Kikuhiko Okura nieuwe president van Hotel Okura Amsterdam

7 januari 2020 | Redactie
Kikuhiko Okura nieuwe president van Hotel Okura Amsterdam

Hotel Okura heeft Kikuhiko Okura aangesteld als President van zowel Okura Europe BV als van Hotel Okura Amsterdam. Tevens is hij benoemd tot Corporate Advisor van Hotel Okura Company Ltd. in Japan. Kikuhiko Okura werkt vanuit Hotel Okura Amsterdam.

Okura (49) heeft uitgebreide internationale ervaring opgedaan in de financiële sector in zowel de Verenigde Staten als Japan. Voor zijn benoeming bij Hotel Okura bekleedde hij de functie van Managing Director bij Brown Brothers Harriman. Hij behaalde een mastergraad in business administration aan de Cornell University in New York en een bachelordiploma in rechten aan de Keio University in Tokio.

Vooruitlopend op de toekomstige pensionering van de heer Van Aelst, Executive Vice Chairman van Hotel Okura  en President en CEO van Okura Nikko Hotel Management Japan, zorgt de heer Okura er in nauwe samenwerking met de heer Van Aelst voor dat de Okura-groep blijft investeren in kennis in de internationale gastvrijheidssector, waarbij de kenmerkende integriteit, het hoogste serviceniveau en het gelauwerde gastronomische aanbod gewaarborgd worden. Vanuit zijn thuisbasis Amsterdam ziet hij toe op de verdere ontwikkeling van Okura Nikko Hotel Management met voornamelijk, maar niet gelimiteerd tot, Europese uitbreidingsmogelijkheden door managementcontracten of aandelenposities.

Michiel Roelfsema, General Manager van Hotel Okura Amsterdam: “Ik voel me bevoorrecht om de heer Okura te ondersteunen bij het verdiepen van zijn kennis van de operationele aspecten van de hotellerie. Zijn uitgebreide ervaring in de internationale financiële sector, gecombineerd met de Okura-familiegeschiedenis, biedt de hotelgroep een unieke kans om verder uit te breiden op wereldwijd niveau.” De rollen van het managementteam van Hotel Okura Amsterdam blijven onveranderd met de komst van de heer Kikuhiko Okura.

Over Hotel Okura Company Ltd.

Hotel Okura Co., Ltd., opgericht in 1958, opende zijn vlaggenschip Hotel Okura Tokyo in 1962 als een eersteklas hotel dat al snel wereldwijde bekendheid vergaarde. Het sloot zijn deuren in augustus 2015 voor een renovatie en heropende in september 2019 als The Okura Tokyo. Hotel Okura heeft uitgebreide expertise in de gastvrijheidsindustrie, waaronder in hotelontwikkeling en –beheer, restaurantexploitatie en ketenactiviteiten via dochterondernemingen en andere groepsmaatschappijen. Het merk verenigt aangesloten hotels met de filosofie "Best Accommodation, Cuisine and Service" om ervoor te zorgen dat iedere gast waar dan ook ter wereld geniet van Okura's kenmerkende gastvrijheid, waarbij de Japanse aandacht voor detail gecombineerd wordt met westerse functionaliteit. De dochteronderneming Okura Nikko Hotel Management Co., Ltd. exploiteert 74 vestigingen, waarvan 49 in Japan, en omvat 23.207 gastenkamers (vanaf januari 2020) verdeeld in drie hotelgroepen: Okura Hotels & Resorts, Nikko Hotels International en Hotel JAL City.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

30 jaar Hospitality Management
11 jaar geleden in Hospitality Management: Chris Luken

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. Deze week Fletcher-oprichter Chris Luken. In 2010 sprak Hospitality Management met de 'self- ...

Corona
Verspreiding Britse coronamutatie slecht nieuws voor de horeca?

Het Outbreak Management Team (OMT) laat weten zich zorgen te maken over de verspreiding van de Britse coronamutatie in ons land. In meest recente advies worden deze zorgen gedeeld. Ook worden strengere maatregelen niet uitgesloten. Welke dat zijn, is nog niet bekend, alhoewel de avondklok al besprok ...

Economie Corona
Hotelovernachtingen volgend jaar weer terug op niveau 2019

Na de grootste dip uit de historie van de hotelsector is herstel in zicht. In 2022 komt het aantal hotelovernachtingen in Nederland weer uit op het niveau van piekjaar 2019 met bijna 55 miljoen. In Amsterdam duurt het een jaar langer voordat de schade is ingelopen, omdat de stad erg afhankelijk is v ...

Achtergronden Ondernemen
Max Brown Hotels winnaar 'Hotel Website of the Year 2021'

Zojuist is tijdens een digitale ceremonie bekend gemaakt dat Max Brown Hotels winnaar is geworden van de Hotel Website of the Year verkiezing 2021. De hotelketen mag deze titel een jaar lang voeren en heeft een bokaal en een cheque ter waarde van € 1.000 ontvangen. Communicatieboodschap door ...

Personeel Achtergronden
Bekende gezichten van Château Neercanne nemen afscheid

Château Neercanne kondigt aan dat twee bekende gezichten van Château Neercanne per 1 maart aanstaande afscheid gaan nemen vanwege een volgende stap in hun carrière. Maître d’Hotel Dennis Lemmens maakt promotie binnen Oostwegel Collection en wordt Food & Beverage Ma ...

Hans van Spronsen
Column Hans van Spronsen: 2020; Het jaar van personeelstekort tot gastentekort

Begin 2020 was onze zorg en grootste uitdaging voor het jaar: het personeelstekort. In maart werden we ruw geconfronteerd met een nieuwe werkelijkheid. Corona sneed ons de pas af. Dit met ongelofelijke gevolgen voor onze sector. Al snel moesten we leven met de verplichte sluiting en vervolgens met d ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: