De Keizerskroon eerste Nederlandse hotel met 4-Sterren Superior status

4 april 2016 |
De Keizerskroon eerste Nederlandse hotel met 4-Sterren Superior status<

Bilderberg Hotel De Keizerskroon in Apeldoorn heeft als eerste hotel in ons land het officiële sterrenschild in ontvangst genomen met de titel
4-Sterren Superior Hotel, als onderdeel van de nieuwe Europese hotelclassificatie. De uitreiking van het nieuwe sterrenschild volgt kort op de onlangs heropende vergaderruimtes, restaurant, lobby en bar van Hotel De Keizerskroon na een ingrijpende renovatie.

Overgangsjaar
Het jaar 2016 is het overgangsjaar van de Nederlandse naar de Europese Hotelclassificatie, die inmiddels in 13 landen wordt doorgevoerd en bijna 21.000 hotels beoordeelt op 270 normen. De uitvoering van de Nederlandse en de Europese Hotel Classificatie vindt plaats onder de naam Hotelsterren, een initiatief van Koninklijke Horeca Nederland, die houder is van de Nederlandse Hotel Classificatie (NHC) en lid van Hotelstars, de Europese Hotel Classificatie.

Uitreiking
Carla Maessen, General Manager van Hotel De Keizerskroon, kreeg het eerste vier-sterrenschild uitgereikt door Hans van der Kooi, domeinmanager Horeca Nederland en Jan Willem van Straten, Regiomanager Horeca Nederland: “We zijn enorm trots op de toevoeging Superior. Het is een erkenning van de extra service die wij als vier-sterrenhotel aan onze gasten geven. Deze uitreiking vormt de kroon op onze zojuist afgeronde renovatie, waarbij de lounge getransformeerd tot een sfeervolle ruimte met comfortabele zitjes en een uitnodigende bar, en heeft het voorheen klassiek ogende eetgedeelte plaatsgemaakt voor een volledig nieuw restaurant. De vergaderruimtes zijn voorzien van de nieuwste vergaderfaciliteiten en hebben elk een eigen thema gekregen gebaseerd op een Europees vorstenhuis.


Op de foto: v.l.n.r. Hans van der Kooij, domeinmanager Horeca Nederland, Carla Maessen, general manager van Hotel De Keizerskroon en Jan Willem van Straten, Regiomanager Horeca Nederland




Over Bilderberg
Bilderberg is een Nederlandse hotelonderneming en beschikt over 17 hotels in het vier- en vijfsterrensegment,
216 vergaderzalen en 1.725 hotelkamers. Bij Bilderberg werken 1.300 medewerkers. Bilderberg streeft ernaar om voorop te lopen op het terrein van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) en kiest voor een duurzame bedrijfsvoering. De certificering van alle hotels met het milieukeurmerk Green Key en de invoering van het gezondheidsprogramma ‘Bilderberg Vitaal’ en het inzetbaarheidsplan ‘On the Move’ voor medewerkers zijn hier onderdeel van.

Noot voor de redactie (niet voor publicatie):
Voor meer informatie: Bilderberg Hotel De Keizerskroon
mevrouw Carla Maessen, General Manager
055-5217744
www.bilderberg.nl

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Booking.com Coronacrisis
Booking.com ontving een megabedrag van 61 miljoen euro vanuit de NOW-regeling

KLM is met afstand de grootste ontvanger van steun uit de NOW-regeling. De regeling voorziet in het dorbetalen van een deel van het loon door het rijk. De luchtvaartmaatschappij ontving in totaal 301 miljoen euro, zo bleek uit gegevens van het UWV. Binnen onze branche is Booking.com een zeer grote o...

Hotelbouwplannen Opening
Stayokay Maastricht heropent deuren na grondige renovatie

Vandaag heropent Stayokay Maastricht officieel de deuren na een complete renovatie. Het vernieuwde hostel biedt plaats aan gezinnen, individuele reizigers, groepen en zakelijke gasten. Daarnaast wil Stayokay met bar-restaurant The 5th een fijne hotspot aan de Maas bieden om te eten, drinken, relaxen...

Economie Coronacrisis
Rabobank: blijvende omzetdaling door coronacrisis

De lagere omzetten voor bijna alle bedrijfssectoren in Nederland gaan nog zeker een jaar aanhouden. Met name in de horeca, industrie, automotive en delen van de retailsector blijft de omzetdaling groot. Dat blijkt uit de analyse van omzetprognoses voor alle sectoren die Rabobank vandaag heeft gepubl...

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: