De Pier voor drie miljoen verkocht

28 oktober 2014 |
De Pier voor drie miljoen verkocht<

De Pier van Scheveningen, een Nederlands icoon, gaat zo snel mogelijk weer open voor het publiek. KondorWessels Vastgoed (onderneming
van VolkerWessels) en het Haagse bedrijf DanZep BV (exploitant van easyHotel in de Benelux) worden donderdag 30 oktober officieel eigenaar van De Pier. De komende tijd wordt er geïnvesteerd, zodat De Pier in 2015 weer open kan voor het grote publiek.

Brandveiligheid
De Scheveningse Pier is in januari 2013 failliet verklaard. In oktober 2013 moest De Pier noodgedwongen sluiten, in verband met de brandveiligheid. Sindsdien ligt het icoon er verlaten bij. KondorWessels Vastgoed en DanZep openen De Pier weer als aan alle technische- en veiligheidsmaatregelen is voldaan. Gelijktijdig wordt er gewerkt aan een gezonde exploitatie van De Pier. Hiervoor praten ze met lokale, nationale en internationale ondernemers.

Drie miljoen
Curator Marc Udink is blij met de verkoop aan deze solide en betrouwbare partijen. "Het is een kans voor Scheveningen dat deze partijen willen investeren en de verantwoordelijkheid en risico’s nemen om De Pier een tweede leven te geven. De Pier is voor € 3.000.000,- verkocht."

Trots
De Pier van Scheveningen is niet alleen een icoon voor Scheveningen en Den Haag, maar ook nationale trots. Miljoenen mensen hebben er mooie herinneringen liggen. Velen hebben over De Pier op zee gewandeld. Als in het nieuws mooi strandweer wordt voorspeld, duikt er bijna altijd een foto van De Pier op. De Pier zette Scheveningen als badplaats met internationale allure op de kaart. Die ambitie hebben ontwikkelaar KondorWessels Vastgoed en DanZep ook met De Pier. Dit willen zij samen doen met de gemeente Den Haag en ondernemers die De Pier een warm hart toe dragen.

Ambitie
De ambitie is De Pier in 2015 weer te openen voor het grote publiek. De Pier zal voor minstens 5 jaar geëxploiteerd worden, waarbij ruimte wordt geboden aan een grote diversiteit aan voorzieningen. Denk aan horeca, kunst & cultuur, evenementen en winkels. Tegelijkertijd wordt er de komende jaren samen met de gemeente, ondernemers, bewoners en andere partijen een plan ontwikkeld om De Pier een definitief stabiel bestaan te geven.

Maatschappelijk betrokken
KondorWessels Vastgoed en DanZep combineren lokaal ondernemerschap en ervaring met grootschalige herontwikkeling. KondorWessels Vastgoed heeft veel kennis over transformaties binnen een groot maatschappelijke context. Zo is de laatste originele Bijlmerflat – genaamd DeFlat – met 500 woningen succesvol herontwikkeld naar 500 klushuizen voor de verkoop. Daarmee is het gebouw ‘hergebruikt’ en zorgen de nieuwe bewoners voor een belangrijke impuls voor de leefbaarheid en vitaliteit van de Bijlmer.

KondorWessels
KondorWessels Vastgoed is onderdeel van VolkerWessels. VolkerWessels heeft ruime ervaring met herbestemmingsprojecten zoals onder meer het Oude Luxor theater en de Van Nelle fabriek, die dit jaar zelfs Werelderfgoed is geworden.

Feitjes over De Pier:
· Wist je dat de Boulevard van De Pier 300 meter lang is?

· In haar hoogtijdagen trok De Pier meer dan twee miljoen bezoekers per jaar.

· De toren op het uiteinde is 45 meter hoog. Bij helder weer is het zicht 17 kilometer.

· De eerste Pier is in 1901 geopend. De huidige Pier is door architect Huig Maaskant ontworpen en in 1959 geopend. De unieke constructie en de bijzondere positionering van de eilanden maken het een echt icoon.

· CNN wijdde op 28 juli 2014 een item aan De Pier, waarbij het als een van de mooiste pieren ter wereld werd betiteld.

Kijk op www.pierscheveningen.com en volg De Pier op Facebook voor een tipje van de sluier over de exploitatie en de eerste activiteiten op De Pier.

Betrokken partijen
Kopende partij:
- KondorWessels Vastgoed (VolkerWessels)
- DanZep BV

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Awards
Twee hotels winnen de felbegeerde titel Hotel of the Year 2019

Louvre Hotels Group maakte afgelopen vrijdag 13 december de winnaars van de jaarlijkse Hotel of the Year verkiezing bekend. Dit jaar gaat het 4-sterren hotel Golden Tulip Noordwijk Beach er met de titel van ‘Hotel of the Year’ vandoor, net als Tulip Inn Eindhoven Airport. Alle Golden Tul...

Opening
Bar 1672 is de nieuwe aanwinst van Martini Hotel Group

Op 12/12 is om 16.72 uur (oftewel 17.12 uur) in Groningen een nieuw restaurant, wine- en cocktailbar geopend: Bar 1672. De bijzondere horecagelegenheid in het karakteristieke pand aan het Gedempte Zuiderdiep op nummer 15 is de recente aanwinst van Martini Hotel Group. Over Bar 1672 Bar 1672 is...

Awards F&B
Stem op jouw F&B Professional of the Year 2020

De stembus is open! De AF&BM zoekt dé F&B Professional of the Year! Bekijk via deze link de profielen van de genomineerden door op de foto's te klikken en stem op de professional die volgens jou binnen zijn/haar vakgebied met kop en schouders boven de rest uit steekt. De winnaa...

Interview Longread
Interview: Martin Hendricks, Black Label Hotels

Martin Hendricks, een ‘Sittardenaar’ in hart en nieren, ging in 2018 zijn eigen weg, nadat hij brak met zijn zakenpartner Danny Keppels, met wie hij onder de vlag van Estate Management Group een aantal zeer aantrekkelijke hotel- en evenementenlocaties in de portefeuille had. Het gaat goe...

Tech Advertorial
''Doe je gast een aanbieding tijdens het openen van de hoteldeur''

Dolf Mulder, de onbetwiste slotenkoning van Nederland, steekt zijn nek uit. Waar zijn bedrijf Hotek Hospitality Group bij vrijwel iedere hotelier bekend is vanwege de kwalitatief hoogstaande hotelsloten, doet hij tegenwoordig meer. Veel meer... De vriendelijke innovator vertelt over de nieuwe mogeli...

Economie
QL Hotels & Restaurants overgenomen door EHM Group

Met ingang van het nieuwe jaar zal QL Hotels & Restaurants worden voortgezet als onafhankelijk onderdeel van EHM Group. Het samenwerkingsverband van exclusieve hotels en restaurants, actief in 9 Europese landen en met bijna 140 leden, komt per 1 januari 2020 onder leiding van Sander Allegro. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: