De Pier voor drie miljoen verkocht

28 oktober 2014 |
De Pier voor drie miljoen verkocht<

De Pier van Scheveningen, een Nederlands icoon, gaat zo snel mogelijk weer open voor het publiek. KondorWessels Vastgoed (onderneming
van VolkerWessels) en het Haagse bedrijf DanZep BV (exploitant van easyHotel in de Benelux) worden donderdag 30 oktober officieel eigenaar van De Pier. De komende tijd wordt er geïnvesteerd, zodat De Pier in 2015 weer open kan voor het grote publiek.

Brandveiligheid
De Scheveningse Pier is in januari 2013 failliet verklaard. In oktober 2013 moest De Pier noodgedwongen sluiten, in verband met de brandveiligheid. Sindsdien ligt het icoon er verlaten bij. KondorWessels Vastgoed en DanZep openen De Pier weer als aan alle technische- en veiligheidsmaatregelen is voldaan. Gelijktijdig wordt er gewerkt aan een gezonde exploitatie van De Pier. Hiervoor praten ze met lokale, nationale en internationale ondernemers.

Drie miljoen
Curator Marc Udink is blij met de verkoop aan deze solide en betrouwbare partijen. "Het is een kans voor Scheveningen dat deze partijen willen investeren en de verantwoordelijkheid en risico’s nemen om De Pier een tweede leven te geven. De Pier is voor € 3.000.000,- verkocht."

Trots
De Pier van Scheveningen is niet alleen een icoon voor Scheveningen en Den Haag, maar ook nationale trots. Miljoenen mensen hebben er mooie herinneringen liggen. Velen hebben over De Pier op zee gewandeld. Als in het nieuws mooi strandweer wordt voorspeld, duikt er bijna altijd een foto van De Pier op. De Pier zette Scheveningen als badplaats met internationale allure op de kaart. Die ambitie hebben ontwikkelaar KondorWessels Vastgoed en DanZep ook met De Pier. Dit willen zij samen doen met de gemeente Den Haag en ondernemers die De Pier een warm hart toe dragen.

Ambitie
De ambitie is De Pier in 2015 weer te openen voor het grote publiek. De Pier zal voor minstens 5 jaar geëxploiteerd worden, waarbij ruimte wordt geboden aan een grote diversiteit aan voorzieningen. Denk aan horeca, kunst & cultuur, evenementen en winkels. Tegelijkertijd wordt er de komende jaren samen met de gemeente, ondernemers, bewoners en andere partijen een plan ontwikkeld om De Pier een definitief stabiel bestaan te geven.

Maatschappelijk betrokken
KondorWessels Vastgoed en DanZep combineren lokaal ondernemerschap en ervaring met grootschalige herontwikkeling. KondorWessels Vastgoed heeft veel kennis over transformaties binnen een groot maatschappelijke context. Zo is de laatste originele Bijlmerflat – genaamd DeFlat – met 500 woningen succesvol herontwikkeld naar 500 klushuizen voor de verkoop. Daarmee is het gebouw ‘hergebruikt’ en zorgen de nieuwe bewoners voor een belangrijke impuls voor de leefbaarheid en vitaliteit van de Bijlmer.

KondorWessels
KondorWessels Vastgoed is onderdeel van VolkerWessels. VolkerWessels heeft ruime ervaring met herbestemmingsprojecten zoals onder meer het Oude Luxor theater en de Van Nelle fabriek, die dit jaar zelfs Werelderfgoed is geworden.

Feitjes over De Pier:
· Wist je dat de Boulevard van De Pier 300 meter lang is?

· In haar hoogtijdagen trok De Pier meer dan twee miljoen bezoekers per jaar.

· De toren op het uiteinde is 45 meter hoog. Bij helder weer is het zicht 17 kilometer.

· De eerste Pier is in 1901 geopend. De huidige Pier is door architect Huig Maaskant ontworpen en in 1959 geopend. De unieke constructie en de bijzondere positionering van de eilanden maken het een echt icoon.

· CNN wijdde op 28 juli 2014 een item aan De Pier, waarbij het als een van de mooiste pieren ter wereld werd betiteld.

Kijk op www.pierscheveningen.com en volg De Pier op Facebook voor een tipje van de sluier over de exploitatie en de eerste activiteiten op De Pier.

Betrokken partijen
Kopende partij:
- KondorWessels Vastgoed (VolkerWessels)
- DanZep BV

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Achtergronden
In memoriam: Michel Geurts

Het droevige bericht van het overlijden van Michel Geurts (1944) heeft de Nederlandse hotellerie geschokt. De hotelier legde in 1982 in Zutphen de basis voor Inntel Hotels. In 1986 werd het tweede hotel geopend in Zaandam: Inntel Hotels Amsterdam Zaandam. Het hotel kent sinds de verbouwing in 2010 e...

Interview
Camille Oostwegel: "We gaan van beleving naar betekenis"

Jong, energiek en ambitieus, zo ontmoeten wij Camille Oostwegel onder het schip van de voormalige kerk waar sinds 2005 het Kruisherenhotel is gevestigd. Onderwerpen als herformuleren van de hotelfunctie, openstaan voor de nieuwe werkethiek van co-working, anticiperen op nieuwe verwachtingen van gast...

Hotelketens Internationaal
Scandic lanceert nieuw hotelmerk 

Scandic GO is een nieuw hotelmerk dat een speelser en slanker concept biedt binnen het groeiende economische hotelsegment. Met Scandic GO streeft het bedrijf naar een sterke aanwezigheid in de stad op alle Scandinavische markten. Scandic zal in eerste instantie vijf hotels lanceren onder het nieuwe ...

Interview Longread
Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeiden: Nullum est jam dictum, quod non sit dictum prius. (Niets kan gezegd worden dat al niet eerder gezegd is.) Waaronder: Tempus fugit. (De tijd snelt v...

Interview Longread
Twee bankiers over de 'herontdekking van de hotellerie'

Op de drempel van een nieuw decennium bespreken twee bankiers de staat van de hotellerie. Lianne Zondervan, Sector directeur Leisure van de ABN AMRO en Jos Klerx, Sectorspecialist Horeca & Recreatie van de Rabobank, blikken terug en kijken vooruit in een uitgebreid dubbelinterview. Dit interv...

Achtergronden
Hoe likable is jouw hotel?

We willen allemaal leuk gevonden worden. Niets menselijks is ons vreemd. Voor ondernemingen geldt hetzelfde. Sterker nog, als consumenten jouw bedrijf leuk vinden, betaalt zich dat altijd terug. Maar hoe pak je dat aan? Hoe zet je dat in gang? En wat betekent dat voor je kernwaarden? Likability. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: