Hotelketen uitgelicht: Deutsche Hospitality

4 augustus 2020 | Thijs Jacobs

Deutsche Hospitality is het overkoepelende merk van Steigenberger Hotels AG. Inmiddels is het een internationale, dynamische merkfamilie en wordt gekenmerkt door de waarden van passie, perfectie, zorgzaamheid, traditie en visie. Het bedrijf kijkt terug op een rijke geschiedenis van bijna 90 jaar. Een geschiedenis die in 1930 met het oprichtingshotel, het Steigenberger Europäischer Hof in Baden-Baden, begon.

Deutsche Hospitality omvat meer dan 150 hotels op drie continenten, met meer dan 30 hotels in ontwikkeling. Vijf hotelmerken worden geleid onder de paraplu van Deutsche Hospitality: Steigenberger Hotels & Resorts (luxe en hoger), MAXX van Steigenberger (upscale), Jaz in the City (lifestyle), IntercityHotel (upper midscale) en Zleep Hotels (economy).

Steigenberger Hotels & Resorts

Bijna 60 fascinerende bestemmingen wereldwijd. Het merk staat voor luxe en gastvrijheid in perfectie. Van historische traditionele huizen, levendige stadswoningen tot wellness-oases te midden van de natuur. Vlaggenschepen van het hotelmerk zijn de Steigenberger Frankfurter Hof en het Steigenberger Parkhotel in Düsseldorf.

MAXX van Steigenberger

MAXX is nieuw, charismatisch en richt zich op de essentie. MAXX combineert Steigenberger kwaliteit met stedelijke gezelligheid. Hoewel er duidelijke richtlijnen zijn voor service, personeel of F&B volgens de Steigenberger standaard, is MAXX flexibel met betrekking tot de bestemming, de locatie, de grootte van de kamer of de architectuur van de afzonderlijke hotels. De eerste MAXX van Steigenberger werd in 2018 in Bad Honnef geopend, de tweede in 2019 in Wenen.

Jaz in the City

De eerste Jaz in the City is al sinds eind 2015 geopend. Amsterdam en Stuttgart bieden het spannende concept, dat zich presenteert als jong, stedelijk en zeer dicht bij het dynamische leven van de stad. Het merk combineert design, muziek en plezier om een opwindende totaalervaring te creëren. Spontane muzikale intermezzo's in de lobby maken het hotel tot een podium. Jaz in the City biedt een cool, modern ontwerp van de hotelkamers, perfecte service en de nieuwste trends uit de lokale eet- en drinkwereld. In 2020 opent een tweede hotel in Wenen en 2022 een vestiging in Dubai.

IntercityHotel

De meer dan 40 hotels van het merk IntercityHotel bevinden zich in het centrum van de mooiste steden in Duitsland en andere internationale bestemmingen. De moderne stadshotels garanderen het comfort van de hogere middenklasse en zijn alleen gelegen op enkele minuten reisafstand van verkeersknooppunten zoals treinstations of luchthavens. Met het FreeCityTicket kunnen hotelgasten gebruikmaken van het openbaar vervoer. De nieuwste hotels, zoals Braunschweig, Duisburg en het vlaggenschip IntercityHotel Frankfurt Hauptbahnhof Süd (nieuw geopend in 2018), vertegenwoordigen de jongste generatie van het ontwerp van de Italiaanse architect Matteo Thun.

Zleep Hotels

Zleep Hotels is als aanstormend succesvol Deens merk de perfecte aanvulling op de portefeuilles en biedt sinds de oprichting in 2003 kwaliteit, service en design aan tegen betaalbare prijzen. In 2019 heeft Deutsche Hospitality 51 procent van het familiebedrijf in handen. Bij Zleep is comfort op de kamer de topprioriteit: een comfortabel bed met aangenaam beddengoed, high-speed WiFi en een feel-good sfeer. Op dit moment bezit het bedrijf tien hotels in Denemarken en een hotel in Zweden en zitten er vier objecten in de pijplijn.

Thomas Willms, CEO Steigenberger Hotels AG

Thomas Willms trad in juni 2017 in dienst bij Steigenberger Hotels AG als Chief Operating Officer. Sinds januari 2018 bekleedt hij de functie van Voorzitter van de Raad van Bestuur (Chief Executive Officer). Thomas Willms werkte meer dan 20 jaar voor Starwood Hotels & Resorts; zijn laatste functie was die van Senior Vice President Midden- en Oost-Europa.

Willms werd geboren in Jever in 1961 en heeft een Executive Master in Business Administration in Tourism Management aan de technische universiteit in Chur (Zwitserland) en Delaware (VS). Door zijn jarenlange expertise bij bekende hotelbedrijven is hij een bewezen expert binnen het hotelwezen

Blijf je graag op de hoogte?

Twee keer per week het actuele en relevante hotelnieuws in je mailbox? Schrijf je hier in voor onze digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.

HM302020

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Personeel
Hotelpersoneel in trek binnen andere sectoren

Alhoewel onze branche in last is, zijn mensen met een hospitality-achtergrond in trek binnen andere sectoren. Niet alleen de zorg zit verlegen om mensen met een sterke dienstverlenende achtergrond, maar ook de uitvaartverzorging is een sector waar deze professionals welkom zijn. Tegelijkertijd zien ...

David Bakker
Column: lang leve Leeuwarden

In 2018 was Leeuwarden, samen met Valletta (Malta), de Culturele Hoofdstad van Europa. De hotels puilden uit, bedden waren niet meer te boeken en provincie Friesland profiteerde mee. Eindstand: 5,4 miljoen bezoekers voor Friesland in 2018. In het bidbook werd uitgegaan van 4 miljoen bezoeken aan ...

Internationaal
a&o breidt uit naar het Verenigd Koninkrijk

Vanaf 1 juli heet a&o Hostels haar gasten ook in Edinburgh welkom. Het eerste hostel in het Verenigd Koninkrijk van Europa’s grootste budget hostelketen biedt 131 kamers en 610 bedden. Het is centraal gelegen in de oude binnenstad van de Schotse hoofdstad. Voor oprichter en CEO Oliver Wint ...

Stelling van de maand mei: De overheid loodst de hotellerie goed door de coronacrisis

In deze nieuwe rubriek 'De stelling van de maand' publiceert de redactie van Hospitality Management iedere eerste vrijdag van de maand een scherpe stelling waarop u als hotelier kunt reageren: JA of NEE. De antwoorden worden verzameld en de resultaten worden gedeeld. De stelling van de maand ...

Achtergronden Interview
12 jaar geleden in Hospitality Management: Caro van Eekelen

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. Dit keer een artikel uit 2009. In de zomer van 2009 werd Caro van Eekelen aangesteld als managi ...

Interview
Mens, Bedrijf & Visie: Ricardo Eshuis (SVH)

In de rubriek Mens, Bedrijf & Visie portretteert de redactie van Hospitality Management vooraanstaande personen in en rondom de horecabranche. De coronacrisis dendert als een donderwolk door de sector. In deze rubriek zetten we de mens, de visie en het bedrijf centraal. In deze aflevering een ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: