Booking.com kondigt verbeterde BookingButton aan

26 maart 2019 | Yonne van Geene

Booking.com kondigt de wereldwijde lancering van de nieuwe en verbeterde BookingButton aan. De nieuwste versie van de stand-alone online booking engine van het bedrijf is ontwikkeld en uitgegeven door BookingSuite. Dit is een afdeling binnen Booking.com die gespecialiseerd is in software-oplossingen die accommodatieaanbieders helpt bij de online groei van hun bedrijf en het optimaliseren van de gastervaring. Momenteel werkt 94 procent van de kleine en middelgrote accommodaties in Nederland zonder online booking engine. De BookingButton is zeer gebruiksvriendelijk en helpt accommodaties van ieder formaat meer boekingen binnen te halen via hun online kanalen.

Net zoals bij de vorige versie van het product zijn alle boekingen die een accommodatie binnenhaalt via de BookingButton 100 procent commissievrij en worden ze direct bevestigd. De accommodatie kan bovendien rekenen op 24/7 klantenservice van Booking.com. De BookingButton blijft automatisch synchroniseren met Booking.com om te garanderen dat de prijzen en beschikbaarheid van de accommodatie altijd up-to-date zijn. Daarnaast kunnen de BookingButton en het boekingsproces eenvoudig in meer dan 40 talen vertaald worden, simpelweg door een paar opties aan te vinken tijdens de installatie. Zo kunnen klanten van over de hele wereld met een gerust hart in hun eigen taal reserveren.

Nieuwe functies

Op basis van feedback en uitgebreide tests met duizenden accommodatieaanbieders, is de nieuwe en verbeterde BookingButton nu uitgebreid met verschillende nieuwe functies die accommodatieverstrekkers helpen zoveel mogelijk potentiële gasten te bereiken. Daarnaast maakt de vernieuwde versie het klanten gemakkelijker om online een rechtstreekse reservering te maken. De nieuwe functies zijn:

- Geoptimaliseerd design voor mobiele apparaten, zodat potentiële gasten kunnen boeken waar en wanneer ze maar willen

- Gepersonaliseerde look & feel die aansluit bij de bestaande huisstijl van de accommodatie, waaronder logo, foto’s en kleuren. Op elk gewenst moment met een paar klikken snel bij te werken

- Gemakkelijk te integreren met populaire socialmediaplatforms zoals Facebook, zodat ze via meerdere kanalen potentiële klanten kunnen bereiken

- Aanbevelingsfunctie voor alternatieve data zodat klanten aangemoedigd worden andere data te boeken als hun oorspronkelijke keuze niet beschikbaar is

- Betaling mogelijk in meer dan 50 valuta, zodat accommodatieaanbieders veilig en gemakkelijk boekingen kunnen accepteren van klanten wereldwijd

Soepel

“De belangrijkste doelstelling van de BookingSuite-producten die we voor onze accommodatieverstrekkers ontwikkelen, is dat we het online aspect van hun zaken zo soepel mogelijk willen laten verlopen”, zegt Pepijn Rijvers, Senior Vice President van Booking.com. “Met de nieuwe BookingButton worden de voordelen van direct bevestigde online reserveringen toegankelijk voor alle accommodaties wereldwijd. Zo kunnen zij blijven groeien en uiteindelijk meer potentiële klanten bereiken, ongeacht het kanaal dat gebruikt wordt.”

De implementatie van de BookingButton op een accommodatiewebsite of socialmediapagina gaat ook snel en gemakkelijk. Er hoeft alleen maar een stukje code naar de gewenste plek gekopieerd te worden. Dat kan via het CMS van de accommodatiewebsite of het socialmediaplatform en neemt over het algemeen slechts een paar minuten in beslag.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Achtergronden
Welke beoordelingen ontvangen hotels en hoe uiten zij zich op social media?

Nog snel een vakantie boeken of dit najaar een weekendje weg in eigen land? Online ondernemersplatform Places.nl zocht voor u uit hoe hotels beoordeeld worden door klanten. En dat niet alleen: hoe presteren deze hotels eigenlijk op social media? Want wat is nou leuker dan foto’s bekijken om al...

Wet- en regelgeving
Alle rookruimtes gesloten in 2022

Het is de bedoeling dat de laatste rookruimtes in Nederland in 2022 sluiten. In (semi)overheids- en openbare gebouwen sluiten de rookruimtes al in 2021. Dat betekent dat er dan geen rookruimtes meer te vinden zijn in de zorg, het onderwijs, bij overheidsgebouwen en in de cultuur- en sportsector. In ...

Economie
FNV Horeca bereikt cao-akkoord horeca met 3% loonsverhoging

FNV Horeca en CNV Vakmensen hebben met werkgeversorganisatie Koninklijke Horeca Nederland een onderhandelingsakkoord bereikt voor een nieuwe cao horeca. Het belangrijkste resultaat is een loonsverhoging van in totaal 3%. Edwin Vlek, bestuurder FNV Horeca, over het behaalde onderhandelingsakkoord:...

Interview Longread
Michael Struck, Ruby Hotels: "Rotterdam staat op ons lijstje"

Ruby Hotels fonkelt aan het firmament van het Duitse hotellandschap en zal binnen niet al te lange tijd wereldwijd bekend zijn. Als we de drukke openingsagenda bekijken, zien we openingen in Londen, Frankfurt, Düsseldorf, Keulen, Helsinki, Zürich en enkele locaties in China op de planning....

Achtergronden Tech
Overname Winner Hotel Software door Mews

Mews, het snelst groeiende SaaS Property Management Systeem (PMS) voor hotels en hostels, heeft de grootste Belgische software-leverancier, Winner Hotel Software, overgenomen. De strategische samenwerking tussen de twee toonaangevende Property Management Systems draagt bij aan de uitbreiding van ...

Achtergronden Internationaal
Deze items worden door hotelgasten het vaakst gestolen uit het hotel

Het stelen van zeep of pennen lijkt voor veel hotelgasten onschuldig, maar sommige zijn zo brutaal dat ze tv's, piano's, matrassen of zelfs opgezette dieren uit het hotel dragen. Wellness Heaven heeft 1.157 hoteliers gevraagd welke items het meest worden gestolen. In het bijzonder zien we ee...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: