Accor tekent voor acht nieuwe hotels in Noord-Europa

10 april 2019 | Yonne van Geene

Accor is het jaar sterk begonnen met het tekenen van acht nieuwe hotels in Noord-Europa; vijf in het Verenigd Koninkrijk, twee in Denemarken en een in België. Hiermee voegt Accor ruim 1.000 hotelkamers toe aan het portfolio in de regio. Een aanvulling ten opzichte van de 1.000 nieuwe kamers die sinds de start van het jaar, verspreid over zeven Accor hotels in Noord-Europa, zijn geopend. De vijf nieuwe hotels in het Verenigd Koninkrijk betreffen drie Mercure en twee ibis hotels.

De nieuwe hotels in Kopenhagen betreffen een ibis Styles hotel in het Orestad district, en een 25hours hotel (opening in 2021) – het eerste hotel van dit merk in Noord-Europa. 25hours is een lifestylemerk dat zich kenmerkt door de unieke, individuele en designgeoriënteerde boutique hotels. Het hotel zal zich bevinden in een historisch pand in het hart van de oude stad van Kopenhagen.

In België opent Accor in 2019 het ibis Brussels Chatelain, wat het eerste ibis hotel in Noord-Europa wordt met het nieuwe ibis design, dat onlangs gepresenteerd is. Het hotel kiest voor het Plaza concept, ontworpen door de Braziliaanse ontwerper Rodrigo Marcondes Ferraz van architectenbureau FGMF.

Nog 11 hotels

Gedurende de rest van 2019 opent Accor nog 11 hotels in Noord-Europa, waarvan negen in het Verenigd Koninkrijk. Dit betreffen de eerste Tribe en Mama Shelter hotels van het VK, twee belangrijke openingen voor Accor’s groeiende lifestyle portfolio. In Luxemburg wordt een gloednieuw Mercure hotel geopend in het snelgroeiende Kirchberg-gedeelte van Luxemburg-stad. 

Phillip Lassman, Vice President of Development, Accor Northern Europe licht toe: “De laatste drie maanden zijn erg druk geweest, omdat we nieuwe partners hebben verwelkomd en nieuwe hotels aan het Accor netwerk hebben toegevoegd. We verwachten dat deze groei dit jaar zal voortduren, omdat eigenaren, operators en managementbedrijven zich steeds meer richten op wereldwijd opererende merken met een flexibel design. Op die manier kunnen zij zich gemakkelijk aanpassen aan de look en feel van een lokaal hotel, en kunnen ze, met het aanbieden van de meest up-to-date diensten, hun winst maximaliseren. We zijn vooral enthousiast over de opening van het eerste 25hours hotel in Noord-Europa, een van de lifestyle merken die steeds belangrijker worden voor ons portfolio.”

Continue groei

De hotelgroep heeft in het eerste kwartaal van 2019 ook zeven nieuwe hotels geopend. Dit betreffen Mercure Sheffield Kenwood Hall en zes hotel die zijn getekend bij het Deense vastgoedbedrijf Pro Ark, dat ook onder het Mercure merk wordt geopend. Zij bevinden zich in Bedford, Cardiff, Harlow, Nottingham, Telford and Birmingham.

Thomas Dubaere, COO, Accor Northern Europe, zei: “We hebben er vertrouwen in dat onze merken – van economy tot luxury en van lifestyle tot aparthotel – voor continue groei zullen zorgen voor Accor en succes zullen opleveren voor onze partners. Het eerste kwartaal was voor ons in Noord-Europa fantastisch en we hebben er vertrouwen in dat dit zich de rest van het jaar voortzet.”

Over Accor

Accor is een wereldleider als augmented hospitalitygroep in het aanbieden van unieke en ongeëvenaarde ervaringen in elk van haar bijna 4.800 hotels, resorts en residenties verspreid over 100 landen. In meer dan 50 jaar heeft de groep een uniek portfolio van merken uitgebouwd bestaande uit zowel luxe- als budgethotels.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanwege he...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Opening Coronacrisis
Liveblog 2: Yessss! Wij gaan weer open!!

Niet alleen in Utrecht hoorde je een zucht van verlichting. Maar ook in en op andere plaatsen in Nederland slaakte de horeca een vreugdekreet(je). We mogen weer. We zijn er klaar voor en nu maar hopen dat de gasten komen. Want ook onder horecaondernemers is er de zorg of gasten niet eerst even de ka...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: