Kikuhiko Okura nieuwe president van Hotel Okura Amsterdam

7 januari 2020 | Redactie

Hotel Okura heeft Kikuhiko Okura aangesteld als President van zowel Okura Europe BV als van Hotel Okura Amsterdam. Tevens is hij benoemd tot Corporate Advisor van Hotel Okura Company Ltd. in Japan. Kikuhiko Okura werkt vanuit Hotel Okura Amsterdam.

Okura (49) heeft uitgebreide internationale ervaring opgedaan in de financiële sector in zowel de Verenigde Staten als Japan. Voor zijn benoeming bij Hotel Okura bekleedde hij de functie van Managing Director bij Brown Brothers Harriman. Hij behaalde een mastergraad in business administration aan de Cornell University in New York en een bachelordiploma in rechten aan de Keio University in Tokio.

Vooruitlopend op de toekomstige pensionering van de heer Van Aelst, Executive Vice Chairman van Hotel Okura  en President en CEO van Okura Nikko Hotel Management Japan, zorgt de heer Okura er in nauwe samenwerking met de heer Van Aelst voor dat de Okura-groep blijft investeren in kennis in de internationale gastvrijheidssector, waarbij de kenmerkende integriteit, het hoogste serviceniveau en het gelauwerde gastronomische aanbod gewaarborgd worden. Vanuit zijn thuisbasis Amsterdam ziet hij toe op de verdere ontwikkeling van Okura Nikko Hotel Management met voornamelijk, maar niet gelimiteerd tot, Europese uitbreidingsmogelijkheden door managementcontracten of aandelenposities.

Michiel Roelfsema, General Manager van Hotel Okura Amsterdam: “Ik voel me bevoorrecht om de heer Okura te ondersteunen bij het verdiepen van zijn kennis van de operationele aspecten van de hotellerie. Zijn uitgebreide ervaring in de internationale financiële sector, gecombineerd met de Okura-familiegeschiedenis, biedt de hotelgroep een unieke kans om verder uit te breiden op wereldwijd niveau.” De rollen van het managementteam van Hotel Okura Amsterdam blijven onveranderd met de komst van de heer Kikuhiko Okura.

Over Hotel Okura Company Ltd.

Hotel Okura Co., Ltd., opgericht in 1958, opende zijn vlaggenschip Hotel Okura Tokyo in 1962 als een eersteklas hotel dat al snel wereldwijde bekendheid vergaarde. Het sloot zijn deuren in augustus 2015 voor een renovatie en heropende in september 2019 als The Okura Tokyo. Hotel Okura heeft uitgebreide expertise in de gastvrijheidsindustrie, waaronder in hotelontwikkeling en –beheer, restaurantexploitatie en ketenactiviteiten via dochterondernemingen en andere groepsmaatschappijen. Het merk verenigt aangesloten hotels met de filosofie "Best Accommodation, Cuisine and Service" om ervoor te zorgen dat iedere gast waar dan ook ter wereld geniet van Okura's kenmerkende gastvrijheid, waarbij de Japanse aandacht voor detail gecombineerd wordt met westerse functionaliteit. De dochteronderneming Okura Nikko Hotel Management Co., Ltd. exploiteert 74 vestigingen, waarvan 49 in Japan, en omvat 23.207 gastenkamers (vanaf januari 2020) verdeeld in drie hotelgroepen: Okura Hotels & Resorts, Nikko Hotels International en Hotel JAL City.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: