De 10 best gelezen artikelen van 2015

4 januari 2016 |
De 10 best gelezen artikelen van 2015<

Dit waren de 10 best gelezen artikelen van 2015 op hospitality-management.nl. Er werd opvallend veel gekeken naar de vacatures en ook de downloads
bleken ongekend populair. Daarnaast werd er binnen de website veel gezocht naar nieuws over bepaalde onderwerpen, getuige de activiteit binnen het nieuwsarchief. Hier volgen de 10 best gelezen nieuwsberichten van 2015:

1. Sharia ingevoerd in Londens hotel Blijkbaar houden we met zijn allen van opmerkelijk nieuws, aangezien het geen alledaags nieuwsbericht betreft.

2. F&B Professional of the Year: stem nu! Op 28 december pas online geplaatst en in drie dagen de nummer twee in de jaarlijst. De wedstrijd van de AF&BM blijkt ongekend populair.

3. Tripadvisor ontmaskerd door neprestaurant Weer een opmerkelijk nieuwsbericht. We houden met zijn allen het nieuws over reviewwebsites goed in de gaten. Reviews zijn dan ook belangrijker dan ooit.

4. BTW in de horeca BTW is een onderwerp waar vaak op wordt gezocht. Het aantal organische bezoekers is dan ook groot op dit nieuwsitem.

5. Mario Ridder opent restaurant in Hilton Amsterdam De naam van een beroemde chef, gecombineerd met een aansprekende hotelnaam doet wonderen.

6. Gratis download allergenenlijst 2015 was het jaar van de allergenen in de horeca. Een allergenenlijst is dan natuurlijk handig om bij de hand te hebben.

7. Stenden HMS excellent beoordeeld Hotelscholen zijn verwikkeld in een strijd om erkenning. Wie is de beste? Goed nieuws reist dan ook snel, zo blijkt uit de hoge rangschikking van dit nieuwsitem.

8. W Hotel in Amsterdam aangekondigd Nieuwe hotels, en met name in onze hoofdstad, trekken veel aandacht. Ook in 2015.

9. De 10 vakantietrends voor 2015 Lijstjes doen het goed, en zeker lijstjes met trends.

10. Breaking news: Google wordt een OTA OTA's zijn belangrijk voor de hotellerie. Als het machtige Google zich dan ook nog mengt in de strijd, dan is dat 'hot news'.

Net niet in de top 10?
Op 11 het interview met Gillian Tans, COO van Booking.com en op 12 nieuws over een hoge boete voor een hotelketen.

Thijs Jacobs





Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Food Amsterdam
Paascreaties van Hotel Jakarta verkocht in Bakkerij Westers

Pastry chef Ramona Rütti van Hotel Jakarta Amsterdam maakt bijzondere paascreaties om te paastafel op te fleuren. Dit jaar zal de tafel voor minder mensen gedekt worden, maar daardoor is er des te meer aandacht voor wat er op tafel staat. Er zijn verschillende creaties te verkrijgen in Bakke...

Economie Coronacrisis
HorecaMonitor doet voorstel om horeca te behoeden voor faillissementen

HorecaMonitor roept KHN op om 'Den Haag' een serieus voorstel te doen. Een voorstel dat, wanneer het geaccepteerd wordt, horecaondernemers mogelijk behoedt voor faillissementen. Hieronder de brief: Beste heer, mevrouw, Ons bureau is sterk betrokken bij de begeleiding van vele horecakla...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? (Deel 2)

Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? Volgens Arne Sorenson, CEO van Marriott, zijn de effecten van de coronacrisis op de korte termijn al groter dan die van 9/11 en de bankencrisis tezamen. Bezettingsgraden zijn gedaald tot 90% in de sterk getroffen gebieden en tot 75% in mi...

Columns
Column: Het post-corona tijdperk

Hoe ziet de wereld eruit in een post-corona tijdperk? Dat is een vraag die mij de laatste tijd erg bezighoudt. Vliegen we nog net zoveel als twee maanden geleden? Blijven er maatregelen bij evenementen boven de 100 personen? Hoe gaan mensen om met fysiek contact? Draagt een hostess achter de recepti...

Coronacrisis
Hotellerie op slot: Vier hoteliers uiten hun zorgen (deel 1)

De hotellerie zit op slot. Boekingen worden massaal geannuleerd, nieuwe boekingen blijven uit en veel hotels zijn genoodzaakt de deuren te sluiten. In een digitaal rondetafelgesprek bespreken vier hoteliers wat de coronacrisis voor gevolgen heeft op hun onderneming. Hoe kijken zij aan tegen de rol ...

Interview Coronacrisis
Gevoelig punt: “Misschien moeten werknemers ook wat inleveren”

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit twaalfde hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: