Accor tekent voor acht nieuwe hotels in Noord-Europa

10 april 2019 | Yonne van Geene

Accor is het jaar sterk begonnen met het tekenen van acht nieuwe hotels in Noord-Europa; vijf in het Verenigd Koninkrijk, twee in Denemarken en een in België. Hiermee voegt Accor ruim 1.000 hotelkamers toe aan het portfolio in de regio. Een aanvulling ten opzichte van de 1.000 nieuwe kamers die sinds de start van het jaar, verspreid over zeven Accor hotels in Noord-Europa, zijn geopend. De vijf nieuwe hotels in het Verenigd Koninkrijk betreffen drie Mercure en twee ibis hotels.

De nieuwe hotels in Kopenhagen betreffen een ibis Styles hotel in het Orestad district, en een 25hours hotel (opening in 2021) – het eerste hotel van dit merk in Noord-Europa. 25hours is een lifestylemerk dat zich kenmerkt door de unieke, individuele en designgeoriënteerde boutique hotels. Het hotel zal zich bevinden in een historisch pand in het hart van de oude stad van Kopenhagen.

In België opent Accor in 2019 het ibis Brussels Chatelain, wat het eerste ibis hotel in Noord-Europa wordt met het nieuwe ibis design, dat onlangs gepresenteerd is. Het hotel kiest voor het Plaza concept, ontworpen door de Braziliaanse ontwerper Rodrigo Marcondes Ferraz van architectenbureau FGMF.

Nog 11 hotels

Gedurende de rest van 2019 opent Accor nog 11 hotels in Noord-Europa, waarvan negen in het Verenigd Koninkrijk. Dit betreffen de eerste Tribe en Mama Shelter hotels van het VK, twee belangrijke openingen voor Accor’s groeiende lifestyle portfolio. In Luxemburg wordt een gloednieuw Mercure hotel geopend in het snelgroeiende Kirchberg-gedeelte van Luxemburg-stad. 

Phillip Lassman, Vice President of Development, Accor Northern Europe licht toe: “De laatste drie maanden zijn erg druk geweest, omdat we nieuwe partners hebben verwelkomd en nieuwe hotels aan het Accor netwerk hebben toegevoegd. We verwachten dat deze groei dit jaar zal voortduren, omdat eigenaren, operators en managementbedrijven zich steeds meer richten op wereldwijd opererende merken met een flexibel design. Op die manier kunnen zij zich gemakkelijk aanpassen aan de look en feel van een lokaal hotel, en kunnen ze, met het aanbieden van de meest up-to-date diensten, hun winst maximaliseren. We zijn vooral enthousiast over de opening van het eerste 25hours hotel in Noord-Europa, een van de lifestyle merken die steeds belangrijker worden voor ons portfolio.”

Continue groei

De hotelgroep heeft in het eerste kwartaal van 2019 ook zeven nieuwe hotels geopend. Dit betreffen Mercure Sheffield Kenwood Hall en zes hotel die zijn getekend bij het Deense vastgoedbedrijf Pro Ark, dat ook onder het Mercure merk wordt geopend. Zij bevinden zich in Bedford, Cardiff, Harlow, Nottingham, Telford and Birmingham.

Thomas Dubaere, COO, Accor Northern Europe, zei: “We hebben er vertrouwen in dat onze merken – van economy tot luxury en van lifestyle tot aparthotel – voor continue groei zullen zorgen voor Accor en succes zullen opleveren voor onze partners. Het eerste kwartaal was voor ons in Noord-Europa fantastisch en we hebben er vertrouwen in dat dit zich de rest van het jaar voortzet.”

Over Accor

Accor is een wereldleider als augmented hospitalitygroep in het aanbieden van unieke en ongeëvenaarde ervaringen in elk van haar bijna 4.800 hotels, resorts en residenties verspreid over 100 landen. In meer dan 50 jaar heeft de groep een uniek portfolio van merken uitgebouwd bestaande uit zowel luxe- als budgethotels.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Interview: Martin Hendricks, Black Label Hotels

Martin Hendricks, een ‘Sittardenaar’ in hart en nieren, ging in 2018 zijn eigen weg, nadat hij brak met zijn zakenpartner Danny Keppels, met wie hij onder de vlag van Estate Management Group een aantal zeer aantrekkelijke hotel- en evenementenlocaties in de portefeuille had. Het gaat goe...

Tech Advertorial
''Doe je gast een aanbieding tijdens het openen van de hoteldeur''

Dolf Mulder, de onbetwiste slotenkoning van Nederland, steekt zijn nek uit. Waar zijn bedrijf Hotek Hospitality Group bij vrijwel iedere hotelier bekend is vanwege de kwalitatief hoogstaande hotelsloten, doet hij tegenwoordig meer. Veel meer... De vriendelijke innovator vertelt over de nieuwe mogeli...

Economie
QL Hotels & Restaurants overgenomen door EHM Group

Met ingang van het nieuwe jaar zal QL Hotels & Restaurants worden voortgezet als onafhankelijk onderdeel van EHM Group. Het samenwerkingsverband van exclusieve hotels en restaurants, actief in 9 Europese landen en met bijna 140 leden, komt per 1 januari 2020 onder leiding van Sander Allegro. ...

Personalia
Sander Allegro nieuwe algemeen directeur van QL Hotels

Sander Allegro, vaste columnist voor Hospitality Management, maakte zojuist via social media bekend dat hij per 1 januari 2020 aan de slag gaat als algemeen directeur van QL Hotels. Hieronder lees je de bekendmaking van Sander, die hij op Facebook plaatste: 'Per 1 januari 2020 ga ik aan de sl...

Achtergronden Internationaal
Virtuoso feliciteert awardwinnende topmanagers

Wereldwijd reisnetwerk Virtuoso feliciteert de vijf leden en adviseurs van het reisbureau die de EMEA netwerkprijzen voor innovatie, leiderschap en verkoopkracht hebben gewonnen. De Virtuoso EMEA Member Awards tonen leden die het kaliber van het talent binnen het netwerk illustreren. De winnaars wer...

Opening Internationaal
Louvre Hotels Group opent twee hotels in ‘Le Belaroïa’

Louvre Hotels Group zet zijn ontwikkelingsstrategie voort door uit te breiden op belangrijke locaties. Deze keer richten zij zich in Montpellier specifiek op Le Belaroïa, een complex van 9000 m2, ontworpen door de Franse architect Manuelle Gautrand. In dit complex worden voor het eerst in Frank...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: