De Pier in 2018 zeer in trek als evenementen- en congreslocatie

23 januari 2019 | Thijs Jacobs

De Pier in Scheveningen was in 2018 zeer in trek als evenementen- en congreslocatie. Ten opzichte van 2017 is het aantal evenementen dat op De Pier werd georganiseerd verdrievoudigd. Zo organiseerde het internationale bedrijf Directions EMEA een feest met Pier Proeverij voor 2500 Microsoft partners waarbij alle ruimtes en zalen van De Pier werden gebruikt, met telkens een andere muziekprogrammering.

Daarnaast was het Zuidereiland de locatie voor de de VIP AREA tijdens de Red Bull Knock Out Race en organiseert advocatenkantoor Bird & Bird jaarlijks een “Pier Proeverij” voor studenten. Ook was De Pier host van innovatieve concepten als het MuteSounds Festival voor dove, slechthorende én horende bezoekers en de Seasights Summit. “Dat wij de enige evenementenlocatie in Nederland boven zee zijn, heeft enorm veel aantrekkingskracht”, aldus Herman Smit, General Manager van De Pier. “Enerzijds voor bedrijven die zich bezighouden met innovatie, duurzaamheid of vooruitstrevende initiatieven die met de oceaan te maken hebben. Maar ook het (internationale) bedrijfsleven gebruikt geregeld onze congreszalen en vergaderruimtes”. Om aan de stijgende vraag te voldoen zal dit jaar de Panoramazaal op het Zuidereiland, die in het weekend wordt gebruikt voor Tasty Comedy, doordeweeks worden ingezet als congreszaal. Daarnaast investeert De Pier in uitbreiding van het sales- en eventteam. Voor meer informatie zie www.pier.nl 

360 graden uitzicht boven zee

Herman Smit, General Manager De Pier: ‘Wij ontvangen steeds meer belangstelling uit binnen- en buitenland voor De Pier als evenementen- en congreslocatie. Men is vooral onder de indruk bij het zien van het 360 graden uitzicht over de Noordzee en het strand van Scheveningen, hetgeen natuurlijk uniek is. Daarnaast hebben we eigen restaurants die cateren, men kan overnachten in de Pier Suites of een ritje in het Reuzenrad aan het evenement koppelen. Dit verklaart ons inziens dan ook de enorme stijging in het aantal aanvragen.’

Over De Pier

De Pier in Scheveningen is een ware foodboulevard, met een eigentijds en hoogwaardig aanbod van streetfood, restaurants, bars, terrassen en winkels. In november 2016 voegde De Pier daar nog eens vijf luxueuze hotelsuites (zie www.piersuites.nl) aan toe. Op De Pier zijn het hele jaar door festivals, culturele events, markten en muzikale optredens. De Pier is daarnaast zeer in trek als evenementenlocatie voor congressen, seminars en (bedrijfs-)feesten. De Pier is het hele jaar open en dagelijks toegankelijk vanaf 10.00 uur. De toegang is gratis. Voor meer informatie zie www.pier.nl

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Achtergronden Coronacrisis
Leegstaande hotelkamers worden verhuurd aan thuiswerkers

Door de coronacrisis werken veel Nederlanders vanuit huis. Met spelende kinderen, huilende baby's en bellende partners is dat een soms een flinke uitdaging. Tegelijkertijd staan er veel hotelkamers leeg door het het wegvallen van toerisme. Olivier Kruger en Seffie Treistman willen beide probleme...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Een faillissement kan worden voorkomen

In 2019 brak de Nederlandse hotelmarkt nog alle records. Nu hebben hotels massaal de deuren gesloten vanwege het coronavirus. Als dit maanden gaat duren, komen hotels onverminderd in zwaar weer. De NOW-regeling is slechts een tijdelijke en beperkte oplossing. De Wet homologatie onderhands akkoord (W...

Coronacrisis
Koningin Máxima steekt horeca een hart onder de riem

Hare Majesteit Koningin Máxima heeft woensdagochtend een werkbezoek gebracht aan twee horecagelegenheden in Amsterdam. Het bezoek vond plaats in het kader van de uitbraak van het coronavirus (COVID-19). De uitbraak van het coronavirus heeft voor de horecabranche geresulteerd ...

Economie Coronacrisis
Rabobank: Nederlandse economie krimpt dit jaar harder dan in 2009 

Aangenomen dat de coronabeperkende maatregelen pas vanaf 1 juni worden versoepeld, krimpt de Nederlandse economie dit jaar naar verwachting met 5 procent. Daarbij raakt de coronacrisis veel sectoren bijzonder hard, zoals de horeca, de landbouw, de industrie en delen van de zakelijke dienstverlening....

Toerisme Coronacrisis
NBTC: Boek- en zoekgedrag met 85 procent gedaald

NBTC, het marketingplatform voor toerisme in en naar Nederland, monitort de komende tijd relevante indicatoren die inzicht kunnen geven in het effect van de coronacrisis op het gedrag van bezoekers. Denk daarbij aan het zoek- en boekgedrag, maar ook het sentiment onder potentiële reizigers. ...

KHN Coronacrisis
KHN: reparatie NOW en demping Wab-effecten dringend noodzakelijk

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) signaleert dat de NOW-regeling op belangrijke onderdelen tekortschiet. Afgelopen maandag opende het UVW het NOW-loket. Door de afbakening van het omzetverlies en de fixatie van de vergoeding loonsom sv op uitsluitend januari 2020, worden schrijnende effecten zichtb...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: