Deze PMS-leverancier timmert aan de weg

9 april 2019 | redactie

Overstappen naar een andere PMS-leverancier. Gemiddeld doet een hotelier dat eens in de zeven jaar. Tegenwoordig zal je als hotelier in de eerste plaats overwegen over te gaan naar een volledig cloud-based systeem, maar voor wie kies je dan? Als het aan Robert Vogt ligt, dan is dat voor Guestline. “Ik startte een jaar geleden bij Guestline en weet dat we binnen de Nederlandse hotellerie nog niet ‘top of mind zijn’. De eerste klanten binnenhalen is altijd het moeilijkste… Maar wie kiest voor een toekomstbestendig cloud-based systeem adviseer ik toch echt om goed naar ons product te kijken. We hebben ons kantoor in Eindhoven geopend, de Nederlandse website is live en Guestline BV is inmiddels opgericht.”

Daar spreekt een zelfverzekerd man. Niet geheel ten onrechte, zo blijkt als we hem vragen wat dan de voordelen van zijn PMS-totaaloplossing zijn. “Ten eerste ben je toekomstbestendig”, vertelt Vogt. “Ons platform is enorm rijk aan functionaliteit en modules. Zo rijk, dat er minder integraties nodig zijn dan bij andere cloud-based systemen. Je hebt dus minder te maken met derde partijen. Daardoor is er simpelweg minder gedoe en zijn de kosten doorgaans lager. Bovendien word je als hotelier bij de implementatie geholpen door onze projectmanager, die contact onderhoudt met zowel de hotels als met de trainers en derde partijen, zoals de slotenleverancier. Wij zijn daar uniek in en ik merk dat de hotels die we al geholpen hebben, daar zeer tevreden mee zijn.”

Zij stapten al over

Het lijstje met hotels dat in 2018 is aangesloten is best imposant en illustreert de ambitie van Robert en zijn team. “Niet alleen dat”, zegt Robert, “maar het laat ook zien dat ons systeem datgene biedt waarnaar zij op zoek zijn. Conference and banqueting is bijvoorbeeld vaak niet of slecht bruikbaar binnen de applicatie. Daardoor werk je vrijwel altijd met een derde partij, die vaak ook nog eens gestationeerd is in het buitenland. Dat is niet praktisch, vanuit het oogpunt van integratie en support bezien. Het werkt allemaal gewoon fijner vanuit één applicatie, waarbij je dus ook één reservering, één factuur en één offerte kunt maken. Dat maakt de drempel om te switchen, gecombineerd met onze support bij de overstap, kleiner. Wij weten ook wel dat switchen een grote impact heeft op de hele organisatie; mensen moeten opnieuw getraind worden, maar ook de ondersteuning van de guest journey moet optimaal zijn. Wie er allemaal zijn aangesloten bij Guestline? Eind 2018 hebben we verschillende Best Western hotels aangesloten, waaronder die in Den Haag, Gouda en Woerden. Kasteel de Vanenburg en Hotel Beaumont in Maastricht nemen meer af dan alleen het PMS; onze oplossingen gaan namelijk van PMS tot kassa en van booking engine op de eigen website tot channel manager. Eigenlijk heb je de beschikking over een complete suite, waardoor je de best beschikbare data en analyses beschikbaar hebt. Bij ons is integratie niet de zwakste, maar juist de sterkste schakel.”

Toe aan een update van je PMS en klaar voor de volgende stap?

Robert staat je graag te woord om ook jouw hotel toekomstbestendig te maken.

Telefoon: 06-50294134
E-mail: robert.vogt@guestline.com
Website: www.guestline.com

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Longread
Wat te doen als jouw locatie kampt met ruimtegebrek

Het woord ‘anderhalvemetersamenleving’ gaat ongetwijfeld de Van Dale halen. Sterker nog, het zou zomaar eens het woord van 2020 kunnen worden. Gevoed door experts en de overheid realiseren we ons inmiddels dat onze maatschappij (voorlopig althans) ingericht moet worden als een anderhalve...

Accor Internationaal
Komen zakenreizen binnen 6 maanden weer op gang?

Uit nieuw onderzoek van Accor blijkt dat een derde van de zakenreismanagers in Noord-Europa van mening is dat hun zakenreisprogramma's binnen zes maanden zullen herstellen. Voornamelijk als gevolg van binnenlandse reizen. Internationale reizen zullen naar verwachting iets langer op zich wachten....

KHN Coronacrisis
KHN wil de Nederlandse Staat dagvaarden vanwege coronaregelgeving

KHN wil dat de Staat wordt veroordeeld om zo snel mogelijk versoepelingen van de coronamaatregelen door te voeren voor de Nederlandse horeca, zo lezen we op de website van de werkgeversorganisatie. In het bijzonder als het gaat om het aantal mensen dat binnen anderhalve meter van elkaar aan een tafe...

Booking.com Coronacrisis
Booking.com ontving een megabedrag van 61 miljoen euro vanuit de NOW-regeling

KLM is met afstand de grootste ontvanger van steun uit de NOW-regeling. De regeling voorziet in het dorbetalen van een deel van het loon door het rijk. De luchtvaartmaatschappij ontving in totaal 301 miljoen euro, zo bleek uit gegevens van het UWV. Binnen onze branche is Booking.com een zeer grote o...

Hotelbouwplannen Opening
Stayokay Maastricht heropent deuren na grondige renovatie

Vandaag heropent Stayokay Maastricht officieel de deuren na een complete renovatie. Het vernieuwde hostel biedt plaats aan gezinnen, individuele reizigers, groepen en zakelijke gasten. Daarnaast wil Stayokay met bar-restaurant The 5th een fijne hotspot aan de Maas bieden om te eten, drinken, relaxen...

Economie Coronacrisis
Rabobank: blijvende omzetdaling door coronacrisis

De lagere omzetten voor bijna alle bedrijfssectoren in Nederland gaan nog zeker een jaar aanhouden. Met name in de horeca, industrie, automotive en delen van de retailsector blijft de omzetdaling groot. Dat blijkt uit de analyse van omzetprognoses voor alle sectoren die Rabobank vandaag heeft gepubl...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: