Finalisten Gaia Green Awards 2019 bekend

26 juni 2019 | Yonne van Geene

De vakjury van de Gaia Green Awards heeft vandaag de 3 finalisten per categorie bekend gemaakt. De volgende horecabedrijven zijn doorgedrongen tot de finale van de Gaia Green Awards 2019:

Strandpaviljoens

- Nautilus aan Zee (Egmond aan Zee / NL)

- The Shore (Scheveningen / NL)

- Sjoerd (Ameland / NL)

Hotels

- Blooming (Bergen / NL)

- Familiehotel Soll Cress (Koksijde / BE)

- Hotel Jakarta (Amsterdam / NL)

Restaurants

- MR & MRS. Watson (Amsterdam /NL)

- Veggies on Fire (Den Haag / NL)

- De Bottelarij (Wellen / BE)

Uitreiking

De award wordt uitgereikt op het Dit Smaakt Naar Meer! Paviljoen tijdens de horeca vakbeurs Gastvrij Rotterdam. Op dinsdag 24 september 2019 vanaf 16.00 uur zullen in Rotterdam Ahoy de winnaars bekend gemaakt worden door de vakjury en weten we wie de opvolgers zijn van de winnaars van de vorige editie. 

Nieuwe prijzen

Om tot een goed onderbouwd eindoordeel te komen zullen de finalisten de komende periode bezocht worden door mysterie visitors. Tijdens deze vierde editie worden Gaia Green Awards uitgereikt aan de uitblinkers in de categorieën Restaurants, Strandpaviljoens en Hotels. De topper op het gebied van duurzame Food- & Beverage ontvangt bovendien de Falco Eleonorae award. De finalist met de meeste publiekstemmen ontvangt de publieksprijs. 

Over de awards

De Gaia Green Awards zijn awards voor horecabedrijven die ondernemen met ruime aandacht voor duurzaamheid. De award is een initiatief van verschillende partijen die actief zijn in de horecasector én op het terrein van duurzaam ondernemen. De partijen die de award dragen zijn Green Key, Gastvrij Rotterdam, Made Blue Foundation, Euro Toques, Dutch Cuisine, EKO Keurmerk Horeca, Good Fish Foundation, SANTAS Koffie, Gastvrij Rotterdam, Olijfbedrijf, hetWerkvan en initiatiefnemer Green Leisure (Group).

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Achtergronden
In memoriam: Michel Geurts

Het droevige bericht van het overlijden van Michel Geurts (1944) heeft de Nederlandse hotellerie geschokt. De hotelier legde in 1982 in Zutphen de basis voor Inntel Hotels. In 1986 werd het tweede hotel geopend in Zaandam: Inntel Hotels Amsterdam Zaandam. Het hotel kent sinds de verbouwing in 2010 e...

Interview
Camille Oostwegel: "We gaan van beleving naar betekenis"

Jong, energiek en ambitieus, zo ontmoeten wij Camille Oostwegel onder het schip van de voormalige kerk waar sinds 2005 het Kruisherenhotel is gevestigd. Onderwerpen als herformuleren van de hotelfunctie, openstaan voor de nieuwe werkethiek van co-working, anticiperen op nieuwe verwachtingen van gast...

Hotelketens Internationaal
Scandic lanceert nieuw hotelmerk 

Scandic GO is een nieuw hotelmerk dat een speelser en slanker concept biedt binnen het groeiende economische hotelsegment. Met Scandic GO streeft het bedrijf naar een sterke aanwezigheid in de stad op alle Scandinavische markten. Scandic zal in eerste instantie vijf hotels lanceren onder het nieuwe ...

Interview Longread
Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeiden: Nullum est jam dictum, quod non sit dictum prius. (Niets kan gezegd worden dat al niet eerder gezegd is.) Waaronder: Tempus fugit. (De tijd snelt v...

Interview Longread
Twee bankiers over de 'herontdekking van de hotellerie'

Op de drempel van een nieuw decennium bespreken twee bankiers de staat van de hotellerie. Lianne Zondervan, Sector directeur Leisure van de ABN AMRO en Jos Klerx, Sectorspecialist Horeca & Recreatie van de Rabobank, blikken terug en kijken vooruit in een uitgebreid dubbelinterview. Dit interv...

Achtergronden
Hoe likable is jouw hotel?

We willen allemaal leuk gevonden worden. Niets menselijks is ons vreemd. Voor ondernemingen geldt hetzelfde. Sterker nog, als consumenten jouw bedrijf leuk vinden, betaalt zich dat altijd terug. Maar hoe pak je dat aan? Hoe zet je dat in gang? En wat betekent dat voor je kernwaarden? Likability. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: