Eden Hotels presenteert Claire van Eeghen als COO

19 oktober 2020 | David Bakker

Claire van Eeghen (46) is de nieuwe Chief Operating Officer (COO) van Eden Hotels. Van Eeghen komt over van KLM en start maandag 19 oktober in haar nieuwe functie. Ze toont zich ambitieus. “Een schitterende uitdaging.”

Juist in een periode dat de hotellerie zware klappen krijgt te verduren kiest Eden Hotels ervoor het directieteam te versterken met een nieuw lid. “Dat typeert voor mij de ambities die Eden Hotels heeft. Er zijn nu 14 hotels. De ambities reiken verder. Het zijn nu ontzettend moeilijke tijden, maar die toekomstgerichtheid spreekt mij enorm aan. Daarnaast spreekt het ook veel vertrouwen uit naar de toekomst toe. Juist in deze periode het directieteam vergroten en bouwen aan een betere toekomst.”

Van Eeghen wordt in de nieuwe functie verantwoordelijk voor human resources, commercie, kwaliteit, operations/inkoop en het aansturen van alle general managers. “Een uitdagende klus waar ik ontzettend veel zin in heb. Vanuit mijn ervaring bij KLM, waar ik tussen 2007 en 2013 Product Manager Inflight Services was en daarmee verantwoordelijk voor alle niet-vaste onderdelen tijdens een vlucht: van F&B tot het gedrag van de crew, heb ik zicht ontwikkeld op klantbeleving op maat. Dat doe je in mijn ogen door ook veel ‘op de vloer’ te zijn. Je kan een prachtig idee hebben ontwikkeld vanuit je bureau, maar als je met eigen ogen ervaart dat het in de praktijk niet werkt, moet je het loslaten.”

KLM

De afgelopen jaren werkte Van Eeghen in verschillende functies voor Air France KLM Cargo. Onder andere als Director Digital Commercial, Customer Relationship Manager en als Director Customer Service. Enerverende jaren waar ze op technologisch gebied veel heeft mogen ontwikkelen. “En op dat vlak zie ik ook kansen bij Eden Hotels. In de luchtvaartindustrie is het loyaliteitsprogramma een grote pijler. Eden Hotels heeft geen loyaliteitsprogramma en als ik zie hoeveel voordeel de luchtvaart uit die programma’s haalt, dan is daar in de hotellerie winst te behalen.” 

Van Eeghen heeft de afgelopen maanden bij KLM een roerige periode meegemaakt. “Met Cargovluchten hebben we ontzettend mooie dingen gedaan. Passagiersvluchten vielen weg, maar er was extra vraag naar medische spullen. We hebben snel kunnen schakelen en kunnen bedienen. Die ondernemersgeest vind ik prachtig en hoop ik ook binnen Eden Hotels te kunnen waarmaken.”

Eden Hotels kiest met Van Eeghen voor een ervaren vrouw vanuit een andere branche. “Alhoewel er veel raakvlakken zijn. Klantgericht denken, gastvrijheid uitstralen en met mensen werken zijn facetten die in beide branches goed vertegenwoordigd zijn. Ik ben ontzettend blij met mijn overstap van de luchtvaart naar de hotellerie. KLM is een ontzettend grote organisatie en ik merkte dat ik de behoefte kreeg om in een kleinere organisatie te werken. De jarenlange ervaring die ik heb opgedaan bij KLM, wil ik meenemen naar de mijn nieuwe uitdaging.” 

Over Eden Hotels

Eden Hotels is een echt Nederlands familiebedrijf dat al sinds 1947 een lokale beleving en blijvende herinneringen biedt. Een groep van 13, binnenkort 14, unieke stadshotels waar niet alleen alle basics dik in orde zijn, maar ook gastvrijheid en plezier de belangrijkste pijlers vormen. Eigenwijs, persoonlijk, fris en uniek: zo kenmerken alle Eden Hotels zich. De hotelgroep bestaat uit het Hard Rock Hotel Amsterdam American, The Lancaster Hotel Amsterdam, Eden Hotel Amsterdam, The Manor Amsterdam, City Hotel Hengelo, Crown Hotel Eindhoven, Holiday Inn Eindhoven, Babylon Hotel Den Haag, Designhotel Maastricht, City Hotel Groningen, Oranje Hotel Leeuwarden, The ED Amsterdam en het Savoy Hotel Rotterdam. Jan Luyken Hotel Amsterdam wordt in het voorjaar 2021 geopend.

Naam: Claire van Eeghen

Leeftijd: 46

Functie: COO Eden Hotels

Laatste functie KLM: Director Customer Service Air-France KLM Cargo

Opleiding: Economie aan de UvA, (daarvoor Commerciële Economie HEAO)

Vorige werkgevers: HEMA (Inkoop) 7 jaar; KLM 14 jaar

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Achtergronden
Jonge Honden: Mark Welbers kijkt vooruit met Banks Mansion Amsterdam

Op jonge leeftijd een hotelonderneming runnen, het is niet veel mensen gegeven. Ondernemen is vallen en opstaan, fouten maken en groeien. In de serie Jonge Honden portretteert Hospitality Management jonge hoteliers. Dit keer Mark Welbers (34) general manager van het Banks Mansion in Amsterdam. Een m ...

Jantiene Berg
Column Jantiene Berg: Een leven lang leren

Sinds ik zes maanden geleden het decor van de hotellerie verruild heb voor het podium van het mbo-onderwijs is ‘een leven lang leren’ mijn nieuwe mantra. In mijn vroegere rol als gastvrouw en eigenaresse van een urban boutique hotel wist ik exact welke beleving ik onze gasten mee wilde g ...

Achtergronden
Stelling van de maand april: de uitslag

De hele maand april stond de stelling van de maand op de website van Hospitality Management. De stelling luidde: 2022 wordt noguitdagender dan 2021. Daar was 69,9 procent het mee eens. 31,1 procent gaf aan het niet eens te zijn met de stelling De nieuwe stelling van de maand luidt: De overheid lo ...

Hotel Exploitatiemodellen uitgelegd

Rob van Ginneken (Breda University of applied sciences) verzorgde een update van zijn in 2018 door Hospitality Management gepubliceerde Whitepaper ‘Hotel Exploitatiemodellen’. De belangrijkste ontwikkeling sindsdien: niet alleen hotelconcepten, maar steeds vaker ook de achterliggende exp ...

Hotelbouwplannen Hotelketens
Hotel & Convention Center in The Dutch Mountains, Eindhoven

De Nederlandse hotel- en congresketen Postillion Hotels, ontwikkelaar Lingotto en initiatiefnemer The Mountains Corporation werken samen aan de realisatie van een Hotel & Convention Center in The Dutch Mountains, dat eind 2025 opent in Eindhoven. The Dutch Mountains wordt een prestigieus en duur ...

Stelling van de maand mei: De overheid loodst de hotellerie goed door de coronacrisis

In deze nieuwe rubriek 'De stelling van de maand' publiceert de redactie van Hospitality Management iedere eerste vrijdag van de maand een scherpe stelling waarop u als hotelier kunt reageren: JA of NEE. De antwoorden worden verzameld en de resultaten worden gedeeld. De stelling van de maand ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: