De Pier voor drie miljoen verkocht

28 oktober 2014 |
De Pier voor drie miljoen verkocht<

De Pier van Scheveningen, een Nederlands icoon, gaat zo snel mogelijk weer open voor het publiek. KondorWessels Vastgoed (onderneming
van VolkerWessels) en het Haagse bedrijf DanZep BV (exploitant van easyHotel in de Benelux) worden donderdag 30 oktober officieel eigenaar van De Pier. De komende tijd wordt er geïnvesteerd, zodat De Pier in 2015 weer open kan voor het grote publiek.

Brandveiligheid
De Scheveningse Pier is in januari 2013 failliet verklaard. In oktober 2013 moest De Pier noodgedwongen sluiten, in verband met de brandveiligheid. Sindsdien ligt het icoon er verlaten bij. KondorWessels Vastgoed en DanZep openen De Pier weer als aan alle technische- en veiligheidsmaatregelen is voldaan. Gelijktijdig wordt er gewerkt aan een gezonde exploitatie van De Pier. Hiervoor praten ze met lokale, nationale en internationale ondernemers.

Drie miljoen
Curator Marc Udink is blij met de verkoop aan deze solide en betrouwbare partijen. "Het is een kans voor Scheveningen dat deze partijen willen investeren en de verantwoordelijkheid en risico’s nemen om De Pier een tweede leven te geven. De Pier is voor € 3.000.000,- verkocht."

Trots
De Pier van Scheveningen is niet alleen een icoon voor Scheveningen en Den Haag, maar ook nationale trots. Miljoenen mensen hebben er mooie herinneringen liggen. Velen hebben over De Pier op zee gewandeld. Als in het nieuws mooi strandweer wordt voorspeld, duikt er bijna altijd een foto van De Pier op. De Pier zette Scheveningen als badplaats met internationale allure op de kaart. Die ambitie hebben ontwikkelaar KondorWessels Vastgoed en DanZep ook met De Pier. Dit willen zij samen doen met de gemeente Den Haag en ondernemers die De Pier een warm hart toe dragen.

Ambitie
De ambitie is De Pier in 2015 weer te openen voor het grote publiek. De Pier zal voor minstens 5 jaar geëxploiteerd worden, waarbij ruimte wordt geboden aan een grote diversiteit aan voorzieningen. Denk aan horeca, kunst & cultuur, evenementen en winkels. Tegelijkertijd wordt er de komende jaren samen met de gemeente, ondernemers, bewoners en andere partijen een plan ontwikkeld om De Pier een definitief stabiel bestaan te geven.

Maatschappelijk betrokken
KondorWessels Vastgoed en DanZep combineren lokaal ondernemerschap en ervaring met grootschalige herontwikkeling. KondorWessels Vastgoed heeft veel kennis over transformaties binnen een groot maatschappelijke context. Zo is de laatste originele Bijlmerflat – genaamd DeFlat – met 500 woningen succesvol herontwikkeld naar 500 klushuizen voor de verkoop. Daarmee is het gebouw ‘hergebruikt’ en zorgen de nieuwe bewoners voor een belangrijke impuls voor de leefbaarheid en vitaliteit van de Bijlmer.

KondorWessels
KondorWessels Vastgoed is onderdeel van VolkerWessels. VolkerWessels heeft ruime ervaring met herbestemmingsprojecten zoals onder meer het Oude Luxor theater en de Van Nelle fabriek, die dit jaar zelfs Werelderfgoed is geworden.

Feitjes over De Pier:
· Wist je dat de Boulevard van De Pier 300 meter lang is?

· In haar hoogtijdagen trok De Pier meer dan twee miljoen bezoekers per jaar.

· De toren op het uiteinde is 45 meter hoog. Bij helder weer is het zicht 17 kilometer.

· De eerste Pier is in 1901 geopend. De huidige Pier is door architect Huig Maaskant ontworpen en in 1959 geopend. De unieke constructie en de bijzondere positionering van de eilanden maken het een echt icoon.

· CNN wijdde op 28 juli 2014 een item aan De Pier, waarbij het als een van de mooiste pieren ter wereld werd betiteld.

Kijk op www.pierscheveningen.com en volg De Pier op Facebook voor een tipje van de sluier over de exploitatie en de eerste activiteiten op De Pier.

Betrokken partijen
Kopende partij:
- KondorWessels Vastgoed (VolkerWessels)
- DanZep BV

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Duurzaamheid
a&o Hostels biedt gasten gratis drankje aan in plaats van kamerschoonmaak

Hostelgasten kunnen vanaf nu bij alle a&o Hostels vrijwillig afzien van een dagelijkse schoonmaak van hun kamer. In ruil hiervoor krijgen zij een gratis drankje in de bar aangeboden. De hostelketen, met 39 vestigingen in 23 Europese steden, is tot deze beslissing gekomen na een uitgebreide proef...

Economie
Dit zijn de hotelvastgoed transacties van 2018

In 2018 is in Nederland voor ruim € 910 miljoen aan hotelvastgoed verkocht. Dit is een verwachte daling ten opzichte van het recordjaar van 2017, toen ruim € 1,7 miljard aan hotelvastgoed werd verkocht. Gezien het grote aantal unieke transacties in 2017 kon niet worden verwacht dat 2018 di...

Interview Longread
Outsourcing (deel 1): Volledig ontzorgen door outsourcing is een illusie

Hotels kunnen niet zonder outsourcing. Maar waar de één zonder blikken of blozen een externe partij inhuurt voor de F&B, doet de ander uit volle overtuiging zelf de schoonmaak. Of je nu in- of uitbesteedt, in beide gevallen blijft er voor de opdrachtgever een belangrijke rol weggel...

Columns Ewout Hoogendoorn
Go, Dutch Hotel Cities!

De Dutch Hotel City Index heeft dit jaar weer Amsterdam als de verrassende nummer één. Niet spannend? Nee, nu nog niet. Maar voor hoe lang nog? Amsterdam doet z’n stinkende best om van die pole position af te komen. Geen ‘I Amsterdam’, wordt het ‘Hi Lemmermeer&r...

Tech Advertorial
Meer tijd voor gasten met minder leveranciers

Met nieuwe technologie en smart data kun je rechtstreeks boeken bevorderen, doeltreffend upsellen en service op maat bieden. Maar als je al die mogelijkheden wilt benutten, heb je vaak met veel verschillende leveranciers te maken. PMS-aanbieder Guestline breidt het bestaande platform uit met de nieu...

Wet- en regelgeving Hotelbouwplannen
Brandveiligheid in hotels: “Hoteliers hebben vaak geen idee”

Max van Holst Pellekaan is dé expert op het gebied van brandveiligheid in de hotellerie. Hij verbaast zich over de onwetendheid van veel hoteliers. “En dat kan uiteindelijk ontzettend veel geld kosten, dat is zonde.” Hij ziet het steeds vaker om zich heen. Hoteliers die na de v...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: