Het Rotterdam Marriott Hotel presenteert Schmidt Fresh Fish Market

22 maart 2017 | Thijs Jacobs

’s Werelds grootste hotelketen Marriott Hotels opent in het Paasweekend in Rotterdam de allereerste Fresh Fish Market. Hiermee heeft het Rotterdam Marriott Hotel een wereldwijde primeur en heeft de havenstad er weer een nieuwe (zee)parel bij. Vanaf 16 april opent de Schmidt Fresh Fish Market haar deuren voor zowel gasten van het hotel met internationale allure als voor liefhebbers van vis. Goed nieuws dus ook voor de lekkerbekken die met weemoed terugkijken naar de tijd waarin zij even bij Schmidt Zeevis op het Vaste Land langs konden lopen. Na het Paasweekend kan men elke derde donderdag van de maand genieten van de fijnste vis van de geliefde lokale visboer op een absolute toplocatie in het hart van de havenstad.

Schmidt naar Marriott

Noordzeevis
Zeebaars, Schartong, Schelvis, Makreel en Kabeljauw. De Noordzee biedt een veelvoud aan heerlijke vis. In het Paasweekend presenteert het Rotterdam Marriott Hotel de allereerste Schmidt Fresh Fish Market waarbij deze overheerlijke vissoorten geserveerd worden door niemand minder dan de ruim 100 jaar oude visleverancier van Rotterdam. De geliefde visboer uit Rotterdam, sinds eind 2015 gesitueerd in de Spaanse Polder, komt hiermee terug naar het centrum van Rotterdam. “Door ons visassortiment op deze laagdrempelige manier aan te bieden, geven we nog meer mensen de kans om met vis in aanraking te komen.“ Goed nieuws voor de lekkerbekken die Schmidt Zeevis moeten missen op het Vasteland. Maar ook voor de internationale gast die zo letterlijk de Rotterdamse keuken kan proeven, want Schmidt Zeevis en Rotterdam zijn al sinds jaar en dag onlosmakelijk met elkaar verbonden. ‘’De vis van Schmidt Zeevis op een absolute toplocatie in het hart van de stad. Rotterdamser kun je het niet krijgen’’, aldus een trotse Claudia van der Graaf van het Rotterdam Marriott Hotel. Ook chefkok John Gebuis is enthousiast: “Met vis van Schmidt Zeevis is de basis van elk gerecht al perfect. Dit is verreweg de beste kwaliteit van de hele Benelux.”


Vismarkt
Rotterdam en water zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Dat zie je om die reden ook terug in de lobby van het Rotterdam Marriott Hotel: de vissen op de kussens en langs de wanden. Iedere derde donderdag van de maand wordt de lobby omgetoverd tot een mediterrane Fresh Fish Market met een kar vol overheerlijke verse vis van Schmidt Zeevis. Bij goed weer bakken de chef koks de visjes buiten op de green egg lekker gaar terwijl de gasten ondertussen aan lange tafels kunnen genieten van een etagère gevuld met schelpdieren en een heerlijke vissoep met brood van Jordy’s Bakery. Voor slechts 39,50 euro kan er de hele avond naar hartenlust vis worden gegeten in een bourgondische ambiance die niet onder doet voor een heuse vismarkt.


Groepsreserveringen
Een zakelijke bespreking wordt een stuk levendiger met deze Fresh Fish Market. Zodoende biedt het Rotterdam Marriott Hotel haar zakelijke gasten een groepsdiner aan op een avond en locatie naar keuze. Terwijl de chefs de verse vis van Schmidt Zeevis bereiden op de green egg, kan er gebrainstormd of vergaderd worden met collega’s. En dat allemaal met een waanzinnig uitzicht op de stad. Hoe inspirerend wil je het hebben.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Column David Bakker
Column: Keizer, koning, kroonprins

Tijdens de opening van HotelTech 2019, bijna een jaar geleden, vroeg dagvoorzitter Jeroen Smit aan de zaal vol hoteliers met welk doel zij voor de hospitalitybranche hadden gekozen? Voor het geld? Of omdat gastvrijheid in je DNA zit? Uit zijn verhaal dat volgde concludeerde ik dat je alleen een gezo ...

Interview Longread
Martin Lindelauf met pensioen: een interview in 41 vragen, deel 3

Na 41 dienstjaren houdt Martin Lindelauf (61) het voor gezien. Hij laat de hotellerie achter zich. In 41 vragen portretteert Hospitality Management de gedreven hotelier. Dit is deel 3 uit de reeks, die uit vier delen bestaat. Het laatste deel volgt over enkele dagen. Je team, was dat groot? ...

Columns
Column: Inzicht in gastvrijheidspsychologie gewenst

Triest nieuws, maar we zullen nog een lange periode moeten dealen met het coronavirus. Alhoewel veel hotels in Nederland deze zomer hebben geprofiteerd van de binnenlandse vakanties gaan we een twijfelachtige herfst en winter tegemoet. Ik ben bang dat een deel van uw gasten een psychologisch ‘ ...

Hotelketens
Hotel Merici Sittard wordt toegevoegd aan Accor hotelmerk MGallery

Hotel Merici Sittard van Black Label Hotels wordt per 1 april 2021 onderdeel van Accor’s MGallery Hotel Collection. Het viersterrenhotel is gevestigd in het voormalige klooster van de zusters Ursulinen aan de Oude Markt in het centrum van Sittard. De franchise partner is de huidige operator, B ...

Toerisme Airbnb
Dit zijn de meest gastvrije plekken in Nederland

Staycations zorgen voor een nieuwe trend. Nederlanders zoeken vaker landelijke gebieden op, waarbij met name Airbnb-gasten in minder bezochte provincies gastvrij ontvangen zijn door hosts. In verband met COVID-19 zijn Nederlanders gevraagd deze herfstvakantie dichtbij huis te blijven. Airbnb spoort ...

Hotelbouwplannen Opening
Boutique hotel WSHS opent in 2021

Iets stilletjes tot leven laten komen. Iets dat er al lang was, maar ineens van zich laat horen. Het is de metamorfose van het oude Weeshuis (1599) in Gouda naar Boutique hotel WSHS; nu nog volop in de steigers, straks een stijlvol toevluchtsoord met internationale allure. Met veel liefde is het mon ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: