Gratis scan voor onafhankelijke hotels en B&B's

31 maart 2020 | Redactie

Het nieuwe platform Scanjehotel.nl is een initiatief om hoteleigenaren van onafhankelijke hotels en B&B’s te helpen met het mogelijk - tijdelijk - verlagen van de maandelijkse kosten.

Van energieleveranciers tot TV - en  internetaanbieders en afvalkosten: alle maandelijkse vaste lasten worden gescand. Scanjehotel.nl zet alle kosten op een rij en kijkt naar mogelijkheden om deze operationele kosten te verlagen. “Het betreft de business waar ik jaren werkzaam in ben;  ik wil graag de verbinding leggen tussen leverancier en hotel en men helpen met mijn kennis waar mogelijk in deze onzekere tijden.”- Stephanie van Doorn, oprichtster Scanjehotel.nl.

Dankzij jarenlange ervaring in de hotelbranche heeft Stephanie een groot hotel - en leveranciersnetwerk. Indien nodig gaat zij in gesprek met leveranciers om nieuwe, tijdelijke betaalregelingen te treffen of samen te kijken naar andere mogelijkheden. Via Scanjehotel.nl krijgt de branche gratis financieel advies en bemiddeling in tijden van de corona crisis. Het platform is vandaag gelanceerd.

Kostenverlaging

In januari lanceerde onderneemster Stephanie van Doorn het eerste platform voor onafhankelijke hotels en B&B’s in Nederland: Nexus Hospitality. Hiermee leek 2020 een mooi jaar te worden voor de onafhankelijke hotellerie, maar deze branche is inmiddels zwaar getroffen door het coronavirus. “Ondanks de coronacrisis blijven de maandelijkse kosten voor hotels en B&B’s gewoon doorlopen. Veel hoteleigenaars kunnen de operationele voorzieningen, zoals energie, televisie en internetverbinding momenteel niet of nauwelijks bekostigen. Daarnaast hebben de onafhankelijke hotels en B&B’s geen hoofdkantoor of achterban om op terug te vallen. Om hen opnieuw een handje te helpen, roepen we Scanjehotel.nl in het leven om de krachten te bundelen.”- Stephanie van Doorn.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Verzekeraar moet coronaschade Frans restaurant vergoeden

Over het algemeen wordt schade als gevolg van de coronamaatregelen niet gedekt door verzekeraars, maar een Franse rechter heeft bepaald dat een restaurateur recht heeft op compensatie door verzekeraar Axa. Stéphane Manigold heeft in de regio Parijs vier restaurants, waar 52 werknemers in d...

Blog Coronacrisis
"Op een feestdag de horeca weer open, wie bedenkt zoiets?"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Overheid schept duidelijkheid over regels horeca per 1 juni

Hugo de Jonge heeft namens het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport een brief verzonden naar de voorzitters van de verschillende veiligheidsregio's. In de brief worden aanwijzingen voor de coronamaatregelen gegeven. Ook voor de horeca. Hieruit blijkt bijvoorbeeld ook dat de exploitan...

Toerisme Coronacrisis
Boekingen in Nederland overtreffen het wereldgemiddelde

Nu overheden over de hele wereld hun beperkingen verder versoepelen, blijkt uit gegevens van SiteMinder, een platform voor het verwerven van gasten in de wereldwijde hotelindustrie, dat hoteliers niet langer hoeven te voorspellen hoe snel consumenten zullen handelen om te reizen na de COVID-19-pande...

Personeel Coronacrisis
5.000 horecamedewerkers roepen hulp FNV Horeca in sinds sluiting horeca

Sinds de lockdown van de horeca van 16 maart jl. hebben 5.000 horecamedewerkers zich bij FNV Horeca gemeld met vragen en verzoeken om hulp. De meeste vragen gingen over welke rechten en plichten zij hebben sinds hun werklocatie gesloten is. Daarnaast ziet de vakbond een stijgende vraag naar informat...

Branded Content
Vind de route naar jouw gasten

Eindelijk, de restaurants gaan binnenkort weer open. Dat geldt ook voor veel hotels. Langzaam komt de Nederlandse gastvrijheidsindustrie weer tot leven. Wij zien ook weer een stijgende lijn in reserveringen, met name voor hotels buiten de grote steden. Voor alle hotels geldt dat slimme marketing een...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: