De 10 best gelezen artikelen van 2015

4 januari 2016 |
De 10 best gelezen artikelen van 2015<

Dit waren de 10 best gelezen artikelen van 2015 op hospitality-management.nl. Er werd opvallend veel gekeken naar de vacatures en ook de downloads
bleken ongekend populair. Daarnaast werd er binnen de website veel gezocht naar nieuws over bepaalde onderwerpen, getuige de activiteit binnen het nieuwsarchief. Hier volgen de 10 best gelezen nieuwsberichten van 2015:

1. Sharia ingevoerd in Londens hotel Blijkbaar houden we met zijn allen van opmerkelijk nieuws, aangezien het geen alledaags nieuwsbericht betreft.

2. F&B Professional of the Year: stem nu! Op 28 december pas online geplaatst en in drie dagen de nummer twee in de jaarlijst. De wedstrijd van de AF&BM blijkt ongekend populair.

3. Tripadvisor ontmaskerd door neprestaurant Weer een opmerkelijk nieuwsbericht. We houden met zijn allen het nieuws over reviewwebsites goed in de gaten. Reviews zijn dan ook belangrijker dan ooit.

4. BTW in de horeca BTW is een onderwerp waar vaak op wordt gezocht. Het aantal organische bezoekers is dan ook groot op dit nieuwsitem.

5. Mario Ridder opent restaurant in Hilton Amsterdam De naam van een beroemde chef, gecombineerd met een aansprekende hotelnaam doet wonderen.

6. Gratis download allergenenlijst 2015 was het jaar van de allergenen in de horeca. Een allergenenlijst is dan natuurlijk handig om bij de hand te hebben.

7. Stenden HMS excellent beoordeeld Hotelscholen zijn verwikkeld in een strijd om erkenning. Wie is de beste? Goed nieuws reist dan ook snel, zo blijkt uit de hoge rangschikking van dit nieuwsitem.

8. W Hotel in Amsterdam aangekondigd Nieuwe hotels, en met name in onze hoofdstad, trekken veel aandacht. Ook in 2015.

9. De 10 vakantietrends voor 2015 Lijstjes doen het goed, en zeker lijstjes met trends.

10. Breaking news: Google wordt een OTA OTA's zijn belangrijk voor de hotellerie. Als het machtige Google zich dan ook nog mengt in de strijd, dan is dat 'hot news'.

Net niet in de top 10?
Op 11 het interview met Gillian Tans, COO van Booking.com en op 12 nieuws over een hoge boete voor een hotelketen.

Thijs Jacobs





Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Duurzaamheid
a&o Hostels biedt gasten gratis drankje aan in plaats van kamerschoonmaak

Hostelgasten kunnen vanaf nu bij alle a&o Hostels vrijwillig afzien van een dagelijkse schoonmaak van hun kamer. In ruil hiervoor krijgen zij een gratis drankje in de bar aangeboden. De hostelketen, met 39 vestigingen in 23 Europese steden, is tot deze beslissing gekomen na een uitgebreide proef...

Economie
Dit zijn de hotelvastgoed transacties van 2018

In 2018 is in Nederland voor ruim € 910 miljoen aan hotelvastgoed verkocht. Dit is een verwachte daling ten opzichte van het recordjaar van 2017, toen ruim € 1,7 miljard aan hotelvastgoed werd verkocht. Gezien het grote aantal unieke transacties in 2017 kon niet worden verwacht dat 2018 di...

Interview Longread
Outsourcing (deel 1): Volledig ontzorgen door outsourcing is een illusie

Hotels kunnen niet zonder outsourcing. Maar waar de één zonder blikken of blozen een externe partij inhuurt voor de F&B, doet de ander uit volle overtuiging zelf de schoonmaak. Of je nu in- of uitbesteedt, in beide gevallen blijft er voor de opdrachtgever een belangrijke rol weggel...

Columns Ewout Hoogendoorn
Go, Dutch Hotel Cities!

De Dutch Hotel City Index heeft dit jaar weer Amsterdam als de verrassende nummer één. Niet spannend? Nee, nu nog niet. Maar voor hoe lang nog? Amsterdam doet z’n stinkende best om van die pole position af te komen. Geen ‘I Amsterdam’, wordt het ‘Hi Lemmermeer&r...

Tech Advertorial
Meer tijd voor gasten met minder leveranciers

Met nieuwe technologie en smart data kun je rechtstreeks boeken bevorderen, doeltreffend upsellen en service op maat bieden. Maar als je al die mogelijkheden wilt benutten, heb je vaak met veel verschillende leveranciers te maken. PMS-aanbieder Guestline breidt het bestaande platform uit met de nieu...

Wet- en regelgeving Hotelbouwplannen
Brandveiligheid in hotels: “Hoteliers hebben vaak geen idee”

Max van Holst Pellekaan is dé expert op het gebied van brandveiligheid in de hotellerie. Hij verbaast zich over de onwetendheid van veel hoteliers. “En dat kan uiteindelijk ontzettend veel geld kosten, dat is zonde.” Hij ziet het steeds vaker om zich heen. Hoteliers die na de v...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: