Duurzaamheid belangrijk bij Gastvrij Rotterdam

3 september 2014 |
Duurzaamheid belangrijk bij Gastvrij Rotterdam<

Op de horecabeurs Gastvrij Rotterdam komt dit jaar weer het Dit Smaakt Naar Meer! Paviljoen. Hier kunnen de beursbezoekers kennis maken met energiebesparende, biologische, fairtrade en
anderzijds duurzame en verantwoorde producten.

Paviljoen
Het Paviljoen was 2013 direct al een schot in de roos en mag zich verheugen op een explosieve groei van maar liefst 30% wat in lijn ligt met de totale groei van het evenement. Onder de nieuwe exposanten bevinden zich onder andere Bondi Chai Latte, Eenhoorn ijs, Stichting Vis & Seizoen en Mongozo Bier.

Presentatiekeuken
Deelnemer van het eerste uur is Schulp Vruchtensappen: “Onze presentatie vorig jaar heeft ons een groot aantal nieuwe contacten en klanten opgeleverd. We hebben dan ook geen seconde getwijfeld over deelname aan de komende editie!”, aldus een enthousiaste Elger Wiersma, accountmanager bij Schulp Vruchtensappen. Nieuw op het Dit Smaakt Naar Meer! Paviljoen is de presentatiekeuken die samen met Regeer Grootkeuken-techniek wordt gerealiseerd. Verschillende Rotterdamse namen zijn vastgelegd om een duurzame kookdemonstratie te verzorgen. Zo verrassen onder andere Lisette Kreischer (The Dutch Weed Burger), Robert Siedenburg (Euromast) en Siemen Cox (RotterZwam) de bezoekers met innovatieve en duurzame creaties en kooktips.

Samenwerking met voedselbank
Tijdens de komende editie van Gastvrij Rotterdam zal er worden samengewerkt met de Voedselbank. Dit houdt in dat de Voedselbank na afloop van de beurs overgebleven producten bij de exposanten inzamelt, die vervolgens worden verwerkt in de voedselpakketten voor zo'n 7.600 Rotterdamse gezinnen. Op het Dit Smaakt Naar Meer! Paviljoen zijn vrijwilligers van de Voedselbank aanwezig om bezoekers te vertellen over hun werk en hoe horecaondernemers kunnen samenwerken en/of een bijdrage kunnen leveren aan het werk van Voedselbank Rotterdam.

Meer lezen over Gastvrij Rotterdam? Klik hier!
Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Hotelketens Coronacrisis
Zo gaat de hotellerie om met de nieuwe hygiënestandaarden

De hotellerie neemt hygiënemaatregelen om de veiligheid van personeel en gasten te waarborgen, maar ook om te laten zien dat het absoluut veilig is om in het hotel te verblijven. De grotere hotelketens hebben maatregelen genomen en protocollen ingesteld. Sommige zaken zijn van tijdelijke aard, ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Toerisme Coronacrisis
Nederlanders willen weer op reis volgens verzekeraars

De Nederlandse reislust komt weer terug. Na de uitbraak van corona liep het aantal afgesloten reisverzekeringen fors terug. Maar juni liet een ommekeer zien. Uit een analyse van Independer blijkt dat er in juni driemaal meer reisverzekeringen werden afgesloten dan in mei. Maar mensen lijken het wel ...

NH Hotels
Sporten in stijl in nhow Amsterdam RAI en nhow Rotterdam

De Nederlandse nhow hotels, onderdeel van het lifestylemerk vanNH Hotel Group, zijn een samenwerking gestart met sportplatform OneFit. Vanaf 7 juli kunnen er in nhow Rotterdam door OneFit members diverse sportlessen gevolgd worden, waaronder yoga en Pilates lessen. Bij nhow Amsterdam RAI zullen de l...

Columns
Column Tanja Seegers: Het C-woord

Obeying the rules… Zo ben ik grootgebracht. En dat ging me de eerste zes weken van de quarantaine erg goed af. Na de persconferentie van 15 maart waarin de ‘slimme lockdown’ van Nederland werd aangekondigd, heb ik me - zij het eerst nog beduusd - volledig geschaard achter de besli...

Economie Coronacrisis
''Afwaardering en leegstand op komst in hotelsector''

De hotelmarkt verkeert in zwaar weer door de coronacrisis. De bezettingsgraden lagen in april en mei onder de 10% en verschillende hotels zijn al failliet gegaan. Nu het toerisme weer op gang komt, lijkt het weer de goede kant op te gaan. Dat idee is echter onterecht, omdat het zakelijk bezoek voorl...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: