016Nieuws

Reageren op hotelrecensies niet altijd positief

Een nieuwe studie van Cornell University dat hoteliers moeten uitkijken met het plaatsen van reacties op negatieve reviews. De revenue stijgt wannee...

Column Hans van Spronsen: Upgrade to happiness
6 mei 2015Nieuws

Column Hans van Spronsen: Upgrade to happiness

Dr. Thomas Gilovich (Professor in de psychologie, Cornell University) onderbouwt in een artikel dat ik recent heb gelezen wat ik al jaren roep: wat wi...

De impact van Airbnb op revenue
9 maart 2015Nieuws

De impact van Airbnb op revenue

Airbnb is nog geen zes jaar op de markt, maar heeft de hospitalitybranche aardig opgeschud, en dwingt de gevestigde orde zich aan te passen of in te...

Award voor studenten hotelschool The Hague
6 maart 2015Nieuws

Award voor studenten hotelschool The Hague

Deze week wonnen studenten Anna Bosten and Sterre Bisschop van Hotelschool The Hague de jaarlijkse Student Challenge tijdens het International Hotel...

Onderzoek reputatiemanagement hotels
13 juni 2013Nieuws

Onderzoek reputatiemanagement hotels

Olery is benieuwd naar de mate van invloed waarin een hotel aan reputatiemangement doet op de reviewscores. Reviews kunnen een hotel maken of breken,...

Hotel- en Leisuregroep Zuid-Nederland: "We moeten een beetje oorlog voeren'"
26 februari 2013Nieuws

Hotel- en Leisuregroep Zuid-Nederland: "We moeten een beetje oorlog voeren'"

Op de teller van zijn twee jaar geleden nog nieuwe auto staat al 150.000 kilometer. "Dan weet u zo'n beetje wat ik doe", zegt Michael Sp...

Goedgelovig
27 december 2012Nieuws

Goedgelovig

Er schijnt een directe relatie te zijn tussen de online reputatie van een hotel en de financiële prestaties van het hotelbedrijf in kwestie. Dat verb...

Online reputatie hotel beïnvloedt winst
19 november 2012Nieuws

Online reputatie hotel beïnvloedt winst

Er is een directe relatie tussen de online reputatie van een hotel en de financiële prestaties van het hotelbedrijf in kwestie. Dat blijkt uit onderz...

Reserveren: niet bellen, maar klikken
10 juli 2012Nieuws

Reserveren: niet bellen, maar klikken

We kunnen niet meer zonder internet. Dat geldt voor zowel de vraag- als de aanbodkant van tafels in een restaurant. Het aantal online reserveringen is...

Kortings- en veilingsites. Ik geef korting, dus ik ben
25 mei 2012Nieuws

Kortings- en veilingsites. Ik geef korting, dus ik ben

Kortingssites zijn de afgelopen jaren als paddenstoelen uit de grond geschoten. Of meedoen aan dit nieuwe verkoopkanaal nu goed is of niet, daarover z...

Wat willen de gasten nou?
9 februari 2012Nieuws

Wat willen de gasten nou?

Het afgelopen jaar gaven Nederlanders in eigen land gemiddeld 97 euro uit per hotelovernachting. Nederlanders in het buitenland gaven 4 euro minder ui...

Martin Lindelauf: Detail, detail en nog eens detail!
20 december 2011Nieuws

Martin Lindelauf: Detail, detail en nog eens detail!

Op zijn linkedIn-pagina staat "hotel operator". Moeten we daarbij aan chirurgische ingrepen denken? Aan militaire operaties? Een legeroffici...

Het zorgenkindje Veiligheid
15 oktober 2011Nieuws

Het zorgenkindje Veiligheid

Onder meer de tragische aanslagen op hotels in Jakarta in juli 2009 en in Kabul eind juni van dit jaar tonen de kwetsbaarheid van gastvrijheidbedrijve...

Reserveren: niet bellen, maar klikken
19 mei 2011Nieuws

Reserveren: niet bellen, maar klikken

Web 2.0, 3.0, 4.0 en verder. Waar de teller ook moge stoppen, één ding is duidelijk: we kunnen niet meer zonder internet. Dat geldt ook...

Back to basics (6/6)
10 mei 2011Nieuws

Back to basics (6/6)

In zes artikelen beschrijft Stan Josephi, docent hotel-management van de Academy of Hotel Management van NHTV in Breda, wat de successen en valkuilen...

Distributie - Blijf baas in eigen huis (5/6)
2 mei 2011Nieuws

Distributie - Blijf baas in eigen huis (5/6)

In zes artikelen beschrijft Stan Josephi, docent hotel-management van de Academy of Hotel Management van NHTV in Breda, wat de successen en valkuilen...

De toepasbaarheid van RM in een hotel  (4/6)
27 april 2011Nieuws

De toepasbaarheid van RM in een hotel (4/6)

In zes artikelen beschrijft Stan Josephi, docent hotel-management van de Academy of Hotel Management van NHTV in Breda, wat de successen en valkuilen...

Een hotelontbijt dat niet slijt
20 april 2011Nieuws

Een hotelontbijt dat niet slijt

Behalve een gastvrije ontvangst en een goede nachtrust verlangt de hotelgast een goed ontbijt. Hoe zit het eigenlijk met de ontbijtcultuur in Nederlan...