Corendon Vitality Hotel krijgt dikke tien

23 september 2015 |
Corendon Vitality Hotel krijgt dikke tien<

Het Corendon Vitality Hotel Amsterdam is door een testteam van hotelaccessibility.com positief getest op de toegankelijkheid voor mensen met een
fysieke beperking. Verplichte elementen van de hoteltest zijn onder andere de inrichting van de kamer en de badkamer, die beide positief beoordeeld zijn. Het Corendon Vitality Hotel ontvangt het rapportcijfer 10.

Vitality kamers
“Wij vinden het belangrijk dat mensen met een beperking optimaal kunnen genieten van onze gastvrijheid. Voor gasten die zorgbehoevend zijn, heeft het Vitality hotel 14 vitality kamers, waarbij de voorzieningen zijn aangepast. Ze zijn geschikt voor gasten die minder mobiel zijn, in een rolstoel zitten of revalideren na een operatie. Naast de ‘inroom gym’ kunnen zij ook gebruikmaken van de fitness en de behandelruimtes. Ook heeft het hotel een Spa met zwembad dat rolstoeltoegankelijk is”, aldus Kees Teer, Managing Director Corendon Hotels & Resorts Europe.

Dikke tien
Marlies van Sint Annaland, directeur Hotelaccessibility.com, “De hoteltest bestaat uit een overnachting met een ontbijt, zodat alles goed beoordeeld kan worden. We testen op tien onderdelen, in een logische volgorde van aankomst tot vertrek. Onze testers hebben allemaal een verschillende handicap. De e?e?n zit in een rolstoel, de ander in een elektrische rolstoel, sommigen hebben een hulphond bij zich en weer anderen zijn slechtziend of blind. De test is zo opgesteld dat bij elk onderdeel aandacht is voor rolstoelgebruikers en hotelgasten met een visuele beperking. Bij een zes 6 of hoger wordt het hotel vermeld op de website vermeld. Het Corendon Vitality Hotel Amsterdam is beoordeeld met een dikke tien.”
Hotelaccessibility.com is opgericht om mensen met een fysieke beperking te voorzien van betrouwbare informatie over toegankelijk toerisme. Het Corendon Vitality Hotel is het 100e hotel dat is opgenomen in de internationale database van Hotelaccessibility.com.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Toerisme Den Haag
Den Haag is een perfecte Staycation bestemming

In maart en april vlogen de annuleringen binnen bij de hotels. Het leek een dramatisch jaar te worden. Ondertussen zitten hotels aan de kust weer helemaal vol en profiteren ze van het feit dat veel Nederlanders dit jaar voor een vakantie in eigen land gaan. – Aankomend weekend nog last minu...

Amsterdam Coronacrisis
Zakelijke markt start weer op: Mercure Amsterdam City heropent op 17 juli

Het viersterrenhotel Mercure Amsterdam City heropent haar deuren op 17 juli. Door de versoepelde maatregelen kan het hotel de veiligheid voor gasten en het personeel weer garanderen. Alle 386 moderne kamers worden weer beschikbaar gesteld voor zowel Nederlandse als buitenlandse toeristen. Het Mer...

Opening Internationaal
NoMad Londen opent in december

Het in New York gevestigde horecabedrijf Sydell Group is opgericht door hotelier Andrew Zobler, en in Londen opende Zobler The Ned in samenwerking met Ron Burkle en Soho House. Deze keer heeft hij samengewerkt met de in Doha gevestigde investeringsmaatschappij BTC om NoMad London te lanceren. Het ho...

Interview Longread
Hotelier Gijs Hendrikx: ''Ik betaal huur op basis van bezetting''

“Hee, met Gijs!” Ik moet even nadenken, maar dan valt het kwartje. Het is Gijs Hendrikx, de veelbelovende en succesvolle hotelier uit Venlo die mij belt. “Ik bel je even om te vertellen hoe het hier in Venlo allemaal is gegaan tijdens de coronacrisis. Volgens mij mag ik van geluk s...

Interview
Ambities bij hotel blooming in Bergen ''Een Bib Gourmand zou geweldig zijn''

Dit interview is onderdeel van het drieluik ‘Hotellerie aan de Noordzeekust geportretteerd’. Twee weken geleden publiceerden we deel 1, het interview met Syrco Bakker, tweesterrenchef van Pure C, onderdeel van Strandhotel Candzand-Bad. Vorige week volgde deel 2: het interview met Mariann...

Onderwijs Ondernemen
Deze hotelprofessionals zijn klaar voor het post-corona tijdperk

Blije gezichten van hotelprofessionals. We vonden het wel weer eens tijd om met iets positiefs te komen. Op de foto zie je de cursisten die met goed gevolg de Revenue Management training - aangeboden door HM Academy, met als trainer Stan Josephi - hebben afgerond. Kansen pakken Ondanks de rece...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: