Corendon Vitality Hotel krijgt dikke tien

23 september 2015 |
Corendon Vitality Hotel krijgt dikke tien<

Het Corendon Vitality Hotel Amsterdam is door een testteam van hotelaccessibility.com positief getest op de toegankelijkheid voor mensen met een
fysieke beperking. Verplichte elementen van de hoteltest zijn onder andere de inrichting van de kamer en de badkamer, die beide positief beoordeeld zijn. Het Corendon Vitality Hotel ontvangt het rapportcijfer 10.

Vitality kamers
“Wij vinden het belangrijk dat mensen met een beperking optimaal kunnen genieten van onze gastvrijheid. Voor gasten die zorgbehoevend zijn, heeft het Vitality hotel 14 vitality kamers, waarbij de voorzieningen zijn aangepast. Ze zijn geschikt voor gasten die minder mobiel zijn, in een rolstoel zitten of revalideren na een operatie. Naast de ‘inroom gym’ kunnen zij ook gebruikmaken van de fitness en de behandelruimtes. Ook heeft het hotel een Spa met zwembad dat rolstoeltoegankelijk is”, aldus Kees Teer, Managing Director Corendon Hotels & Resorts Europe.

Dikke tien
Marlies van Sint Annaland, directeur Hotelaccessibility.com, “De hoteltest bestaat uit een overnachting met een ontbijt, zodat alles goed beoordeeld kan worden. We testen op tien onderdelen, in een logische volgorde van aankomst tot vertrek. Onze testers hebben allemaal een verschillende handicap. De e?e?n zit in een rolstoel, de ander in een elektrische rolstoel, sommigen hebben een hulphond bij zich en weer anderen zijn slechtziend of blind. De test is zo opgesteld dat bij elk onderdeel aandacht is voor rolstoelgebruikers en hotelgasten met een visuele beperking. Bij een zes 6 of hoger wordt het hotel vermeld op de website vermeld. Het Corendon Vitality Hotel Amsterdam is beoordeeld met een dikke tien.”
Hotelaccessibility.com is opgericht om mensen met een fysieke beperking te voorzien van betrouwbare informatie over toegankelijk toerisme. Het Corendon Vitality Hotel is het 100e hotel dat is opgenomen in de internationale database van Hotelaccessibility.com.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Duurzaamheid
a&o Hostels biedt gasten gratis drankje aan in plaats van kamerschoonmaak

Hostelgasten kunnen vanaf nu bij alle a&o Hostels vrijwillig afzien van een dagelijkse schoonmaak van hun kamer. In ruil hiervoor krijgen zij een gratis drankje in de bar aangeboden. De hostelketen, met 39 vestigingen in 23 Europese steden, is tot deze beslissing gekomen na een uitgebreide proef...

Economie
Dit zijn de hotelvastgoed transacties van 2018

In 2018 is in Nederland voor ruim € 910 miljoen aan hotelvastgoed verkocht. Dit is een verwachte daling ten opzichte van het recordjaar van 2017, toen ruim € 1,7 miljard aan hotelvastgoed werd verkocht. Gezien het grote aantal unieke transacties in 2017 kon niet worden verwacht dat 2018 di...

Interview Longread
Outsourcing (deel 1): Volledig ontzorgen door outsourcing is een illusie

Hotels kunnen niet zonder outsourcing. Maar waar de één zonder blikken of blozen een externe partij inhuurt voor de F&B, doet de ander uit volle overtuiging zelf de schoonmaak. Of je nu in- of uitbesteedt, in beide gevallen blijft er voor de opdrachtgever een belangrijke rol weggel...

Columns Ewout Hoogendoorn
Go, Dutch Hotel Cities!

De Dutch Hotel City Index heeft dit jaar weer Amsterdam als de verrassende nummer één. Niet spannend? Nee, nu nog niet. Maar voor hoe lang nog? Amsterdam doet z’n stinkende best om van die pole position af te komen. Geen ‘I Amsterdam’, wordt het ‘Hi Lemmermeer&r...

Tech Advertorial
Meer tijd voor gasten met minder leveranciers

Met nieuwe technologie en smart data kun je rechtstreeks boeken bevorderen, doeltreffend upsellen en service op maat bieden. Maar als je al die mogelijkheden wilt benutten, heb je vaak met veel verschillende leveranciers te maken. PMS-aanbieder Guestline breidt het bestaande platform uit met de nieu...

Wet- en regelgeving Hotelbouwplannen
Brandveiligheid in hotels: “Hoteliers hebben vaak geen idee”

Max van Holst Pellekaan is dé expert op het gebied van brandveiligheid in de hotellerie. Hij verbaast zich over de onwetendheid van veel hoteliers. “En dat kan uiteindelijk ontzettend veel geld kosten, dat is zonde.” Hij ziet het steeds vaker om zich heen. Hoteliers die na de v...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: