De Pier in 2018 zeer in trek als evenementen- en congreslocatie

23 januari 2019 | Thijs Jacobs

De Pier in Scheveningen was in 2018 zeer in trek als evenementen- en congreslocatie. Ten opzichte van 2017 is het aantal evenementen dat op De Pier werd georganiseerd verdrievoudigd. Zo organiseerde het internationale bedrijf Directions EMEA een feest met Pier Proeverij voor 2500 Microsoft partners waarbij alle ruimtes en zalen van De Pier werden gebruikt, met telkens een andere muziekprogrammering.

Daarnaast was het Zuidereiland de locatie voor de de VIP AREA tijdens de Red Bull Knock Out Race en organiseert advocatenkantoor Bird & Bird jaarlijks een “Pier Proeverij” voor studenten. Ook was De Pier host van innovatieve concepten als het MuteSounds Festival voor dove, slechthorende én horende bezoekers en de Seasights Summit. “Dat wij de enige evenementenlocatie in Nederland boven zee zijn, heeft enorm veel aantrekkingskracht”, aldus Herman Smit, General Manager van De Pier. “Enerzijds voor bedrijven die zich bezighouden met innovatie, duurzaamheid of vooruitstrevende initiatieven die met de oceaan te maken hebben. Maar ook het (internationale) bedrijfsleven gebruikt geregeld onze congreszalen en vergaderruimtes”. Om aan de stijgende vraag te voldoen zal dit jaar de Panoramazaal op het Zuidereiland, die in het weekend wordt gebruikt voor Tasty Comedy, doordeweeks worden ingezet als congreszaal. Daarnaast investeert De Pier in uitbreiding van het sales- en eventteam. Voor meer informatie zie www.pier.nl 

360 graden uitzicht boven zee

Herman Smit, General Manager De Pier: ‘Wij ontvangen steeds meer belangstelling uit binnen- en buitenland voor De Pier als evenementen- en congreslocatie. Men is vooral onder de indruk bij het zien van het 360 graden uitzicht over de Noordzee en het strand van Scheveningen, hetgeen natuurlijk uniek is. Daarnaast hebben we eigen restaurants die cateren, men kan overnachten in de Pier Suites of een ritje in het Reuzenrad aan het evenement koppelen. Dit verklaart ons inziens dan ook de enorme stijging in het aantal aanvragen.’

Over De Pier

De Pier in Scheveningen is een ware foodboulevard, met een eigentijds en hoogwaardig aanbod van streetfood, restaurants, bars, terrassen en winkels. In november 2016 voegde De Pier daar nog eens vijf luxueuze hotelsuites (zie www.piersuites.nl) aan toe. Op De Pier zijn het hele jaar door festivals, culturele events, markten en muzikale optredens. De Pier is daarnaast zeer in trek als evenementenlocatie voor congressen, seminars en (bedrijfs-)feesten. De Pier is het hele jaar open en dagelijks toegankelijk vanaf 10.00 uur. De toegang is gratis. Voor meer informatie zie www.pier.nl

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Alles over legionella en dode leidingen

Legionella… Veteranen onder de hoteliers zullen zich herinneren hoe deze ziekteverwekker naam en ‘faam’ kreeg dankzij een congres van het American Legion (Philadelphia, 1976). Dat was nog ver weg, maar in 1999 sloeg de bacterie hard toe in Nederland: 32 mensen overleden door de zi...

Ewout Hoogendoorn spreekt zich uit

Op het Van Hessen relatie event van 6 juni komen een aantal interessante sprekers. Onder wie Ronnie Hinrichs (directeur Van Hessen), Ronald Huiskamp (eigenaar van H-Hospitality en restaurant Arles) en Ewout Hoogendoorn. Ewout is managing eigenaar en managing director van Horwarth HTL Benelux en ...

Interview Utrecht Longread
Interview: BUNK Hotels geeft het Nederlandse hotellandschap extra glans

Robin Hagedoorn (links op de openingsfoto) en Joachim de Looij stralen van oor tot oor. Hun BUNK Hotel in Utrecht opent op 20 juni de deuren voor de allereerste gasten en wij mochten alvast een kijkje nemen in de Westerkerk die omgetoverd wordt tot hotel. Eenmaal binnen, blijken de bouwvakkers nog d...

Achtergronden
Op deze manier houd je je aan de privacyregels in je hotel

Ben jij bang om ongastvrij te zijn als je je aan privacyregels houdt? Denk jij dat het een enorme rompslomp is om de privacy in je hotel op orde te krijgen? Heb je geen idee waar en hoe je moet beginnen? Lees dan vooral even verder, want we hebben een aantal bruikbare tips voor je. Het zorgvuldi...

Hotel
Park Plaza Victoria Amsterdam en art'otel amsterdam lanceren We are Amsterdam

Gelegen aan de Prins Hendrikkade, direct tegenover het Centraal Station, is een uniek aanbod van twee fantastische hotels: Park Plaza Victoria Amsterdam en art'otel amsterdam, die samen alle voordelen van een complete ervaring bieden. Een schat aan verbonden faciliteiten op één loc...

Advertorial
Walk-In met accessoires: een design met veel toegevoegde waarde

De veelzijdige accessoires van HÜPPE Select+ vullen nu elke moderne Walk-In douche perfect aan. Één design met veel toegevoegde waarde, esthetisch, tijdloos mooi en functioneel. De veelzijdige accessoires zijn niet alleen nuttig voor uw gasten, ze zorgen ook voor veel extra comfor...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: