Booking.com kondigt verbeterde BookingButton aan

26 maart 2019 | Yonne van Geene

Booking.com kondigt de wereldwijde lancering van de nieuwe en verbeterde BookingButton aan. De nieuwste versie van de stand-alone online booking engine van het bedrijf is ontwikkeld en uitgegeven door BookingSuite. Dit is een afdeling binnen Booking.com die gespecialiseerd is in software-oplossingen die accommodatieaanbieders helpt bij de online groei van hun bedrijf en het optimaliseren van de gastervaring. Momenteel werkt 94 procent van de kleine en middelgrote accommodaties in Nederland zonder online booking engine. De BookingButton is zeer gebruiksvriendelijk en helpt accommodaties van ieder formaat meer boekingen binnen te halen via hun online kanalen.

Net zoals bij de vorige versie van het product zijn alle boekingen die een accommodatie binnenhaalt via de BookingButton 100 procent commissievrij en worden ze direct bevestigd. De accommodatie kan bovendien rekenen op 24/7 klantenservice van Booking.com. De BookingButton blijft automatisch synchroniseren met Booking.com om te garanderen dat de prijzen en beschikbaarheid van de accommodatie altijd up-to-date zijn. Daarnaast kunnen de BookingButton en het boekingsproces eenvoudig in meer dan 40 talen vertaald worden, simpelweg door een paar opties aan te vinken tijdens de installatie. Zo kunnen klanten van over de hele wereld met een gerust hart in hun eigen taal reserveren.

Nieuwe functies

Op basis van feedback en uitgebreide tests met duizenden accommodatieaanbieders, is de nieuwe en verbeterde BookingButton nu uitgebreid met verschillende nieuwe functies die accommodatieverstrekkers helpen zoveel mogelijk potentiële gasten te bereiken. Daarnaast maakt de vernieuwde versie het klanten gemakkelijker om online een rechtstreekse reservering te maken. De nieuwe functies zijn:

- Geoptimaliseerd design voor mobiele apparaten, zodat potentiële gasten kunnen boeken waar en wanneer ze maar willen

- Gepersonaliseerde look & feel die aansluit bij de bestaande huisstijl van de accommodatie, waaronder logo, foto’s en kleuren. Op elk gewenst moment met een paar klikken snel bij te werken

- Gemakkelijk te integreren met populaire socialmediaplatforms zoals Facebook, zodat ze via meerdere kanalen potentiële klanten kunnen bereiken

- Aanbevelingsfunctie voor alternatieve data zodat klanten aangemoedigd worden andere data te boeken als hun oorspronkelijke keuze niet beschikbaar is

- Betaling mogelijk in meer dan 50 valuta, zodat accommodatieaanbieders veilig en gemakkelijk boekingen kunnen accepteren van klanten wereldwijd

Soepel

“De belangrijkste doelstelling van de BookingSuite-producten die we voor onze accommodatieverstrekkers ontwikkelen, is dat we het online aspect van hun zaken zo soepel mogelijk willen laten verlopen”, zegt Pepijn Rijvers, Senior Vice President van Booking.com. “Met de nieuwe BookingButton worden de voordelen van direct bevestigde online reserveringen toegankelijk voor alle accommodaties wereldwijd. Zo kunnen zij blijven groeien en uiteindelijk meer potentiële klanten bereiken, ongeacht het kanaal dat gebruikt wordt.”

De implementatie van de BookingButton op een accommodatiewebsite of socialmediapagina gaat ook snel en gemakkelijk. Er hoeft alleen maar een stukje code naar de gewenste plek gekopieerd te worden. Dat kan via het CMS van de accommodatiewebsite of het socialmediaplatform en neemt over het algemeen slechts een paar minuten in beslag.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Alles over legionella en dode leidingen

Legionella… Veteranen onder de hoteliers zullen zich herinneren hoe deze ziekteverwekker naam en ‘faam’ kreeg dankzij een congres van het American Legion (Philadelphia, 1976). Dat was nog ver weg, maar in 1999 sloeg de bacterie hard toe in Nederland: 32 mensen overleden door de zi...

Ewout Hoogendoorn spreekt zich uit

Op het Van Hessen relatie event van 6 juni komen een aantal interessante sprekers. Onder wie Ronnie Hinrichs (directeur Van Hessen), Ronald Huiskamp (eigenaar van H-Hospitality en restaurant Arles) en Ewout Hoogendoorn. Ewout is managing eigenaar en managing director van Horwarth HTL Benelux en ...

Interview Utrecht Longread
Interview: BUNK Hotels geeft het Nederlandse hotellandschap extra glans

Robin Hagedoorn (links op de openingsfoto) en Joachim de Looij stralen van oor tot oor. Hun BUNK Hotel in Utrecht opent op 20 juni de deuren voor de allereerste gasten en wij mochten alvast een kijkje nemen in de Westerkerk die omgetoverd wordt tot hotel. Eenmaal binnen, blijken de bouwvakkers nog d...

Achtergronden
Op deze manier houd je je aan de privacyregels in je hotel

Ben jij bang om ongastvrij te zijn als je je aan privacyregels houdt? Denk jij dat het een enorme rompslomp is om de privacy in je hotel op orde te krijgen? Heb je geen idee waar en hoe je moet beginnen? Lees dan vooral even verder, want we hebben een aantal bruikbare tips voor je. Het zorgvuldi...

Hotel
Park Plaza Victoria Amsterdam en art'otel amsterdam lanceren We are Amsterdam

Gelegen aan de Prins Hendrikkade, direct tegenover het Centraal Station, is een uniek aanbod van twee fantastische hotels: Park Plaza Victoria Amsterdam en art'otel amsterdam, die samen alle voordelen van een complete ervaring bieden. Een schat aan verbonden faciliteiten op één loc...

Advertorial
Walk-In met accessoires: een design met veel toegevoegde waarde

De veelzijdige accessoires van HÜPPE Select+ vullen nu elke moderne Walk-In douche perfect aan. Één design met veel toegevoegde waarde, esthetisch, tijdloos mooi en functioneel. De veelzijdige accessoires zijn niet alleen nuttig voor uw gasten, ze zorgen ook voor veel extra comfor...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: