Louvre Hotels Group lanceert digitale oplossing voor groepsboekingen

19 maart 2018 | Thijs Jacobs

Om het beheer van leisure groepsboekingen voor professionals te vereenvoudigen, lanceert Louvre Hotels Group een nieuw digitaal boekingssysteem: PROaccess. Vanaf mei dit jaar maakt deze innovatieve tool het nog eenvoudiger om groepsboekingen te maken bij meer dan 1000 Kyriad, Campanile en Première Classe hotels in Frankrijk en daarbuiten. Het systeem komt begin 2019 beschikbaar voor de merken Golden Tulip en Tulip Inn.

Strategische keuze

Het is voor Louvre Hotels Group een strategische keuze om zich te richten op groepsboekingen voor de leisuremarkt. In 2017 verbleven meer dan 130.000 toeristengroepen in de verschillende hotels van de groep in Frankrijk. Met het aanbieden van PROaccess aan haar partners voldoet de op vier na grootste hospitality groep van de wereld aan de verwachtingen op het gebied van digitale oplossingen en het vereenvoudigen van het boekingsproces.
 

PRO-access

Pro-access is een boekingswebsite met een simpele en intuïtieve ‘customer journey’. Het bespaart boekingsagenten tijd in het beheer en maken van groepsboekingen door een zoek- en boekfunctie. Groepsboekingen zijn nu voor 100% gedigitaliseerd en worden volledig beheerd door de reisorganisatie. Bovendien duurt een boeking van begin tot eind slechts 3 minuten.

"Door de lancering van PROaccess innoveert en reageert Louvre Hotels Group op de eisen van de toerismebranche op het gebied van groepsboekingen. Ik ben bijzonder trots om deze tool te lanceren, omdat ik weet hoe tijdrovend het boekingsproces is voor de boekingsagenten. Dankzij deze oplossing vereenvoudigt Louvre Hotels Group het boekingsproces en zal het hun werk gemakkelijker maken", aldus Olivier Daurat, Director of Sales bij Louvre Hotels Group.

Met dit platform kunnen professionals in de toeristische sector het volgende:

- Zeven dagen per week live de beschikbaarheid van kamers checken. 
- Inzage in de best beschikbare groepstarieven.
- Mogelijkheid tot inzage in beschikbaarheid van F&B-gelegenheden (ontbijt, lunch, diner, speciale aanbiedingen voor groepen) en het direct kunnen boeken van het hotel dat aan de zoekcriteria van de groep voldoet.

De tool bevat ook andere handige functies zoals het kunnen opstellen van een offerte, en contracten en online betaling. Om hun administratieve taken nog gemakkelijker te maken, worden de boekingsagenten door een dashboard herinnerd aan alle belangrijke deadlines zoals het beheer van optiedata, het verzenden van kamerlijsten en het bijwerken van de nieuwste beschikbare promoties.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Agnes Raggers F&B Professional of the Year 2020

Tijdens het AF&BM-jaargala in Hotel Okura Amsterdam heeft Agnes Raggers, F&B Manager van Mooirivier Hotel & Congres in Dalfsen, de F&B Professional of the Year Award 2020 uitgereikt gekregen. De finalestrijd ging dit jaar tussen Agnes Raggers, Bart Vanderstukken (Kruisherenhotel M...

Interview Longread
Leo Hollman: ''Al die nieuwe hotelkamers zijn funest voor de bezettingsgraad''

Grand Hotel Karel V is het meest iconische hotel van Utrecht, alhoewel pas in 1992 werd begonnen aan de grondige renovatie van het Rijksmonument dat daarvoor nog een in verval geraakt - en gekraakt - complex was. Hoe anders is het nu: alle 121 kamers worden dadelijk grondig gerenoveerd en qua statuu...

Personalia
Eric van der Heijden nieuwe General Manager resort Hof van Saksen

Bij resort Hof van Saksen in Drenthe, onderdeel van Landal GreenParks, is Eric van der Heijden benoemd tot General Manager. Hij volgt Roland Rozenbroek op, die zich per 1 mei a.s. gaat richten op hospitality-ondersteuning van nieuwe projecten en op uitbreiding van Hof van Saksen. Eric van der Hei...

Hotelbouwplannen
Nieuwbouw van hotel met 349 kamers in Hoofddorp

Voor een locatie op bedrijventerrein De President te Hoofddorp is door Trae Architect een duurzaam hotel ontworpen. Naast 349 kamers van wisselende grootte omvat het complex onder andere een receptie met lobby, ontbijtzaal, restaurant, bar, keukens, vergaderruimten, fitnessruimte en amusementsruimte...

Bezorgen Achtergronden
Open brief TheFork naar aanleiding van ophef uitzending Rambam

Naar aanleiding van de Rambam-uitzending van januari wil TheFork reageren op beschuldigingen die tijdens de uitzending werden geuit. Hierbij delen we deze brief van TheFork, waarin ook de werkwijze van KHN richting de media wordt bekritiseerd. Om een gedetailleerd en volledig beeld te kunnen sch...

Food Advertorial
Food Waste Challenge: Best Practice

Nederlandse restaurants en hotels kunnen gezamenlijk jaarlijks 61 miljoen kilo voedselverspilling vermijden en daarmee 582 miljoen euro besparen. Dit is maandag 13 januari bekend gemaakt tijdens de slotdag van de Food Waste Challenge op de Horecava. De Food Waste Challenge is een door Rabobank georg...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: