Hotels moeten investeren in SEO

28 januari 2015 |
Hotels moeten investeren in SEO<

De strijd om directe boekingen duurt voort. De OTA's staan sterker, aangezien zij meer budget vrij (kunnen) maken voor PPC (pay per click). Hotels die sterk
staan in het binnenhalen van directe boekingen hanteren drie pijlers: visibility, conversion en retention.

Directe kanalen
Het is algemeen bekend dat het directe kanaal, zoals de eigen website, het goedkoopst en meest winstgevend is, vergeleken met externe partijen. Bovendien is de relatie met de gast sterker. Toch zijn boekingspatronen van consumenten tegenwoordig lastig te doorgronden en is een herhalingsbezoek niet meer vanzelfsprekend.

PPC is (te) duur: liever SEO
Tegenwoordig hebben hotels en hotelketens al moeite genoeg om het hoofd boven water te houden, terwijl OTA's veel meer te besteden hebben aan SEO en PPC. Sterker nog: Booking.com spendeert de helft van de commissie van iedere boeking aan PPC. Probeer daar maar eens wat tegenover te stellen... Zonder een goede SEO-strategie ben je overgeleverd aan de OTA's, want je wilt natuurlijk liever niet vastzitten aan het dure systeem met PPC. Steek geld en energie in SEO en het verdient zich terug; met visibility, directe boekingen en loyaliteit.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeiden: Nullum est jam dictum, quod non sit dictum prius. (Niets kan gezegd worden dat al niet eerder gezegd is.) Waaronder: Tempus fugit. (De tijd snelt v...

Interview
Camille Oostwegel: "We gaan van beleving naar betekenis"

Jong, energiek en ambitieus, zo ontmoeten wij Camille Oostwegel onder het schip van de voormalige kerk waar sinds 2005 het Kruisherenhotel is gevestigd. Onderwerpen als herformuleren van de hotelfunctie, openstaan voor de nieuwe werkethiek van co-working, anticiperen op nieuwe verwachtingen van gast...

Achtergronden
In memoriam: Michel Geurts

Het droevige bericht van het overlijden van Michel Geurts (1944) heeft de Nederlandse hotellerie geschokt. De hotelier legde in 1982 in Zutphen de basis voor Inntel Hotels. In 1986 werd het tweede hotel geopend in Zaandam: Inntel Hotels Amsterdam Zaandam. Het hotel kent sinds de verbouwing in 2010 e...

Hotelketens Internationaal
Scandic lanceert nieuw hotelmerk 

Scandic GO is een nieuw hotelmerk dat een speelser en slanker concept biedt binnen het groeiende economische hotelsegment. Met Scandic GO streeft het bedrijf naar een sterke aanwezigheid in de stad op alle Scandinavische markten. Scandic zal in eerste instantie vijf hotels lanceren onder het nieuwe ...

Interview Longread
Twee bankiers over de 'herontdekking van de hotellerie'

Op de drempel van een nieuw decennium bespreken twee bankiers de staat van de hotellerie. Lianne Zondervan, Sector directeur Leisure van de ABN AMRO en Jos Klerx, Sectorspecialist Horeca & Recreatie van de Rabobank, blikken terug en kijken vooruit in een uitgebreid dubbelinterview. Dit interv...

Achtergronden
Hoe likable is jouw hotel?

We willen allemaal leuk gevonden worden. Niets menselijks is ons vreemd. Voor ondernemingen geldt hetzelfde. Sterker nog, als consumenten jouw bedrijf leuk vinden, betaalt zich dat altijd terug. Maar hoe pak je dat aan? Hoe zet je dat in gang? En wat betekent dat voor je kernwaarden? Likability. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: