AccorHotels presenteert op unieke wijze snelgroeiende merkportfolio in Benelux

25 juni 2018 | Thijs Jacobs

Voor fans van raadsels en snuggere online gamers is er van 22 juni tot 13 juli maar één adres: de virtuele en mysterieuze ‘Riddle Room’ van AccorHotels. Met dit interactieve en digitale spel ontvouwt AccorHotels, wereldleider op het gebied van reizen en lifestyle, een communicatiecampagne waarmee je zijn merken en hotels kan ontdekken via sociale media. Uniek in de hotelsector.

Spel

De ‘Riddle Room’ is een competitief en gratis spel, gestuurd door een chatbot via Facebook Messenger. Vier weken lang krijgen deelnemers de kans om telkens in tweeënhalve dag drie raadsels op te lossen, en zo te ontdekken in welk hotel van de groep AccorHotels de Riddle Room zich bevindt. Als deelnemers de raadsels niet op tijd oplossen, worden ze uitgenodigd voor een nieuwe sessie. In geval van twijfel bij een antwoord, kan de gamer steeds een hint vragen of hulp aan een vriend via de chatbot. De deelnemers kunnen ook steeds de zeer informatieve websites van de groep raadplegen (www.ibis.com, www.novotel.com, www.mercure.com,www.pullmanhotels.com, www.sofitel.com, www.accorhotels.com, www.accorhotels-group.com). Wanneer gamers er niet in slagen de drie raadsels op te lossen, kunnen ze nog steeds de naam van het hotel waar de Riddle Room zich bevindt raden.

Winnaars

Deze competitieve game presenteert op een ludieke en originele manier de merken van tien hotels van de groep AccorHotels in de Benelux. De drie winnaars van elke sessie mogen na hun digitale ervaring effectief overnachten in het hotel. 

Klaar om de uitdaging aan te gaan? Bezoek de Riddle Room op Facebook Messenger: https://www.facebook.com/RiddleRoomAccorNL/.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Ondernemen
Tips voor een onweerstaanbare hotelwebsite

De Hotel Website of the Year verkiezing 2021 zit erop. Tijdens een feestelijke, online ceremonie werd op 14 januari jl. de winnaar bekendgemaakt: Max Brown Hotels heeft de eer om deze titel een jaar lang te mogen voeren. Een fantastische prestatie. Wat kunnen we leren van de winnende website en de a ...

Ewout Hoogendoorn
Column Ewout Hoogendoorn: Akkoord!  

Naast Van der Valk met een dikke 700 miljoen euro omzet en Fletcher met 285 miljoen omzet in 2019, zijn er nog een stuk of vijf echt Nederlandse ketens over (Westcord, Eden, Bastion, Inntel, Amrâth en Postillion) met een gezamenlijke omzet van zo’n 430 miljoen in 2018 en vast wel meer in ...

Tech Longread
Kunstmatige intelligentie in de hotellerie (deel 1)

Robots kunnen steeds meer horecataken uitvoeren, zo schreef Marthijn van Oostveen in september 2019 op deze website. Anderhalf jaar daarvoor drukte Stef Driessen hoteliers al op het hart dat ze snel moesten anticiperen op de opkomst van voice assistants zoals Siri en Cortana. Toch zijn er in Ned ...

30 jaar Hospitality Management
11 jaar geleden in Hospitality Management: Chris Luken

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. Deze week Fletcher-oprichter Chris Luken. In 2010 sprak Hospitality Management met de 'self- ...

Corona
Verspreiding Britse coronamutatie slecht nieuws voor de horeca?

Het Outbreak Management Team (OMT) laat weten zich zorgen te maken over de verspreiding van de Britse coronamutatie in ons land. In meest recente advies worden deze zorgen gedeeld. Ook worden strengere maatregelen niet uitgesloten. Welke dat zijn, is nog niet bekend, alhoewel de avondklok al besprok ...

Economie Corona
Hotelovernachtingen volgend jaar weer terug op niveau 2019

Na de grootste dip uit de historie van de hotelsector is herstel in zicht. In 2022 komt het aantal hotelovernachtingen in Nederland weer uit op het niveau van piekjaar 2019 met bijna 55 miljoen. In Amsterdam duurt het een jaar langer voordat de schade is ingelopen, omdat de stad erg afhankelijk is v ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: