Louvre Hotels Group lanceert digitale oplossing voor groepsboekingen

19 maart 2018 | Thijs Jacobs

Om het beheer van leisure groepsboekingen voor professionals te vereenvoudigen, lanceert Louvre Hotels Group een nieuw digitaal boekingssysteem: PROaccess. Vanaf mei dit jaar maakt deze innovatieve tool het nog eenvoudiger om groepsboekingen te maken bij meer dan 1000 Kyriad, Campanile en Première Classe hotels in Frankrijk en daarbuiten. Het systeem komt begin 2019 beschikbaar voor de merken Golden Tulip en Tulip Inn.

Strategische keuze

Het is voor Louvre Hotels Group een strategische keuze om zich te richten op groepsboekingen voor de leisuremarkt. In 2017 verbleven meer dan 130.000 toeristengroepen in de verschillende hotels van de groep in Frankrijk. Met het aanbieden van PROaccess aan haar partners voldoet de op vier na grootste hospitality groep van de wereld aan de verwachtingen op het gebied van digitale oplossingen en het vereenvoudigen van het boekingsproces.
 

PRO-access

Pro-access is een boekingswebsite met een simpele en intuïtieve ‘customer journey’. Het bespaart boekingsagenten tijd in het beheer en maken van groepsboekingen door een zoek- en boekfunctie. Groepsboekingen zijn nu voor 100% gedigitaliseerd en worden volledig beheerd door de reisorganisatie. Bovendien duurt een boeking van begin tot eind slechts 3 minuten.

"Door de lancering van PROaccess innoveert en reageert Louvre Hotels Group op de eisen van de toerismebranche op het gebied van groepsboekingen. Ik ben bijzonder trots om deze tool te lanceren, omdat ik weet hoe tijdrovend het boekingsproces is voor de boekingsagenten. Dankzij deze oplossing vereenvoudigt Louvre Hotels Group het boekingsproces en zal het hun werk gemakkelijker maken", aldus Olivier Daurat, Director of Sales bij Louvre Hotels Group.

Met dit platform kunnen professionals in de toeristische sector het volgende:

- Zeven dagen per week live de beschikbaarheid van kamers checken. 
- Inzage in de best beschikbare groepstarieven.
- Mogelijkheid tot inzage in beschikbaarheid van F&B-gelegenheden (ontbijt, lunch, diner, speciale aanbiedingen voor groepen) en het direct kunnen boeken van het hotel dat aan de zoekcriteria van de groep voldoet.

De tool bevat ook andere handige functies zoals het kunnen opstellen van een offerte, en contracten en online betaling. Om hun administratieve taken nog gemakkelijker te maken, worden de boekingsagenten door een dashboard herinnerd aan alle belangrijke deadlines zoals het beheer van optiedata, het verzenden van kamerlijsten en het bijwerken van de nieuwste beschikbare promoties.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Economie Amsterdam Interview
Hoe komt Amsterdam uit de crisis? Reinier van Dantzig (D66) zoekt kwaliteitstoerist

Het contrast kán niet groter. Van een overvolle stad in 2019 naar een angstvallig stil Amsterdam in de zomer van 2020. Het massatoerisme verdween en de hotels in de hoofdstad blijven leeg. Terwijl het COVID-19 virus de hotellerie in zijn greep houdt, worden er plannen gesmeed om Amsterdam in ...

Economie Interview
Barbara Baarsma: "Amsterdamse hotels moeten serieus nadenken over transformatie"

Barbara Baarsma is econome en directievoorzitter van Rabobank Amsterdam. Bovendien is zij hoogleraar economie aan de Universiteit van Amsterdam. Naast haar werk bij de Rabobank is Barbara Baarsma hoogleraar toegepaste economie aan de Universiteit van Amsterdam. Ook is zij voorzitter van de Bankraad ...

Achtergronden
TheaterHotel De Oranjerie start met Dinner Theater Shows

Velen hebben het theater al te lange tijd moeten missen, maar daar komt verandering in! De Oranjerie gaat vanaf 2 oktober elk weekend een Dinner Theater Show organiseren. In een intieme setting op de bühne van de theaterzaal zorgt De Oranjerie voor een uniek en avondvullend programma. Terwij...

Interview Longread
Interview Pieter Elbers (KLM): "De fase direct na het vaccin is cruciaal"

Captain of industry Pieter Elbers (CEO KLM) en éminence grise Roberto Payer (Waldorf Astoria en Hilton Amsterdam) strijden tegen de gevolgen van de coronacrisis. Midden in die crisis ontmoeten ze elkaar in Amsterdam. De luchtvaart en de hotellerie wordt hard geraakt door de wereldwijde pandem...

Amsterdam Culinair
Taiko, in het Conservatorium Hotel, heropent en serveert Hiramasa Kingfish

Taiko, het bekroonde restaurant van Executive Chef Schilo van Coevorden, heropent op 30 september haar deuren voor hotelgasten en bezoekers. Na het succes van de Red King Crab, Wagyu, Wasabi en Soja menu’s, heeft het veelgeprezen modern-Aziatische restaurant van het Conservatorium hotel in Ams...

Internationaal Coronacrisis
Coronacrisis: 5 grootste hotelketens ter wereld verloren 25 miljard aan waarde

De uitbraak van het coronavirus heeft elke sector over de hele wereld getroffen, maar de hotelindustrie behoort tot de zwaarst getroffen sectoren. Hoewel de hotels verhoogde veiligheids- en hygiënemaatregelen hebben genomen, en voorzichtig zijn heropend voor het zomerse reisseizoen, kan het her...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: