Kikuhiko Okura nieuwe president van Hotel Okura Amsterdam

7 januari 2020 | Redactie

Hotel Okura heeft Kikuhiko Okura aangesteld als President van zowel Okura Europe BV als van Hotel Okura Amsterdam. Tevens is hij benoemd tot Corporate Advisor van Hotel Okura Company Ltd. in Japan. Kikuhiko Okura werkt vanuit Hotel Okura Amsterdam.

Okura (49) heeft uitgebreide internationale ervaring opgedaan in de financiële sector in zowel de Verenigde Staten als Japan. Voor zijn benoeming bij Hotel Okura bekleedde hij de functie van Managing Director bij Brown Brothers Harriman. Hij behaalde een mastergraad in business administration aan de Cornell University in New York en een bachelordiploma in rechten aan de Keio University in Tokio.

Vooruitlopend op de toekomstige pensionering van de heer Van Aelst, Executive Vice Chairman van Hotel Okura  en President en CEO van Okura Nikko Hotel Management Japan, zorgt de heer Okura er in nauwe samenwerking met de heer Van Aelst voor dat de Okura-groep blijft investeren in kennis in de internationale gastvrijheidssector, waarbij de kenmerkende integriteit, het hoogste serviceniveau en het gelauwerde gastronomische aanbod gewaarborgd worden. Vanuit zijn thuisbasis Amsterdam ziet hij toe op de verdere ontwikkeling van Okura Nikko Hotel Management met voornamelijk, maar niet gelimiteerd tot, Europese uitbreidingsmogelijkheden door managementcontracten of aandelenposities.

Michiel Roelfsema, General Manager van Hotel Okura Amsterdam: “Ik voel me bevoorrecht om de heer Okura te ondersteunen bij het verdiepen van zijn kennis van de operationele aspecten van de hotellerie. Zijn uitgebreide ervaring in de internationale financiële sector, gecombineerd met de Okura-familiegeschiedenis, biedt de hotelgroep een unieke kans om verder uit te breiden op wereldwijd niveau.” De rollen van het managementteam van Hotel Okura Amsterdam blijven onveranderd met de komst van de heer Kikuhiko Okura.

Over Hotel Okura Company Ltd.

Hotel Okura Co., Ltd., opgericht in 1958, opende zijn vlaggenschip Hotel Okura Tokyo in 1962 als een eersteklas hotel dat al snel wereldwijde bekendheid vergaarde. Het sloot zijn deuren in augustus 2015 voor een renovatie en heropende in september 2019 als The Okura Tokyo. Hotel Okura heeft uitgebreide expertise in de gastvrijheidsindustrie, waaronder in hotelontwikkeling en –beheer, restaurantexploitatie en ketenactiviteiten via dochterondernemingen en andere groepsmaatschappijen. Het merk verenigt aangesloten hotels met de filosofie "Best Accommodation, Cuisine and Service" om ervoor te zorgen dat iedere gast waar dan ook ter wereld geniet van Okura's kenmerkende gastvrijheid, waarbij de Japanse aandacht voor detail gecombineerd wordt met westerse functionaliteit. De dochteronderneming Okura Nikko Hotel Management Co., Ltd. exploiteert 74 vestigingen, waarvan 49 in Japan, en omvat 23.207 gastenkamers (vanaf januari 2020) verdeeld in drie hotelgroepen: Okura Hotels & Resorts, Nikko Hotels International en Hotel JAL City.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Achtergronden
In memoriam: Michel Geurts

Het droevige bericht van het overlijden van Michel Geurts (1944) heeft de Nederlandse hotellerie geschokt. De hotelier legde in 1982 in Zutphen de basis voor Inntel Hotels. In 1986 werd het tweede hotel geopend in Zaandam: Inntel Hotels Amsterdam Zaandam. Het hotel kent sinds de verbouwing in 2010 e...

Interview
Camille Oostwegel: "We gaan van beleving naar betekenis"

Jong, energiek en ambitieus, zo ontmoeten wij Camille Oostwegel onder het schip van de voormalige kerk waar sinds 2005 het Kruisherenhotel is gevestigd. Onderwerpen als herformuleren van de hotelfunctie, openstaan voor de nieuwe werkethiek van co-working, anticiperen op nieuwe verwachtingen van gast...

Hotelketens Internationaal
Scandic lanceert nieuw hotelmerk 

Scandic GO is een nieuw hotelmerk dat een speelser en slanker concept biedt binnen het groeiende economische hotelsegment. Met Scandic GO streeft het bedrijf naar een sterke aanwezigheid in de stad op alle Scandinavische markten. Scandic zal in eerste instantie vijf hotels lanceren onder het nieuwe ...

Interview Longread
Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeiden: Nullum est jam dictum, quod non sit dictum prius. (Niets kan gezegd worden dat al niet eerder gezegd is.) Waaronder: Tempus fugit. (De tijd snelt v...

Interview Longread
Twee bankiers over de 'herontdekking van de hotellerie'

Op de drempel van een nieuw decennium bespreken twee bankiers de staat van de hotellerie. Lianne Zondervan, Sector directeur Leisure van de ABN AMRO en Jos Klerx, Sectorspecialist Horeca & Recreatie van de Rabobank, blikken terug en kijken vooruit in een uitgebreid dubbelinterview. Dit interv...

Achtergronden
Hoe likable is jouw hotel?

We willen allemaal leuk gevonden worden. Niets menselijks is ons vreemd. Voor ondernemingen geldt hetzelfde. Sterker nog, als consumenten jouw bedrijf leuk vinden, betaalt zich dat altijd terug. Maar hoe pak je dat aan? Hoe zet je dat in gang? En wat betekent dat voor je kernwaarden? Likability. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: