Customer journey Novotel Amsterdam City verbeterd

31 oktober 2018 | Thijs Jacobs

Dankzij een nieuw reviewsysteem lukt het Novotel Amsterdam City om de customer journey van haar gasten te verbeteren. Het gaat om het systeem Pulse, onderdeel van Local Measure. Daarbij wordt op geheel nieuwe wijze feedback gevraagd en ontvangen. Bij het inloggen op de openbare wifi van het hotel krijgt de gast een pop-up waarbij de volgende vraag wordt gesteld: ‘Hoe bevalt uw verblijf tot nu toe?’. Daarbij kan een ster worden toegekend op een schaal van 1 (niet tevreden) tot 5 (heel tevreden). Het hotel kan hierdoor nog tijdens het verblijf van de gast de ervaring verbeteren.

Het hotel is 1 september gestart met een trial en maakt na bijna twee maanden de balans op. Met gemiddeld 24 extra reviews per dag en een stijging van maar liefst twee punten op de totale gastenscore in de maand oktober ten opzichte van dezelfde maand een jaar eerder, kiest zij er definitief voor om met het nieuwe feedbacksysteem door te gaan. Naar verwachting ontvangt zij hierdoor 7.500 extra reviews per jaar.

Tijdens verblijf inspelen op wensen en behoeften gast

“De grootste toegevoegde waarde is om tijdens het verblijf van onze gasten nog in te kunnen spelen op hun wensen en behoeften”, aldus Dirk Beljaarts, General Manager bij Novotel Amsterdam City. “Traditioneel gezien weet je pas na het verblijf van een gast hoe hij of zij het heeft ervaren. Dan kun je daar weinig meer mee. Dankzij Pulse kunnen wij het verblijf al eerder in de customer journey verbeteren, ook voor de zakelijke gasten. En zelfs bij de gasten die niet blijven slapen, maar bijvoorbeeld wel plaatsnemen aan onze bar, halen wij nu feedback op. Dat is heel waardevol.”

Actie op 35% van de reviews

Wanneer een gast een review heeft achtergelaten, komt deze binnen bij Guest Relations. Daar wordt beoordeeld of de feedback aanleiding geeft voor actie vanuit Novotel Amsterdam City. In 35% van de gevallen schrijven zij een persoonlijke reactie naar de gast of zetten zij een extra stap om het verblijf te optimaliseren. Meer dan de helft van alle reviews worden relatief recent na de check-in gemaakt, tussen 15.00 uur en 23.00 uur (55%). De overige reviews worden gegeven tussen 07.00 uur en 12.00 uur (30%) en tussen 23.00 uur en 07.00 uur (15%).

Uitrol bij meerdere Accor-hotels

Het Pulse review systeem van Local Measure zal naar verwachting de komende maanden bij meerdere Accor-hotels worden uitgerold. Matt West, VP Local Measure EMEA: “We zijn heel blij dat Novotel Amsterdam City er als eerste hotel in Nederland voor heeft gekozen om ‘Pulse’ te omarmen. Daarmee kan het hospitalityteam gelijk acteren op de real time feedback van gasten; nog voordat zij het gebouw hebben verlaten. Na deze succesvolle trial kijken we ernaar uit om ons reviewsysteem breder uit te rollen in het netwerk van Accor hotels.”

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Hotelbouwplannen Opening
Vondel Hotels opent Hotel van de Vijsel op de Overtoom in Amsterdam

Vondel Hotels opent vandaag officieel de deuren van Hotel van de Vijsel en Café Woodz op de Overtoom 13-17 in Amsterdam. Het hotel, gevestigd in voormalig houthandel Van de Vijsel, telt 82 kamers in het viersterrensegment. Na een intensieve verbouwing van meer dan 2 jaar, waarbij de originele...

Accor Personalia
Remco Groenhuijzen zet carrière binnen AccorHotels voort

Vanaf 1 januari 2019 is Remco Groenhuijzen de nieuwe Regional Vice President Mövenpick Nederland. De huidige General Manager van Sofitel Legend The Grand Amsterdam zet daarmee de volgende stap in zijn carrière binnen moederbedrijf AccorHotels. Mövenpick Hotels Nederland is een van d...

Personalia Marriott
Marriott International benoemt Liam Brown tot President en Managing Director Europa

Marriott International, Inc. (NASDAQ: MAR) heeft vandaag aangekondigd dat Liam Brown, President, Select Brands en Owner en Franchise Services, Noord-Amerika, de rol van President en Managing Director van Europa op zich zal nemen, een divisie binnen Marriott International die het Verenigd Koninkrijk,...

Achtergronden
Dirk Kuijt ontsteekt verlichting kerstboom Grand Hotel Huis ter Duin

Dirk Kuijt heeft dit jaar de kerstperiode ingeluid met de ontsteking van de verlichting van een van de meest iconische kerstbomen van Nederland voor Grand Hotel Huis ter Duin. De boom heeft een hoogte van ruim 17 meter en kan zich daarmee de hoogste boom binnen de hotellerie in de Benelux noemen. Vi...

Opening Internationaal
Radisson Blu Hotel Brugge officieel geopend

Op 15 november 2018 werd op feestelijke wijze de Grand Opening van het Radisson Blu Hotel, Brugge gevierd. Dit gloednieuwe hotel, dat deel uitmaakt van de site in volle ontwikkeling ‘Nieuw Brugge’, is voorzien van 109 kamers evenals 6 vergaderzalen. Het hotel ligt op wandelafstand van h...

Interview Longread
Rondetafelgesprek: Maakt een merk een hotel meer waard?

To brand or not to brand? Dat is de vraag voor veel hoteliers. Investeerders zien graag een herkenbaar merk op de gevel, maar de gast kent soms meer waarde toe aan een foto op Instagram. Wat betekent een alom gerespecteerde merknaam nog voor de waarde van een hotel? Vier hoteliers delen hun uiteenlo...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: