Golden Sleeps: Amsterdam heeft beste hotels van Nederland

24 april 2017 | Roy Spijker

24 hotels in Nederland zijn door de Hotels.com™ Loved by Guests Awards 2017 uitgeroepen tot de beste hotel hotspots. De Loved By Guests Awards zijn gebaseerd op beoordelingen van hotelgasten.

Amsterdam en Den Haag zijn de nummer 1 en 2 award-winnende steden. Reizigers kunnen echter in zeven verschillende steden terecht voor bekroonde hotels. 17 van deze hotels bevinden zich in Amsterdam. De hoofdstad is daarmee de trekpleister, gevolgd door Den Haag.

Top 3 Nederlandse steden van de winnende ‘Loved by Guest Gold Awards’:
1. Amsterdam – 17 hotels
2. Den Haag – 2 hotels
3. Haarlem, Almere, Maastricht, Rotterdam en Middelburg – 1 hotel 

Hotels.com heeft meer dan 25 miljoen reviews op haar website. De site ziet een verschuiving ontstaan van officiële rankings naar online reviews. Dit komt vooral omdat reviews onderweg direct met een smartphone gecheckt kunnen worden.

Om dit jaar de beste hotels te selecteren, heeft Hotels.com miljoenen reviews van 2.500 hotels in 87 landen geanalyseerd. De hotels die de Loved by Guests Gold Award* hebben gekregen, hebben elk een gemiddelde review score behaald van een 4,7 of hoger (uit maximum score van 5).

Wereldwijd staat Nederland, met totaal 24 hotels, op de 20ste plaats in de lijst van Gold Award winnaars. De top drie winnende landen zijn: de Verenigde Staten (969 hotels), het Verenigd Koninkrijk (171) en Italië (153). Steden waar reizigers het liefst verblijven zijn: Londen (31 hotels), Rome (27), Praag (25), Florence (24) en Venetië (24).

Golden star in Nederland: The Toren in Amsterdam
16 hotels behaalden een maximale score van 5 punten. Deze topscore ging naar 10 hotels in het Verenigd Koninkrijk, 3 in Italië, 1 in de Verenigde Staten, 1 in Kroatië en 1 in Tsjechië. Het hotel met de hoogste score in Nederland is The Toren in Amsterdam (4,9 punten). Het designhotel is gevestigd in een aantal monumentale 17e-eeuwse panden aan de Keizersgracht. De 38 kamers in het hotel zijn gestyled door de bekende binnenhuisarchitect Wim van de Oudeweetering. Het hotel onderscheidt zich door opvallend design, persoonlijke service en veel luxe.

Best in Class 
“De Loved by Guests Awards zijn toegekend aan de hotels waar gasten enthousiast van werden en hun waardering over hebben uitgesproken. We zien dat reviews steeds belangrijker worden. Reizigers bepalen hun keuze liever op basis van klantbeoordelingen dan op basis van de officiële sterren”, aldus Isabelle Pinson, Vice President EMEA bij het Hotels.com merk. “Op Hotels.com hebben we nu 25 miljoen gasten reviews. We willen daarmee klanten niet alleen inspireren, maar ook helpen bij het maken van een weloverwogen keuze voor het ideale hotel.“

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Ondernemen Longread
Simuleer een bijna-doodervaring voor je hotel

De coronacrisis overvalt iedereen. De omvang en impact nemen dramatische proporties aan. Hadden we eerder en meer rekening moeten houden met de desastreuze effecten van corona? Misschien. Hiervoor is echter een paradigmashift nodig. Van optimisme naar paranoïde optimisme. We moeten de eindighei ...

Wet- en regelgeving Hotelketens Internationaal
Miljoenenboete Marriott voor datalek uit 2014

Marriott moet een boete van 18,4 miljoen pond (ruim 20 miljoen euro) betalen voor de datalek uit 2014. De boete wordt betaald aan de Britse privacyautoriteit. De Information Commissioner's Office (ICO) concludeert dat de hotelketen te weinig moeite heeft gedaan om de gegevens van de gasten te be ...

Columns
Column Tanja Seegers: Er zijn geen grenzen

Precies een jaar geleden zei mijn grote held Eliud Kipchoge letterlijk: “Ik wil mensen inspireren, er zijn geen grenzen!” De Keniaanse atleet liep op 12 oktober 2019 de marathon binnen 2 uur. Met maar liefst een snelheid van 21,1 km per uur behaalde hij een historisch record. Hij deed wa ...

Branded Content
Hotelmanagers welkom in de zorg: "Oprecht contact maakt voor mij het verschil"

Bart van der Ven, locatiemanager bij WoonZorgcentra Haaglanden (WZH), is verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van het woonzorgcentrum WZH Schoorwijck voor ouderen. Samen met zijn medewerkers zorgt hij dagelijks voor de verzorging, behandeling en begeleiding van de bewoners waarbij hij zelfstan ...

Coronacrisis
61% van de Nederlanders wil met Kerst (verantwoord) buiten de deur eten

Uit het persmoment van dinsdag jl. is duidelijk geworden dat de horeca nog een tijd gesloten blijft. Hoelang is nog niet precies duidelijk. Hoopvol is de blik nu gericht op kerst. Nederlanders willen deze feestdagen weer genieten van quality time buiten de deur. Uit onderzoek van TheFork* blijkt dat ...

Hotelketens Internationaal
Accor opent nieuw hotel Mercure Han-sur-Lesse

Accor, ’s werelds meest toonaangevende hotelgroep, opent vandaag het nieuwe hotel Mercure Han-sur-Lesse in de idyllische gelijknamige plaats Han-sur-Lesse, middenin de Belgische Ardennen. Deze opening is in samenwerking met Accor’s Franchise Partner Unibricks. Het viersterrenhotel telt 1 ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: