Deze PMS-leverancier timmert aan de weg

9 april 2019 | redactie

Overstappen naar een andere PMS-leverancier. Gemiddeld doet een hotelier dat eens in de zeven jaar. Tegenwoordig zal je als hotelier in de eerste plaats overwegen over te gaan naar een volledig cloud-based systeem, maar voor wie kies je dan? Als het aan Robert Vogt ligt, dan is dat voor Guestline. “Ik startte een jaar geleden bij Guestline en weet dat we binnen de Nederlandse hotellerie nog niet ‘top of mind zijn’. De eerste klanten binnenhalen is altijd het moeilijkste… Maar wie kiest voor een toekomstbestendig cloud-based systeem adviseer ik toch echt om goed naar ons product te kijken. We hebben ons kantoor in Eindhoven geopend, de Nederlandse website is live en Guestline BV is inmiddels opgericht.”

Daar spreekt een zelfverzekerd man. Niet geheel ten onrechte, zo blijkt als we hem vragen wat dan de voordelen van zijn PMS-totaaloplossing zijn. “Ten eerste ben je toekomstbestendig”, vertelt Vogt. “Ons platform is enorm rijk aan functionaliteit en modules. Zo rijk, dat er minder integraties nodig zijn dan bij andere cloud-based systemen. Je hebt dus minder te maken met derde partijen. Daardoor is er simpelweg minder gedoe en zijn de kosten doorgaans lager. Bovendien word je als hotelier bij de implementatie geholpen door onze projectmanager, die contact onderhoudt met zowel de hotels als met de trainers en derde partijen, zoals de slotenleverancier. Wij zijn daar uniek in en ik merk dat de hotels die we al geholpen hebben, daar zeer tevreden mee zijn.”

Zij stapten al over

Het lijstje met hotels dat in 2018 is aangesloten is best imposant en illustreert de ambitie van Robert en zijn team. “Niet alleen dat”, zegt Robert, “maar het laat ook zien dat ons systeem datgene biedt waarnaar zij op zoek zijn. Conference and banqueting is bijvoorbeeld vaak niet of slecht bruikbaar binnen de applicatie. Daardoor werk je vrijwel altijd met een derde partij, die vaak ook nog eens gestationeerd is in het buitenland. Dat is niet praktisch, vanuit het oogpunt van integratie en support bezien. Het werkt allemaal gewoon fijner vanuit één applicatie, waarbij je dus ook één reservering, één factuur en één offerte kunt maken. Dat maakt de drempel om te switchen, gecombineerd met onze support bij de overstap, kleiner. Wij weten ook wel dat switchen een grote impact heeft op de hele organisatie; mensen moeten opnieuw getraind worden, maar ook de ondersteuning van de guest journey moet optimaal zijn. Wie er allemaal zijn aangesloten bij Guestline? Eind 2018 hebben we verschillende Best Western hotels aangesloten, waaronder die in Den Haag, Gouda en Woerden. Kasteel de Vanenburg en Hotel Beaumont in Maastricht nemen meer af dan alleen het PMS; onze oplossingen gaan namelijk van PMS tot kassa en van booking engine op de eigen website tot channel manager. Eigenlijk heb je de beschikking over een complete suite, waardoor je de best beschikbare data en analyses beschikbaar hebt. Bij ons is integratie niet de zwakste, maar juist de sterkste schakel.”

Toe aan een update van je PMS en klaar voor de volgende stap?

Robert staat je graag te woord om ook jouw hotel toekomstbestendig te maken.

Telefoon: 06-50294134
E-mail: robert.vogt@guestline.com
Website: www.guestline.com

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Coronacrisis
Horeca zeker dicht tot en met 28 april

Zojuist heeft premier Rutte bekendgemaakt dat de Nederlandse horeca zeker tot en met 28 april gesloten blijft. Hij raadt Nederlanders daarnaast ten zeerste af een meivakantie te plannen, wat voor hotels en B&B's duidelijk geen positief nieuws is, maar het komt niet onverwacht. Ook schole...

Coronacrisis
Gratis scan voor onafhankelijke hotels en B&B's

Het nieuwe platform Scanjehotel.nl is een initiatief om hoteleigenaren van onafhankelijke hotels en B&B’s te helpen met het mogelijk - tijdelijk - verlagen van de maandelijkse kosten. Van energieleveranciers tot TV - en internetaanbieders en afvalkosten: alle maandelijkse vaste lasten ...

Interview Coronacrisis
“De onduidelijkheid vanuit de overheid is vermoeiend”

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit tiende hoofdstuk be...

Coronacrisis
"Kabinet verlengt coronamaatregelen die gelden tot 6 april "

Het kabinet besluit aanstaande dinsdag 31 maart hoe het land verdergaat in de strijd tegen het coronavirus. De maatregelen die tot en met 6 april gelden, waaronder het sluiten van eet- en drinkgelegenheden en musea, worden dan verder besproken. Verschillende landelijke media, waaronder NU.nl en ...

Interview Coronacrisis
Oproep: “Leveranciers, denk alsjeblieft mee met ons”

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit negende hoofdstuk b...

Interview Coronacrisis
"Forse huurverlaging is nu echt wel mogelijk voor hoteliers"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit achtste hoofdstuk b...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: