Gezocht: meest gastvrije stad van Nederland

16 maart 2009 |
Gezocht: meest gastvrije stad van Nederland<

Van Spronsen & Partners horeca-advies voert onderzoek uit naar de meest gastvrije stad van Nederland. Hierin worden de 21 grootste steden onderzocht en beoordeeld op verschillende aspecten als horeca-aanbod, gevoel van veiligheid, winkelaanbod, architectuur en openbaar vervoer. In de verschillende steden worden de bezoekers van de stad geënquêteerd en gevraagd om verschillende aspecten van de stad waar ze op dat moment op bezoek zijn, te beoordelen.

"De maatschappelijke en culturele waarde van gastvrijheid in onder andere steden, bedrijven en instanties wordt steeds groter. Dit is terug te zien in de opkomst van citymarketing en projecten als ‘gastvrij Den Haag’ en ‘gastvrij Nijmegen’. Toch blijft ‘gastvrijheid’ een lastig in cijfers uit te drukken begrip. Met dit onderzoek willen we bepalen welke stad in de ogen van de bezoeker het meest gastvrij is. Ook zal duidelijk worden welke onderwerpen daadwerkelijk belangrijk zijn voor de gastvrijheidbeleving van een stadsbezoek", aldus Lennert Rietveld, senior-adviseur bij Van Spronsen & Partners horeca-advies en verantwoordelijk voor het onderzoek.

De steden die in het onderzoek worden meegenomen zijn: Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Eindhoven, Almere, Tilburg, Groningen, Nijmegen, Haarlem, Arnhem, Breda, Apeldoorn, Enschede, Amersfoort, Zoetermeer, Dordrecht, Leiden, Maastricht, Zwolle en ’s-Hertogenbosch. Welke stad zich de meest gastvrije stad van Nederland mag noemen zal eind juni 2009 bekend worden gemaakt door het onderzoeksbedrijf.

:mailto:?SUBJECT=Lees%20dit%20horecabericht&BODY=De%20afzender%20van%20deze%20e-mail%20wil%20u%20graag%20attenderen%20op%20het%20volgende%20nieuwsitem%20op%20een%20van%20de%20websites%20van%20Uitgeverij%20PS.%0A%0Ahttp://www.lunchroom.nl/nieuws/gezocht-meest-gastvrije-stad-van-nederland/

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: