Hotek organiseert seminars over nieuwe generatie hotelsloten

11 juli 2018 | Thijs Jacobs

Hotek Hospitality Group ontwikkelt en levert innovatieve toegangscontrolesystemen voor de hospitality branche. Een hotelslot is niet langer ‘gewoon een slot’, maar is onderdeel geworden van een maatwerk toegangscontrole oplossing. Het geven van advies over deze oplossingen vergt een stuk uitleg en begrip van de technieken en toepassingsmogelijkheden, dat niet meer even over de telefoon of bij een kop koffie kan worden gedaan. Om (potentiële) klanten een goed beeld te geven van de mogelijkheden en werking, organiseert Hotek daarom een reeks van seminars, waarbij alle ins- en outs worden uitgelegd, en waarbij er daarnaast ruimte is om te sparren over gebruikerswensen vanuit de hospitality wereld.

The Internet of Things is niet meer weg te denken uit de wereld, en dus ook niet uit de hospitality branche. Van het zoeken en boeken van een kamer,  tot het aansturen van ‘things’ in de kamer, alles regelt de gast straks met zijn/haar mobiel.

Nieuwe generatie hotelsloten

Met de nieuwe Cloud Low Energy (CLE©) en Cloud Online systemen van Hotek Hospitality Group is een nieuwe generatie hotelsloten geboren die werken volgens dit IoT principe. Door het eenvoudig toevoegen van een controller aan een RFID hotelslot wordt een toegangscontrolesysteem gecreëerd dat online via de cloud wordt beheerd.  Toegangsrechten  kunnen op afstand worden ingesteld en aangepast, de hotelkamer kan worden geopend met een mobiele telefoon. De nieuwste sloten die Hotek ontwikkelt -  Generation-Z -  kunnen worden geopend met elk type smartphone, keycards, QR & Barcodes.

Door de open API zijn interfaces met eigen hotel apps, PMS-systemen en andere hospitality apps eenvoudig te realiseren en ontstaan er legio mogelijkheden .

Enkele voorbeelden van wat er mogelijk wordt:

Realtime inzage access logs: zie wat er gebeurt in je hotel, is je gast gearriveerd in zijn kamer, waar is je housekeeping medewerker;

een betere guest journey: met één (QR)code in je vliegtuig stappen en je hotelkamer openen;

guest room automation: regel alles in je kamer vanuit de palm van je hand;  

personalisatie: met alle data die beschikbaar is de beleving voor de gast nog persoonlijker maken.

Meer weten over Internet of Things in de hotelwereld, en de mogelijkheid om uw systeem te upgraden en aan te sluiten op de techniek van de toekomst? Hotek organiseert een reeks van seminars. De eerstvolgende is op 20 september. Voor partners zoals PMS leveranciers en ontwikkelaars van hospitality apps is er een speciale partner editie op 21 september.

Aanmelden of meer informatie opvragen kan via cle@hotek.nl

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: