Je hebt gezocht op: customer journey

De toekomst van de hotellerie: hoteliers, maak bewuste keuzes!
Eind 2024 organiseerde Ginder - voor het tweede jaar op rij - een inspiratiebijeenkomst met een kleine groep hoteliers. Een bijeenkomst vol kennisdeli...

Technologie transformeert de hotelbeleving
Digitale transformatie is niet meer weg te denken uit de hotellerie, de sector die traditioneel draait om menselijke interactie en gepersonaliseerde e...

Center Parcs baat voor het eerst in 13 jaar weer eigen restaurant uit
Center Parcs beheert met het compleet vernieuwde Zuiderzoet in Zeewolde voor het eerst in dertien jaar weer zelf een restaurant in Nederland. Voor de...

limehome breidt verder uit binnen Nederland met overname aparthotel
limehome, exploitant van gedigitaliseerde serviced apartments, breidt zijn portfolio in de Nederlandse hoofdstad uit met een nieuwe locatie in Amsterd...

Een storingsvrije AV-installatie verhoogt de ROI
Vergaderruimtes, een auditorium of feestzalen zijn voor veel hotels van grote toegevoegde waarde. Zorgeloze werking van de audiovisuele apparatuur is...

“Technologie moet ervoor zorgen dat de hotelier minder hoeft te doen”
Krispijn Westerink heeft in de twee decennia dat hij in de hotellerie en hoteltechnologie-business meedraait veel innovaties voorbij zien komen. De he...

Nieuwe minor Future of Digitalisation bij Hotelschool The Hague
Hotelschool The Hague introduceert een nieuwe minor: The Future of Digitalisation. Met deze minor worden digitale technologieën zoals robots...

Hotelconcept limehome haalt 45 miljoen euro op
Limehome, de toonaagevende op technologie gebaseerde aanbieder en exploitant van volledig gedigitaliseerde designappartementen in Europa, heeft een fi...

Beste hotelier, gemak dient de mens (maar niet altijd)
Met de ‘the internet of things’ (IoT) en ‘artificial intelligence’ (A.I.) haal je heel veel gemak in huis. Die apps op je tele...

Schrijf je in voor de training Fundamentals in B2B sales
Het is tijd voor een reset in sales, terug naar de essentie, naar hechte relaties en interactie tussen mensen. Veel hotels hebben de afgelopen jaren i...

WhatsApp Business: Prijswijzigingen voor 2022
Vanaf 1 februari 2022 heeft WhatsApp zijn prijsmodel veranderd. Het nieuwe model is nu gebaseerd op conversaties. Laten we eens kijken wat dat voor jo...

Heruitvinden van B2B Sales in de hotellerie
Het is tijd voor een reset in sales, terug naar de essentie, naar hechte relaties en interactie tussen mensen. Veel bedrijven hebben de afgelopen j...

Data dominant bij Transavia: "Klantbeleving is essentieel"
Transavia kijkt vooral vooruit. Na een verlies van 125 miljoen over het jaar 2020 werd afgelopen zomer 85 procent van de capaciteit behaald. Cijfers w...

Kunstmatige intelligentie in de hotellerie (deel 3)
Hoewel de potentiële meerwaarde van kunstmatige intelligentie (AI) voor de horeca niet ter discussie staat, zijn er nog maar weinig bedrijven die...

Kunstmatige intelligentie in de hotellerie (deel 1)
Robots kunnen steeds meer horecataken uitvoeren, zo schreef Marthijn van Oostveen in september 2019 op deze website. Anderhalf jaar daarvoor drukte St...

Het is voor hotels van groot belang dat de guest journey gladjes verloopt
Van Hessen is een begrip in de markt en een belangrijke speler binnen de hotelautomatisering. “Het is ons streven om de hotelier zo optimaal mog...

Jan-Willem Buissant brengt topsportmentaliteit naar hotel
De hotellerie is net als iedere andere branche. Veteranen vertrekken en jong ambitieus talent staat te trappelen om hun ontwikkelde visie uit te rolle...

Beste hotelier, vergeet wat er was en focus op wat er komen kan
Lang geleden stond er een hotel ergens in een binnenstad. De markante gevel pronkte trots naar de voorbijgangers. Het hotel stond er statig bij, en ee...

Horecamonitor: Happy to see you again
De hotellerie en horeca is weer open! Gasten mogen het terras weer op en mogen weer – voorzichtig – reizen. Dat is fantastisch nieuws, ond...

Vind de route naar jouw gasten
Eindelijk, de restaurants gaan binnenkort weer open. Dat geldt ook voor veel hotels. Langzaam komt de Nederlandse gastvrijheidsindustrie weer tot leve...

Beste hotelier, vertrouwen is het toverwoord
Beste hotelier, Ga tijdens deze loodzware tijden vooral niet bij de pakken neerzitten! Deze tijd vraagt veel van onze psyche. We maken ons zorge...

Pulitzer maakt customer journey compleet met webshop
De Pulitzer ervaring maar dan thuis. Het is vanaf nu mogelijk met de lancering van de nieuwe Pulitzer Home collection van Pulitzer Amsterdam. Het...

Zonder storytelling geen goede AR-beleving binnen de hotellerie
We zitten alweer twee maanden in 2019. Wat een jaar! Met de huidige turbulente internationale gebeurtenissen lijkt het alsof we er al veel langer midd...

Customer journey Novotel Amsterdam City verbeterd
Dankzij een nieuw reviewsysteem lukt het Novotel Amsterdam City om de customer journey van haar gasten te verbeteren. Het gaat om het systeem Pulse, o...

Hoe wordt AR op dit moment toegepast in hotels en waar gaat het naartoe?
In mijn laatste column deelde ik een aantal gedachten over de kansen en de uitdagingen van augmented en virtual reality-technologie in onze branche. I...

Blog Coen Schelfhorst: de eerste maanden van GuestHouse Hotel Kaatsheuvel
Als oud-pretpark manager misschien een wat gekke uitspraak maar wat een geweldige rollercoaster was dat! Een hotel pre-openingsfase is te gek, maar oo...

Onderzoek: bereikbaarheid als nieuwe maat voor klanttevredenheid
De mobiliteitswereld en het hotellerie hebben van origine relatief weinig met elkaar te maken. Het zijn twee sectoren die zich voornamelijk op hun eig...

Louvre Hotels Group lanceert digitale oplossing voor groepsboekingen
Om het beheer van leisure groepsboekingen voor professionals te vereenvoudigen, lanceert Louvre Hotels Group een nieuw digitaal boekingssysteem: PROac...

Revenue management: jongleren met prijzen voor de hoogste omzet
Revenue management is zorgen voor de beste prijs voor een kamer op een specifieke dag. Geen eenvoudige opdracht, want OTA’s snoepen mee van de o...

Interview Wytze van den Berg: 'Best Western rendeert in de Randstad'
Best Western is van origine een Amerikaans samenwerkingsverband van hoteliers. Lange tijd werkte het bedrijf in Nederland als een stichting met een li...

Hoteliers.com geeft masterclasses op hoofdkantoor Google
Hoteliers.com geeft al jaren masterclasses voor hoteliers, waarin marktkennis wordt gedeeld en hotelprofessionals ervaringen met elkaar kunnen uitwiss...

Blog Coen Schelfhorst, GuestHouse Hotel Kaatsheuvel: Van hoteldroom naar droomhotel
Hotellerie, een leuker en uitdagender vak kan ik me niet voorstellen. Vol enthousiasme verkondig ik dan ook dat in mei/juni 2018 het GuestHouse Hotel...
Onderzoek gasttevredenheid hotels: slechte wifi en lange wachtrijen
In dit artikel deel ik, Ed Feijen, met jullie de belangrijkste resultaten van recent onderzoek dat vier studenten van de hogeschool Leiden hebben geda...

Center Parks investeert een miljard en gaat naar China
Vakantieparken blijken buiten de stad steeds vaker een concurrent te zijn voor de hotellerie. Jos Vranken, de directeur van de NBTC, was daar zeer ste...

Interview NBTC: 'Focus je eens op Duitsers in plaats van op Chinezen'
Wat het NBTC nu eigenlijk precies doet voor de hotellerie? Volgens Jos Vranken, de directeur van het NBTC, zijn er zowel directe als indirecte voordel...

Hotels moeten geen Airbnb gaan spelen
Waarom is Airbnb succesvol? Hoe is het mogelijk dat een onderneming zo aanslaat bij toeristen, met name bij citytrips, en zo exponentieel groeit? Airb...

Een tevreden gast is nog geen trouwe gast
Tegenwoordig onderkent iedereen in de gastvrijheidsindustrie het belang van de Customer Experience (CE) en het opbouwen van een loyaal klantenbestand...

Stayokay focust op online omzet
De Nederlandse hostelketen Stayokay staat bekend als een hotspot voor de jonge backpacker. Maar Stayokay is naar eigen zeggen een uitvalsbasis voor n...

De reiziger van de toekomst wil aandacht
De reiziger van 2025 hecht veel waarde aan persoonlijk advies. Niet alleen bij het zoeken, boeken en reizen, maar ook bij àlle momenten die er tusse...

Wedloop ondermijnt onderscheidend vermogen
Uit hoeveel verschillende hoofdkussens laat u uw gasten kiezen? Biedt u in-room entertainment zoals een Playstation aan? Overigens, de iPhone docking...