Golden Sleeps: Amsterdam heeft beste hotels van Nederland

24 april 2017 | Roy Spijker

24 hotels in Nederland zijn door de Hotels.com™ Loved by Guests Awards 2017 uitgeroepen tot de beste hotel hotspots. De Loved By Guests Awards zijn gebaseerd op beoordelingen van hotelgasten.

Amsterdam en Den Haag zijn de nummer 1 en 2 award-winnende steden. Reizigers kunnen echter in zeven verschillende steden terecht voor bekroonde hotels. 17 van deze hotels bevinden zich in Amsterdam. De hoofdstad is daarmee de trekpleister, gevolgd door Den Haag.

Top 3 Nederlandse steden van de winnende ‘Loved by Guest Gold Awards’:
1. Amsterdam – 17 hotels
2. Den Haag – 2 hotels
3. Haarlem, Almere, Maastricht, Rotterdam en Middelburg – 1 hotel 

Hotels.com heeft meer dan 25 miljoen reviews op haar website. De site ziet een verschuiving ontstaan van officiële rankings naar online reviews. Dit komt vooral omdat reviews onderweg direct met een smartphone gecheckt kunnen worden.

Om dit jaar de beste hotels te selecteren, heeft Hotels.com miljoenen reviews van 2.500 hotels in 87 landen geanalyseerd. De hotels die de Loved by Guests Gold Award* hebben gekregen, hebben elk een gemiddelde review score behaald van een 4,7 of hoger (uit maximum score van 5).

Wereldwijd staat Nederland, met totaal 24 hotels, op de 20ste plaats in de lijst van Gold Award winnaars. De top drie winnende landen zijn: de Verenigde Staten (969 hotels), het Verenigd Koninkrijk (171) en Italië (153). Steden waar reizigers het liefst verblijven zijn: Londen (31 hotels), Rome (27), Praag (25), Florence (24) en Venetië (24).

Golden star in Nederland: The Toren in Amsterdam
16 hotels behaalden een maximale score van 5 punten. Deze topscore ging naar 10 hotels in het Verenigd Koninkrijk, 3 in Italië, 1 in de Verenigde Staten, 1 in Kroatië en 1 in Tsjechië. Het hotel met de hoogste score in Nederland is The Toren in Amsterdam (4,9 punten). Het designhotel is gevestigd in een aantal monumentale 17e-eeuwse panden aan de Keizersgracht. De 38 kamers in het hotel zijn gestyled door de bekende binnenhuisarchitect Wim van de Oudeweetering. Het hotel onderscheidt zich door opvallend design, persoonlijke service en veel luxe.

Best in Class 
“De Loved by Guests Awards zijn toegekend aan de hotels waar gasten enthousiast van werden en hun waardering over hebben uitgesproken. We zien dat reviews steeds belangrijker worden. Reizigers bepalen hun keuze liever op basis van klantbeoordelingen dan op basis van de officiële sterren”, aldus Isabelle Pinson, Vice President EMEA bij het Hotels.com merk. “Op Hotels.com hebben we nu 25 miljoen gasten reviews. We willen daarmee klanten niet alleen inspireren, maar ook helpen bij het maken van een weloverwogen keuze voor het ideale hotel.“

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Amsterdam
Hoofdkantoor The Student Hotel naar Amsterdam

Vanwege de exponentiële groei van The Student Hotel, heeft het internationale hoofdkantoor zich in januari 2020 in Amsterdam Noord gevestigd. Het culturele, eclectische en industriële bedrijventerrein in Noord sluit naadloos aan bij de kernwaarden van TSH. Het nieuwe hoofdkantoor is gev...

Amsterdam Verbouwen
De L'Europe Amsterdam brengt Amsterdamse iconen samen in 't Huys

Hotel De L'Europe Amsterdam opent in maart de deuren van 't Huys. Een vernieuwde vleugel van het hotel, met een eigen ingang aan de Nieuwe Doelenstraat, waar zowel de Amsterdammer als de hotelgast 'Original Amsterdam Luxury' vindt. 't Huys biedt onderdak aan drie Amsterdamse toon...

Awards Amsterdam
Park Inn by Radisson Amsterdam City West is hotel van het jaar

Het nieuwe Park Inn by Radisson Amsterdam City West hotel is verkozen tot ‘Hotel van het Jaar 2019’ in de regio Midden- en Zuid-Europa van de Radisson Hotel Group (RHG). Het designhotel behaalde op het gebied van bezettingsgraad, kwaliteit, omzet, gast-reviews, duurzaamheid en veiligheid...

Van der Valk
Van der Valk gaat hotelgasten helpen om te stoppen met roken

Waar Van der Valk Hotels de afgelopen jaren met haar Vitaal-concept al grote stappen zette in de gezondheidsmarkt, gaat ze nu ook haar gasten helpen met het stoppen met roken. In een 5-daags intern programma wordt er middels zowel groeps- als individuele coaching een extra stimulans gecreëerd o...

Achtergronden
Hoe likable is jouw hotel?

We willen allemaal leuk gevonden worden. Niets menselijks is ons vreemd. Voor ondernemingen geldt hetzelfde. Sterker nog, als consumenten jouw bedrijf leuk vinden, betaalt zich dat altijd terug. Maar hoe pak je dat aan? Hoe zet je dat in gang? En wat betekent dat voor je kernwaarden? Likability. ...

Hotel Den Haag
Kennisnetwerk Destinatie Nederland zet in op gastvrijheidsbeleving door samenwerking met Hotelschool The Hague

Hoe kun je als destinatiemanagement organisatie (DMO) een bijdrage leveren aan de gastvrijheidsbeleving van jouw stad of streek? Dat is de vraag die regelmatig gesteld wordt binnen Kennisnetwerk Destinatie Nederland. Gastvrijheid is één van de pijlers binnen Perspectief2030, de visie o...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: