Booking.com: iedere seconde checken er gemiddeld 7 gasten in bij een verblijf

14 oktober 2019 | Thijs Jacobs

Tijdens de internationale Vacation Rental Management Association (VRMA) conferentie in New Orleans (VS) maakt Booking.com bekend dat er per seconde gemiddeld 7 gasten inchecken bij een woning, appartement of ander uniek verblijf. De mededeling komt op hetzelfde moment als de introductie van nieuwe tools en productverbeteringen door Booking.com, die het dagelijks beheer en het binnenhalen van meer gasten voor professionele short-term rentalpartners vereenvoudigen.

Booking.com heeft meer dan 20 jaar ervaring op het gebied van short-term rentalverblijven, en bevindt zich daarom in de unieke positie hecht samen te kunnen werken met al zijn accommodatieverstrekkers. Samen met deze partners probeert het nieuwe ideeën uit die bepalend zijn voor de toekomst van de reisbranche. Met dit in gedachten is een team van specialisten aan de slag gegaan om nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen, geheel gericht op professionele short-term rental partners. Doel hiervan is om de steeds groter wordende groep reizigers die bij alternatieve accommodaties boekt nog beter van dienst te zijn. Volgens het bedrijf is een optimale gastervaring belangrijk, gezien de unieke mogelijkheden die professioneel beheerde accommodaties hebben om de verwachtingen van hun gasten te overtreffen.

Op zoek naar unieke plekken

Meer reizigers dan ooit tevoren zijn op zoek naar unieke plekken om te verblijven en 43% van de reizigers wereldwijd is van plan om dit jaar een nieuw type accommodatie uit te proberen.* De verwachting is dat deze trend doorzet en daarom vindt Booking.com het belangrijk om goed te luisteren naar zijn partners. Het bedrijf is constant bezig met productinnovatie om nieuwe kansen te creëren voor partners. Op Booking.com zijn er op dit moment 6 miljoen woningen, appartementen en unieke verblijven in 148.000 bestemmingen te vinden.

De nieuwe functionaliteiten zijn precies daarop gericht. Met gebruik van technologie worden professionele accommodatiemanagers geholpen bij de marketing van hun aanbod op het Booking.com-platform, het stroomlijnen van dagelijkse werkzaamheden en het laten groeien en behouden van omzet. De producten en functionaliteiten, die bekeken kunnen worden op partner.booking.com/propertymanagers, omvatten:

Opportunity Centre voor Groepen: ontdek waar kansen liggen voor al uw accommodaties of een deel ervan en bespaar tijd door met deze tool nog productiever te werken. Hierbij krijgt u relevante, toepasbare tips om de prestaties van uw hele portfolio te verbeteren.
Nieuwe Connectivity Tools: verminder de werkdruk met onze nieuwe Connectivity functionaliteit, die het gemakkelijker maakt om uw bedrijf te beheren. Van sleutelafgifte tot schadeborg, alles via uw softwareprovider.
Functionaliteiten om professioneel beheerde accommodaties uit te lichten: breng de professionele eigenschappen van uw accommodatie vanaf het eerste moment bij gasten onder de aandacht. Dit kan middels een breed spectrum aan nieuwe functionaliteiten, waaronder een hostscore (gebaseerd op beoordelingen uit de rest van uw portfolio) en een externe beoordelingsscore, gebaseerd op gastbeoordelingen van betrouwbare sites. Deze scores verhogen de gemoedsrust van gasten tijdens het boeken van een professioneel beheerde accommodatie, en verbeteren uw zichtbaarheid. Ook worden de unieke kenmerken van uw professionele accommodaties onder de aandacht gebracht, waaronder 24/7 contactmogelijkheden, inchecken zonder sleutel en nog veel meer.
Kwaliteitsbeoordeling systeem: trek reizigers aan en voldoe aan de verwachtingen van gasten met een compleet nieuw, objectief systeem voor de short-term rentalbranche dat de kwaliteit beoordeelt en een score toekent. Deze lijkt op de traditionele sterrenkwalificaties voor hotels en is gebaseerd op de locatie, de grootte en de faciliteiten van uw accommodatie.
Adviesraad: er wordt naar u geluisterd door onze Adviesraad, een groep topexperts uit de branche, toegewijd aan het adviseren van Booking.com in zijn rol als partner in de short-term rentalbranche. Zo kunnen wij ervoor zorgen dat onze producten en diensten aansluiten op de behoeften van onze partners. 

 

Vandaag sprak Olivier Grémillon, Vice President van Global Segments (een afdeling verantwoordelijk voor Booking.com's woningen- en appartementensegment, partnerschappen met hotelketens en strategische segmenten) over de ontwikkeling van het aanbod van professionele short-term rentalpartners. Dit gesprek vond plaats tijdens een zogenaamde 'fireside chat' met topexpert Simon Lehmann op de internationale conferentie van de VRMA.

"Sinds de internationale VMRA-conferentie van vorig jaar zijn we actief in gesprek gegaan met onze short-term rentalpartners. Samen met hen wilden we manieren vinden waarop deze branche ook in de toekomst kan blijven voldoen aan de stijgende verwachtingen van reizigers en de alsmaar groeiende wens om nieuwe plekken te ontdekken", zei Grémillon. "Deze betekenisvolle gesprekken hebben onze relatie met de short-term rentalbranche versterkt en bijgedragen aan de vooruitgang binnen de branche. We zien dat de input van onze partners helpt om de toekomst van de reisbranche vorm te geven. Vooral nu woningen, appartementen en andere unieke verblijven als segment sneller blijven groeien dan de meer traditionele tegenhangers, is het interessant om vooruit te kijken en te zien wat onze samenwerking ons nog meer kan brengen. Er zijn namelijk nog zoveel meer mogelijkheden om samen te groeien."

Booking.com heeft een marketingcampagne gelanceerd gericht op partners, gewijd aan de nieuwe producten en verbeteringen voor geoptimaliseerd beheer van accommodatieportfolio’s op Booking.com. Meer informatie over deze producten en de professionele beleving van huiseigenaren bij Booking.com is te vinden op partner.booking.com/propertymanagers.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Sanitair Advertorial
Papieren handdoeken in toiletten om de hoogste hygiënenormen te handhaven

De hoogste normen handhaven op het gebied van hygiëne en netheid is een belangrijk aandachtspunt voor elke horecazaak. De gezondheid en veiligheid van klanten en personeel is van cruciaal belang. Negatieve incidenten kunnen desastreuze gevolgen hebben voor de zaken en voor de reputatie. Hand...

Events Hoteltech
LiveBlog HotelTech 2019

12.16  Powertalk André Wiringa André Wiringa spreekt de hoteliers bij over de nieuwe marketing: beleving. Hoe zorg je er als hotelier voor dat een gast van een tevreden naar een loyale gast transformeerd? Wiringa adviseert iedere hotelier om andersom te denken: welke reviews wil ik dat gas...

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: The Godfather

"Misschien wel de bekendste hotelier van Nederland”, zo noemde de hoofdredacteur van dit blad hem in een recent interview. Laat dat ‘misschien’ maar weg, want wie Nederlandse hotellerie zegt, zegt Roberto Payer. Karakterhotelier pur sang. Altijd gesoigneerd, altijd scherp en h...

Hotelbouwplannen Hotelketens
Louvre Hotels Group lanceert wereldwijd nieuwe kamer voor Golden Tulip in Nederlandse stijl

De Franse hotelorganisatie Louvre Hotels Group zet de schijnwerpers op Nederland bij de vernieuwing van Golden Tulip hotels. In 2016 lanceerde de hotelketen een geheel nieuwe merkstrategie en -uitstraling voor het hotelmerk en recent is besloten om de Nederlandse roots wereldwijd te benadrukken in d...

Amsterdam Opening
Groot feest voor toekomstige werknemers nhow Amsterdam RAI

In het eerste kwartaal van 2020 opent nhow Amsterdam RAI haar deuren. Dit spraakmakende hotel gelegen naast RAI Amsterdam beschikt over 650 kamers en is daarmee het grootste nieuwbouwhotel in de Benelux. Dit vraagt om hospitality toptalenten die een essentiële bijdrage leveren aan het verb...

Advertorial
Te veel spatwater of te koud in de inloopdouche?

Te veel spatwater of te koud in de inloopdouche? Daar heeft HÜPPE een aantal praktische oplossingen voor. Zodat de warmte beter in de doucheruimte blijft hangen en er minder water op de vloer komt. Tevens zijn de oplossingen ook toepasbaar op andere merken. Vast of beweegbaar segment voor in...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: