Corendon Vitality Hotel krijgt dikke tien

23 september 2015 |
Corendon Vitality Hotel krijgt dikke tien<

Het Corendon Vitality Hotel Amsterdam is door een testteam van hotelaccessibility.com positief getest op de toegankelijkheid voor mensen met een
fysieke beperking. Verplichte elementen van de hoteltest zijn onder andere de inrichting van de kamer en de badkamer, die beide positief beoordeeld zijn. Het Corendon Vitality Hotel ontvangt het rapportcijfer 10.

Vitality kamers
“Wij vinden het belangrijk dat mensen met een beperking optimaal kunnen genieten van onze gastvrijheid. Voor gasten die zorgbehoevend zijn, heeft het Vitality hotel 14 vitality kamers, waarbij de voorzieningen zijn aangepast. Ze zijn geschikt voor gasten die minder mobiel zijn, in een rolstoel zitten of revalideren na een operatie. Naast de ‘inroom gym’ kunnen zij ook gebruikmaken van de fitness en de behandelruimtes. Ook heeft het hotel een Spa met zwembad dat rolstoeltoegankelijk is”, aldus Kees Teer, Managing Director Corendon Hotels & Resorts Europe.

Dikke tien
Marlies van Sint Annaland, directeur Hotelaccessibility.com, “De hoteltest bestaat uit een overnachting met een ontbijt, zodat alles goed beoordeeld kan worden. We testen op tien onderdelen, in een logische volgorde van aankomst tot vertrek. Onze testers hebben allemaal een verschillende handicap. De e?e?n zit in een rolstoel, de ander in een elektrische rolstoel, sommigen hebben een hulphond bij zich en weer anderen zijn slechtziend of blind. De test is zo opgesteld dat bij elk onderdeel aandacht is voor rolstoelgebruikers en hotelgasten met een visuele beperking. Bij een zes 6 of hoger wordt het hotel vermeld op de website vermeld. Het Corendon Vitality Hotel Amsterdam is beoordeeld met een dikke tien.”
Hotelaccessibility.com is opgericht om mensen met een fysieke beperking te voorzien van betrouwbare informatie over toegankelijk toerisme. Het Corendon Vitality Hotel is het 100e hotel dat is opgenomen in de internationale database van Hotelaccessibility.com.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Ondernemen
Creatief ondernemerschap hielp deze hoteliers de zomer door

In mei van dit jaar, in het hart van de crisis, voorspelde het NBTC-NIPO dat 1,8 miljoen Nederlanders de vakantie in eigen land zouden vieren. Terwijl veel hotels de deuren dicht hadden, werd achter die gesloten deuren een plan gesmeed om het hotel vol te krijgen na de lockdown. Want het moest vo...

Economie
De stad, de kust en landelijk, werelden van verschil

Het zijn roerige tijden voor hoteliers, dat is bekend. Maar toch zijn de gevolgen van de Covid-19 crisis heel verschillend, sommige landelijke hotels en hotels aan de kust draaien in 2020 zelfs een beter jaar in vergelijking met vorig jaar. En een ding is duidelijk, de stadshotels die jarenlang mooi...

Economie
Horeca 22.00 uur dicht, maximaal dertig gasten binnen

De horeca is verplicht om vanaf dinsdag 29 september de deuren om 22.00 uur te sluiten. Vanaf 21.00 uur mag er niemand meer naar binnen. In publieke ruimtes mogen nog maar maximaal 30 mensen samenkomen. In de buitenruimte gaat landelijk een maximum van 40 personen gelden voor bijeenkomsten. Daarbij ...

Economie Amsterdam Interview
Hoe komt Amsterdam uit de crisis? Reinier van Dantzig (D66) zoekt kwaliteitstoerist

Het contrast kán niet groter. Van een overvolle stad in 2019 naar een angstvallig stil Amsterdam in de zomer van 2020. Het massatoerisme verdween en de hotels in de hoofdstad blijven leeg. Terwijl het COVID-19 virus de hotellerie in zijn greep houdt, worden er plannen gesmeed om Amsterdam in ...

Economie KHN
KHN pleit voor extra steunmaatregelen

De snelle toename in het aantal besmettingen was de aanleiding voor een extra persconferentie van premier Rutte en minister De Jonge vanavond. Het aantal coronabesmettingen blijft stijgen, het kabinet grijpt daarom landelijk keihard in. Opnieuw krijgt de horeca harde klappen. Aanvullend op de maa...

Achtergronden Tech
Horeca gebruikt relatief vaak online platformen

Circa 8 procent van de Nederlandse bedrijven met twee of meer werkzame personen gaf aan in 2018 online platformen te hebben gebruikt om hun goederen en diensten af te zetten. De belangrijkste redenen waren de toegang tot een grotere afzetmarkt (83 procent) en gemak (75 procent). Dit blijkt uit het o...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: