Booking.com kondigt verbeterde BookingButton aan

26 maart 2019 | Yonne van Geene

Booking.com kondigt de wereldwijde lancering van de nieuwe en verbeterde BookingButton aan. De nieuwste versie van de stand-alone online booking engine van het bedrijf is ontwikkeld en uitgegeven door BookingSuite. Dit is een afdeling binnen Booking.com die gespecialiseerd is in software-oplossingen die accommodatieaanbieders helpt bij de online groei van hun bedrijf en het optimaliseren van de gastervaring. Momenteel werkt 94 procent van de kleine en middelgrote accommodaties in Nederland zonder online booking engine. De BookingButton is zeer gebruiksvriendelijk en helpt accommodaties van ieder formaat meer boekingen binnen te halen via hun online kanalen.

Net zoals bij de vorige versie van het product zijn alle boekingen die een accommodatie binnenhaalt via de BookingButton 100 procent commissievrij en worden ze direct bevestigd. De accommodatie kan bovendien rekenen op 24/7 klantenservice van Booking.com. De BookingButton blijft automatisch synchroniseren met Booking.com om te garanderen dat de prijzen en beschikbaarheid van de accommodatie altijd up-to-date zijn. Daarnaast kunnen de BookingButton en het boekingsproces eenvoudig in meer dan 40 talen vertaald worden, simpelweg door een paar opties aan te vinken tijdens de installatie. Zo kunnen klanten van over de hele wereld met een gerust hart in hun eigen taal reserveren.

Nieuwe functies

Op basis van feedback en uitgebreide tests met duizenden accommodatieaanbieders, is de nieuwe en verbeterde BookingButton nu uitgebreid met verschillende nieuwe functies die accommodatieverstrekkers helpen zoveel mogelijk potentiële gasten te bereiken. Daarnaast maakt de vernieuwde versie het klanten gemakkelijker om online een rechtstreekse reservering te maken. De nieuwe functies zijn:

- Geoptimaliseerd design voor mobiele apparaten, zodat potentiële gasten kunnen boeken waar en wanneer ze maar willen

- Gepersonaliseerde look & feel die aansluit bij de bestaande huisstijl van de accommodatie, waaronder logo, foto’s en kleuren. Op elk gewenst moment met een paar klikken snel bij te werken

- Gemakkelijk te integreren met populaire socialmediaplatforms zoals Facebook, zodat ze via meerdere kanalen potentiële klanten kunnen bereiken

- Aanbevelingsfunctie voor alternatieve data zodat klanten aangemoedigd worden andere data te boeken als hun oorspronkelijke keuze niet beschikbaar is

- Betaling mogelijk in meer dan 50 valuta, zodat accommodatieaanbieders veilig en gemakkelijk boekingen kunnen accepteren van klanten wereldwijd

Soepel

“De belangrijkste doelstelling van de BookingSuite-producten die we voor onze accommodatieverstrekkers ontwikkelen, is dat we het online aspect van hun zaken zo soepel mogelijk willen laten verlopen”, zegt Pepijn Rijvers, Senior Vice President van Booking.com. “Met de nieuwe BookingButton worden de voordelen van direct bevestigde online reserveringen toegankelijk voor alle accommodaties wereldwijd. Zo kunnen zij blijven groeien en uiteindelijk meer potentiële klanten bereiken, ongeacht het kanaal dat gebruikt wordt.”

De implementatie van de BookingButton op een accommodatiewebsite of socialmediapagina gaat ook snel en gemakkelijk. Er hoeft alleen maar een stukje code naar de gewenste plek gekopieerd te worden. Dat kan via het CMS van de accommodatiewebsite of het socialmediaplatform en neemt over het algemeen slechts een paar minuten in beslag.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Duurzaamheid
a&o Hostels biedt gasten gratis drankje aan in plaats van kamerschoonmaak

Hostelgasten kunnen vanaf nu bij alle a&o Hostels vrijwillig afzien van een dagelijkse schoonmaak van hun kamer. In ruil hiervoor krijgen zij een gratis drankje in de bar aangeboden. De hostelketen, met 39 vestigingen in 23 Europese steden, is tot deze beslissing gekomen na een uitgebreide proef...

Economie
Dit zijn de hotelvastgoed transacties van 2018

In 2018 is in Nederland voor ruim € 910 miljoen aan hotelvastgoed verkocht. Dit is een verwachte daling ten opzichte van het recordjaar van 2017, toen ruim € 1,7 miljard aan hotelvastgoed werd verkocht. Gezien het grote aantal unieke transacties in 2017 kon niet worden verwacht dat 2018 di...

Interview Longread
Outsourcing (deel 1): Volledig ontzorgen door outsourcing is een illusie

Hotels kunnen niet zonder outsourcing. Maar waar de één zonder blikken of blozen een externe partij inhuurt voor de F&B, doet de ander uit volle overtuiging zelf de schoonmaak. Of je nu in- of uitbesteedt, in beide gevallen blijft er voor de opdrachtgever een belangrijke rol weggel...

Columns Ewout Hoogendoorn
Go, Dutch Hotel Cities!

De Dutch Hotel City Index heeft dit jaar weer Amsterdam als de verrassende nummer één. Niet spannend? Nee, nu nog niet. Maar voor hoe lang nog? Amsterdam doet z’n stinkende best om van die pole position af te komen. Geen ‘I Amsterdam’, wordt het ‘Hi Lemmermeer&r...

Tech Advertorial
Meer tijd voor gasten met minder leveranciers

Met nieuwe technologie en smart data kun je rechtstreeks boeken bevorderen, doeltreffend upsellen en service op maat bieden. Maar als je al die mogelijkheden wilt benutten, heb je vaak met veel verschillende leveranciers te maken. PMS-aanbieder Guestline breidt het bestaande platform uit met de nieu...

Wet- en regelgeving Hotelbouwplannen
Brandveiligheid in hotels: “Hoteliers hebben vaak geen idee”

Max van Holst Pellekaan is dé expert op het gebied van brandveiligheid in de hotellerie. Hij verbaast zich over de onwetendheid van veel hoteliers. “En dat kan uiteindelijk ontzettend veel geld kosten, dat is zonde.” Hij ziet het steeds vaker om zich heen. Hoteliers die na de v...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: