Campanile Hotels meet tevredenheid gasten door gezichtsuitdrukkingen te herkennen

14 maart 2018 | Thijs Jacobs

Campanile in Spanje gaat als een van de eerste hotelketens de tevredenheid van haar klanten meten door gezichtsuitdrukkingen en emoties te herkennen aan de hand van een sensor met video en infrarood. Het eerste systeem is nu geïnstalleerd in Campanile Cornellà de Llobregat. Dit initiatief is nieuw in de hotelsector en zal Campanile helpen klantenserviceprotocollen te evalueren en te optimaliseren.

Sensor met camera en infrarood


In samenwerking met start-up imotion Analytics, plaatst Campanile een sensor in de receptie van het hotel die video met infrarood combineert om de emoties van gasten te detecteren. Deze informatie wordt later verwerkt en zal gegevens opleveren met de hotelervaringen van de gasten. Na een proefperiode besluit Campanile of het systeem ook in de rest van de Campanile vestigingen zal worden geïnstalleerd.

Camile Gil, projectcoördinator bij Louvre Hotels in Spanje legt uit: ‘’Met dit nieuwe initiatief verzamelt Campanile informatie van gasten met betrekking tot hun emotionele ervaring. Zo kunnen wij onze serviceprotocollen optimaliseren om zo onze gasten te behouden en nieuwe aan te trekken. Het is een grote stap richting het bieden van een betere klantervaring.’’

Oscar Peón, een van de oprichters van imotion Analytics, vertelt: ‘’Het meetsysteem wordt al gebruikt in andere sectoren als transport en de detailhandel, maar in de hotelsector heeft Campanile de primeur.’’

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Toerisme Coronacrisis
Nederlandse reizigers veranderen reisgedrag na corona: kleinere accommodaties en later boeken

Met het coronavirus in ons midden verandert ook ons reisgedrag. We kiezen voor kleinere accommodaties, stappen eerder in de auto dan het vliegtuig en kiezen massaal voor last minutes. Dat blijkt uit onderzoek van de VakantieDiscounter. Kleinschalige accommodaties worden populairder Van de 1....

Opening Utrecht
Nieuwste horecalocatie van Utrecht geopend

Drukke dagen in de keuken, nieuwe soepproevers en een volgeboekt hotel: de opening van Utrechts eerste soepbar Soep-er, én van de negen sfeervolle kamers van het bovengelegen logement Petit Beijers is een feit. Op zondag 12 juli openden horecaondernemers Janine en Tom hun deuren aan Vismarkt ...

Personalia
Hotelier Martin Lindelauf gaat met pensioen

Na ruim vierendertig jaar gaat Martin Lindelauf met pensioen. Een pensioen dat welverdiend is, maar velen vinden het toch jammer om hem te zien gaan. Collega, zakenpartner, leermeester of hoe je hem ook zou willen noemen, de man met het jaloersmakende cv gaat er definitief mee stoppen. Martin&rs...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Contactgegevens van horecagasten moeten na 14 dagen verwijderd worden

De contactgegevens van gasten, waar horecabedrijven sinds maandag verplicht om moeten vragen, moeten na veertien dagen vernietigd worden. Dat stelt brancheverenging Koninklijke Horeca Nederland (KHN). Dit lazen we in een artikel op NU.nl. Het telefoonnummer en e-mailadres van alle gasten moet op...

Amsterdam Opening
Joris Bijdendijk en Renaissance Koepelkerk openen tijdelijk restaurant

De Amsterdamse chef Joris Bijdendijk gaat ‘on tour’ met het keukenteam van RIJKS® en serveert een 5-gangen menu in de historische kerk. Tijdens de eerste editie van Koepelkerk X RIJKS®, op 15 augustus, wordt de kerk van het Renaissance Amsterdam Hotel getransformeerd tot restaura...

Internationaal Coronacrisis
a&o Hostels benoemt social distancing experts

Europa’s grootste budget hostelketen, a&o Hostels, heeft een initiatief gelanceerd waarbij in alle Europese vestigingen 'social distancing experts' zijn aangesteld. Deze specialisten zorgen ervoor dat de gasten veilig en met een gerust gevoel de omgeving kunnen verkennen. Bovendien...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: