De reiziger van de toekomst wil aandacht

17 juni 2015 |
De reiziger van de toekomst wil aandacht<

De reiziger van 2025 hecht veel waarde aan persoonlijk advies. Niet alleen bij het zoeken, boeken en reizen, maar ook bij àlle momenten die
er tussen liggen: de hele customer journey. Zo wil hij, via alle devices die hij gebruikt, zoals pc, iPad, telefoon, laptop, etc., veilig en gemakkelijk op de hoogte worden gehouden van alle relevante informatie die bijdraagt aan zijn ultieme vakantiebeleving.

Travel Tomorrow
Dit is een van de resultaten die gisteren tijdens het Travel Tomorrow-congres is gepresenteerd door reisbrancheorganisatie ANVR en Capgemini Consulting. Ruim 20 professionele partijen uit de reisbranche hebben de afgelopen maanden met elkaar van gedachten gewisseld over de vraag: Hoe reizen vakantie- en zakenreizigers in 2025 en hoe willen deze hun reis ervaren, van oriëntatie tot reisbeleving, en welke gevolgen heeft dat voor de toegevoegde waarden die reisondernemingen kunnen bieden aan de reiziger?

Het rapport wil geen pasklare oplossingen bieden, maar inspireren tot nadenken over de rol van het bedrijf in relatie tot de toekomstige reiziger. Ieder bedrijf zal dat op eigen wijze invullen.

Disruptie
Naast technologische ontwikkelingen, bedrijven die de strijd aangaan met gevestigde organisaties (disruptie) en geopolitieke ontwikkelingen, vraagt vooral het sterk veranderende consumentengedrag de laatste turbulente jaren om een transformatie van de ondernemingen.
Het gaat er om dat je vanuit de klant denkt en daarop de bedrijfsstrategie aanpast, niet andersom. Hoe vind, bind en boei je jouw klant, gaat de klant voor zekerheid, gemak, avontuur, heeft hij een goed gevoel bij jouw product en bedrijf? Kortom: stel de klant centraal.

Nieuwe samenwerkingsverbanden
Met de moderne technologische ontwikkelingen en de mogelijkheden die social media bieden, wordt het steeds makkelijker om de wensen en verwachtingen van de reiziger in kaart te brengen, een gepersonaliseerd aanbod te doen en op een door hem gewenst moment contact te onderhouden via zijn favoriete communicatiemiddelen. De reispartijen hebben ook nagedacht over nieuwe businessmodellen die toegevoegde waarden kunnen bieden in een digitaal transformerende sector. Dat vraagt een andere manier van denken; niet alleen bestaande waarden aanpassen maar nadenken over nieuwe toegevoegde waarden. Die liggen in het aangaan van nieuwe samenwerkingsverbanden, netwerken met organisaties van vooral buiten de huidige sector.

De reisonderneming die deze acties onderneemt en zijn strategie regelmatig aanpast, kan alleen op deze manier de reiziger, die in een continue veranderende wereld constant van informatie wordt voorzien, aan hem binden en optimaal helpen bij het maken van keuzes.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Hotelketens Coronacrisis
Zo gaat de hotellerie om met de nieuwe hygiënestandaarden

De hotellerie neemt hygiënemaatregelen om de veiligheid van personeel en gasten te waarborgen, maar ook om te laten zien dat het absoluut veilig is om in het hotel te verblijven. De grotere hotelketens hebben maatregelen genomen en protocollen ingesteld. Sommige zaken zijn van tijdelijke aard, ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Toerisme Coronacrisis
Nederlanders willen weer op reis volgens verzekeraars

De Nederlandse reislust komt weer terug. Na de uitbraak van corona liep het aantal afgesloten reisverzekeringen fors terug. Maar juni liet een ommekeer zien. Uit een analyse van Independer blijkt dat er in juni driemaal meer reisverzekeringen werden afgesloten dan in mei. Maar mensen lijken het wel ...

NH Hotels
Sporten in stijl in nhow Amsterdam RAI en nhow Rotterdam

De Nederlandse nhow hotels, onderdeel van het lifestylemerk vanNH Hotel Group, zijn een samenwerking gestart met sportplatform OneFit. Vanaf 7 juli kunnen er in nhow Rotterdam door OneFit members diverse sportlessen gevolgd worden, waaronder yoga en Pilates lessen. Bij nhow Amsterdam RAI zullen de l...

Columns
Column Tanja Seegers: Het C-woord

Obeying the rules… Zo ben ik grootgebracht. En dat ging me de eerste zes weken van de quarantaine erg goed af. Na de persconferentie van 15 maart waarin de ‘slimme lockdown’ van Nederland werd aangekondigd, heb ik me - zij het eerst nog beduusd - volledig geschaard achter de besli...

Economie Coronacrisis
''Afwaardering en leegstand op komst in hotelsector''

De hotelmarkt verkeert in zwaar weer door de coronacrisis. De bezettingsgraden lagen in april en mei onder de 10% en verschillende hotels zijn al failliet gegaan. Nu het toerisme weer op gang komt, lijkt het weer de goede kant op te gaan. Dat idee is echter onterecht, omdat het zakelijk bezoek voorl...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: