Booking.com kondigt verbeterde BookingButton aan

26 maart 2019 | Yonne van Geene

Booking.com kondigt de wereldwijde lancering van de nieuwe en verbeterde BookingButton aan. De nieuwste versie van de stand-alone online booking engine van het bedrijf is ontwikkeld en uitgegeven door BookingSuite. Dit is een afdeling binnen Booking.com die gespecialiseerd is in software-oplossingen die accommodatieaanbieders helpt bij de online groei van hun bedrijf en het optimaliseren van de gastervaring. Momenteel werkt 94 procent van de kleine en middelgrote accommodaties in Nederland zonder online booking engine. De BookingButton is zeer gebruiksvriendelijk en helpt accommodaties van ieder formaat meer boekingen binnen te halen via hun online kanalen.

Net zoals bij de vorige versie van het product zijn alle boekingen die een accommodatie binnenhaalt via de BookingButton 100 procent commissievrij en worden ze direct bevestigd. De accommodatie kan bovendien rekenen op 24/7 klantenservice van Booking.com. De BookingButton blijft automatisch synchroniseren met Booking.com om te garanderen dat de prijzen en beschikbaarheid van de accommodatie altijd up-to-date zijn. Daarnaast kunnen de BookingButton en het boekingsproces eenvoudig in meer dan 40 talen vertaald worden, simpelweg door een paar opties aan te vinken tijdens de installatie. Zo kunnen klanten van over de hele wereld met een gerust hart in hun eigen taal reserveren.

Nieuwe functies

Op basis van feedback en uitgebreide tests met duizenden accommodatieaanbieders, is de nieuwe en verbeterde BookingButton nu uitgebreid met verschillende nieuwe functies die accommodatieverstrekkers helpen zoveel mogelijk potentiële gasten te bereiken. Daarnaast maakt de vernieuwde versie het klanten gemakkelijker om online een rechtstreekse reservering te maken. De nieuwe functies zijn:

- Geoptimaliseerd design voor mobiele apparaten, zodat potentiële gasten kunnen boeken waar en wanneer ze maar willen

- Gepersonaliseerde look & feel die aansluit bij de bestaande huisstijl van de accommodatie, waaronder logo, foto’s en kleuren. Op elk gewenst moment met een paar klikken snel bij te werken

- Gemakkelijk te integreren met populaire socialmediaplatforms zoals Facebook, zodat ze via meerdere kanalen potentiële klanten kunnen bereiken

- Aanbevelingsfunctie voor alternatieve data zodat klanten aangemoedigd worden andere data te boeken als hun oorspronkelijke keuze niet beschikbaar is

- Betaling mogelijk in meer dan 50 valuta, zodat accommodatieaanbieders veilig en gemakkelijk boekingen kunnen accepteren van klanten wereldwijd

Soepel

“De belangrijkste doelstelling van de BookingSuite-producten die we voor onze accommodatieverstrekkers ontwikkelen, is dat we het online aspect van hun zaken zo soepel mogelijk willen laten verlopen”, zegt Pepijn Rijvers, Senior Vice President van Booking.com. “Met de nieuwe BookingButton worden de voordelen van direct bevestigde online reserveringen toegankelijk voor alle accommodaties wereldwijd. Zo kunnen zij blijven groeien en uiteindelijk meer potentiële klanten bereiken, ongeacht het kanaal dat gebruikt wordt.”

De implementatie van de BookingButton op een accommodatiewebsite of socialmediapagina gaat ook snel en gemakkelijk. Er hoeft alleen maar een stukje code naar de gewenste plek gekopieerd te worden. Dat kan via het CMS van de accommodatiewebsite of het socialmediaplatform en neemt over het algemeen slechts een paar minuten in beslag.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Amsterdam Hotelketens
QO Amsterdam behaalt ‘LEED Platinum’ certificaat voor duurzaamheid

In het voorjaar van 2018 opende QO Amsterdam: een hotel wiens filosofie draait om consistente duurzame keuzes in ontwerp, constructie en uitvoer – zonder te compenseren op de ervaring van haar gasten. Het was deze filosofie die het hotel als een van de eerste hotels binnen Europa de hoogst mog...

Amsterdam Achtergronden
Tatoeage voor gasten INK Hotel Amsterdam

Gasten van INK Hotel Amsterdam - MGallery kunnen hun verblijf vanaf 17 juni 2019 nog onvergetelijker maken met een echte tatoeage. Alle MGallery hotels wereldwijd stellen een 'Memorable Moment' pakket samen voor hun gasten: een bijzondere ervaring die past bij het hotel en de stad. De tatoea...

Hotelbouwplannen Amsterdam
Wordt Double Tree Hotel Centraal in Amsterdam verkocht?

De Chinese investeerder Anbang zou in gesprek zijn om één van de grootste hotels in het centrum van Amsterdam te verkopen aan de Franse verzekeraar AXA. Persbureau Bloomberg meldt dit. Ingewijden zouden spreken over een bod van 425 miljoen euro voor Double Tree Hotel by Hilton Amsterda...

Hilton Amsterdam
Natte Hilton Haringparty viel niet in het water

Het was even wennen op de Hilton Haringparty. Een last minute opgetrokken tentpaviljoen in de tuin moest de honderden gasten van het jaarlijkse nieuwe haringfestijn behoeden voor teveel nattigheid. Die kwam aan het begin van de avond niet alleen van boven, maar ook uit een waterbassin, tijdens de sc...

Hotelbouwplannen
Ede krijgt een Energiehotel

Op een prominente locatie in Ede wordt ruimte gemaakt voor de bouw van een nieuw hotel. In het gebied tussen de A12 en W. Dreeslaan (nabij bioscoop Pathé), worden 122 hotelkamers gerealiseerd in een uniek en duurzaam gebouw. Het hotel krijgt zonnepanelen als luifels voor de ramen, zodat groen...

OTA's Internationaal
Serieuze aanklacht tegen Booking.com en Expedia

De Deense boekingssite Nustay heeft een klacht ingediend bij de Europese mededingingsautoriteiten tegen concurrenten Booking.com en Expedia. Deze twee bedrijven zouden volgens de Denen op systematische wijze de concurrentie op de markt beperken, met verregaande gevolgen voor zowel de consument als d...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: