HM Academy: hét kennisinstituut voor de horeca

30 maart 2018 | David Bakker
HM Academy: hét kennisinstituut voor de horeca

HM Academy is onderdeel van het horecakennisplatform van Uitgeverij PS: bv. HM Academy ontwikkelt praktijkgerichte trainingen op maat voor ondernemers, managers en medewerkers binnen de sectoren hotellerie, restaurant, café, lunchroom, bed & breakfast en fastservice. HM Academy biedt gerichte opleidingen aan die aansluiten bij de behoefte van de horecaondernemer. Intensieve trainingen waarmee u direct de volgende dag aan de slag kunt.

AVG – 25 mei is het zover

Het fenomeen AVG levert hoteliers veel extra werk op, vervelend werk bovendien, maar wel noodzakelijk. Wat gaat er precies veranderen vanaf 25 mei en wat voor gevolgen heeft dit voor de bedrijfsvoering? Zo wordt de hotelier verplicht om in kaart te brengen welke (klant)gegevens worden verwerkt. Waarom deze worden verwerkt. En hoelang de gegevens bewaard worden. HM Academy helpt de hotelier, door middel van een ééndaagse training, het hotel helemaal ‘AVG-proof’ te krijgen.

Tijdens de training staat centraal wat de hotelier te wachten staat met de veranderingen die de AVG met zich mee gaat brengen. Aan de hand van real-life situaties en theorie van deskundigen verzorgt HM Academy een training op maat. Wie is er verantwoordelijk? Wat zijn de gevolgen als het mis gaat? Hoe wordt een stappenplan opgesteld om het hotel perfect voorbereid te laten zijn op de invoering van de nieuwe wet?

Sander Goldman, advocaat bij Immix advocaten, is gespecialiseerd in het ondernemersrecht en privacyvraagstukken. Hij heeft ruime ervaring binnen het bedrijfsleven en zal tijdens de training zijn expertise en praktijkervaring delen. Ook Jeroen van Nieuwkerk, senior consultant bij Transcriptum en al vijftien jaar consultant op het gebied van business en ICT, fungeert als trainer. Met de expertise van beide heren en een intensieve training is uw hotel voor 25 mei helemaal ‘AVG-proof.’  Op 9 april wordt deze training aangeboden in het Utrechtse Postillion hotel.

Training e-mailmarketing

Niet alleen op het gebied van privacy, maar ook op het gebied van e-mailmarketing helpt de kennis van de HM Academy u als horecaondernemer verder. E-mailmarketing is een uitstekend instrument om via de juiste campagnes uw gasten gericht en persoonlijk aan te spreken en terug te laten komen. Succesvolle e-mail marketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. In deze training gaat u actief aan de slag, leert u de belangrijkste do’s en don’ts aan de hand van prikkelende voorbeelden en ontvangt u de belangrijkste juridische randvoorwaarden.

Meer directe boekingen - en meer omzet - door succesvolle e-mailcampagnes

Marketing-goeroe Hielko van der Molen is de aangewezen persoon om binnen een dag alle tips and tricks van e-mailmarketing aan u mee te geven. Hij put voor deze training uit meer dan 20 jaar ervaring als online manager bij banken, verzekeraars, in de retail en als e-commerce manager bij Fletcher Hotel groep. Aangevuld met 10 jaar ervaring als docent, deelt hij met u zijn visie en kennis op het gebied van online marketing. De volgende training e-mailmarketing is op 16 april in het Postillion Hotel in Bunnik. Er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Ondernemen Longread
Simuleer een bijna-doodervaring voor je hotel

De coronacrisis overvalt iedereen. De omvang en impact nemen dramatische proporties aan. Hadden we eerder en meer rekening moeten houden met de desastreuze effecten van corona? Misschien. Hiervoor is echter een paradigmashift nodig. Van optimisme naar paranoïde optimisme. We moeten de eindighei ...

Wet- en regelgeving Hotelketens Internationaal
Miljoenenboete Marriott voor datalek uit 2014

Marriott moet een boete van 18,4 miljoen pond (ruim 20 miljoen euro) betalen voor de datalek uit 2014. De boete wordt betaald aan de Britse privacyautoriteit. De Information Commissioner's Office (ICO) concludeert dat de hotelketen te weinig moeite heeft gedaan om de gegevens van de gasten te be ...

Columns
Column Tanja Seegers: Er zijn geen grenzen

Precies een jaar geleden zei mijn grote held Eliud Kipchoge letterlijk: “Ik wil mensen inspireren, er zijn geen grenzen!” De Keniaanse atleet liep op 12 oktober 2019 de marathon binnen 2 uur. Met maar liefst een snelheid van 21,1 km per uur behaalde hij een historisch record. Hij deed wa ...

Branded Content
Hotelmanagers welkom in de zorg: "Oprecht contact maakt voor mij het verschil"

Bart van der Ven, locatiemanager bij WoonZorgcentra Haaglanden (WZH), is verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van het woonzorgcentrum WZH Schoorwijck voor ouderen. Samen met zijn medewerkers zorgt hij dagelijks voor de verzorging, behandeling en begeleiding van de bewoners waarbij hij zelfstan ...

Coronacrisis
61% van de Nederlanders wil met Kerst (verantwoord) buiten de deur eten

Uit het persmoment van dinsdag jl. is duidelijk geworden dat de horeca nog een tijd gesloten blijft. Hoelang is nog niet precies duidelijk. Hoopvol is de blik nu gericht op kerst. Nederlanders willen deze feestdagen weer genieten van quality time buiten de deur. Uit onderzoek van TheFork* blijkt dat ...

Hotelketens Internationaal
Accor opent nieuw hotel Mercure Han-sur-Lesse

Accor, ’s werelds meest toonaangevende hotelgroep, opent vandaag het nieuwe hotel Mercure Han-sur-Lesse in de idyllische gelijknamige plaats Han-sur-Lesse, middenin de Belgische Ardennen. Deze opening is in samenwerking met Accor’s Franchise Partner Unibricks. Het viersterrenhotel telt 1 ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: