AccorHotels presenteert op unieke wijze snelgroeiende merkportfolio in Benelux

25 juni 2018 | Thijs Jacobs

Voor fans van raadsels en snuggere online gamers is er van 22 juni tot 13 juli maar één adres: de virtuele en mysterieuze ‘Riddle Room’ van AccorHotels. Met dit interactieve en digitale spel ontvouwt AccorHotels, wereldleider op het gebied van reizen en lifestyle, een communicatiecampagne waarmee je zijn merken en hotels kan ontdekken via sociale media. Uniek in de hotelsector.

Spel

De ‘Riddle Room’ is een competitief en gratis spel, gestuurd door een chatbot via Facebook Messenger. Vier weken lang krijgen deelnemers de kans om telkens in tweeënhalve dag drie raadsels op te lossen, en zo te ontdekken in welk hotel van de groep AccorHotels de Riddle Room zich bevindt. Als deelnemers de raadsels niet op tijd oplossen, worden ze uitgenodigd voor een nieuwe sessie. In geval van twijfel bij een antwoord, kan de gamer steeds een hint vragen of hulp aan een vriend via de chatbot. De deelnemers kunnen ook steeds de zeer informatieve websites van de groep raadplegen (www.ibis.com, www.novotel.com, www.mercure.com,www.pullmanhotels.com, www.sofitel.com, www.accorhotels.com, www.accorhotels-group.com). Wanneer gamers er niet in slagen de drie raadsels op te lossen, kunnen ze nog steeds de naam van het hotel waar de Riddle Room zich bevindt raden.

Winnaars

Deze competitieve game presenteert op een ludieke en originele manier de merken van tien hotels van de groep AccorHotels in de Benelux. De drie winnaars van elke sessie mogen na hun digitale ervaring effectief overnachten in het hotel. 

Klaar om de uitdaging aan te gaan? Bezoek de Riddle Room op Facebook Messenger: https://www.facebook.com/RiddleRoomAccorNL/.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Accor
Halfjaarcijfers Accor: 1,5 miljard verlies en 1000 banen weg

Accor draaide over het eerste halfjaar van 2020 een verlies van 1,5 miljard euro. Daarnaast vreest het Franse concern afscheid te moeten nemen van 1000 banen. Bij Accor werken ongeveer 18.000 mensen. De coronapandemie hakt er flink in bij het Franse bedrijf, waar hotelketens Novotel, Mercure en Ibis...

KHN
KHN reageert op maatregelen: "Te veel nadruk op horeca"

De Koninklijke Horeca Nederland begrijpt dat, als het aantal besmettingen toeneemt, de overheid maatregelen moet nemen om die groei een halt toe te roepen. Echter verbaast het de brancheorganisatie dat de horeca telkens het boetekleed aan moet trekken. Op de website reageert KHN op de genomen maatre...

Coronacrisis
Download: corona checklist

Horecagasten worden vanaf 10 augustus dringend verzocht hun contactgegevens achter te laten om bron- en contactonderzoek makkelijker te maken bij een eventuele uitbraak. Download hier de checklist om uit te printen. Horecaondernemers zijn verplicht contactgegevens aan hun gasten te vragen, gasten zi...

Column David Bakker
Column: Het onzichtbare leed

Er zijn weinig hoteliers die geen mening over Booking.com hebben. Aan het begin van deze coronacrisis verweet menig hotelier dat de boekingsgigant zich niet als partner van de hotellerie opstelde. Alle boekingen konden kosteloos worden geannuleerd, de hotels bleven leeg en van enige correspondentie ...

Achtergronden
Zo kom je de hitte in de horeca door

Op sommige plekken in Nederland zal het kwik deze week oplopen tot een kleine 36 graden. Horecaondernemers nemen massaal maatregelen om de week zo koel mogelijk door te komen. Met deze acht tips helpen we je een beetje op weg. 1. Cliché, maar misschien wel de belangrijkste: zorg dat j...

Coronacrisis
Kabinet trekt teugels aan in strijd tegen corona

Horecazaken moeten vanaf maandag 10 augustus de namen en contactgegevens van gasten registreren. Dat maakte premier Rutte zojuist bekend tijdens zijn persconferentie. Het coronavirus is bezig aan een opmars. Om die opmars tegen te gaan is contact- en brononderzoek noodzakelijk, zo stelt de premier. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: