Booking.com: iedere seconde checken er gemiddeld 7 gasten in bij een verblijf

14 oktober 2019 | Thijs Jacobs

Tijdens de internationale Vacation Rental Management Association (VRMA) conferentie in New Orleans (VS) maakt Booking.com bekend dat er per seconde gemiddeld 7 gasten inchecken bij een woning, appartement of ander uniek verblijf. De mededeling komt op hetzelfde moment als de introductie van nieuwe tools en productverbeteringen door Booking.com, die het dagelijks beheer en het binnenhalen van meer gasten voor professionele short-term rentalpartners vereenvoudigen.

Booking.com heeft meer dan 20 jaar ervaring op het gebied van short-term rentalverblijven, en bevindt zich daarom in de unieke positie hecht samen te kunnen werken met al zijn accommodatieverstrekkers. Samen met deze partners probeert het nieuwe ideeën uit die bepalend zijn voor de toekomst van de reisbranche. Met dit in gedachten is een team van specialisten aan de slag gegaan om nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen, geheel gericht op professionele short-term rental partners. Doel hiervan is om de steeds groter wordende groep reizigers die bij alternatieve accommodaties boekt nog beter van dienst te zijn. Volgens het bedrijf is een optimale gastervaring belangrijk, gezien de unieke mogelijkheden die professioneel beheerde accommodaties hebben om de verwachtingen van hun gasten te overtreffen.

Op zoek naar unieke plekken

Meer reizigers dan ooit tevoren zijn op zoek naar unieke plekken om te verblijven en 43% van de reizigers wereldwijd is van plan om dit jaar een nieuw type accommodatie uit te proberen.* De verwachting is dat deze trend doorzet en daarom vindt Booking.com het belangrijk om goed te luisteren naar zijn partners. Het bedrijf is constant bezig met productinnovatie om nieuwe kansen te creëren voor partners. Op Booking.com zijn er op dit moment 6 miljoen woningen, appartementen en unieke verblijven in 148.000 bestemmingen te vinden.

De nieuwe functionaliteiten zijn precies daarop gericht. Met gebruik van technologie worden professionele accommodatiemanagers geholpen bij de marketing van hun aanbod op het Booking.com-platform, het stroomlijnen van dagelijkse werkzaamheden en het laten groeien en behouden van omzet. De producten en functionaliteiten, die bekeken kunnen worden op partner.booking.com/propertymanagers, omvatten:

Opportunity Centre voor Groepen: ontdek waar kansen liggen voor al uw accommodaties of een deel ervan en bespaar tijd door met deze tool nog productiever te werken. Hierbij krijgt u relevante, toepasbare tips om de prestaties van uw hele portfolio te verbeteren.
Nieuwe Connectivity Tools: verminder de werkdruk met onze nieuwe Connectivity functionaliteit, die het gemakkelijker maakt om uw bedrijf te beheren. Van sleutelafgifte tot schadeborg, alles via uw softwareprovider.
Functionaliteiten om professioneel beheerde accommodaties uit te lichten: breng de professionele eigenschappen van uw accommodatie vanaf het eerste moment bij gasten onder de aandacht. Dit kan middels een breed spectrum aan nieuwe functionaliteiten, waaronder een hostscore (gebaseerd op beoordelingen uit de rest van uw portfolio) en een externe beoordelingsscore, gebaseerd op gastbeoordelingen van betrouwbare sites. Deze scores verhogen de gemoedsrust van gasten tijdens het boeken van een professioneel beheerde accommodatie, en verbeteren uw zichtbaarheid. Ook worden de unieke kenmerken van uw professionele accommodaties onder de aandacht gebracht, waaronder 24/7 contactmogelijkheden, inchecken zonder sleutel en nog veel meer.
Kwaliteitsbeoordeling systeem: trek reizigers aan en voldoe aan de verwachtingen van gasten met een compleet nieuw, objectief systeem voor de short-term rentalbranche dat de kwaliteit beoordeelt en een score toekent. Deze lijkt op de traditionele sterrenkwalificaties voor hotels en is gebaseerd op de locatie, de grootte en de faciliteiten van uw accommodatie.
Adviesraad: er wordt naar u geluisterd door onze Adviesraad, een groep topexperts uit de branche, toegewijd aan het adviseren van Booking.com in zijn rol als partner in de short-term rentalbranche. Zo kunnen wij ervoor zorgen dat onze producten en diensten aansluiten op de behoeften van onze partners. 

 

Vandaag sprak Olivier Grémillon, Vice President van Global Segments (een afdeling verantwoordelijk voor Booking.com's woningen- en appartementensegment, partnerschappen met hotelketens en strategische segmenten) over de ontwikkeling van het aanbod van professionele short-term rentalpartners. Dit gesprek vond plaats tijdens een zogenaamde 'fireside chat' met topexpert Simon Lehmann op de internationale conferentie van de VRMA.

"Sinds de internationale VMRA-conferentie van vorig jaar zijn we actief in gesprek gegaan met onze short-term rentalpartners. Samen met hen wilden we manieren vinden waarop deze branche ook in de toekomst kan blijven voldoen aan de stijgende verwachtingen van reizigers en de alsmaar groeiende wens om nieuwe plekken te ontdekken", zei Grémillon. "Deze betekenisvolle gesprekken hebben onze relatie met de short-term rentalbranche versterkt en bijgedragen aan de vooruitgang binnen de branche. We zien dat de input van onze partners helpt om de toekomst van de reisbranche vorm te geven. Vooral nu woningen, appartementen en andere unieke verblijven als segment sneller blijven groeien dan de meer traditionele tegenhangers, is het interessant om vooruit te kijken en te zien wat onze samenwerking ons nog meer kan brengen. Er zijn namelijk nog zoveel meer mogelijkheden om samen te groeien."

Booking.com heeft een marketingcampagne gelanceerd gericht op partners, gewijd aan de nieuwe producten en verbeteringen voor geoptimaliseerd beheer van accommodatieportfolio’s op Booking.com. Meer informatie over deze producten en de professionele beleving van huiseigenaren bij Booking.com is te vinden op partner.booking.com/propertymanagers.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Ondernemen Longread
Simuleer een bijna-doodervaring voor je hotel

De coronacrisis overvalt iedereen. De omvang en impact nemen dramatische proporties aan. Hadden we eerder en meer rekening moeten houden met de desastreuze effecten van corona? Misschien. Hiervoor is echter een paradigmashift nodig. Van optimisme naar paranoïde optimisme. We moeten de eindighei ...

Wet- en regelgeving Hotelketens Internationaal
Miljoenenboete Marriott voor datalek uit 2014

Marriott moet een boete van 18,4 miljoen pond (ruim 20 miljoen euro) betalen voor de datalek uit 2014. De boete wordt betaald aan de Britse privacyautoriteit. De Information Commissioner's Office (ICO) concludeert dat de hotelketen te weinig moeite heeft gedaan om de gegevens van de gasten te be ...

Columns
Column Tanja Seegers: Er zijn geen grenzen

Precies een jaar geleden zei mijn grote held Eliud Kipchoge letterlijk: “Ik wil mensen inspireren, er zijn geen grenzen!” De Keniaanse atleet liep op 12 oktober 2019 de marathon binnen 2 uur. Met maar liefst een snelheid van 21,1 km per uur behaalde hij een historisch record. Hij deed wa ...

Branded Content
Hotelmanagers welkom in de zorg: "Oprecht contact maakt voor mij het verschil"

Bart van der Ven, locatiemanager bij WoonZorgcentra Haaglanden (WZH), is verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van het woonzorgcentrum WZH Schoorwijck voor ouderen. Samen met zijn medewerkers zorgt hij dagelijks voor de verzorging, behandeling en begeleiding van de bewoners waarbij hij zelfstan ...

Coronacrisis
61% van de Nederlanders wil met Kerst (verantwoord) buiten de deur eten

Uit het persmoment van dinsdag jl. is duidelijk geworden dat de horeca nog een tijd gesloten blijft. Hoelang is nog niet precies duidelijk. Hoopvol is de blik nu gericht op kerst. Nederlanders willen deze feestdagen weer genieten van quality time buiten de deur. Uit onderzoek van TheFork* blijkt dat ...

Hotelketens Internationaal
Accor opent nieuw hotel Mercure Han-sur-Lesse

Accor, ’s werelds meest toonaangevende hotelgroep, opent vandaag het nieuwe hotel Mercure Han-sur-Lesse in de idyllische gelijknamige plaats Han-sur-Lesse, middenin de Belgische Ardennen. Deze opening is in samenwerking met Accor’s Franchise Partner Unibricks. Het viersterrenhotel telt 1 ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: