De Pier voor drie miljoen verkocht

28 oktober 2014 |
De Pier voor drie miljoen verkocht<

De Pier van Scheveningen, een Nederlands icoon, gaat zo snel mogelijk weer open voor het publiek. KondorWessels Vastgoed (onderneming
van VolkerWessels) en het Haagse bedrijf DanZep BV (exploitant van easyHotel in de Benelux) worden donderdag 30 oktober officieel eigenaar van De Pier. De komende tijd wordt er geïnvesteerd, zodat De Pier in 2015 weer open kan voor het grote publiek.

Brandveiligheid
De Scheveningse Pier is in januari 2013 failliet verklaard. In oktober 2013 moest De Pier noodgedwongen sluiten, in verband met de brandveiligheid. Sindsdien ligt het icoon er verlaten bij. KondorWessels Vastgoed en DanZep openen De Pier weer als aan alle technische- en veiligheidsmaatregelen is voldaan. Gelijktijdig wordt er gewerkt aan een gezonde exploitatie van De Pier. Hiervoor praten ze met lokale, nationale en internationale ondernemers.

Drie miljoen
Curator Marc Udink is blij met de verkoop aan deze solide en betrouwbare partijen. "Het is een kans voor Scheveningen dat deze partijen willen investeren en de verantwoordelijkheid en risico’s nemen om De Pier een tweede leven te geven. De Pier is voor € 3.000.000,- verkocht."

Trots
De Pier van Scheveningen is niet alleen een icoon voor Scheveningen en Den Haag, maar ook nationale trots. Miljoenen mensen hebben er mooie herinneringen liggen. Velen hebben over De Pier op zee gewandeld. Als in het nieuws mooi strandweer wordt voorspeld, duikt er bijna altijd een foto van De Pier op. De Pier zette Scheveningen als badplaats met internationale allure op de kaart. Die ambitie hebben ontwikkelaar KondorWessels Vastgoed en DanZep ook met De Pier. Dit willen zij samen doen met de gemeente Den Haag en ondernemers die De Pier een warm hart toe dragen.

Ambitie
De ambitie is De Pier in 2015 weer te openen voor het grote publiek. De Pier zal voor minstens 5 jaar geëxploiteerd worden, waarbij ruimte wordt geboden aan een grote diversiteit aan voorzieningen. Denk aan horeca, kunst & cultuur, evenementen en winkels. Tegelijkertijd wordt er de komende jaren samen met de gemeente, ondernemers, bewoners en andere partijen een plan ontwikkeld om De Pier een definitief stabiel bestaan te geven.

Maatschappelijk betrokken
KondorWessels Vastgoed en DanZep combineren lokaal ondernemerschap en ervaring met grootschalige herontwikkeling. KondorWessels Vastgoed heeft veel kennis over transformaties binnen een groot maatschappelijke context. Zo is de laatste originele Bijlmerflat – genaamd DeFlat – met 500 woningen succesvol herontwikkeld naar 500 klushuizen voor de verkoop. Daarmee is het gebouw ‘hergebruikt’ en zorgen de nieuwe bewoners voor een belangrijke impuls voor de leefbaarheid en vitaliteit van de Bijlmer.

KondorWessels
KondorWessels Vastgoed is onderdeel van VolkerWessels. VolkerWessels heeft ruime ervaring met herbestemmingsprojecten zoals onder meer het Oude Luxor theater en de Van Nelle fabriek, die dit jaar zelfs Werelderfgoed is geworden.

Feitjes over De Pier:
· Wist je dat de Boulevard van De Pier 300 meter lang is?

· In haar hoogtijdagen trok De Pier meer dan twee miljoen bezoekers per jaar.

· De toren op het uiteinde is 45 meter hoog. Bij helder weer is het zicht 17 kilometer.

· De eerste Pier is in 1901 geopend. De huidige Pier is door architect Huig Maaskant ontworpen en in 1959 geopend. De unieke constructie en de bijzondere positionering van de eilanden maken het een echt icoon.

· CNN wijdde op 28 juli 2014 een item aan De Pier, waarbij het als een van de mooiste pieren ter wereld werd betiteld.

Kijk op www.pierscheveningen.com en volg De Pier op Facebook voor een tipje van de sluier over de exploitatie en de eerste activiteiten op De Pier.

Betrokken partijen
Kopende partij:
- KondorWessels Vastgoed (VolkerWessels)
- DanZep BV

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Alles over legionella en dode leidingen

Legionella… Veteranen onder de hoteliers zullen zich herinneren hoe deze ziekteverwekker naam en ‘faam’ kreeg dankzij een congres van het American Legion (Philadelphia, 1976). Dat was nog ver weg, maar in 1999 sloeg de bacterie hard toe in Nederland: 32 mensen overleden door de zi...

Ewout Hoogendoorn spreekt zich uit

Op het Van Hessen relatie event van 6 juni komen een aantal interessante sprekers. Onder wie Ronnie Hinrichs (directeur Van Hessen), Ronald Huiskamp (eigenaar van H-Hospitality en restaurant Arles) en Ewout Hoogendoorn. Ewout is managing eigenaar en managing director van Horwarth HTL Benelux en ...

Interview Utrecht Longread
Interview: BUNK Hotels geeft het Nederlandse hotellandschap extra glans

Robin Hagedoorn (links op de openingsfoto) en Joachim de Looij stralen van oor tot oor. Hun BUNK Hotel in Utrecht opent op 20 juni de deuren voor de allereerste gasten en wij mochten alvast een kijkje nemen in de Westerkerk die omgetoverd wordt tot hotel. Eenmaal binnen, blijken de bouwvakkers nog d...

Achtergronden
Op deze manier houd je je aan de privacyregels in je hotel

Ben jij bang om ongastvrij te zijn als je je aan privacyregels houdt? Denk jij dat het een enorme rompslomp is om de privacy in je hotel op orde te krijgen? Heb je geen idee waar en hoe je moet beginnen? Lees dan vooral even verder, want we hebben een aantal bruikbare tips voor je. Het zorgvuldi...

Hotel
Park Plaza Victoria Amsterdam en art'otel amsterdam lanceren We are Amsterdam

Gelegen aan de Prins Hendrikkade, direct tegenover het Centraal Station, is een uniek aanbod van twee fantastische hotels: Park Plaza Victoria Amsterdam en art'otel amsterdam, die samen alle voordelen van een complete ervaring bieden. Een schat aan verbonden faciliteiten op één loc...

Advertorial
Walk-In met accessoires: een design met veel toegevoegde waarde

De veelzijdige accessoires van HÜPPE Select+ vullen nu elke moderne Walk-In douche perfect aan. Één design met veel toegevoegde waarde, esthetisch, tijdloos mooi en functioneel. De veelzijdige accessoires zijn niet alleen nuttig voor uw gasten, ze zorgen ook voor veel extra comfor...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: