Accor tekent voor acht nieuwe hotels in Noord-Europa

10 april 2019 | Yonne van Geene

Accor is het jaar sterk begonnen met het tekenen van acht nieuwe hotels in Noord-Europa; vijf in het Verenigd Koninkrijk, twee in Denemarken en een in België. Hiermee voegt Accor ruim 1.000 hotelkamers toe aan het portfolio in de regio. Een aanvulling ten opzichte van de 1.000 nieuwe kamers die sinds de start van het jaar, verspreid over zeven Accor hotels in Noord-Europa, zijn geopend. De vijf nieuwe hotels in het Verenigd Koninkrijk betreffen drie Mercure en twee ibis hotels.

De nieuwe hotels in Kopenhagen betreffen een ibis Styles hotel in het Orestad district, en een 25hours hotel (opening in 2021) – het eerste hotel van dit merk in Noord-Europa. 25hours is een lifestylemerk dat zich kenmerkt door de unieke, individuele en designgeoriënteerde boutique hotels. Het hotel zal zich bevinden in een historisch pand in het hart van de oude stad van Kopenhagen.

In België opent Accor in 2019 het ibis Brussels Chatelain, wat het eerste ibis hotel in Noord-Europa wordt met het nieuwe ibis design, dat onlangs gepresenteerd is. Het hotel kiest voor het Plaza concept, ontworpen door de Braziliaanse ontwerper Rodrigo Marcondes Ferraz van architectenbureau FGMF.

Nog 11 hotels

Gedurende de rest van 2019 opent Accor nog 11 hotels in Noord-Europa, waarvan negen in het Verenigd Koninkrijk. Dit betreffen de eerste Tribe en Mama Shelter hotels van het VK, twee belangrijke openingen voor Accor’s groeiende lifestyle portfolio. In Luxemburg wordt een gloednieuw Mercure hotel geopend in het snelgroeiende Kirchberg-gedeelte van Luxemburg-stad. 

Phillip Lassman, Vice President of Development, Accor Northern Europe licht toe: “De laatste drie maanden zijn erg druk geweest, omdat we nieuwe partners hebben verwelkomd en nieuwe hotels aan het Accor netwerk hebben toegevoegd. We verwachten dat deze groei dit jaar zal voortduren, omdat eigenaren, operators en managementbedrijven zich steeds meer richten op wereldwijd opererende merken met een flexibel design. Op die manier kunnen zij zich gemakkelijk aanpassen aan de look en feel van een lokaal hotel, en kunnen ze, met het aanbieden van de meest up-to-date diensten, hun winst maximaliseren. We zijn vooral enthousiast over de opening van het eerste 25hours hotel in Noord-Europa, een van de lifestyle merken die steeds belangrijker worden voor ons portfolio.”

Continue groei

De hotelgroep heeft in het eerste kwartaal van 2019 ook zeven nieuwe hotels geopend. Dit betreffen Mercure Sheffield Kenwood Hall en zes hotel die zijn getekend bij het Deense vastgoedbedrijf Pro Ark, dat ook onder het Mercure merk wordt geopend. Zij bevinden zich in Bedford, Cardiff, Harlow, Nottingham, Telford and Birmingham.

Thomas Dubaere, COO, Accor Northern Europe, zei: “We hebben er vertrouwen in dat onze merken – van economy tot luxury en van lifestyle tot aparthotel – voor continue groei zullen zorgen voor Accor en succes zullen opleveren voor onze partners. Het eerste kwartaal was voor ons in Noord-Europa fantastisch en we hebben er vertrouwen in dat dit zich de rest van het jaar voortzet.”

Over Accor

Accor is een wereldleider als augmented hospitalitygroep in het aanbieden van unieke en ongeëvenaarde ervaringen in elk van haar bijna 4.800 hotels, resorts en residenties verspreid over 100 landen. In meer dan 50 jaar heeft de groep een uniek portfolio van merken uitgebouwd bestaande uit zowel luxe- als budgethotels.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Tech Interview
"Ook jij kunt een hogere bezettingsgraad realiseren door e-mailmarketing"

E-mailadressen zijn goud waard, maar hoteliers en B&B-ondernemers doen er tot op heden te weinig mee. “Een gemiddelde hotelier of B&B-ondernemer kan niet eens een database van zijn klanten bijhouden”, aldus e-mailmarketingexpert Frank Tromp. Dat laatste klopt en niet zelden wordt...

Amsterdam
Strengere controles op illegale vakantieverhuur in Amsterdam

De gemeente van Amsterdam is deze week begonnen met een strengere controle op illegale vakantieverhuur. Dit nieuws komt niet volledig uit het niets, kortgeleden heeft Amsterdam de vakantieverhuur termijn namelijk verkort naar 30 dagen. De strengere controle gaat om verhuurders die over dit limiet ga...

Interview Longread
Eric Toren & Tijmen Receveur: "Leer van wat je niet hebt gedaan"

Waar een jonge accidential hotelier en een geroutineerde hospitality-expert elkaar vinden in passie voor hun mensen, de lol van het creatieve proces en het perfectioneren van de begroting. Wij spreken Tijmen Receveur, mede-oprichter en mede-eigenaar van Hotel Not Hotel en Eric Toren, directeur, eige...

Aantal viersterrenhotels groeit gestaag

De viersterrenhotelmarkt in Nederland is de afgelopen vijf jaar met 22% gegroeid. Nederland telt in totaal 705 4-sterren hotels, waarvan meer dan een kwart in provincie Noord-Holland. In totaal telt dit segment 67.000 kamers en is hiermee met een aandeel van 50% het belangrijkste segment binnen de h...

Accor Hotelketens Internationaal
Een miljard euro omzet voor Accor in eerste kwartaal 2019

Hotelketen Accor heeft het eerste kwartaal van het jaar 2019 een omzet gedraaid van 987 miljoen euro. Een stijging van 34,2%. Dat meldt het bedrijf via een persbericht. De RevPAR van de groep steeg met 1,6% met wisselende prestaties afhankelijk van de regio: Europa was veerkrachtig (+3,3%), terwi...

Personalia Michelin
Sommelier Koen van der Plas van Inter Scaldes naar Kasteel Heemstede

Met ingang van 1 juli 2019 maakt hoofdsommelier Koen van der Plas de overstap van Inter Scaldes naar Kasteel Heemstede. Hij gaat daar het team van chefkok Ollie Schuiling versterken, die samen met Frans den Boer de nieuwe eigenaar wordt van het bekende sterrenrestaurant in Houten. De 27-jarige V...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: