Accor tekent voor acht nieuwe hotels in Noord-Europa

10 april 2019 | Yonne van Geene

Accor is het jaar sterk begonnen met het tekenen van acht nieuwe hotels in Noord-Europa; vijf in het Verenigd Koninkrijk, twee in Denemarken en een in België. Hiermee voegt Accor ruim 1.000 hotelkamers toe aan het portfolio in de regio. Een aanvulling ten opzichte van de 1.000 nieuwe kamers die sinds de start van het jaar, verspreid over zeven Accor hotels in Noord-Europa, zijn geopend. De vijf nieuwe hotels in het Verenigd Koninkrijk betreffen drie Mercure en twee ibis hotels.

De nieuwe hotels in Kopenhagen betreffen een ibis Styles hotel in het Orestad district, en een 25hours hotel (opening in 2021) – het eerste hotel van dit merk in Noord-Europa. 25hours is een lifestylemerk dat zich kenmerkt door de unieke, individuele en designgeoriënteerde boutique hotels. Het hotel zal zich bevinden in een historisch pand in het hart van de oude stad van Kopenhagen.

In België opent Accor in 2019 het ibis Brussels Chatelain, wat het eerste ibis hotel in Noord-Europa wordt met het nieuwe ibis design, dat onlangs gepresenteerd is. Het hotel kiest voor het Plaza concept, ontworpen door de Braziliaanse ontwerper Rodrigo Marcondes Ferraz van architectenbureau FGMF.

Nog 11 hotels

Gedurende de rest van 2019 opent Accor nog 11 hotels in Noord-Europa, waarvan negen in het Verenigd Koninkrijk. Dit betreffen de eerste Tribe en Mama Shelter hotels van het VK, twee belangrijke openingen voor Accor’s groeiende lifestyle portfolio. In Luxemburg wordt een gloednieuw Mercure hotel geopend in het snelgroeiende Kirchberg-gedeelte van Luxemburg-stad. 

Phillip Lassman, Vice President of Development, Accor Northern Europe licht toe: “De laatste drie maanden zijn erg druk geweest, omdat we nieuwe partners hebben verwelkomd en nieuwe hotels aan het Accor netwerk hebben toegevoegd. We verwachten dat deze groei dit jaar zal voortduren, omdat eigenaren, operators en managementbedrijven zich steeds meer richten op wereldwijd opererende merken met een flexibel design. Op die manier kunnen zij zich gemakkelijk aanpassen aan de look en feel van een lokaal hotel, en kunnen ze, met het aanbieden van de meest up-to-date diensten, hun winst maximaliseren. We zijn vooral enthousiast over de opening van het eerste 25hours hotel in Noord-Europa, een van de lifestyle merken die steeds belangrijker worden voor ons portfolio.”

Continue groei

De hotelgroep heeft in het eerste kwartaal van 2019 ook zeven nieuwe hotels geopend. Dit betreffen Mercure Sheffield Kenwood Hall en zes hotel die zijn getekend bij het Deense vastgoedbedrijf Pro Ark, dat ook onder het Mercure merk wordt geopend. Zij bevinden zich in Bedford, Cardiff, Harlow, Nottingham, Telford and Birmingham.

Thomas Dubaere, COO, Accor Northern Europe, zei: “We hebben er vertrouwen in dat onze merken – van economy tot luxury en van lifestyle tot aparthotel – voor continue groei zullen zorgen voor Accor en succes zullen opleveren voor onze partners. Het eerste kwartaal was voor ons in Noord-Europa fantastisch en we hebben er vertrouwen in dat dit zich de rest van het jaar voortzet.”

Over Accor

Accor is een wereldleider als augmented hospitalitygroep in het aanbieden van unieke en ongeëvenaarde ervaringen in elk van haar bijna 4.800 hotels, resorts en residenties verspreid over 100 landen. In meer dan 50 jaar heeft de groep een uniek portfolio van merken uitgebouwd bestaande uit zowel luxe- als budgethotels.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Booking.com OTA's
Booking.com: iedere seconde checken er gemiddeld 7 gasten in bij een verblijf

Tijdens de internationale Vacation Rental Management Association (VRMA) conferentie in New Orleans (VS) maakt Booking.com bekend dat er per seconde gemiddeld 7 gasten inchecken bij een woning, appartement of ander uniek verblijf. De mededeling komt op hetzelfde moment als de introductie van nieuwe t...

Hilton Culinair
Napolitaanse pizza verovert (Hilton) Amsterdam

Hilton Amsterdam introduceert exclusieve Napolitaanse pizza, in combinatie met champagne. In de Half Moon Lounge wordt de klassieker onder de pizza’s op de kaart gezet. De eigentijdse combinatie met bubbels verleent het oorspronkelijke simpele streetfood uit Napels een gastronomisch tintje. Sp...

Columns
Column Hans van Spronsen: Hallo, Alexa

Wordt onze stem wel genoeg gehoord in de hotellerie? Natuurlijk houdt het moderne hotel tal van zaken met betrekking tot het gastgedrag bij. Vervolgens zet men deze informatie om in toekomstig beleid. Vandaag de dag zal deze informatievergaring zich concentreren op ons boekingsgedrag en nog weinig o...

Personalia Internationaal
The Ritz-Carlton, Abama krijgt Belgische general manager 

In The Ritz-Carlton, Abama op de Canarische eilanden is de Belg Gregory de Clerck sinds begin 2019 aan de slag als nieuwe General Manager. De Clerck, die geboren en getogen is in Kortrijk, houdt toezicht op de strategische leiding en de dagelijkse activiteiten van het resort, dat 459 kamers en suite...

Internationaal Longread
PREM Hospitality heeft ruim 1000 kamers in Benelux en groeit explosief door

Ierse specialist in Hospitality Management ziet België en Nederland als strategische draaischijf voor zijn uitbreiding van 'short en long-stay' locaties over Continentaal Europa en verwacht met een stevige pipeline van 8 hotels een sterke groei in de komende jaren. Sinds september 2...

Achtergronden
Hotelkamers Assen 'op slot' tijdens Formule 1-periode

In Assen zijn alle (of in ieder geval heel veel) hotelkamers in de periode van donderdag 30 april tot en met zondag 3 mei vastgezet en kunnen dus niet meer online geboekt worden. Opvallend, want deze periode is precies de periode waarin het Formule 1-circus neerstrijkt in Zandvoort. Social zou so...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: