Booking.com kondigt verbeterde BookingButton aan

26 maart 2019 | Yonne van Geene

Booking.com kondigt de wereldwijde lancering van de nieuwe en verbeterde BookingButton aan. De nieuwste versie van de stand-alone online booking engine van het bedrijf is ontwikkeld en uitgegeven door BookingSuite. Dit is een afdeling binnen Booking.com die gespecialiseerd is in software-oplossingen die accommodatieaanbieders helpt bij de online groei van hun bedrijf en het optimaliseren van de gastervaring. Momenteel werkt 94 procent van de kleine en middelgrote accommodaties in Nederland zonder online booking engine. De BookingButton is zeer gebruiksvriendelijk en helpt accommodaties van ieder formaat meer boekingen binnen te halen via hun online kanalen.

Net zoals bij de vorige versie van het product zijn alle boekingen die een accommodatie binnenhaalt via de BookingButton 100 procent commissievrij en worden ze direct bevestigd. De accommodatie kan bovendien rekenen op 24/7 klantenservice van Booking.com. De BookingButton blijft automatisch synchroniseren met Booking.com om te garanderen dat de prijzen en beschikbaarheid van de accommodatie altijd up-to-date zijn. Daarnaast kunnen de BookingButton en het boekingsproces eenvoudig in meer dan 40 talen vertaald worden, simpelweg door een paar opties aan te vinken tijdens de installatie. Zo kunnen klanten van over de hele wereld met een gerust hart in hun eigen taal reserveren.

Nieuwe functies

Op basis van feedback en uitgebreide tests met duizenden accommodatieaanbieders, is de nieuwe en verbeterde BookingButton nu uitgebreid met verschillende nieuwe functies die accommodatieverstrekkers helpen zoveel mogelijk potentiële gasten te bereiken. Daarnaast maakt de vernieuwde versie het klanten gemakkelijker om online een rechtstreekse reservering te maken. De nieuwe functies zijn:

- Geoptimaliseerd design voor mobiele apparaten, zodat potentiële gasten kunnen boeken waar en wanneer ze maar willen

- Gepersonaliseerde look & feel die aansluit bij de bestaande huisstijl van de accommodatie, waaronder logo, foto’s en kleuren. Op elk gewenst moment met een paar klikken snel bij te werken

- Gemakkelijk te integreren met populaire socialmediaplatforms zoals Facebook, zodat ze via meerdere kanalen potentiële klanten kunnen bereiken

- Aanbevelingsfunctie voor alternatieve data zodat klanten aangemoedigd worden andere data te boeken als hun oorspronkelijke keuze niet beschikbaar is

- Betaling mogelijk in meer dan 50 valuta, zodat accommodatieaanbieders veilig en gemakkelijk boekingen kunnen accepteren van klanten wereldwijd

Soepel

“De belangrijkste doelstelling van de BookingSuite-producten die we voor onze accommodatieverstrekkers ontwikkelen, is dat we het online aspect van hun zaken zo soepel mogelijk willen laten verlopen”, zegt Pepijn Rijvers, Senior Vice President van Booking.com. “Met de nieuwe BookingButton worden de voordelen van direct bevestigde online reserveringen toegankelijk voor alle accommodaties wereldwijd. Zo kunnen zij blijven groeien en uiteindelijk meer potentiële klanten bereiken, ongeacht het kanaal dat gebruikt wordt.”

De implementatie van de BookingButton op een accommodatiewebsite of socialmediapagina gaat ook snel en gemakkelijk. Er hoeft alleen maar een stukje code naar de gewenste plek gekopieerd te worden. Dat kan via het CMS van de accommodatiewebsite of het socialmediaplatform en neemt over het algemeen slechts een paar minuten in beslag.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns
Column Tanja Seegers: Er zijn geen grenzen

Precies een jaar geleden zei mijn grote held Eliud Kipchoge letterlijk: “Ik wil mensen inspireren, er zijn geen grenzen!” De Keniaanse atleet liep op 12 oktober 2019 de marathon binnen 2 uur. Met maar liefst een snelheid van 21,1 km per uur behaalde hij een historisch record. Hij deed wa ...

Coronacrisis
61% van de Nederlanders wil met kerst (verantwoord) buiten de deur eten

Uit het persmoment van dinsdag jl. is duidelijk geworden dat de horeca nog een tijd gesloten blijft. Hoelang is nog niet precies duidelijk. Hoopvol is de blik nu gericht op kerst. Nederlanders willen deze feestdagen weer genieten van quality time buiten de deur. Uit onderzoek van TheFork* blijkt dat ...

Columns Ewout Hoogendoorn
Column Ewout Hoogendoorn: De waarde van het hotel

Wereldwijd wordt veel nagedacht en geredeneerd over wat de coronacrisis voor invloed heeft op de waarde van vastgoed. Binnen Horwath HTL focussen we ons uiteraard op de waarde van hotels. Hotels vallen in de buitencategorie van exploitatiegebonden vastgoed; anders dan een kantoor maakt het een onlos ...

Toerisme
Helft binnenlandse vakantiegangers wil voor eind 2020 weer op vakantie in eigen land 

Van de mensen die dit jaar op vakantie gingen in eigen land, wil ruim de helft nog eens gaan voor het einde van 2020. Dat blijkt uit onderzoek van BungalowSpecials onder 1.151 personen. Van de ondervraagden is 71% sinds maart al op vakantie geweest in eigen land. Van deze groep zegt ruim de hel ...

Interview Longread
Stand van zaken: hoteliers uiten hun zorgen

Na een bewogen en bevlogen zomer is de angst voor een tweede golf werkelijkheid. Tafelheer Sander Allegro (QL Hotels) bespreekt de stand van zaken binnen de hotellerie met Marijke Schreiner (Stayokay) Marco Lemmers (Conscious Hotels), Bastiaan Klomp (Thermae 2000) en Erwin Rozendal (Villa Beukenhof) ...

Booking.com OTA's Internationaal
Booking.com vreest 'monopolielijstje' Brussel

Glenn Fogel, CEO van Booking.com, vreest dat zijn bedrijf op een speciaal 'monopolielijstje' van de Europese Commissie komt te staan. Ambtenaren in Brussel werken aan de criteria om tot die lijst te komen. Brussel wil de twintig grootste techbedrijven ter wereld op de lijst hebben. De Europe ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: