Gasten doen fitness op hotelkamer

25 maart 2014 |
Gasten doen fitness op hotelkamer<

Twee jaar geleden werd het startsein gegeven voor het Vitality-programma van Swissôtel. Zoals de naam al verraadt, draait het in het activiteitenprogramma van Swissôtel Hotels & Resorts om
vitaliteit. Vitality omvat een scala aan activiteiten die gasten kunnen ondernemen in hun kamer, in de fitnessruimte, of buiten, wanneer het hen uitkomt.

Gezondheid
General manager Harold Kluit: ''Vitality is een filosofie waarin het algemene welzijn en genieten van de hoge kwaliteit van het leven centraal staan. Het programma is geïnspireerd op de hedendaagse reiziger welke het belang van mentale en fysieke gezondheid hoog in het vaandel heeft staan en wij zijn er trots op dat wij dit aan onze gasten kunnen aanbieden.''

Fitnessattributen op de kamer
Het Vitality programma biedt de gasten de gelegenheid om fitnessattributen op de kamer te laten brengen, waarvan zij gratis en voorzien van instructies gebruik kunnen maken. De gast kan kiezen uit fitnessballen, Aero Step, yogamatten, Thera-banden of Pilates-ringen speciaal ontwikkeld om de
lichaamscoördinatie en balans te bevorderen, de flexibiliteit te vergroten en de spieren te versterken.

Outdoor
Voor wie de voorkeur geeft aan outdoortraining, biedt het hotel speciale joggingplattegronden, waarop routes van verschillende afstanden voor verschillende conditieniveaus staan uitgestippeld. Op het wekelijkse activiteitenprogramma, dat in elk Swissôtel ter wereld zal worden aangeboden, staan ook stadswandelingen en hardlooprondes ingeroosterd.

Workshops
Op 21 maart 2014 werden twee workshops georganiseerd voor gasten en collega’s van Swissôtel Amsterdam in het teken van de gezonde levenstijl. Food blogger Kelly Camfferman van goodfoodlove.com deelde twee gezonde recepten middels een live coocking workshop, waarna gasten en collega’s zelf de kans hadden om te experimenteren.

Lekker ontspannen
Om volledig te ontspannen en leren geduld te krijgen gaf healthcoach Hanneke Megens een Yin yoga-les voor een aantal collega’s van het Swissôtel Amsterdam. Beide workshops vonden plaats in Swissôtel Amsterdam nieuwste City View suite met prachtig uitzicht.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: