De reiziger van de toekomst wil aandacht

17 juni 2015 |
De reiziger van de toekomst wil aandacht<

De reiziger van 2025 hecht veel waarde aan persoonlijk advies. Niet alleen bij het zoeken, boeken en reizen, maar ook bij àlle momenten die
er tussen liggen: de hele customer journey. Zo wil hij, via alle devices die hij gebruikt, zoals pc, iPad, telefoon, laptop, etc., veilig en gemakkelijk op de hoogte worden gehouden van alle relevante informatie die bijdraagt aan zijn ultieme vakantiebeleving.

Travel Tomorrow
Dit is een van de resultaten die gisteren tijdens het Travel Tomorrow-congres is gepresenteerd door reisbrancheorganisatie ANVR en Capgemini Consulting. Ruim 20 professionele partijen uit de reisbranche hebben de afgelopen maanden met elkaar van gedachten gewisseld over de vraag: Hoe reizen vakantie- en zakenreizigers in 2025 en hoe willen deze hun reis ervaren, van oriëntatie tot reisbeleving, en welke gevolgen heeft dat voor de toegevoegde waarden die reisondernemingen kunnen bieden aan de reiziger?

Het rapport wil geen pasklare oplossingen bieden, maar inspireren tot nadenken over de rol van het bedrijf in relatie tot de toekomstige reiziger. Ieder bedrijf zal dat op eigen wijze invullen.

Disruptie
Naast technologische ontwikkelingen, bedrijven die de strijd aangaan met gevestigde organisaties (disruptie) en geopolitieke ontwikkelingen, vraagt vooral het sterk veranderende consumentengedrag de laatste turbulente jaren om een transformatie van de ondernemingen.
Het gaat er om dat je vanuit de klant denkt en daarop de bedrijfsstrategie aanpast, niet andersom. Hoe vind, bind en boei je jouw klant, gaat de klant voor zekerheid, gemak, avontuur, heeft hij een goed gevoel bij jouw product en bedrijf? Kortom: stel de klant centraal.

Nieuwe samenwerkingsverbanden
Met de moderne technologische ontwikkelingen en de mogelijkheden die social media bieden, wordt het steeds makkelijker om de wensen en verwachtingen van de reiziger in kaart te brengen, een gepersonaliseerd aanbod te doen en op een door hem gewenst moment contact te onderhouden via zijn favoriete communicatiemiddelen. De reispartijen hebben ook nagedacht over nieuwe businessmodellen die toegevoegde waarden kunnen bieden in een digitaal transformerende sector. Dat vraagt een andere manier van denken; niet alleen bestaande waarden aanpassen maar nadenken over nieuwe toegevoegde waarden. Die liggen in het aangaan van nieuwe samenwerkingsverbanden, netwerken met organisaties van vooral buiten de huidige sector.

De reisonderneming die deze acties onderneemt en zijn strategie regelmatig aanpast, kan alleen op deze manier de reiziger, die in een continue veranderende wereld constant van informatie wordt voorzien, aan hem binden en optimaal helpen bij het maken van keuzes.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Awards F&B
Stem op jouw F&B Professional of the Year 2020

De stembus is open! De AF&BM zoekt dé F&B Professional of the Year! Bekijk via deze link de profielen van de genomineerden door op de foto's te klikken en stem op de professional die volgens jou binnen zijn/haar vakgebied met kop en schouders boven de rest uit steekt. De winnaa...

Interview Longread
Interview: Martin Hendricks, Black Label Hotels

Martin Hendricks, een ‘Sittardenaar’ in hart en nieren, ging in 2018 zijn eigen weg, nadat hij brak met zijn zakenpartner Danny Keppels, met wie hij onder de vlag van Estate Management Group een aantal zeer aantrekkelijke hotel- en evenementenlocaties in de portefeuille had. Het gaat goe...

Tech Advertorial
''Doe je gast een aanbieding tijdens het openen van de hoteldeur''

Dolf Mulder, de onbetwiste slotenkoning van Nederland, steekt zijn nek uit. Waar zijn bedrijf Hotek Hospitality Group bij vrijwel iedere hotelier bekend is vanwege de kwalitatief hoogstaande hotelsloten, doet hij tegenwoordig meer. Veel meer... De vriendelijke innovator vertelt over de nieuwe mogeli...

Economie
QL Hotels & Restaurants overgenomen door EHM Group

Met ingang van het nieuwe jaar zal QL Hotels & Restaurants worden voortgezet als onafhankelijk onderdeel van EHM Group. Het samenwerkingsverband van exclusieve hotels en restaurants, actief in 9 Europese landen en met bijna 140 leden, komt per 1 januari 2020 onder leiding van Sander Allegro. ...

Personalia
Sander Allegro nieuwe algemeen directeur van QL Hotels

Sander Allegro, vaste columnist voor Hospitality Management, maakte zojuist via social media bekend dat hij per 1 januari 2020 aan de slag gaat als algemeen directeur van QL Hotels. Hieronder lees je de bekendmaking van Sander, die hij op Facebook plaatste: 'Per 1 januari 2020 ga ik aan de sl...

Achtergronden Internationaal
Virtuoso feliciteert awardwinnende topmanagers

Wereldwijd reisnetwerk Virtuoso feliciteert de vijf leden en adviseurs van het reisbureau die de EMEA netwerkprijzen voor innovatie, leiderschap en verkoopkracht hebben gewonnen. De Virtuoso EMEA Member Awards tonen leden die het kaliber van het talent binnen het netwerk illustreren. De winnaars wer...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: