Deze PMS-leverancier timmert aan de weg

9 april 2019 | redactie

Overstappen naar een andere PMS-leverancier. Gemiddeld doet een hotelier dat eens in de zeven jaar. Tegenwoordig zal je als hotelier in de eerste plaats overwegen over te gaan naar een volledig cloud-based systeem, maar voor wie kies je dan? Als het aan Robert Vogt ligt, dan is dat voor Guestline. “Ik startte een jaar geleden bij Guestline en weet dat we binnen de Nederlandse hotellerie nog niet ‘top of mind zijn’. De eerste klanten binnenhalen is altijd het moeilijkste… Maar wie kiest voor een toekomstbestendig cloud-based systeem adviseer ik toch echt om goed naar ons product te kijken. We hebben ons kantoor in Eindhoven geopend, de Nederlandse website is live en Guestline BV is inmiddels opgericht.”

Daar spreekt een zelfverzekerd man. Niet geheel ten onrechte, zo blijkt als we hem vragen wat dan de voordelen van zijn PMS-totaaloplossing zijn. “Ten eerste ben je toekomstbestendig”, vertelt Vogt. “Ons platform is enorm rijk aan functionaliteit en modules. Zo rijk, dat er minder integraties nodig zijn dan bij andere cloud-based systemen. Je hebt dus minder te maken met derde partijen. Daardoor is er simpelweg minder gedoe en zijn de kosten doorgaans lager. Bovendien word je als hotelier bij de implementatie geholpen door onze projectmanager, die contact onderhoudt met zowel de hotels als met de trainers en derde partijen, zoals de slotenleverancier. Wij zijn daar uniek in en ik merk dat de hotels die we al geholpen hebben, daar zeer tevreden mee zijn.”

Zij stapten al over

Het lijstje met hotels dat in 2018 is aangesloten is best imposant en illustreert de ambitie van Robert en zijn team. “Niet alleen dat”, zegt Robert, “maar het laat ook zien dat ons systeem datgene biedt waarnaar zij op zoek zijn. Conference and banqueting is bijvoorbeeld vaak niet of slecht bruikbaar binnen de applicatie. Daardoor werk je vrijwel altijd met een derde partij, die vaak ook nog eens gestationeerd is in het buitenland. Dat is niet praktisch, vanuit het oogpunt van integratie en support bezien. Het werkt allemaal gewoon fijner vanuit één applicatie, waarbij je dus ook één reservering, één factuur en één offerte kunt maken. Dat maakt de drempel om te switchen, gecombineerd met onze support bij de overstap, kleiner. Wij weten ook wel dat switchen een grote impact heeft op de hele organisatie; mensen moeten opnieuw getraind worden, maar ook de ondersteuning van de guest journey moet optimaal zijn. Wie er allemaal zijn aangesloten bij Guestline? Eind 2018 hebben we verschillende Best Western hotels aangesloten, waaronder die in Den Haag, Gouda en Woerden. Kasteel de Vanenburg en Hotel Beaumont in Maastricht nemen meer af dan alleen het PMS; onze oplossingen gaan namelijk van PMS tot kassa en van booking engine op de eigen website tot channel manager. Eigenlijk heb je de beschikking over een complete suite, waardoor je de best beschikbare data en analyses beschikbaar hebt. Bij ons is integratie niet de zwakste, maar juist de sterkste schakel.”

Toe aan een update van je PMS en klaar voor de volgende stap?

Robert staat je graag te woord om ook jouw hotel toekomstbestendig te maken.

Telefoon: 06-50294134
E-mail: robert.vogt@guestline.com
Website: www.guestline.com

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Tech Interview
"Ook jij kunt een hogere bezettingsgraad realiseren door e-mailmarketing"

E-mailadressen zijn goud waard, maar hoteliers en B&B-ondernemers doen er tot op heden te weinig mee. “Een gemiddelde hotelier of B&B-ondernemer kan niet eens een database van zijn klanten bijhouden”, aldus e-mailmarketingexpert Frank Tromp. Dat laatste klopt en niet zelden wordt...

Amsterdam
Strengere controles op illegale vakantieverhuur in Amsterdam

De gemeente van Amsterdam is deze week begonnen met een strengere controle op illegale vakantieverhuur. Dit nieuws komt niet volledig uit het niets, kortgeleden heeft Amsterdam de vakantieverhuur termijn namelijk verkort naar 30 dagen. De strengere controle gaat om verhuurders die over dit limiet ga...

Interview Longread
Eric Toren & Tijmen Receveur: "Leer van wat je niet hebt gedaan"

Waar een jonge accidential hotelier en een geroutineerde hospitality-expert elkaar vinden in passie voor hun mensen, de lol van het creatieve proces en het perfectioneren van de begroting. Wij spreken Tijmen Receveur, mede-oprichter en mede-eigenaar van Hotel Not Hotel en Eric Toren, directeur, eige...

Aantal viersterrenhotels groeit gestaag

De viersterrenhotelmarkt in Nederland is de afgelopen vijf jaar met 22% gegroeid. Nederland telt in totaal 705 4-sterren hotels, waarvan meer dan een kwart in provincie Noord-Holland. In totaal telt dit segment 67.000 kamers en is hiermee met een aandeel van 50% het belangrijkste segment binnen de h...

Accor Hotelketens Internationaal
Een miljard euro omzet voor Accor in eerste kwartaal 2019

Hotelketen Accor heeft het eerste kwartaal van het jaar 2019 een omzet gedraaid van 987 miljoen euro. Een stijging van 34,2%. Dat meldt het bedrijf via een persbericht. De RevPAR van de groep steeg met 1,6% met wisselende prestaties afhankelijk van de regio: Europa was veerkrachtig (+3,3%), terwi...

Personalia Michelin
Sommelier Koen van der Plas van Inter Scaldes naar Kasteel Heemstede

Met ingang van 1 juli 2019 maakt hoofdsommelier Koen van der Plas de overstap van Inter Scaldes naar Kasteel Heemstede. Hij gaat daar het team van chefkok Ollie Schuiling versterken, die samen met Frans den Boer de nieuwe eigenaar wordt van het bekende sterrenrestaurant in Houten. De 27-jarige V...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: