Hotel Management School Maastricht eindigt op podium in wedstrijd met 26 hotelscholen

Auteur: redactie
Events Awards 7 februari 2024
Hotel Management School Maastricht eindigt op podium in wedstrijd met 26 hotelscholen Winnaar CETT Barcelona

De zestiende editie van de European Mise en Place Cup (EMCup) vond plaats op zondag 4 en maandag 5 februari in Maastricht. Het thema van deze editie was ‘When artifical intelligence meets human intelligence - The rise of a new generation’. De winnaar van de EMCup 2024 is CETT Barcelona School of Tourism, Hospitality and Gastronomy uit Spanje, gevolgd door HIM Hotel Institute Montreux uit Zwitserland en Hotel Management School Maastricht, Nederland.

Deze top 3 nam het gedurende twee spannende dagen op tegen 23 andere Europese hotelscholen. Tijdens deze wedstrijd gaven in totaal 115 leerlingen alles om die felbegeerde eerste plaats te veroveren en hun ideeën over ‘AI meets human intelligence’ te tonen.

EMCup 2024

26 gerenommeerde internationale hotelmanagementscholen uit veertien verschillende Europese landen hebben deelgenomen aan de zestiende editie van de European Mise en Place Cup. Stuk voor stuk gaven ze hun visie op ‘artifical intelligence’ en ‘human intelligence’ en hoe deze hand in hand kunnen gaan in de hospitality branche. De talentvolle studenten gaven antwoord op de vraag hoe de gastvrijheidsbranche het beste van beide werelden kan hebben door AI en menselijke interactie perfect te combineren. De 115 gedreven studenten gingen deze uitdaging aan en inspireerden de Business Jury met hun ideeën over het thema. De Business Jury bestond dit jaar uit 80 hospitality professionals van 46 internationale bedrijven.

Competition days

De studententeams stelden zich voorafgaand voor met de meest creatieve introductie video’s om hun EMCup deelname en het thema van dit jaar onder de aandacht te brengen. Daarnaast schreven de 26 teams whitepapers die werden beoordeeld door de leden van de Business Jury.

Tijdens de wedstrijddagen gaven de studenten verschillende pitches aan de Business Jury. Te beginnen met de pitch die ze van tevoren hadden voorbereid. Tijdens de competitie kregen de teams een verdiepende opdracht om hun pitch uit te breiden. Al deze pitches werden beoordeeld door de Business Jury en op basis van de scores voor hun pitches werd een ranking bepaald. Op de tweede dag mochten na de middag enkel de TOP 10 best scorende teams hun laatste pitch geven in een officiële Dragon’s Den setting. De teams presenteerden hun definitieve pitches aan het publiek en de dragons, bestaande uit 4 experts in de hospitality industrie; Peter Ducker - Independent Hospitality Consultant, Yin Oei - Living Tomorrow Group, Billy Skelli-Cohen - ZIEN Group en Michelle Wells - PPHE Hotel Group.

Het opbouwen van een netwerk is de sleutel

De EMCup is niet alleen een competitie, maar ook een kans om inspirerende mensen uit de hospitality industrie en gelijkgestemden te ontmoeten. Studenten krijgen hier de kans om hun netwerk uit te breiden, contacten te leggen en mogelijk de start van hun (internationale) carrière vorm te geven. Daarom staat de eerste wedstrijddag in het teken van netwerken, met workshops en opdrachten in gemengde groepen en een Networking Dinner op de Hotel Management School Maastricht om de interactie tussen de deelnemers te stimuleren. Op dag twee was het aan de teams van de hotelscholen om de jury te overtuigen dat zij die felbegeerde EMCup verdienden. De competitie eindigde op maandag met een Awards diner in de Rebelle in Maastricht.

Winnaars EMCup 2024

•             Eerste plek / winnaar: CETT Barcelona School of Tourism, Hospitality and Gastronomy

•             Tweede plek: HIM Hotel Institute Montreux

•             Derde plek: Hotel Management School Maastricht

•             Vierde plek: Shannon College of Hotel Management

•             Vijfde plek: Escola de Hotelaria e Turismo do Porto e Escola de Hotelaria e Turismo de Lisboa

•             Beste Whitepaper: Hotel Management School Maastricht

•             Beste pitch Whitepaper: HIM Hotel Institute Montreux

•             Beste Pitch - Case 1: HIM Hotel Institute Montreux

•             Beste Pitch - Case 2: CETT Barcelona School of Tourism, Hospitality and Gastronomy

•             NetworkKing/Queen: Silvan Jacomet, EHL Swiss School of Tourism and Hospitality

•             Beste introductie video: University College of Northern Denmark

Blijf op de hoogte!

Twee keer per week het actuele en relevante hotelnieuws in uw mailbox? Registreer hier voor onze gratis nieuwsbrief en blijf op de hoogte.

Overig nieuws