Gold-award voor 23 Nederlandse hotels

20 april 2016 |
Gold-award voor 23 Nederlandse hotels

Maar liefst 23 Nederlandse hotels mogen een Gold-award in ontvangst nemen. De awards zijn een onderdeel van de Populariteitsprijzen
2016 van Hotels.com.

Foto: Hotel The Toren in Amsterdam

Over de prijzen
De website reikt deze prijzen uit op basis van ruim 20 miljoen geverifieerde beoordelingen van hotelgasten die in hotels over de hele wereld hebben geslapen. De prijzen worden gebaseerd op de authentieke, betrouwbare beoordelingen deze gasten en daarmee vormen zij de jury. In ons land vallen 23 hotels in de prijzen.

Grote winnaar: Amsterdam
De meeste van deze hotels liggen in Amsterdam. Ook in Utrecht, Rotterdam, Haarlem, Heerlen en Roermond zijn winnaars te vinden.

The Toren, Amsterdam 4,9
Mary K Hotel, Utrecht 4,9
The Dylan, Amsterdam 4,8
Conservatorium Hotel, Amsterdam 4,8
Andaz, Amsterdam 4,8
Waldorf Astoria, Amsterdam 4,8
Luxury Suites, Amsterdam 4,8
The Hoxton, Amsterdam 4,8
Banks Mansion, Amsterdam 4,8
Canal House, Amsterdam 4,8
Hotel Dux, Roermond 4,8
Sofitel Legend The Grand, Amsterdam 4,7
Hotel Estheréa, Amsterdam 4,7
Ambassade Hotel, Amsterdam 4,7
Crowne Plaza, Amsterdam 4,7
Bed & Breakfast Barangay, Amsterdam 4,7
Hotel Sebastian’s, Amsterdam 4,7
Van Der Valk Hotel, Dordrecht 4,7
Hotel Malts, Haarlem 4,7
Kasteel Terworm, Heerlen 4,7
Mainport, Rotterdam 4,7
Worldhotel Wings, Rotterdam 4,7
Rosendael, Utrecht 4,7

Internationaal
In totaal zijn wereldwijd ruim 2700 hotels als ‘uitstekend’ bestempeld. Ze haalden een gastenscore van 4,7 of hoger (van maximaal 5) en worden daarmee bekroond met de Gold-award. Het land met de meeste winnaars is de Verenigde Staten. Hier ontvangen maar liefst 1087 erkende accommodaties de award. Ook in het Verenigd Koninkrijk is het goed toeven, hier krijgen 220 hotels de award. Daarna volgt Italië met 187 awards en Canada met 86 awards.

Top 5 van steden wereldwijd met Gold-awards
Rome: 38 hotels
Londen: 30 hotels
Florence: 28 hotels
Venetië: 27 hotels
Praag en Parijs: 23 hotels

Beste wellness, strand of zakelijk
Behalve deze Gold-awards waren er ook nog de ‘Beste’-categorieën. In deze categorieën werden 500 prijzen verdeeld. Er waren 10 categorieën: luxe, zakelijk, boetiek, LHBT-vriendelijk, strand, wintersport, familie, wellness, nieuw en all-in. De beste 50 hotels in iedere categorie ontvingen een prijs en certificaat. Nederlandse hotels die in deze lijsten zijn terug te vinden, zijn bijvoorbeeld het Grand Hotel Karel V in Utrecht en het Van Der Valk Hotel in Almere, in de categorie business en het Hyatt Palace Amsterdam Airport hotel in Hoofddorp in de categorie familie.

Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Wet- en regelgeving KHN
KHN: Alcoholklok hotels wederom toppunt van symboolpolitiek

KHN heeft vol onbegrip kennis genomen van het kabinetsbesluit om vanaf vrijdagavond 23 oktober een alcoholklok voor hotels in te voeren. Volgens dit besluit mag er vanaf vanavond in hotels na 20:00 uur ook geen alcohol meer worden geschonken of genuttigd in publieke ruimten zoals in het restaurant o ...

Achtergronden Coronacrisis
Horecaondernemers krijgen eenmalig 2500 euro overheidssteun

De horecabedrijven die vanwege de coronacrisis gesloten zijn, kunnen een eenmalige uitkering van gemiddeld 2500 euro tegemoetzien. Het bedrag is afhankelijk van het geleden omzetverlies. Dit meldt de NOS op basis van verklaringen van Haagse ingewijden. De maatregel zal deel uitmaken van het derde st ...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Ook in hotels geen alcohol meer na 20.00 uur

In bars en restaurants van hotels mag vanaf vanavond 20.00 uur geen alcohol meer worden geserveerd. Ook niet via roomservice. Hiermee trekt het kabinet de lijn met het verbod op de verkoop van alcohol in winkels tussen 20.00 en 07.00 uur door. In winkels is dat sinds vorige week woensdag niet meer t ...

Interview Longread
Martin Lindelauf met pensioen: een interview in 41 vragen, deel 4

Na 41 dienstjaren houdt Martin Lindelauf (61) het voor gezien. Hij laat de hotellerie achter zich. In 41 vragen portretteert Hospitality Management de gedreven hotelier. Dit is deel 4 uit de reeks, die uit vier delen bestaat. Let je extra op de kwaliteit van de bouw van een hotel? ...

Columns
Column Ewout Hoogendoorn: Het nut van data is nul

‘72 procent van de grotere ondernemingen is er nog niet in geslaagd om een datagedreven cultuur te creëren. Dat getal zal onder MKB-bedrijven nog veel hoger uitvallen’. Veel bedrijven investeren erin, maar zijn dus niet niet in staat een cultuurverandering tot stand te brengen. Hoe ...

Opening Internationaal
Ruby Hotels: een derde hotel in Londen én uitbreiding in Wenen

Ruby Hotels heeft vertrouwen in de toekomst. Ondanks de huidige uitdagende tijd waarin ook deze hotelgroep hard geraakt wordt door de gevolgen van Covid-19, wordt er nog steeds uitgebreid. Zowel in het openen van nieuwe hotels als in het uitbreiden van bestaande. Meet Ruby Zoe! Na de succesvol ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: