Golden Sleeps: Amsterdam heeft beste hotels van Nederland

24 april 2017 | Roy Spijker

24 hotels in Nederland zijn door de Hotels.com™ Loved by Guests Awards 2017 uitgeroepen tot de beste hotel hotspots. De Loved By Guests Awards zijn gebaseerd op beoordelingen van hotelgasten.

Amsterdam en Den Haag zijn de nummer 1 en 2 award-winnende steden. Reizigers kunnen echter in zeven verschillende steden terecht voor bekroonde hotels. 17 van deze hotels bevinden zich in Amsterdam. De hoofdstad is daarmee de trekpleister, gevolgd door Den Haag.

Top 3 Nederlandse steden van de winnende ‘Loved by Guest Gold Awards’:
1. Amsterdam – 17 hotels
2. Den Haag – 2 hotels
3. Haarlem, Almere, Maastricht, Rotterdam en Middelburg – 1 hotel 

Hotels.com heeft meer dan 25 miljoen reviews op haar website. De site ziet een verschuiving ontstaan van officiële rankings naar online reviews. Dit komt vooral omdat reviews onderweg direct met een smartphone gecheckt kunnen worden.

Om dit jaar de beste hotels te selecteren, heeft Hotels.com miljoenen reviews van 2.500 hotels in 87 landen geanalyseerd. De hotels die de Loved by Guests Gold Award* hebben gekregen, hebben elk een gemiddelde review score behaald van een 4,7 of hoger (uit maximum score van 5).

Wereldwijd staat Nederland, met totaal 24 hotels, op de 20ste plaats in de lijst van Gold Award winnaars. De top drie winnende landen zijn: de Verenigde Staten (969 hotels), het Verenigd Koninkrijk (171) en Italië (153). Steden waar reizigers het liefst verblijven zijn: Londen (31 hotels), Rome (27), Praag (25), Florence (24) en Venetië (24).

Golden star in Nederland: The Toren in Amsterdam
16 hotels behaalden een maximale score van 5 punten. Deze topscore ging naar 10 hotels in het Verenigd Koninkrijk, 3 in Italië, 1 in de Verenigde Staten, 1 in Kroatië en 1 in Tsjechië. Het hotel met de hoogste score in Nederland is The Toren in Amsterdam (4,9 punten). Het designhotel is gevestigd in een aantal monumentale 17e-eeuwse panden aan de Keizersgracht. De 38 kamers in het hotel zijn gestyled door de bekende binnenhuisarchitect Wim van de Oudeweetering. Het hotel onderscheidt zich door opvallend design, persoonlijke service en veel luxe.

Best in Class 
“De Loved by Guests Awards zijn toegekend aan de hotels waar gasten enthousiast van werden en hun waardering over hebben uitgesproken. We zien dat reviews steeds belangrijker worden. Reizigers bepalen hun keuze liever op basis van klantbeoordelingen dan op basis van de officiële sterren”, aldus Isabelle Pinson, Vice President EMEA bij het Hotels.com merk. “Op Hotels.com hebben we nu 25 miljoen gasten reviews. We willen daarmee klanten niet alleen inspireren, maar ook helpen bij het maken van een weloverwogen keuze voor het ideale hotel.“

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Coronacrisis
Inschrijftermijn Nationale Hennessy Gastvrijheidsprijs 2020 verlengd

De inschrijftermijn voor de 19e editie van de Nationale Hennessy Gastvrijheidsprijs voor de beste jonge gastvrouw of gastheer van Nederland is verlengd als gevolg van de corona-crisis. Kandidaten tussen de 20 en 26 jaar kunnen nu nog tot en met 30 juni 2020 inschrijven. De uitreiking van de National...

Independent Hotel Show afgelast en verplaatst naar 2021

De Independent Hotel Show is vanwege de aanhoudende coronapandemie afgelast, zo laat de organisatie weten. Ruim drie weken geleden werd het hotelevent in de Amsterdamse RAI al verplaatst van halverwege maart naar eind juni. Nu heeft de organisatie ook besloten om de uitegestelde Independent Hotel Sh...

Interview Coronacrisis
"De reddingsboeien zijn er wel, maar te weinig"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit dertiende hoofdstuk...

Food Amsterdam
Paascreaties van Hotel Jakarta verkocht in Bakkerij Westers

Pastry chef Ramona Rütti van Hotel Jakarta Amsterdam maakt bijzondere paascreaties om te paastafel op te fleuren. Dit jaar zal de tafel voor minder mensen gedekt worden, maar daardoor is er des te meer aandacht voor wat er op tafel staat. Er zijn verschillende creaties te verkrijgen in Bakke...

Economie Coronacrisis
HorecaMonitor doet voorstel om horeca te behoeden voor faillissementen

HorecaMonitor roept KHN op om 'Den Haag' een serieus voorstel te doen. Een voorstel dat, wanneer het geaccepteerd wordt, horecaondernemers mogelijk behoedt voor faillissementen. Hieronder de brief: Beste heer, mevrouw, Ons bureau is sterk betrokken bij de begeleiding van vele horecakla...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? (Deel 2)

Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? Volgens Arne Sorenson, CEO van Marriott, zijn de effecten van de coronacrisis op de korte termijn al groter dan die van 9/11 en de bankencrisis tezamen. Bezettingsgraden zijn gedaald tot 90% in de sterk getroffen gebieden en tot 75% in mi...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: