Kikuhiko Okura nieuwe president van Hotel Okura Amsterdam

7 januari 2020 | Redactie

Hotel Okura heeft Kikuhiko Okura aangesteld als President van zowel Okura Europe BV als van Hotel Okura Amsterdam. Tevens is hij benoemd tot Corporate Advisor van Hotel Okura Company Ltd. in Japan. Kikuhiko Okura werkt vanuit Hotel Okura Amsterdam.

Okura (49) heeft uitgebreide internationale ervaring opgedaan in de financiële sector in zowel de Verenigde Staten als Japan. Voor zijn benoeming bij Hotel Okura bekleedde hij de functie van Managing Director bij Brown Brothers Harriman. Hij behaalde een mastergraad in business administration aan de Cornell University in New York en een bachelordiploma in rechten aan de Keio University in Tokio.

Vooruitlopend op de toekomstige pensionering van de heer Van Aelst, Executive Vice Chairman van Hotel Okura  en President en CEO van Okura Nikko Hotel Management Japan, zorgt de heer Okura er in nauwe samenwerking met de heer Van Aelst voor dat de Okura-groep blijft investeren in kennis in de internationale gastvrijheidssector, waarbij de kenmerkende integriteit, het hoogste serviceniveau en het gelauwerde gastronomische aanbod gewaarborgd worden. Vanuit zijn thuisbasis Amsterdam ziet hij toe op de verdere ontwikkeling van Okura Nikko Hotel Management met voornamelijk, maar niet gelimiteerd tot, Europese uitbreidingsmogelijkheden door managementcontracten of aandelenposities.

Michiel Roelfsema, General Manager van Hotel Okura Amsterdam: “Ik voel me bevoorrecht om de heer Okura te ondersteunen bij het verdiepen van zijn kennis van de operationele aspecten van de hotellerie. Zijn uitgebreide ervaring in de internationale financiële sector, gecombineerd met de Okura-familiegeschiedenis, biedt de hotelgroep een unieke kans om verder uit te breiden op wereldwijd niveau.” De rollen van het managementteam van Hotel Okura Amsterdam blijven onveranderd met de komst van de heer Kikuhiko Okura.

Over Hotel Okura Company Ltd.

Hotel Okura Co., Ltd., opgericht in 1958, opende zijn vlaggenschip Hotel Okura Tokyo in 1962 als een eersteklas hotel dat al snel wereldwijde bekendheid vergaarde. Het sloot zijn deuren in augustus 2015 voor een renovatie en heropende in september 2019 als The Okura Tokyo. Hotel Okura heeft uitgebreide expertise in de gastvrijheidsindustrie, waaronder in hotelontwikkeling en –beheer, restaurantexploitatie en ketenactiviteiten via dochterondernemingen en andere groepsmaatschappijen. Het merk verenigt aangesloten hotels met de filosofie "Best Accommodation, Cuisine and Service" om ervoor te zorgen dat iedere gast waar dan ook ter wereld geniet van Okura's kenmerkende gastvrijheid, waarbij de Japanse aandacht voor detail gecombineerd wordt met westerse functionaliteit. De dochteronderneming Okura Nikko Hotel Management Co., Ltd. exploiteert 74 vestigingen, waarvan 49 in Japan, en omvat 23.207 gastenkamers (vanaf januari 2020) verdeeld in drie hotelgroepen: Okura Hotels & Resorts, Nikko Hotels International en Hotel JAL City.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Awards Achtergronden
Award Familiehotel 2020 gaat naar Preston Palace  

Preston Palace is voor de zesde maal op rij uitgeroepen tot 'Familiehotel van het Jaar'. Maar liefst 83% van de stemmers stemde op het Twentse all-inclusive resort. Om haar dankbaarheid te benadrukken doneert Preston Palace aan een goed doel dat zich inzet voor families, krijgen alle medewer...

Booking.com OTA's
Booking.com introduceert een nieuw systeem voor kwaliteitsclassificaties

Booking.com introduceert een nieuw systeem voor kwaliteitsclassificaties voor appartementen, vakantiehuizen en villa's; het nieuwe systeem maakt het makkelijker voor reizigers om de kwaliteit van unieke verblijfsplekken te vergelijken. Reizigers hebben tegenwoordig meer keuze dan ooit als ze...

Personeel
De nieuwste technologische tools voor het koesteren van talent

Waar menselijk talent in de jaren ‘90 werd gezien als een verrijking om te managen onder het concept van talentmanagement, neemt het koesteren van talent een humanistisch standpunt in van de mensen van een organisatie van wie het doel in lijn is met het bedrijf dat talent ontwikkelt en koester...

Awards Cocktails
Super Lyan beste hotelbar van Amsterdam

Super Lyan is uitgekozen tot beste hotelbar van Amsterdam. De prijs werd zaterdag voor de zevende keer uitgereikt door de Belvedere Best Hotel Bar Awards tijdens de jaarlijkse Hotelnacht. De prijs werd in ontvangst genomen door Bar Manager Dan Garnell, Director of F&B Jos van Hunen en hoteldirec...

Achtergronden Internationaal
Relais & Châteaux verwelkomt negen nieuwe leden

Negen nieuwe leden van over de hele wereld komen de familie Relais & Châteaux verrijken. Dankzij hun uitzonderlijke locaties, de charme van hun architectuur, hun unieke geschiedenis en het talent van hun chef-koks, openen deze huizen nieuwe vensters naar de wereld voor reizigers. Chatha...

Columns
Column Hans van Spronsen: OK Boomer

Wellicht heeft u het de afgelopen weken of maanden online voorbij zien komen, de nieuwe online grap die graag wordt verspreid door millennials en de generaties die daarop volgen; ‘OK Boomer’. Kort gezegd is het een grapje met een serieuze kern, de term werd zelfs al gebruikt in het parle...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: