HM Academy: hét kennisinstituut voor de horeca

30 maart 2018 | David Bakker

HM Academy is onderdeel van het horecakennisplatform van Uitgeverij PS: bv. HM Academy ontwikkelt praktijkgerichte trainingen op maat voor ondernemers, managers en medewerkers binnen de sectoren hotellerie, restaurant, café, lunchroom, bed & breakfast en fastservice. HM Academy biedt gerichte opleidingen aan die aansluiten bij de behoefte van de horecaondernemer. Intensieve trainingen waarmee u direct de volgende dag aan de slag kunt.

AVG – 25 mei is het zover

Het fenomeen AVG levert hoteliers veel extra werk op, vervelend werk bovendien, maar wel noodzakelijk. Wat gaat er precies veranderen vanaf 25 mei en wat voor gevolgen heeft dit voor de bedrijfsvoering? Zo wordt de hotelier verplicht om in kaart te brengen welke (klant)gegevens worden verwerkt. Waarom deze worden verwerkt. En hoelang de gegevens bewaard worden. HM Academy helpt de hotelier, door middel van een ééndaagse training, het hotel helemaal ‘AVG-proof’ te krijgen.

Tijdens de training staat centraal wat de hotelier te wachten staat met de veranderingen die de AVG met zich mee gaat brengen. Aan de hand van real-life situaties en theorie van deskundigen verzorgt HM Academy een training op maat. Wie is er verantwoordelijk? Wat zijn de gevolgen als het mis gaat? Hoe wordt een stappenplan opgesteld om het hotel perfect voorbereid te laten zijn op de invoering van de nieuwe wet?

Sander Goldman, advocaat bij Immix advocaten, is gespecialiseerd in het ondernemersrecht en privacyvraagstukken. Hij heeft ruime ervaring binnen het bedrijfsleven en zal tijdens de training zijn expertise en praktijkervaring delen. Ook Jeroen van Nieuwkerk, senior consultant bij Transcriptum en al vijftien jaar consultant op het gebied van business en ICT, fungeert als trainer. Met de expertise van beide heren en een intensieve training is uw hotel voor 25 mei helemaal ‘AVG-proof.’  Op 9 april wordt deze training aangeboden in het Utrechtse Postillion hotel.

Training e-mailmarketing

Niet alleen op het gebied van privacy, maar ook op het gebied van e-mailmarketing helpt de kennis van de HM Academy u als horecaondernemer verder. E-mailmarketing is een uitstekend instrument om via de juiste campagnes uw gasten gericht en persoonlijk aan te spreken en terug te laten komen. Succesvolle e-mail marketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. In deze training gaat u actief aan de slag, leert u de belangrijkste do’s en don’ts aan de hand van prikkelende voorbeelden en ontvangt u de belangrijkste juridische randvoorwaarden.

Meer directe boekingen - en meer omzet - door succesvolle e-mailcampagnes

Marketing-goeroe Hielko van der Molen is de aangewezen persoon om binnen een dag alle tips and tricks van e-mailmarketing aan u mee te geven. Hij put voor deze training uit meer dan 20 jaar ervaring als online manager bij banken, verzekeraars, in de retail en als e-commerce manager bij Fletcher Hotel groep. Aangevuld met 10 jaar ervaring als docent, deelt hij met u zijn visie en kennis op het gebied van online marketing. De volgende training e-mailmarketing is op 16 april in het Postillion Hotel in Bunnik. Er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Hotelketens
AccorHotels wil minder plastic afval

Morgen, op Planet21 Day, een evenement dat jaarlijks terugkeert op 21 april, stimuleert AccorHotels haar werknemers om initiatieven te bedenken die de wereld een stukje beter maken. Duurzame ontwikkeling en sociale verantwoordelijkheid staan daarbij centraal. Vorig jaar lag de focus op de reductie v...

Toerisme Duurzaamheid
Landal GreenParks mag zich meest duurzaam reismerk van Nederland noemen

Landal GreenParks is winnaar van de Sustainable Brand Index van 2018 in de categorie Travel en Leisure. Landal mag zich een jaar lang het meest duurzame reismerk van Nederland noemen op grond van onafhankelijk consumentenonderzoek. De onderscheiding werd gisteravond in Amsterdam uitgereikt door...

Opening Internationaal
Hotel con Corázon opent tweede hotel in Mexico

Hotel con Corázon is een bijzonder hotel in Nicaragua dat al haar winst steekt in het verbeteren van het lokale onderwijs. Sinds de opening van het hotel in 2008 hebben honderden kinderen hierdoor een kans gekregen op een betere toekomst. Het concept van Hotel Con Corázon is zo succesv...

Onderwijs Blog
Blog Pim van het Reve: wat doe jij met je afval?

5 April 2018. Op naar Apeldoorn, het is tijd voor mijn Thesis Proposal Defence, oftewel het verdedigen van mijn onderzoeksopzet. Het één-na-laatste tentamenmoment voordat ik afstudeer en mijn bachelor Hotel Management in ontvangst mag nemen. Met wat gezonde spanning leg ik mijn eerste ...

Hotelbouwplannen Innovatie
Yotel bouwt in Istanbul hotel met 451 kamers

?GA, al 25 jaar exploitant van Istanbul New Airport (INA), en Yotel, de in Londen gevestigde hotelgroep, hebben een exclusief hotelbeheercontract getekend. Het hotel, dat een van de grootste luchthavenhotels ter wereld zal zijn, met zowel airside als landside-toegang, zal 451 kamers hebben. Het is g...

Hotelbouwplannen Amsterdam
Geen hotel in seniorencomplex Amsterdam Osdorp

De rechtbank heeft bepaald dat er geen hotel mag komen in een seniorencomplex in Amsterdam Osdorp. Dit na na bezwaren van bewoners van het complex, zo lezen we op de website van AT5. Backpackers zouden gratis in het pand mogen slapen wanneer ze iets terug zouden doen voor de buurt. De ouderen waren ...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: