Louvre Hotels Group lanceert digitale oplossing voor groepsboekingen

19 maart 2018 | Thijs Jacobs

Om het beheer van leisure groepsboekingen voor professionals te vereenvoudigen, lanceert Louvre Hotels Group een nieuw digitaal boekingssysteem: PROaccess. Vanaf mei dit jaar maakt deze innovatieve tool het nog eenvoudiger om groepsboekingen te maken bij meer dan 1000 Kyriad, Campanile en Première Classe hotels in Frankrijk en daarbuiten. Het systeem komt begin 2019 beschikbaar voor de merken Golden Tulip en Tulip Inn.

Strategische keuze

Het is voor Louvre Hotels Group een strategische keuze om zich te richten op groepsboekingen voor de leisuremarkt. In 2017 verbleven meer dan 130.000 toeristengroepen in de verschillende hotels van de groep in Frankrijk. Met het aanbieden van PROaccess aan haar partners voldoet de op vier na grootste hospitality groep van de wereld aan de verwachtingen op het gebied van digitale oplossingen en het vereenvoudigen van het boekingsproces.
 

PRO-access

Pro-access is een boekingswebsite met een simpele en intuïtieve ‘customer journey’. Het bespaart boekingsagenten tijd in het beheer en maken van groepsboekingen door een zoek- en boekfunctie. Groepsboekingen zijn nu voor 100% gedigitaliseerd en worden volledig beheerd door de reisorganisatie. Bovendien duurt een boeking van begin tot eind slechts 3 minuten.

"Door de lancering van PROaccess innoveert en reageert Louvre Hotels Group op de eisen van de toerismebranche op het gebied van groepsboekingen. Ik ben bijzonder trots om deze tool te lanceren, omdat ik weet hoe tijdrovend het boekingsproces is voor de boekingsagenten. Dankzij deze oplossing vereenvoudigt Louvre Hotels Group het boekingsproces en zal het hun werk gemakkelijker maken", aldus Olivier Daurat, Director of Sales bij Louvre Hotels Group.

Met dit platform kunnen professionals in de toeristische sector het volgende:

- Zeven dagen per week live de beschikbaarheid van kamers checken. 
- Inzage in de best beschikbare groepstarieven.
- Mogelijkheid tot inzage in beschikbaarheid van F&B-gelegenheden (ontbijt, lunch, diner, speciale aanbiedingen voor groepen) en het direct kunnen boeken van het hotel dat aan de zoekcriteria van de groep voldoet.

De tool bevat ook andere handige functies zoals het kunnen opstellen van een offerte, en contracten en online betaling. Om hun administratieve taken nog gemakkelijker te maken, worden de boekingsagenten door een dashboard herinnerd aan alle belangrijke deadlines zoals het beheer van optiedata, het verzenden van kamerlijsten en het bijwerken van de nieuwste beschikbare promoties.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Accor
Mövenpick Hotel The Hague opent zijn deuren

Op 1 juni 2020 opent Mövenpick Hotel The Hague zijn deuren aan de Paleisstraat in Den Haag, op steenworp afstand van het paleis Noordeinde. De verbouwing van het luxe boutique hotel werd in maart afgerond en nu is eindelijk het moment daar, om te kunnen laten zien wat het hotel te bieden heeft....

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: ben jij al 'coronaproof' ingericht?

Na een verplichte sluiting van 10 weken mag de horeca aanstaande maandag dan eindelijk weer open. Terrasstoelen worden uit het plastic gehaald, tapsystemen worden schoongemaakt en alle reserveringen worden keurig in tabellen opgenomen. De horeca is klaar voor een herstart. Hoewel de mogelijkheden...

Blog Coronacrisis
“Op een feestdag de horeca weer open, wie bedenkt zoiets?”

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Toerisme Coronacrisis
Boekingen in Nederland overtreffen het wereldgemiddelde

Nu overheden over de hele wereld hun beperkingen verder versoepelen, blijkt uit gegevens van SiteMinder, een platform voor het verwerven van gasten in de wereldwijde hotelindustrie, dat hoteliers niet langer hoeven te voorspellen hoe snel consumenten zullen handelen om te reizen na de COVID-19-pande...

Faillissement
Art Hotel Spaander Volendam failliet

Het Art Hotel Spaander in Volendam is failliet. Het bijna 140 jaar oude hotel hoorde vrijdag het faillissement uitgesproken worden door rechtbank Noord-Holland. Het hotel was in trek bij Aziatische toeristen, die vanwege de coronacrisis ons land niet meer bezoeken. Of er een doorstart mogelijk i...

Booking.com Coronacrisis
Booking.com ziet af van extra overheidssteun

Booking.com gaat geen gebruik maken van het tweede steunpakket van de Nederlandse overheid, zo meldt het bedrijf. Via de NOW-regeling krijgt het bedrijf nu wel staatssteun, maar dat schoot velen in het verkeerde keelgat. Het bedrijf maakte immers jarenlang recordwinsten en wendde die aan om de aande...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: